Wednesday, July 8, 2015

အာသေဝါတရားေလးပါး ကုန္မွ ခ်မ္းသာပံု


သိဆိုတဲ့တရားေလးကို စဥ္းစားဦး။ ကုသိုလ္ လႉတာ ဘုရားတည္တာ ေက်ာင္းေဆာက္တာ ေရတြင္းေရကန္တူးတာ ဆြမ္းေကၽြးတာ ကထိန္ခင္းတာ ရဟန္းခံတာ ရွင္ျပဳတာ အမ်ိဳးမ်ိဳး အဲဒါ  ဣဒံ ေမ ပုညံ လို႔ ေခၚတယ္ ၾကားလား။ လႉသမွ် တန္းသမွ် ကုသိုလ္အေပါင္းရဲ႕ နာမည္က ဣဒံ ေမ ပုညံ အာသ၀ကၡယံ ၀ဟံ ေဟာတု ၾကားဖူးၾကရဲ႕လား။  ဒါေတာ့ ေရစက္ ခ်ကေလးထဲမွာလည္းပါတယ္။ ဣဒံ ေမ ပုညံ အာသ၀ကၡယံ ၀ဟံ ေဟာတု လႉသမွ် တန္းသမွ် ကုသိုလ္အေပါင္းက ဣဒံ ေမ ပုညံ။
ဘာမ်ားအလိုရွိတာလဲလို႔ မေမးရဘူးလား။ ခ်မ္းသာခ်င္လို႔ လႉတယ္လို႔ မေျပာရဘူးလား။ ခ်မ္းသာတာ ဟုတ္တယ္။ လူခ်မ္းသာလား။ နတ္ခ်မ္းသာလား။ ျဗဟၼာခ်မ္းသာလား။ နိဗၺာန္ခ်မ္းသာလား မေမးရဘူးလား။ နိဗၺာန္ခ်မ္းသာ။ နိဗၺာန္ခ်မ္းသာရခ်င္ရင္ အာသေဝါတရားေလးပါးကုန္ေအာင္လုပ္။ ဣဒံ ေမ ပုညံ အာသ၀ကၡယံ မေဟာဘူးလား။ အာသေဝါ အာသေဝါတရားေလးပါးက ကာမာသဝ ဘဝါသဝ ဒိ႒ာသဝ အဝိဇၨာသဝေပါ့။ အဲဒီ အာသေဝါတရား ေလးပါး ကုန္မွ ခ်မ္းသာမယ္လို႕ အေျဖ မေပးဘူးလား။
အာသေဝါတရားေလးပါး ကုန္ခ်င္ရင္ ခႏၶာ သိေအာင္လုပ္။ သစၥာသိေအာင္လုပ္။ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ အေၾကာင္း အက်ိဳး သိေအာင္လုပ္။ အဲဒါ သိမွ ကုန္မွာ။ စဥ္းစားဖို႔မေကာင္းလား။ ကဲ လူထင္လို႔ ေသေသခ်ာခ်ာၾကည့္။
ဘုရားေပးတဲ့ ဝိဇၨာဆိုတဲ့ မ်က္မွန္နဲ႔ တပ္ၾကည့္။ လူကိုျမင္တာလား အဆင္းကို ျမင္တာ။ လူထင္လို႔ လက္နဲ႔ ပုတ္ၾကည့္ တီးၾကည့္ လူေတြ႕မလား အသံလား။ လူထင္လို႔ နမ္းၾကည့္ လူေတြ႕မလား အနံ႔ ေတြ႕မလား။ လူထင္လို႔ လွ်ာေလးနဲ႔ လ်က္ၾကည့္ လူေတြကမလား ငန္ပ်ပ် အရသာဓါတ္ ေတြ႕မလား။ ေျခစေခါင္းဆံုးတစ္ကိုယ္လုံး လူထင္လို႔ ဆံဖ်ားက ေျခဖ်ား၊ ေျခဖ်ားက ဆံဖ်ား၊ အႏုလံု ပဋိလုံ ကိုင္စမ္းၾကည့္။ မာတာ မေတြ႕ဘူးလား။ ေပ်ာ့တာ မေတြ႕ဘူးလား။ မာတာ ပထဝီ ေပ်ာ့တာ ပထဝီေပါ့။ မာတယ္ ေပ်ာ့တယ္ သိတာ သူငါလား ကာယဝိညာဏ္။ တစ္ဝိညာဏ္ထဲ ထိလို႔ သိလို႔ ျဖစ္ကဲ့လား။ မျဖစ္ သူနဲ႔ သဟဇာတျဖစ္တဲဲ့ ေဝဒနာ၊သညာ၊ ေစတနာ မပါလား။ မာတယ္၊ေပ်ာ့တယ္လို႔ ခံစားတာ လူလား ေ၀ဒနာ။ နတ္လား ေ၀ဒနာ။ ျဗဟၼာလားေ၀ဒနာ။ ေ၀ဒနာဘဲ ေတြ႕တယ္ေနာ္။ လူ၊နတ္၊ ျဗဟၼာ ေတြ႕ရဲ႕လား။ ေတြ႕တာ လူ၊နတ္၊ ျဗဟၼာလား။ ေဝဒနာလား။ ေတြ႕တာကို အမွန္ မယူရဘူးလား။ လူ။ စဥ္းစားဖို႕မေကာင္းလား။ အဲတာ မိမိက လူ၊နတ္၊ ျဗဟၼာ သတၱဝါလို႕ စဥ္းစားဖို႔ မေကာင္းလား။
မွတ္တာ သူေတြငါေတြလား သညာကၡႏၶာ။ စဥ္းစားေနာ္။ အဲလို စိစစ္ဖို႔ မေကာင္းလား။ ကဲ ခံစားႏို္င္ေအာင္ ေစ့ေဆာ္တာ၊ မွတ္ႏိုင္ေအာင္ ေစ့ေဆာ္တာ သူငါလား ေစတနာ။ ေဝဒနာ၊သညာ၊ ေစတနာ သုံးခုေပါင္းေတာ့ နာမကၡႏၶာေလးပါးမျပည့္လား။ ဤေလးပါးျပည့္စံုမွ ထိသိစိတ္ျဖစ္တာေနာ္။ လူ၊နတ္၊ ျဗဟၼာလား နာမကၡႏၶာေလးပါး။ နာမကၡႏၶာေလးပါး။ လူလား နာမကၡႏၶာေလးပါး။ နတ္လား နာမကၡႏၶာေလးပါးလား။ ျဗဟၼာလား နာမကၡႏၶာေလးပါးလား။ နာမကၡႏၶာ။ ကာယအၾကည္က လူ ဟုတ္ကဲ့လား။ မာမႈေပ်ာ့မႈကား လူဟုတ္ကဲ့လား။  ခႏၶာဖြဲ႕ၾကည့္ေတာ့ ႐ူပကၡႏၶာ မရလား။ နာမကၡႏၶာေလးပါးနဲ႔ ႐ူပကၡႏၶာေပါင္း။ ခႏၶာပဲ ေတြ႕တယ္ေနာ္။ အဲဒီခႏၶာ သိဖို႔ မလိုလား။ ကဲ စာထဲ ကလား ခႏၶာကျပတာ။  ကဲဒီလိုဆိုေတာ့ကာ လူစြဲဒိ႒ိ မျပဳတ္ဘူးလား။ နတ္ စြဲဒိ႒ိ မျပဳတ္ဘူးလား။ ျဗဟၼာစြဲဒိ႒ိ မျပဳတ္လား။  သႏၵိ႒ိကေနာ္။  စာထဲ ကလား ခႏၶာကျပတာ။ အာသဝအေနနဲ႔ ဒိ႒ာသဝ နဲ႔ အဝိဇၨာသဝ ခ်ဳပ္ၿပီကြဲ႕ ၾကားလား။
ဆက္ၿပီးေတာ့  ႀကိဳးစားဖို႔ မေကာင္းလား။ ႐ူပကၡႏၶာႀကီးက ေဖာက္ျပန္ၿပီးေတာ့ မပ်က္လား။ ေဝဒနာ ခံစားၿပီးေတာ့ မပ်က္လား။ သညာ မွတ္ၿပီးေတာ့ မပ်က္လား။ ေစတနာ ေစ့ေဆာ္ၿပီးေတာ့ မပ်က္လား။ ကဲ ခႏၶာ ေတြ႕သလား မရွိတာ ေတြ႕သလား။ စဥ္းစားဖို႕ ေကာင္းတယ္ေနာ္။ ငါးပါးစလုံး နိစၥလား။ အနိစၥ။ အနိစၥ မၿမဲျခင္း တရားသည္ ခ်မ္းသာတဲ့တရားလား။ ဆင္းရဲတဲ့ တရား။ ဆင္းရဲတဲ့တရားကို သုခလို႔ ေခၚမလား ဒုကၡလို႔ ေခၚမလား။ ဤဒုကၡတရားကို ပိုင္သူရွိရဲ႕လား။ သတၱဝါအလိုသို႔ လိုက္ကဲ့လား။ အႀကိဳက္သို႔ ပါရဲ႕လား။ အနတၱလို႔ မေဟာဘူးလား။ အနိစၥ၊ ဒုကၡ၊ အနတၱ ေတြ႕တယ္။
အနိစၥေတြ႕တဲ့ အခါ၊ ဒုကၡ ေတြ႕တဲ့ အခါ၊  အနတၱ ေတြ႕တဲ့ အခါ နာမ္႐ုပ္ေတြ႕ေသးရဲ႕လား။ စဥ္းစားဖို႕ေကာင္းတယ္ေနာ္။ အနိစၥ တရားနဲ႔ နာမ္႐ုပ္နဲ႔ ပိုင္းျခားဖို႔ မလိုလား။ ဒုကၡ တရားနဲ႔ နာမ္႐ုပ္နဲ႔ ပိုင္းျခားဖို႔ မလိုလား။ အနတၱ တရားနဲ႔ နာမ္႐ုပ္နဲ႔ ပိုင္းျခားဖို႔ မလိုလား။ တီရဏပရိညာ။ ပြားလို႔သိတာဗ်ာ့။ နာမ္႐ုပ္ကို သိတဲ့အခါ လူ၊နတ္၊ ျဗဟၼာ ေတြ႕ေသးရဲ႕လား။ ၿမိဳ႕ရြာတိုင္းျပည္ ေတြ႕ေသးရဲ႕လား။ ဉာတပရိညာ။ နာမ္႐ုပ္ပဲေတြ႕တယ္ေနာ္။ နာမ္႐ုပ္ေတြ႕ေတာ့ အာသဝအေနနဲ႔ ဒိ႒ာသဝနဲ႔ အဝိဇၨာသဝ ခ်ဳပ္တယ္။ အနိစၥ၊ ဒုကၡ၊ အနတၱေတြ႕တဲ့အခါ နာမ္႐ုပ္ေတြ႕ေသးရဲ႕လား။ တီရဏပရိညာ။ အနိစၥ၊ ဒုကၡ၊ အနတၱစုလိုက္ေတာ့ ျဖစ္ပ်က္လို႔မေဟာလား။ ဘာသစၥာလဲ။ ခ်မ္းသာတဲ့တရားလား။ ဆင္းရဲတဲ့တရား။ ဆင္းရဲတယ္လို႔အမွန္သိတာ ယထာဘူတဉာဏ္ကြဲ႕ေနာ္။
ဒုတိယ ဆက္ၿပီးေတာ့ ႀကိဳးစား ျဖစ္ပ်က္ပဲမေတြ႕လား။ ဘာသစၥာလဲ။ ဒုတိယက်ေတာ့ အသိဥာဏ္က ရင့္ၿပီးေတာ့ မလားလား။ အသိဥာဏ္ကရင့္ ေတာ့ ခႏၶာက လြတ္ခ်င္တဲ့ စိတ္၊ ကၽြတ္ခ်င္တဲ့စိတ္မေပၚလား။ နိဗၺိႏၵဉာဏ္လို႔ မေဟာလား။ အေျပာအဆိုအေနအထိုင္ေတြ အခါတိုင္းနဲ႔ တူရဲ႕လား။ သိမ္ေမြ႕ ႏူးညံ့ေတာ့တာေနာ္။ တရားက သက္ေသခံတယ္ကြဲ႕ ၾကားလား။ နိဗၺိႏၵၵဉာဏ္။
တတိယ ဆက္ၿပီးေတာ့ ႀကိဳးစားၾကည့္ ျဖစ္ပ်က္ပဲမေတြ႕လား။ ဘာသစၥာလဲ။ ေျခစေခါင္းဆုံး တစ္ကိုယ္လုံး ရွာခ်င္သလုိရွာ သုခဆိုတဲ့တရား အပ္ဖ်ားတစ္ေထာက္စာမွ် ေတြ႕ရဲ႕လား။ အပ္ဖ်ားတစ္ေထာက္စာမွ် သုခမေတြ႕တာ ရွိလို႔လား မရွိလို႔လား။ မရွိရင္ ဒုကၡအတိလို႔ မပိုင္းျခားလား။ ပိုင္းျခားလိုက္တဲ့ တစ္ခ်ိိန္   သမၼာ၀ါစာ၊ သမၼာကမၼႏၲ-၊ သမၼာအာဇီ၀     သီလမဂၢင္သုံး ပါးမ၀င္လား။ ႐ႈဉာဏ္ငါးပါးနဲ႕ေပါင္းေတာ့ ရွစ္ပါးမျပည့္လား။ ရွစ္ပါးျပည့္တဲ့ အခ်ိန္ ခႏၶာငါးပါး ေတြ႕ေသးရဲ့လား။ ျဖစ္ပ်က္ကားေတြ႕ေသးရဲ့လား။ ေလာကုတၱရာလို႔ မေဟာလား။ ေသာတာပတၱိမဂ္ ေသာတာပတၱိဖိုလ္ ရေတာ့တာေနာ္။ အဲ စိစစ္ဖို႔ မေကာင္းလား။
ကဲ ေသာတာပန္ ျဖစ္သြားၿပီဆို ဘာေတြမ်ား ပယ္တာလဲလို႔ျပန္ စိစစ္ဖို႔ မေကာင္းလား။ ဒိ႒ိ-ဝိစိကိစၧာ ဆိုတဲ့ အႏုသယ ကိေလသာ မပယ္လား။ ဒိ႒ိ-ဝိစိကိစၧာ ဆိတဲ့ အႏုသယ ကိေလသာ ပယ္လိုက္ေတာ့ ပရိယု႒ာန  မေနာကံ လာေသးရဲ႕လား။ မေနာကံ မလာ ဝီတိကၠမ ကာယကံ ဝစီကံ လာေသးရဲ႕လား။ မလာရင္ အပါယ္သြားတဲ့ ကံေတြ မကုန္လား။ အပါယ္ခႏၶာ ဇာတ္ မသိမ္းလား။ ပဟာနပရိညာ လို႔ မေဟာလား။
ဉာတပရိညာ၊ တီရဏပရိညာ၊ ပဟာနပရိညာ  ဤဉာဏ္သုံးဉာဏ္ရတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ အနမတဂၢ သံသရာကစလို႔ ပါဏာတိပါတကံနဲ႔ အသက္ေမြးခဲ့တာ။ အဒိႏၷာကံ နဲ႔အသက္ေမြးခဲ့တာ။ ကာေမသုမိစာၦစာရကံ နဲ႔ အသက္ေမြးခဲ့တာ။ မုသာ၀ါဒကံ နဲ႔ အသက္ေမြးခဲ့တာ။ သုရာေမရယကံ နဲ႔ အသက္ေမြးခဲ့တာ အဲဒီ အကုသိုလ္ကံ အေႂကြးေဟာင္း အနႏၱ ကမာၻပထဝီေျမႀကီးနဲ႔ အမွ်ျဖစ္တဲ့ အကုသိုလ္ကံေတြ အက်ိဳးေပးခြင့္ ရေသးရဲ႕လား။ အကုန္လံုးအေဟာသိကံ ျဖစ္မသြားလားဟဲ့။ ဤေနရာေရာက္ေအာင္ ႀကိဳးစားအားထုတ္ဖို႔ မေကာင္းလား။ အဲဒါ လိုအပ္ခ်က္ေတြကြဲ႕ေနာ္။ အဲဒါ ထိထိမိမိ အဲဒဉာဏ္ေတြကို အားကိုးရမယ္ၾကားရဲ႕လား။ ဉာတပရိညာ၊ တီရဏပရိညာ၊ ပဟာနပရိညာ  ဤဉာဏ္သုံးဉာဏ္ ရေအာင္ယူလိုက္ၾက။
ေက်းဇူးေတာ္ရွင္ အဂၢမဟာကမၼ႒ာနာစရိယ မံုလယ္ေတာရဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး ဘဒၵႏ ၱသံ၀ရ
အေမရိကန္ႏိုင္ငံတြင္ ၁၃၆၇-ခု၊ကဆုန္လဆန္း ၁၃-ရက္၊ေသာၾကာေန႔
၂ဝ.၅.၂ဝဝ၅၊နံနက္ (၈) နာရီ အခ်ိန္တြင္ ေဟာၾကားေတာ္မူေသာ
ခႏၶာဉာဏ္ေရာက္ ဒိ႒ိျဖဳတ္ တရားေတာ္ မွစာစီပူေဇာ္ပါသည္။
မံုလယ္ဇ

No comments:

Post a Comment