Wednesday, July 8, 2015

​ေသာတာပန္​ ခ်မ္​းသာ

တရားနာတယ္တဲ့၊ တရားအားထုတ္တယ္ တရားေလ့လာတယ္ ဆိုတာ မိမိခႏၶာမွာရွိတဲ့တရားနဲ႔ အသိဥာဏ္နဲ႔ ထပ္သြားဖို႔လိုတယ္ေနာ္၊႐ွိတဲ့တရားဆိုတာ- အာ႐ုံနဲ႔ဒြါရတိုက္ျပီးေတာ့ ေပၚလာတဲ့ခႏၶာငါးပါးကို ေျပာတာေပါ့။ ဥာတပရိညာ စာအုပ္မွာ အာ႐ုံနဲ႔ဒြါရတိုက္လို႕ ေပၚတဲ့ခႏၶာငါးပါးကို ျဖစ္ပ်က္႐ႈလို႔ မပါလား။ အေလးခ်ိန္ သံုးဆယ္-ေလးဆယ္ရႈရင္မရဘူးေပါ့၊ အေလးခ်ိန္သံုးဆယ္ေလးဆယ္ဆိုတာ အေဖမိဘေမြးတဲ့မ်က္စိနဲ႕ျမင္တဲ့ ေျခလက္အဂၤါ ကိုယ္ေကာင္ၾကီးကို ေျပာတာေနာ္။ အဲဒါပညတ္႐ုပ္- ပညတ္အာ႐ုံေတြ ၾကားလား။ ဝိပႆနာမထိုက္ဘူး- ႐ုပ္ႏွစ္ခုတိုက္မွေပၚတဲ့ ခႏၶာငါးပါးကို ျဖစ္ပ်က္႐ႈ လို႔ေဟာတာ၊ စိစစ္ဖို႔မေကာင္းဘူးလား။
ကဲ႐ုပ္ႏွစ္ခုမတိုက္ခင္ျမင္တဲ့ စိတ္ေလး၊ ၾကားသိစိတ္ ဘယ္ဆီမွာေနတယ္လို႔လက္ညႈိးညႊန္ျပျခင္းငွာ ထိုက္ကဲ့လား။ ႏွစ္ခုတိုက္ေတာ့ေပၚမလာဘူးလား။ အေကာင္အထည္ဟုတ္ကဲ့လား။ အဲသည္ ျမင္သိစိတ္ေလးဟာ ခ်ိန္ၾကည့္တစ္ပိႆာရွိတယ္၊ ႏွစ္ပိႆာရွိတယ္၊ ခ်ိန္လို႔ရပါ႔မလား။ တစ္ေရြးသားရွိတယ္၊ ႏွစ္ေရြးသားရွိတယ္၊ ခ်ိန္လို႔ရရဲ႕လား။ ခ်ိန္လုိ႔မရျငားေသာ္လည္း သေဘာအေနနဲ႔ျမင္တဲ့စိတ္ေလး မထင္ရွားဘူးလား။ ငါျမင္တာလား ျမင္သိစိတ္။ ေဟာ ျမင္သိစိတ္လို႔မေဟာဘူးလား။ ျမင္သိစိတ္ဆိုေတာ့ ငါပါေသးရဲ႕လား။ ဒိ႒ိျပဳတ္ျပီကြဲ႔။ အဲလို စိစစ္ဖို႔ မေကာင္းလား။ အဲဒါ အလုပ္ေပးတာေတြ အလုပ္ေပးတယ္လို႔ မသိၾက။ ဟင္ စဥ္းစားဖို႔ မေကာင္းလား။
သတိပ႒ာန္ တရားေလးပါးမွာ စိတၲာႏုပႆနာ သတိပ႒ာန္ မေဟာဘူးလား။ ကာယာႏုပႆနာ၊ေဝဒနာသတိပ႒ာန္၊ဓမၼာသတိပ႒ာန္လို႔ သတိပ႒ာန္ တရားေလးပါး။ ဒိ႒ိစ႐ုိက္ အားေကာင္းတဲ့ပုဂၢိဳလ္ စိတၲာႏုပႆနာ႐ႈ မေဟာဘူးလား။ ဒိ႒ိစ႐ုိက္ အားေကာင္းတဲ့ပုဂၢိဳလ္ စိတၲာႏုပႆနာ ႐ႈ။ ရာဂအားေကာင္းတဲ့ပုဂိၢဳလ္ ကာယာႏုပႆနာ ႐ႈ။ တဏွာအားေကာင္းတဲ့ပုဂိၢဳလ္ ေဝဒနာႏုပႆနာ ႐ႈ။ ပညာအားေကာင္းတဲ့ပုဂိၢဳလ္ ဓမၼာႏုပႆနာ ႐ႈ။
ျမင္သိစိတ္ ၾကားသိစိတ္၊ နံသိစိတ္၊ စားသိစိတ္၊ ထိသိစိတ္၊ ၾကံသိစိတ္၊ ဒါေတာ့ ဒိ႒ိဘယ္လိုဝင္တာလဲ။ ငါ ျမင္တယ္၊ ငါၾကားတယ္၊ ငါနံတယ္၊ ငါစားတယ္၊ ငါထိတယ္၊ ငါသိတာေပါ့။ ဒါေတာ့ ငါျမင္တာလား၊ ျမင္သိစိတ္။ ျမင္သိစိတ္ဆိုေတာ့ ငါပါရဲ႕လား။ ေဟာ ငါမပါ ဘူးကြဲ႔။ ျမင္သိစိတ္က သကၠာယ၊ သကၠာယဘဲဟုတ္တယ္ ။ငါမပါဘူး ဒိ႒ိမျပဳတ္ဘူးလား။ ငါျမင္တယ္ ၊ ငါကဒိ႒ိ ။+ျမင္သိစိတ္က သကၠာယ =သကၠာယဒိ႒ိျဖစ္ျပီ- ျမင္သိစိတ္ဆိုေတာ့ ငါပါေသးရဲ႕လား။ ဒိ႒ိမျပဳတ္ဘူးလား။ ျမင္သိစိတ္ ၾကားသိစိတ္၊ နံသိစိတ္၊ စားသိစိတ္၊ ထိသိစိတ္၊ ၾကံသိစိတ္ဆိုေတာ့ ငါမပါဘူး။ ငါျမင္တယ္၊ ငါၾကားတယ္၊ ငါနံတယ္၊ ငါစားတယ္၊ငါထိတယ္၊ ငါသိတယ္ဆိုရင္ သကၠာယဒိ႒ိျဖစ္ျပီ။
ကဲ ျမင္တာ ငါျမင္တာလား ျမင္သိစိတ္။ တဝိညာဏ္တည္း ျမင္သိလို႔ ျဖစ္ကဲ့လား။ မျဖစ္ရင္ သူနဲ႔ သဟဇာတ ျဖစ္တဲ့ေဝဒနာ၊ သညာ၊ ေစတနာ မပါလား။ အဆင္းလို႔ ခံစားတာ လူလား၊ ေဝဒနာ။ နတ္လား၊ ေဝဒနာ။ ျဗဟၼာလား၊ ေဝဒနာ။ အဆင္းလို႔ မွတ္တာ လူ၊နတ္၊ျဗဟၼာ လား သညာ၊ ခံစားႏိုင္ေအာင္ ေစ့ေဆာ္တာ မွတ္ႏိုင္ေအာင္ ေစ့ေဆာ္တာ သူလား၊ငါလား ေစတနာ။ ေဝဒနာ၊ သညာ၊ ေစတနာ သံုးခုေပါင္းေတာ့ နာမကၡႏၶာေလးပါး မျပည့္လား။ ကဲ လူ၊နတ္၊ျဗဟၼာ လား နာမကၡႏၶာေလးပါး။ ထင္တာက လူ၊နတ္၊ျဗဟၼာ ေတြ႔တာက နာမကၡႏၶာေလးပါး။ ေတြ႔တာနဲ႔ ထင္တာနဲ႔ ပိုင္းျခားဖို႔မလိုလား။ ဥာတပရိညာဗ်ား- စဥ္စား။ ဒါဥာတပရိညာ၊ မ်က္စိအၾကည္ကား ငါဟုတ္ကဲ့လား။ ႐ူပါ႐ံုအဆင္းကား ငါဟုတ္ကဲ့လား။ ခႏၶာဖြဲ႔ၾကည္ေတာ့ ႐ူပကၡႏၶာမရလား။ နာမကၡႏၶာေလးပါးနဲ႔ ႐ူပကၡႏၶာေပါင္း။ မ်က္စိမွာေပၚတာ၊ ဒါ သကၠာယလို႔ မေဟာဘူးလား။ ကဲ ဒိ႒ိ မျပဳတ္လား။ အဲဒါ လိုတာဗ်ဳိ႕ ၾကားလား။ ကဲ ျမင္သိစိတ္ စဥ္စားဖို႔ ေကာင္းတယ္ေနာ္- ေလ့လာဖိုု႔မေကာင္းဘူးလား။
ျမင္ဆဲ၊ လူ၊နတ္၊ျဗဟၼာ လား၊ ခႏၶာငါးပါး။ ၾကားဆဲ ျမိဳ႕ရြာတိုင္းျပည္လား ခႏၶာငါးပါး။ ခႏၶာငါးပါးလို႔သိရင္ အဲဒီခႏၶာငါးပါးတရားအေပၚမွာ လူ၊နတ္၊ျဗဟၼာ သတၲဝါလို႔ အမွတ္မွား အသိမွား အယူအဆမွားေတြ မေပ်ာက္ဘူးလား။အမွန္သိေတာ့အမွားေပ်ာက္တယ္ေနာ္။ ဒီလိုဆိုရင္ သကၠာယဒိ႒ိျပဳတ္တာေပါ႔။ မျပဳတ္ဘူးလား။ ျမင္ျပီးေတာ့မပ်က္လား။ အပ်က္ကိုသိေတာ့ခိုင္တယ္ျမဲတယ္လို႔ ယူဦးမလား။ သႆတဒိ႒ိမျပဳတ္လား။ ေနာက္ခႏၶာအစားထိုးတာသိေတာ့ ဘဝျပတ္တယ္လို႔ ယူဦးမလား။ ဥေစၧဒအယူမျပဳတ္လား။ ခႏၶာငါးပါး ခႏၶာငါးပါး လို႔သိေတာ့ သကၠာယဒိ႒ိျပဳတ္ျပီ။ သႆတဒိ႒ိ ၊ဥေစၧဒဒိ႒ိ- သကၠာယဒိ႒ိ ျပဳတ္ရင္ ေသာတာပန္ေပါ့။ ေသာတာပန္ျဖစ္ရင္ ခ်မ္းသာအစစ္ကိုရျပီ။
ဘယ္ေလာက္ထိခ်မ္းသာသလဲ စိစစ္ဖို႔မေကာင္းလား။ အေမရိကန္တိုင္းျပည္ တစ္ျပည္လံုးမွာ႐ွိတဲ့ ေ႐ႊ၊ေငြ၊ေက်ာက္၊ သံ၊ ပတၱျမား ၊ဆန္၊ေရ၊စပါး   တစ္ျပည္လံုးမွာ႐ွိတဲ့ ေ႐ႊ၊ေငြ၊ေက်ာက္၊ သံ၊ ပတၱျမား နဲ႔ တစ္မဂ္တစ္ဖိုလ္ရတဲ့ အသိဥာဏ္နဲ႔ လဲႏုိင္ပါ့မလား။ တစ္ျပည္လံုးမွာ ေ႐ႊေတြ၊ေငြေတြ၊ ေက်ာက္၊သံ ပတၱျမား၊ ဆန္ေရစပါးေတြ မအိုေအာင္ တတ္ႏုိင္ရဲ႕လား။ မနာေအာင္ တတ္ႏုိင္ရဲ႕လား။  မေသ ေအာင္ တတ္ႏုိင္ရဲ႕လား။ အို-နာ-ေသမလြတ္ဘူး။ တစ္မဂ္တစ္ဖိုလ္ရတဲ့ အသိဥာဏ္က အပါယ္ကလြတ္၍၊ လြတ္၍မေနဘူးလား။ ဆက္ျပီးေတာ့ ၾကိဳးစားရင္ ေသာတာပန္က သကဒါဂါမ္၊ သကဒါဂါမ္က အနာဂါမ္၊ အနာဂါမ္က ရဟန္းကိစၥမျပီးဘူးလား။ ကဲ-အဲဒါ ေၾကာင့္မို႔လို႔ အင္မတန္ေက်းဇူးၾကီးမားလွတဲ့ အဂၢမဟာပ႑ိတ မိုးကုတ္ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီးက တရားသိဖို႔ နံပါတ္တစ္၊ စားဝတ္ေနေရး ႐ွာဖို႔ နံပါတ္ႏွစ္၊ ခဏ ခဏ သတိေပးလို႔ မေဟာလား။ တရားသိဖို႔ နံပါတ္တစ္၊ လွဴဖို႔တန္းဖို႔ နံပါတ္ႏွစ္ မေဟာဘူးလား။
သိျပီးေတာ့၊ သစၥာသိျပီးေတာ့ လွဴတဲ့အလွဴနဲ႔ သစၥာမသိဘဲနဲ႔ လွဴတာတူပါ့မလား။ မတူလို႔ သမုဒယေၾကာင့္ ဒုကၡလို႔ မေဟာလား။ အဲဒါ သမုဒယေၾကာင့္၊ ဒုကၡ။ ဒါကို ပုညာဘိသခၤါရ တပ္ရတယ္။ ဒါနကုသိုလ္သီလကုသိုလ္။ ဘာေၾကာင့္ မင္းဒါနျပဳတာလဲ၊ ဘာေၾကာင့္ သီလေဆာက္တည္တာလဲ။ လူခ်မ္းသာ ျဖစ္ခ်င္လို႔ - နတ္ခ်မ္းသာ ျဖစ္ခ်င္လို႔ လွဴတယ္၊ သီလ ေစာင့္ထိန္းတယ္ မေျပာရဘူးလား။ ဒါ ပုညာဘိသခၤါရ- အဲဒီပုညာဘိသခၤါရ ေၾကာင့္ လူခႏၶာ၊နတ္ခႏၶာရတယ္- လူခႏၶာ-နတ္ခႏၶာရ အို၊နာ၊ေသ လြတ္ကဲ့လား။ ဘာသစၥာလဲ ။ ခ်မ္းသာ အစစ္ဟုတ္ကဲ့လား။ ခ်မ္းသာ အစစ္မဟုတ္ဘူးကြဲ႔ေနာ္။
သို႔ေသာ္ စဥ္းစားစရာ သစၥာတရား၊ ခႏၶာတရား၊ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ တရားကို ေဟာသူ ၊ေျပာသူ မ႐ွိဘူးေပါ့။ သစၥာတရားေဟာမည့္ ပုဂၢဳိလ္မ႐ွိ၊ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ ေဟာမည့္ ပုဂၢဳိလ္မ႐ွိ၊ ခႏၶာတရားေဟာမည့္ ပုဂၢဳိလ္မ႐ိွဘူးဆိုရင္ ကိုယ္လာတဲ့လမ္း ဒါနမျပဳရဘူးလား၊ သီလမေဆာက္တည္ရဘူးလား။ ဒါနလည္းမျပဳ -သီလလည္းမေဆာက္တည္ဘူးဆိုရင္ အပါယ္တစ္လမ္း သြားေပါ့ ။ အဲသည့္ ဒါနကုသိုလ္၊ သီလကုသိုလ္ေၾကာင့္ လူ႔အျဖစ္ကို မရလား။ ျဖစ္တဲ့ဘဝ စားရ ေသာက္ရတာ ဒါနေပါ့၊ လူျဖစ္တာသီလ-မလုပ္ရေပဘူးလား။ လုပ္ရမယ္။ သစၥာတရားေဟာတဲ့ပုဂၢိဳလ္၊ ခႏၶာေဟာတဲ့ပုဂၢိဳလ္၊ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ ေဟာတဲ့ပုဂၢိဳလ္႐ွိရင္ သည္တရားငါမသိ္ မေနဘူး၊ ၾကိဳးစားအားထုတ္ဖို႔ မေကာင္းလား။ ၾကိဳးစားအားထုတ္ ရမယ္ေနာ္။
ေက်းဇူးေတာ္ရွင္ အဂၢမဟာကမၼ႒ာနာစရိယ မံုလယ္ေတာရဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး ဘဒၵႏ ၱသံ၀ရ

အေမရိကန္ႏိုင္ငံတြင္ ၁၃၆၇-ခု၊ကဆုန္လဆန္း ၈-ရက္၊တနဂၤေႏြေန႔(၁၅.၅.၂ဝဝ၅)၊ည (၇)နာရီ အခ်ိန္တြင္ ေဟာၾကားေတာ္မူေသာ ခႏၶာဉာဏ္ေရာက္ ဒိ႒ိျဖဳတ္ တရားေတာ္
မွစာစီပူေဇာ္ပါသည္
မံုလယ္ဇ

No comments:

Post a Comment