Saturday, October 8, 2016

"မရွိတာ သိ အစားထိုးတာ သိ"



************************

သိတဲ့စိတ္ေလးကလည္း ႐ုပ္ႏွစ္ခု တိုက္မွေပၚတာေနာ္။

လူတေယာက္ကေနၿပီးေတာ့မွ အိပ္ေပ်ာ္ေနတာေပါ့။
တေယာက္က သူ႔ကို သတ္မယ္လို႔ လာၿပီေနာ္။
အဲေတာ့ သတ္မယ္လို႔ လာတဲ့အခါ သူ သိပါမလား။
သိတဲ့ စိတ္ေလးရွိရင္ သူ ထေျပာမွာကြဲ႕။
သိတဲ့ စိတ္ရွိရဲ႕လား။
မေသတာ... သက္ေစာင့္ ဆိုတဲ့ ဘဝင္ စိတ္ပဲ ရွိတယ္ေနာ္။

သိတဲ့စိတ္က ထိမွ သိတာ။ ျမင္မွ သိတာ...။ ၾကားမွ သိတာ။
ပင္ကိုယ္ အရွိ ဟုတ္ကဲ့လား။
ထိမွ သိတာေနာ္။ ျမင္မွ သိတာေနာ္။
ပင္ကိုယ္ ရွိတဲ့တရား ဟုတ္ကဲ့လား။
အဲဒါ ေလ့လာဖို႔ လိုတယ္။

လူေတြက အိပ္လည္း ရွိတယ္။ မအိပ္လည္း ရွိတယ္ ယူေနတာေပါ့။
မ်က္စိ တမွိတ္ လွ်ပ္တျပက္ ကုေဋတစ္သိန္း ျဖစ္တယ္ ပ်က္တယ္လို႔ မေဟာဘူးလား။
နဒီေသာေတာ ဝိယ လို႔ေကာ မေဟာလား။
ျမစ္ေရမ်ား စီးသလို မတန္႔စားဘူးေပါ့။

မိုးကုတ္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးက...
အနိစၥကိုသိ အစားထိုးတာသိ မေဟာဘူးလား။
အသစ္ အေဟာင္း ေပါ့ေနာ္။
ေသသြားၿပီး ေနာက္ အစားထိုး မလာဘူးလား။
ပ်က္သြားလိုက္ အစားထိုးလိုက္ မေနဘူးလား။
မရွိတာ အနိစၥ၊ အစားထိုးတာ သခၤါရ လို႔ မေဟာဘူးလား။
အဲလို စဥ္းစားဖို႔ လိုတယ္။ စဥ္းစားကြဲ႕ေနာ္။

မၾကားစဖူး ၾကားဖူးထပ္မံေပါ့...။
အမ်ိဳးသမီးေလးေတြ ညေနကို ဘုရား ေက်ာင္းကန္ကို သြား
 ေရလွဴသြားၾကတယ္။
အမ်ိဳးသမီး ေလးေယာက္ေပါ့။ ဥပမာေနာ္။
ေရွ႕ဆံုး အမ်ိဳးသမီးေလးက အျဖဴထည္ ဝတ္တာေပါ့။
အက်ႌက အျဖဴ ေအာက္က ထဘီက အျဖဴေပါ့ေနာ္။
ဒုတိယ အမ်ိဳးသမီးက အဝါေပါ့။
တတိယကေနၿပီးေတာ့ အစိမ္းေပါ့။
စတုတၳက အျပာေပါ့။
အေရာင္အဆင္း တူရဲ႕လား။

အဲဒါ... မိမိက ရပ္ၾကည့္ေနာ္။
ရပ္ၾကည့္တဲ့အခါ... ဟိုကေန သြားတဲ့အခါ
ပထမဆံုး အျဖဴ မျမင္ရဘူးလား။
ၾကည့္တဲ့အခါက် ေနာက္ အဝါ အစားထိုး မလာဘူးလား။
အဲေတာ့... အဝါျမင္တဲ့အခါ အျဖဴကို ျမင္တဲ့ စိတ္ ရွိ မရွိ...။
ဘယ္ေလာက္ ျမန္သလဲ စဥ္းစားေနာ္။

လူေတြက ရွိတယ္လို႔ မယူဘူးလား။
ရွိတယ္ဆို... အျဖဴ ျမင္ရမွာေပါ့ကြဲ႕။
 အခု ျမင္တာ အဝါ။
ေတာ္တုန္းက အျဖဴ ျမင္တဲ့စိတ္ ရွိေသးရဲ႕လား။
စဥ္းစားေနာ္။ အဲလို ေလ့လာဖို႔ မေကာင္းလား။

ကဲ အဝါ ျမင္တဲ့ စိတ္ကေလးကလည္း ေပ်ာက္မသြားဘူးလား။
ပ်က္မသြားဘူးလား။
ေနာက္ အစိမ္းျမင္တာေလးက အစားထိုး မလာဘူးလား။
အဝါ ျမင္တဲ့စိတ္ ရွိေသးရဲ႕လား။ စဥ္းစား။
အဲလို စိစစ္ဖို႔ မေကာင္းလား။

ေနာက္ အျပာ ဝင္မလာဘူးလား။
အစိမ္းျမင္တဲ့ သိတဲ့စိတ္ ရွိေသးရဲ႕လား။
အနိစၥလို႔ မေဟာဘူးလား။
မရွိတာသိ အစားထိုးတာ သိ လို႔ မေဟာလား။
အဲလို စိစစ္ဖို႔ ေကာင္းတယ္ကြဲ႕။
စဥ္းစား စဥ္းစား။

အဲဒီ အသိဉာဏ္ မေလ့လာေတာ့ကာ ...
အျဖဴ ျမင္တာလည္း ငါ ။ အဝါ ျမင္တာလည္း ငါ။
အစိမ္းျမင္တာလည္း ငါ။ အျပာျမင္တာလည္း ငါ။
တစ္စိတ္တည္း ေနေတာ့တာေပါ့။
ပ်က္တာ မပါၿပီ။
စဥ္းစားဖို႔ မေကာင္းလား။

ငယ္ငယ္တုန္းကလည္း ငါေပါ့။
 ေက်ာင္းသား အရြယ္လည္း ငါေပါ့။
လူပ်ိဳႀကီး ျဖစ္ျပန္ေတာ့လည္း ငါေပါ့။
အိမ္ထာင္ရက္သားက်ေတာ့လည္း ငါေပါ့။
တငါ တည္း ေနတာေနာ္။
ငါပါလွ်င္ အရာရာ ႐ႈပ္ေထြး
သြားေလရာ ဒုကၡေပးတယ္
ဧည့္သည္ရဲ႕ေခြး တဲ့ကြဲ႕။

အဲဒီ ငါ မေပ်ာက္လို႔ေပါ့။
ငယ္ငယ္တုန္းက စိတ္ ရွိ မရွိ။
 စိစစ္ဖို႔ မေကာင္းလား။
အမ်ိဳးသားေလးေပါ့ေနာ္။
၅-ႏွစ္/၆-ႏွစ္ အရြယ္ေလးေပါ့။ကဲ လံုခ်ည္ အသစ္လဲမယ္။
ခြ်တ္လို႔ မေျပာရဘူးလား။ အက်ႌခြ်တ္ ပုဆိုးေတြ ခြ်တ္လိုက္ရတာေပါ့။
ခြ်တ္လို႔ အသစ္ မဝတ္ရေပဘူးလား။

အခု အသက္ ၃၀ ေရာက္ေတာ့ကာ
အသစ္လဲေအာင္ ခြ်တ္စမ္း လို႔ ေျပာ..
ခြ်တ္ရဲပါမလား။ ရွက္တယ္လို႔ မေျပာဘူးလား။
ငယ္ငယ္တုန္းက စိတ္ ရွိရဲ႕လား။
ဟို ငယ္ငယ္တုန္းက စိတ္ မဟုတ္ဘူးကြဲ႕။
စဥ္းစားဖို႔ မေကာင္းလား။
အဲလို ေလ့လာဦး။

ဒါေၾကာင့္ အရွိနဲ႔ အျဖစ္ ပိုင္းျခားဖို႔ လိုတယ္ေနာ္။

လူေတြက အသက္ရွိတယ္ လိပ္ျပာရွိတယ္လို႔ မယူဘူးလား။
အိပ္ေပ်ာ္ေနတာ ဘဝင္စိတ္ကြဲ႕။
သိတဲ့စိတ္ ဟုတ္ကဲ့လား။ အဲလို ေလ့လာဖို႔ လိုတယ္။
ဘဝင္စိတ္က သက္ေစာင့္လို႔ ေခၚတယ္ေနာ္။
ခႏၶာကိုယ္ မပုပ္ေအာင္ မသိုးေအာင္ေပါ့။
အဲဒါ ဘဝင္စိတ္။ အဲလို ေလ့လာဖို႔ မေကာင္းလား။

သိတဲ့စိတ္က ႐ုပ္ ႏွစ္ခု တိုက္မွ ျဖစ္တာ။
အဲဒါလည္း ကြဲကြဲ ရွင္းရွင္း လင္းလင္း သိဖို႔ လိုတာ။
႐ုပ္ႏွစ္ခု တိုက္မွ ေပၚတာေနာ္။ စာလိုေတာ့ အာ႐ုံနဲ႔ ဒြါရေပါ့။
ႏွစ္ခုတိုက္မွ ေပၚတာ။ ဒါ အျဖစ္တရား လို႔ မေဟာဘူးလား။
ဪ ႐ုပ္ႏွစ္ခု တိုက္မွ ျဖစ္တာကိုး။
ပင္ကို အရွိ ဟုတ္ကဲ့လား။

ေက်းဇူးေတာ္ရွင္ မံုလယ္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး။
အဂၢမဟာကမၼ႒ာနာစရိယ ဘဒၵႏၲ သံဝရ။

ေရွးတိပ္တရားေတာ္ mc.52မွ စာစီပူေဇာ္ပါသည္။
အရွင္ေတဇနိယ မံုလယ္ဇ။

No comments:

Post a Comment