ေက်းဇူးေတာ္ရွင္ နမၼား ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး အရွင္ ဉာဏ ၏
ေဒသနာ ပန္းခိုင္ က်မ္းစာ မွ စာစီ ပူေဇာ္ပါသည္။
မဂၤလာတရားေတာ္-၁/ အပိုင္း-၁
****************
ဧတံ ေခါ သရဏံ ေခမံ ၊
ဧတံ သရဏ မုတၱမံ။
ဧတံ သရဏ မာဂမၼ ၊
သဗၺဒုကၡာ ပမုစၥတိ။
ဧတံ ေခါ သရဏံ ၊ ဘုရား တရား သံဃာအားဟု သုံးပါးအစုံ ျမတ္သရဏဂုံကို ၾကည္ရံု ျမတ္နိူး အားကိုးၾကျခင္းသည္။
ေခမံ ၊ေဘးရန္ခပင္း ၊ အကုန္ကင္းျခင္း၏ အေၾကာင္းရင္း သာလ်ွ င္ တည္း။
ဧတံ ေခါ သရဏံ၊ ဘုရား တရား သံဃာအားဟု သုံးပါးအစုံ ျမတ္သရဏဂုံကို ၾကည္ယုံျမတ္နိူး အားကိုးၾကျခင္းသည္ ၊
ဥတၱမံ၊ ျပိဳ င္လာတိုင္းရံႈး အျမတ္ဆံုးျဖစ္ေသာ ကိုးကြယ္ျခင္းသာလ်ွင္ တည္း။
ဧတံ သရဏံ ၊ ဘုရား တရား သံဃာအားဟု သုံးပါးအစုံ ျမတ္သရဏဂံုကို၊
အာဂမၼ ၊ လက္ကိုင္တခု အစြဲျပဳ ၍၊
ပ႑ိတာ ၊ က်ိဴ းေၾကာင္း ျမင္သိ ပညာရွိတို ့သည္၊
သဗၺဒုကၡာ၊ အလုံးစုံေသာ ဒုကၡအေပါင္းမွ၊
ပမုစၥတိ ၊ ကင္းစင္လြတ္ေျမာက္ မေရာက္ေဝးစြာ ရွင္းရွင္းကြာၾက
ကုန္သည္ သာလ်ွ င္တည္း။
ေလာကၾကီးထဲမွာ တဏွာမကင္းေသးတဲ႔ ပုဂၢိဳ လ္မွန္လ်ွင္
ဝဋ္ဆင္းရဲမွ မကင္းၾကေသး တဲ႔အတြက္
ကိုးကြယ္ရာ အားထားရာ ဆိုတာ ရွာၾကစျမဲပဲ။
အခ်ိဴ ႕က သမုဒၵရာ၊ ပင္လယ္ေတြကို ကိုးကြယ္ၾကတယ္။ တခ်ိဴ ့က မီးပုံၾကီးကို ကိုးကြယ္ၾကတယ္။ တခ်ိဴ ႔က ရိုးရိုးမီးကိုပဲ မျငိမ္းရေအာင္ ထားျပီး ရံခါ ေထာပတ္ျဖင့္ ရံခါ ႏွမ္းဆီျဖင့္ ရံခါ ႏွမ္းတို ့ ဆန္တို ့ျဖင့္ ပူေဇာ္ၾကတယ္။ အခ်ိဴ ႕ကသစ္ပင္ၾကီးကို အခ်ိဴ ႕ကေတာင္ၾကီး
ကို အခ်ိဴ ႕က ေတာၾကီးကို ကိုးကြယ္ၾကတယ္။ အခ်ိဴ ႕က နဂါးကို၊ အခ်ိဴ ႕က နတ္ဆိုးနတ္ဝါး ဘီလူးတို ့ကို ကိုးကြယ္ၾကတယ္။
* သားသမီး ေျမးျမစ္မ် ားကလဲ မိဘရိုးရာကို လိုက္ျပီး
ကိုးကြယ္ၾကတယ္ ။ မစီစစ္ၾကဘူး ။*
ကုသိုလ္လုပ္တဲ႔အခါ ... ရပ္ထံုးစံ ရြာထုံးစံ အရလုပ္ၾကတယ္၊
မစီစစ္ၾကဘူး။
ကုန္ဝယ္တဲ႔အခါ ...
အေဟာင္းလား အသစ္လား ။ အတုလား အစစ္လား ။ မစီစစ္ပဲ ဝယ္ယင္
အေဟာင္းေတြ အတုေတြႏွင့္ ညားျပီး ဆံုးရံႈးသလို ...
ကိုးကြယ္တာဟာလည္း...
မကိုးကြယ္သင့္တာကို ကိုးကြယ္မိရက္သား ျဖစ္ယင္
တသံသရာလုံး ဆံုးရံႈးနစ္နာတတ္တယ္ ။
ကုန္ဝယ္တဲ႔အခါ စီစစ္ျပီးမွ ဝယ္မွသာ အေကာင္းကိုရသလို...
ကိုးကြယ္တာလည္း စီစစ္ျပီး ကိုးကြယ္ရတယ္။
* ငါတို ့၏ မိဘမ် ား ကိုးကြယ္ေသာ အရာသည္ ...
သီလသိကၡာႏွင့္ျပည့္စုံရဲ႕လား ၊
သမာဓိသိကၡာႏွင့္ ျပည့္စုံရဲ႕လား။
ပညာသိကၡာႏွင့္ ျပည့္စုံရဲ႕လား ၊ ဆိုတာ စီစစ္ရမယ္ ။
ေရတို ့ မီးတို ့ သစ္ပင္ ေတာေတာင္ နဂါး နတ္ဆိုး နတ္ဝါး ဘီလူး တို႔ဟာ ....
ဘယ္မွာသိကၡာသုံးပါးႏွင့္ ျပည့္စုံမလဲ။ မျပည့္စုံဘူး။
မျပည့္စံုယင္ မကိုးကြယ္ႏွင့္ အားမထားႏွင့္ သိကၡာသုံးပါးႏွင့္
ျပည့္စုံတာကို ရွာျပီးကိုးကြယ္ၾက။
****************
ျမတ္စြာဘုရား ေဒသစာရီ လွည့္လည္ျပီးသြားေတာ့ ... ကာလာမဆိုတဲ႔ ပုဏၰားရြာကို ေရာက္ သြားတယ္ ။
အဲဒီရြာကို အပိုင္စားတဲ႔ ရြာစားၾကီးကာလာမပုဏၰားက ျမတ္
စြာဘုရားကို ေလ်ွ ာက္တယ္။
" ျမတ္စြာဘုရား၊ ေလာကၾကီးမွာ ဘုရားေတြကလည္း ေပါလိုက္တာ ၊
သိဥၥည္းကလည္း သူသာလ်ွ င္ဘုရားတဲ႔ ။
ပုရာဏႆပကလည္း သူသာလ်ွ င္ဘုရားတဲ႔ ။
မကၡလိေဂါ သာလကလည္း သူသာလ်ွ င္ဘုရားတဲ႔ ။
အဇိတေကသကမၺလကလည္း သူသာလ်ွ င္ဘုရားတဲ႔ ။
ပကုဋကစၥာနကလည္း သူသာလ်ွ င္ဘုရားတဲ႔ ။
နာဋ၏သား နိဂ႑ကလည္း သူသာလ်ွ င္ဘုရားတဲ႔ "။
အဲဒီလို ေလ်ွ ာက္ေတာ့....
ျမတ္စြာဘုရားက ေျဖၾကားေတာ္မူတယ္ ။ ဘယ္လိုေျဖၾကားသလဲဆိုေတာ့....
* ကာလာမ ၊
အမ် ားကေျပာတာပဲ ဆိုျပီးလည္း မယုံနဲ႔ ဦး၊
ေရွးကလာတဲ႔ အစဥ္အဆက္ပဲ ဆိုျပီးလည္း မယုံႏွင့္ဦး ၊
ငါတို ့၏ မိဘရိုးရာပဲ ဆိုျပီးလည္း မယုံႏွင့္ဦး၊
လူၾကီးေတြ ေျပာတာပဲဆိုျပီးလည္း မယုံႏွင့္ဦး၊
ငါ့သူငယ္ခ် င္းက ေျပာတာပဲဆိုျပီးလည္း မယုံႏွင့္ဦး၊
ငါဘုရား ေျပာတာကိုလည္း မယုံႏွင့္ဦး၊ စီစစ္ပါအုံး။
ဒီပုဂၢိဳလ္ဟာ ဘုရားဟုေျပာတယ္ ။ ဘုရားျဖစ္ေၾကာင္း ပါရမီဆယ္ပါး အျပားသုံးဆယ္ကို ျဖည့္က် င့္ခဲ႔ျပီးျပီလား ၊ မျဖည့္က် င့္ရေသးဘူးလား ။ ဘုရားတို ့ရွိအပ္တဲ႔ ဂုဏ္ႏွင့္ျပည့္စုံရဲ႕လား ။ မျပည့္စုံဘူးလားဆိုတာ စီစစ္ရဦးမယ္၊
အကယ္၍ ...
ဘုရားျဖစ္ေၾကာင္း ပါရမီေတြကိုလည္း ျဖည့္က် င့္ျပီးျပီ ၊ ဘုရားတို ့မွာ ရွိအပ္ရွိထိုက္တဲ႔ ဂုဏ္ႏွင့္လည္း ျပည့္စုံတယ္ဆိုယင္ ...
ယုံေတာ့၊ ကိုးကြယ္ေတာ့။
ပါရမီေတြကိုလဲ မျဖည့္က် င့္ရေသးဘူး၊ ဘုရားတို ့၏ ဂုဏ္ႏွင့္လဲ မျပည့္စုံေသးဘူးဆိုယင္ သူကိုယ္တိုင္ကပဲေျပာေျပာ အမ် ားကပဲ ေျပာေျပာ လူၾကီးေတြကပဲေျပာေျပာ မိဘဆရာသမားေတြကပဲ ေျပာေျပာ မယုံေလႏွင့္ ကာလာမ * တဲ႔ ။
ကဲ ျမတ္စြာဘုရားေျပာတာဟာ ဘယ္ေလာက္ သဘာဝက် သလဲ။
ဘယ္ေလာက္ တရားသလဲ ။
ငါဘုရားေျပာတာကိုလည္း မယုံႏွင့္အုံး ၊စိစစ္ပါအုံးတဲ႔ ။
မစီစစ္ပဲ ဘုရားကိုယုံယင္ သဒၶါယုံမ်ွ သာ။
ေသာတာပန္ မတည္နိုင္ဘူး။
စိစစ္ယုံမွသာ ပညာယုံ။
ေသာတာပန္တည္နိုင္တယ္။
ဒါေၾကာင့္
*****************
ဝိေစယ်ဒါနံ ဒါတဗၺံ ၊ ယတၱ ဒိႏၷံ မဟပၹလံ ။
ဝိေစယ် ဒါနံ ၊ သုဝ တပၸသတၱံ ။
ေယ ဒကၡိေဏယ် ာ ၊ ဣဓ ဇီဝ ေလာေက။
ဧေတသု ဒိႏၷာနိ ၊ မဟပၸလာနိ ။
ဗီဇာနိ ဝုတၱာနိ ၊ ယထာသုေခတၱ ။ လို ့
ျမတ္စြာဘုရားက အကၤုရ နတ္သားကို ေဟာခဲ႔တယ္။
ယတၱ ၊ အၾကင္ပုဂၢိဳ လ္၌ ။ ဒိႏၷံ ၊ ေပးအပ္ေသာ အလွဴ သည္ ။
ယသၼာ ၊ အၾကင္ေၾကာင့္ ။ မဟပၹလံ ၊ မ် ားေသာအက်ိဴ းရွိ၏၊
တသၼာ ၊ ထို ့ေၾကာင့္ ။ ဝိေစယ် ၊ ေရႊးခ် ယ္စီစစ္၍ ။
တတၳ ၊ ထိုပၢိဳ လ္၌ ။ ဒါနံ ၊ အလွဴ ဒါနကို ။ ဒါတဗၺံ ၊ ေပးလွဴထိုက္၏။
ဝိေစယ် ၊ ေရြးခ် ယ္စိစစ္၍ ၊ ဒါနံ ၊ ေပးလွဴ ျခင္းကို ။ သုဂတပၸသတၱံ ၊ ျမတ္စြာဘုရားသည္ ခ်ီးမြမ္းေတာ္မူအပ္၏။
ဣဓဇီဝေလာေက ၊ ဤသတၱေလာက၌ ။ ေယ ဒကိၡေဏယ် ာ ၊ အၾကင္ျမတ္ေသာ အလွဴ ခံပုဂၢိဳ လ္တိုလ့သည္။ သႏၲိ ၊ ရွိၾကေလကုန္၏
ဧေတသု ၊ ထိုျမတ္ေသာ အလွဴ ခံပုဂၢိဳ လ္တို ့၌ ။ ဒိႏၷာနိ ၊ ေပးလွဴ အပ္ေသာ အလွဴတို ့သည္။ သုေခတၱ ၊ လယ္ယာေျမေကာင္း၌ ။ ဝုတၱာနိ ၊ စိုက္ပ်ိဴ းအပ္ကုန္ေသာ ။ဗီဇာနိ ယထာ ၊ မ်ိဴ းေစ့တို ့ကဲ႔သို ့။
မဟပၹလာနိ ၊ ေကာင္းစြာၾကီးပြား မ် ားေသာ အက်ိဴ း ရွိကုန္သည္ သာလ်ွင္ သတည္း။
သာဓု သာဓု သာဓု။
အဲဒီ ဂါထာကို ဘယ္မွာေဟာသလဲဆိုေတာ့ ....
တာဝတိ ံသာ နတ္ျပည္မွာ အကၤုရနတ္သားကို ေဟာခဲ႔တယ္။
ျမတ္စြာဘုရား အဘိဓမၼာတရား ေဟာဖို ့တာဝတိ ံသာနတ္ျပည္ကို ၾကြသြားေတာ့ ....
လက္ဦးစြာ မယ္ေတာ္ မိနတ္သားရယ္ ၊ ဣႏၵကနတ္သားရယ္ ၊ အကၤုရ နတ္သားရယ္ ေရာက္လာျပီး
ဘုရားအနားမွာ ထိုင္ေနၾကတယ္။
ေနာက္တန္ခိုးၾကီးတဲ႔ နတ္ေတြ လာတိုင္း ....
အကၤုရနတ္သားဟာ ေနာက္ဆုတ္ျပီး ေနရာေပးလိုက္ရတာ စၾကာဝဠာ တံတိုင္းသို႔ ေရာက္သြားတယ္။
ဣႏၵကနတ္သားကေတာ့ ေနရာမေရႊ႕ရဘူး ။
ဒီလိုျဖစ္ပုံကို ျမတ္စြာဘုရားျမင္သျဖင့္ ...
အကၤုရနတ္သားကို ေခၚျပီးေမးတယ္။
* အသင္နတ္သား ...။
သင္ႏွင့္အတူလာတဲ႔ ဣႏၵကနတ္သားမွာ ေနရာမေရႊ႕ရပါပဲ
သင္မွာမူကား စၾကာဝဠာ တံတိုင္းတိုင္ေအာင္
ေရႊ႕ျပီးေပးရတာ ဘာေၾကာင့္လဲ* လို ့ေမးေတာ္မူေတာ့
* ျမတ္စြာဘုရား ၊ တပည့္ေတာ္၏ အလွဴ သည္ ...
တဆဲ႔ႏွစ္ယူဇနာတိုင္ ေအာင္ ဖိုခေနာက္ေတြကို စီတန္းေစၿပီး ႏွစ္ေပါင္းတေသာင္း တိုင္တိုင္လွဴ ခဲ႔ေသာ္လည္း
အလွဴ ခံပုဂၢိဳလ္ေတြကား .... သီလမရွိတဲ႔ ဒုႆီလေတြကိုသာ လွဴ ခဲ႔ရသျဖင့္ အက်ိဴ းမၾကီးက် ယ္ပဲ တန္ခိုးနည္းငယ္ ရပါတယ္ဘုရား * လို ့ေလွ် ာက္တယ္။
တဖန္ဣႏၵကနတ္သားကို ေမးျပန္တယ္
* အသင္ ဣႏၵက ၊ သင္ကား... ဘယ္ကုသိုလ္ေၾကာင့္ ဘယ္နတ္လာလာ ေနရာမေရႊ႕ရေအာင္ တန္ခိုးၾကီးသလဲ *တဲ႕။
ဒီေတာ့ ဣႏၵကနတ္သားက...
* ျမတ္စြာဘုရား ၊ တပည့္ေတာ္သည္ ဆြမ္းခံဝင္လာေသာ အနုရုဒၶါအား မိမိစားဖို ့ထားတဲ႔ ဆြမ္းတဇြန္းေလာင္းလွဴ ဘူးပါတယ္။
ဒီလို သီလစင္ၾကယ္ေသာ အလွဴ ခံကို လွဴ ခဲ႔ရလို ့
တန္ခိုးၾကီးရပါတယ္ဘုရား *
လို ့ ေလွ်ာက္တယ္။
အဲဒါေၾကာင့္ ျမတ္စြာဘုရားက စိစစ္၍ လွဴ သင့္ေၾကာင္းကို ေဟာ
ေတာ္မူတယ္။
ကဲ--နတ္သား နွစ္ပါး၏ တန္ခိုးျခင္း ကြာျခားပုံကိုၾကည့္ပါ။
မစိစစ္ပဲ လုပ္တဲ႔အလုပ္ဟာ ပင္ပန္းသေလာက္ ခရီးမေရာက္ဘူး။
စိစစ္ျပီးမွ လုပ္တဲ႔အလုပ္ဟာ ပင္ပန္းသေလာက္ ခရီးေရာက္တယ္။
ေလာကမွာ ေပါင္းသင္းၾကတာလည္း...
ေရႊရွိတဲ႔လူႏွင့္ေပါင္းမွ ေရႊရနိုင္တယ္။
ေငြရွိတဲ႔လူႏွင့္ ေပါင္းမွ ေငြရနိုင္တယ္။
စပါးရွိတဲ႔လူႏွင့္ေပါင္းမွ စပါးရနိုင္တယ္။
ဆီရွိတဲ႔ လူႏွင့္ေပါင္းမွ ဆီရနိုင္တယ္။
ပညာရွိတဲ႔ လူႏွင့္ေပါင္းမွ ပညာရနိုင္တယ္။
*ကိုးကြယ္ၾကတယ္ ဆည္းကပ္ၾကတယ္ ဆိုတာ ...
အက်ိဴ းတရားကို လိုလားသျဖင့္ ကိုးကြယ္ၾကတာ ဆည္းကပ္ၾကတာ ျဖစ္တယ္။
အဲဒီေတာ့ စိစစ္ရမယ္၊
ငါကိုးကြယ္ ဆည္းကပ္ေသာ အရာသည္ ....
ငါလိုလားတဲ႔ အက်ိဴ းတရားကို ေပးနိုင္မေပးနိုင္ စိစစ္ရမယ္။
ဘယ္လိုပုဂၢိဳ လ္ဟာ ကိုးကြယ္သူအား အက်ိဴ းမ် ားေစသလဲ ၊
သီလစင္ၾကယ္ေသာသူဟာ လယ္ယာေျမေကာင္းႏွင့္ တူသျဖင့္
ကိုးကြယ္သူအား အက်ိဴ းမ် ားေစတယ္။
သမာဓိ ရွိေသာသူဟာ သစ္ပင္ၾကီးႏွင့္ တူေသာေၾကာင့္
မွီခိုသူအား အက်ိဴ းမ်ားေစတယ္ ။
ပညာရွိေသာသူဟာ ဣစၧာသယ ပတၱျမားႏွင့္တူေသာေၾကာင့္
ဆည္းကပ္သူအား အက်ိဴ းမ် ားေစတယ္။
****************
အဲဒါေၾကာင့္ ငါတို ့ကိုးကြယ္ ဆည္းကပ္ မွီဝဲေသာအရာသည္
သီလ သမာဓိ ပညာ သိကၡာသုံးပါးႏွင့္ ျပည့္စုံရဲ႕လား ၊ မျပည့္စုံဘူးလား ဆိုတာ စိစစ္ျပီးမွ မီွဝဲရမယ္။
မစိစစ္ပဲ ....
ဒါဟာ ငါတို ့လူမ်ိဴ းကိုးကြယ္တာပဲ ၊
ဒါဟာ ဘိုးဘြားမိဘ ကိုးကြယ္တာပဲ ၊
ဒါဟာ ငါတို ့ရြာက ကိုးကြယ္တာပဲ ၊
ဒါဟာ ငါတို ့အမ် ားကိုးကြယ္ တာပဲ၊
ဒါဟာ ေရွးလူၾကီးေတြ ကိုးကြယ္တာပဲ ဆိုျပီးကိုးကြယ္ယင္ ...
ကိုးကြယ္ထိုက္တာကို ကိုးကြယ္မိေစကာမူ .....
ဉာဏဝိပၸယုတ္ ကုသိုလ္သာျဖစ္ျပီး အက်ိဴ းမမ် ားဘူး။
မကိုးကြယ္ထိုက္တာကို ကိုးကြယ္မိယင္ ....
ဖြပ္ထာထက္ညစ္ ၊ ဖြတ္မရ ဓားမဆံုး ဆိုသလို
ျဖစ္တတ္တယ္ ။
ဒါေၾကာင့္ ေရွးတုန္း က ...
အားထားသင့္တာကို အားထားမိလို ့ အက်ိဴ းမ် ားပုံ ၊
အားမထားသင့္တာကို အားထားမိလို ့ နစ္နာဆံုးရံႈးရပုံကို
ထုတ္ေဆာင္ၿပီး ေဟာပါဦးမယ္ ။ နားေထာင္ၾက ။
ပ႑ိတေမဝ ေသေဝယ် ၊ ပ႑ိတံ ဥပဇီဝတိ ။
တႆ အတၳာ ပဝၯႏၲိ ၊ ဥဒေက ပဒုမာ ယထာ။
ပ႑ိတေမဝ ၊ ေၾကာင္းက်ိဴ းျမင္သိ ပညာရွိကိုသာလ်ွ င္ ။
ေသေဝယ် ၊ မီွဝဲဆည္းကပ္ရာ၏ ။
ေယာ ၊ အၾကင္ ပုဂၢိဳ လ္သည္။ ပ႑ိတံ ၊ က်ိဴ းေၾကာင္း ဆင္ျခင္ပညာရွင္ကို။ ဥပဇီဝတိ ၊ ထံပါးနီးကပ္ လြန္ခ် ဥ္းကပ္လ် က္ အသက္ေမြး၏။
ပဒုမာ ၾကာပန္းတို ့သည္။ ဥဒေက ၊ ေရ၌ ။ ပဝၯ ႏၲိယထာ ၊ ၾကီးပြားၾကကုန္သကဲ႔သို ႔။
တထာ၊ ထိုအတူ သာလ်ွ င္။ တႆ ၊ ထိုပညာရွိနား ထံပါးနီးကပ္ သက္ေမြးတတ္ေသာ သူအား ။
အတၳာ ၊ ေလာကီ ေလာကုတ္ မယုတ္တိုးပြား အက်ိဴ းတရားတို႔ သည္။ ပဝၯႏၲိ ၊ တေန႔ တျခား တက္ေန လားသို ့ ၾကီးပြားၾကကုန္သည္ သာလ်ွ င္တည္း။
သာဓု သာဓု သာဓု ။
စာစီ ပူေဇာ္ပါသည္။
ေဒၚၫြန္႔ ပခုကၠဴ။
ဆက္ရန္....>>
No comments:
Post a Comment