Wednesday, July 8, 2015

အဝိဇၨာ ပစၥယာ သခၤါရာ။


================
ကဲတစ္ဦး တစ္ေယာက္က ေနၿပီးေတာ့မွ ေလ့လာၾက။ ဆဲမယ္။ ဘယ္လိုေတြလဲ လို႔ စဥ္းစားဦး။ ဆဲမယ္ ဆိုမယ္ ဆိုတဲ့အခါ အရွက္ကြဲေလာက္ေအာင္ေပါ့။ ဘယ္လိုေတြ အရွက္ကြဲေလာက္ေအာင္လဲ လို႔  ျပန္ စဥ္းစားၾကည့္ၾက ။ အဲဒီ အမ်ိဳးသၼီးဟာ ေက်ာင္းကန္ ဘုရားေတာ့ သြားတယ္ ဥပုသ္ ေဆာက္တယ္။ မိမိ လုပ္တယ္ ကိုင္တယ္။ ႏို႕မို႕  ညမွာ ခိုးတယ္ကြဲ႕။ ငါဘယ္ႏွစ္ခါ ေတြ႕ၿပီ တကယ္ ခိုးတယ္။ အဲလိုေလး ေျပာလိုက္ရင္  အဲဒီလူဟာ ဝမ္းေျမာက္ဝမ္းသာ ျဖစ္မလား စိတ္ဆိုးမလား။ စိတ္ဆိုးမယ္။ အဲဒါ စိတ္ဆိုးတာ ကုသိုလ္လား၊ အကုသိုလ္လား။ ေဟာ အဲဒီ အကုသိုလ္တရားေတြ ဘယ္ဆီက လာတာလဲ လို႔ စိစစ္ဖို႔ မေကာင္းလား။ အဝိဇၨာပစၥယာ သခၤါရာ လို႔မေဟာဘူးလား။ အဝိဇၨာ ေၾကာင့္ သခၤါရျဖစ္တာ။ အဝိဇၨာ ဘာကို ေခၚတာလဲ လို႔ျပန္ စိစစ္ဖို႔မေကာင္းလား။ ကဲ အခုလို ေျပာတဲ့အခါမွာ ျမင္တာလား ၾကားတာလား။ အသံ ႐ူပကၡႏၶာေနာ္။ ခိုးတယ္ ျပဳတယ္ဆိုတာ ျမင္တာလား ၾကားတာလား။ အသံ ႐ူပကၡႏၶာ တရားမွာ ခိုးတယ္လို႔ ႏွလုံးသြင္း မမွားလား။ေၾသာ္  ႏွလုံးသြင္း မွားတာေနာ္။ ဝိဇၨာလား အဝိဇၨာလား။ ေဟာ အဝိဇၨာေပါ့။ အဝိဇၨာ ဆိုေတာ့ကာ အဝိဇၨာက စဥ္းစား ႏွလုံးသြင္းမွားတာ အဝိဇၨာ လို႔ မေဟာဘူးလား။ ပါးစပ္က ဆဲလိုက္တာ သခၤါရ။ ေဟာ ဝစီသခၤါရ လို႔မေဟာဘူးလား။ ေျခလြန္လက္လြန္ လုပ္တာေတာ့ ကာယသခၤါရ။ ဤႏွစ္ခု အထေျမာက္တာ စိတၱသခၤါရဗ်။ အဲဒါ စိတ္က ဒီလိုဆိုေတာ့ မခံခ်င္ဘူး။ ေျပာမယ္။ ငါ့ ဘာထင္လဲ  ေဟာ ဝစီသခၤါရ ျဖစ္ၿပီ။ ေျခလြန္ လုပ္တာက ကာယသခၤါရ။ သခၤါရပစၥယာ ဝိညာဏံ။ ဘယ္ဝိညာဏ္လဲ အပါယ္ ဝိညာဏ္။ ငရဲ၊ တိရစာၦန္၊ ၿပိတၱာ အသူရကာယ္ အပါယ္ေလးဘံုေပါ့ေနာ္။ အဲဒီလို မရွိဘူးလား။ ဒီလို ဆိုေတာ့ ခႏၶာဖြဲ႕ သစၥာဖြဲ႕သိဖို႔ လိုတာေပါ့။ မလိုဘူးလား။ အဲဒီလို လိုတယ္။ လိုတဲ့အခါ ျပန္ၾကည့္ေတာ့ခါ ၾကားရင္ သတိ သတိျပဳေတာ့ကာ ေဟာ သူခိုးလား အသံလား။ အသံလို႔ၾကားေတာ့ ႏွလုံးသြင္း မမွန္လား။ သူခိုးလို႔ ၾကားေတာ့ ကာ ႏွလံုးသြင္း မမွားလား။ မွားတာ အဝိဇၨာေနာ္။ မွားေတာ့ ေကာ္ဆဲတာ ဝစီကံေပါ့။  ေျခလြန္ လုပ္တာ ကာယကံေပါ့။ စဥ္းစားဖို႔ မေကာင္းလား။ အဝိဇၨာ ပစၥယာ သခၤါရာ။ အဲဒီကံေတြေၾကာင့္ အပါယ္ကို မက်ဘူးလား။ ကဲ ႏွလုံးသြင္းမွန္မယ္ အသံလို႔သာ သိမယ္ဆိုရင္ သူခိုးကား ေတြ႕ေသးရဲ႕လား။ ပုဂၢိဳလ္သတၱဝါကား ေတြ႕ေသးရဲ႕လား။ အသံလို႔ ၾကားသိတာက ေသာတဝိညာဏ္က နာမ္တရားမရလား။ အသံက ႐ုပ္တရားမရလား နာမ္႐ုပ္ႏွစ္ပါး။ သူခိုးလား နာမ္ႏွင့္႐ုပ္လား။ ကဲ ဒိ႒ိမျပဳတ္ဘူးလား။
အဲဒီ အသံ ႐ူပကၡႏၶာက ၾကားၿပီးေတာ့ မပ်က္လား။ ၾကားသိစိတ္ ေသာတဝိညာဏ္ ကလည္း ၾကားသိၿပီးေတာ့ မပ်က္လား။ ပ်က္ရင္ နိစၥလား။ အနိစၥလား။ အနိစၥ မၿမဲျခင္းတရားသည္ ခ်မ္းသာတဲ့ တရားလား။ ဆင္းရဲတဲ့ တရားလား။ ဆင္းရဲတဲ့တရား ကို သုခလို႔ ေဟာမလား ဒုကၡ။ ဤဒုကၡတရားကို ပိုင္သူရွိရဲ႕လား။ သတၱဝါ အလိုသို႔ လိုက္ကဲ့လား။ အႀကိဳက္သို႔ ပါရဲ႕လား။ အနတၱလို႔မေဟာလား။ အနိစၥ၊ ဒုကၡ၊ အနတၱ ေတြ႕ၿပီ။ အဲတာ ပြားလို႔ေတြ႕တာ။ ပြားလို႔သိတာ။ အနိစၥတရား၊ ဒုကၡတရား၊ အနတၱတရား။ ကဲ ခ်မ္းသာတဲ့တရားလား။ ဆင္းရဲတဲ့တရားလား။ ကဲ စဥ္းစားေနာ္။ နာမ္႐ုပ္ကို ေတြ႕တုန္းက ကဲ သူခိုးမသား ေတြ႕ေသးရဲ႕လား။ သူခိုးကား ေတြ႕ရဲ႕လား။ ေတြ႕တာက သူခိုးလား နာမ္ႏွင့္႐ုပ္လား။ ေၾသာ္ သူခိုးမသားလား နာမ္ႏွင့္႐ုပ္လား။ ဉာတပရိညာ နာမ္႐ုပ္ပဲ ေတြ႕တယ္။ အနိစၥ၊ ဒုကၡ၊ အနတၱ ေတြ႕ေတာ့ခါ နာမ္႐ုပ္ ေတြ႕ေသးရဲ႕လား။ တီရဏပရိညာ။ စဥ္းစားဖို႔ မေကာင္းလား။
ေက်းဇူးေတာ္ရွင္ အဂၢမဟာကမၼ႒ာနာစရိယ မံုလယ္ေတာရဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး ဘဒၵႏ ၱသံ၀ရ
အေမရိကန္ႏိုင္ငံတြင္ ၁၃၆၇-ခု၊ကဆုန္လဆန္း ၁၀-ရက္၊အဂၤါေန႔
(၁၇.၅.၂ဝဝ၅) ည (၇) နာရီ အခ်ိန္တြင္ ေဟာၾကားေတာ္မူေသာ
ခႏၶာဉာဏ္ေရာက္ ဒိ႒ိျဖဳတ္ တရားေတာ္မွ စာစီပူေဇာ္ပါသည္။
မံုလယ္ဇ

No comments:

Post a Comment