#################
သကၠာယဒိ႒ိ ျဖဳတ္တဲ့ေနရာမွာ ဥပမာ လိုတယ္ေနာ္။
မၾကားစဖူး ၾကားဖူးထပ္မံေပါ့။
ေျမႀကီး.... အိုးလုပ္တဲ့ ေျမႀကီး အစားထဲကေနာ္။ေရနဲ႔ သမေအာင္ နယ္ရတာေပါ့။
နယ္လို႔ အေစးေပါက္လို႔ ပံုသြင္းလို႔ ရတဲ့အခါ...
ဆင္ေကာင္ႀကီး လုပ္လိုက္တာေပါ့။
ဆင္ေကာင္ႀကီးေလ။စြယ္စံုႀကီးေပါ့။ စားပြဲေပၚမွာ တင္ထားလိုက္ေနာ္။
တရားနာပရိသတ္ေတြ... မင္းတို႔ ဘာေတြ ျမင္သလဲ လို႔ ေမးရင္ ဘယ္လို အေျဖေပးမလဲ။
ဆင္ပဲ ျမင္တယ္ေနာ္။
စဥ္းစားဖို႔မေကာင္းလား။
အဝိဇၨာ မ်က္လံုးတပ္ၾကည့္ေတာ့ ဆင္ျမင္တာေပါ့။ အေဖမိဘေမြးတဲ့ မ်က္စိနဲ႔ ၾကည့္ေတာ့ ဆင္ကို ျမင္တာေပါ့။
လက္ေတြ႔မ်က္ေတြ႔ေနာ္။ ထင္တာနဲ႔ မိမိေတြ႔တဲ့တရားနဲ႔ ပိုင္းျခားဖို႔လိုတယ္။
စြန္းလြန္း ေထ႐ုပၸတၱိထဲမွာ...
အ႐ွိကိုၾကည့္ မ႐ွိတာကို ျမင္တတ္တယ္ လို႔ မေဟာဘူးလား။
အဲဒီဆင္ႀကီးကို မိမိက ေပါက္ေပါက္ဆုပ္မ်ား ဆုပ္သလို ဗယ္တျပန္ ညာတျပန္ ဆုပ္...ထုထစ္ၿပီးေတာ့ ျပဳလုိက္တဲ့အခါ ဆင္ေတြ႔မလား ေျမၾကီး ေတြ႔မလား။
အဲဒီေျမႀကီးကို တစ္က်ပ္သားစီ တစ္က်ပ္သားစီ စုၿပီးေတာ့ အ႐ုပ္ေပါင္းတစ္ရာ လုပ္လိုက္တာေပါ့။ အ႐ုပ္ေပါင္းတစ္ရာ လုပ္ၿပီးေတာ့မွ စားပြဲေပၚမွာ တင္ထားေနာ္။
တရားနာပရိသတ္ေတြ...ဘာေတြ ျမင္သလဲလို႔ ေမးရင္ ဘယ္လို အေျဖေပးမလဲ။
အ႐ုပ္ေပါင္းတစ္ရာ ေနာ္။
အဲဒီ အ႐ုပ္ေပါင္းတစ္ရာကို စုၿပီးေတာ့မွ ေနလွန္း နင္းနယ္ၿပီးေတာ့မွ ထုထစ္...လက္နဲ႔ ဆုပ္နယ္ၾကည့္တဲ့အခါ အ႐ုပ္ေပါင္းတစ္ရာ ေတြ႔မလား ေျမၾကီး ေတြ႔မလား။ စဥ္းစားေနာ္။
အေဖမိဘေမြးတဲ့ မ်က္စိနဲ႔ ၾကည့္ေတာ့...
အ႐ုပ္ေပါင္းတစ္ရာ ေပါ့။
ဉာဏ္မ်က္လံုး တပ္ၾကည့္တဲ့အခါေတာ့...
ေျမၾကီး ေပါ့။ အဆင္းဓာတ္ေပါ့။
အ႐ုပ္ေပါင္းတစ္ရာ ဘယ္လိုပါ့ လုပ္လုပ္ ေျမႀကီးက ေျပာင္းရဲ႕လား။
မေျပာင္းဘူးကြဲ႔ေနာ္။
အဲဒီ ေျမၾကီး ေပၚမွာ ဆင္လို႔ ႏွလံုးသြင္း မွားတာကြဲ႔။
အ႐ုပ္ေပါင္းမ်ားစြာ လို႔ ႏွလံုးသြင္း မမွားဘူးလား။
စဥ္းစားဖို႔ေကာင္းတယ္ေနာ္။ ရာဂေဒါသေမာဟ ျဖစ္တာေတြ စိစစ္ဖို႔မေကာင္းလား။
ေျမႀကီးနဲ႔ တူတဲ့ အဆင္း႐ူပကၡႏၶာမွာ ျဖစ္တာလား။ အ႐ုပ္ေပါင္းတစ္ရာ မွာ ျဖစ္တာလား။အ႐ုပ္ေပါင္းတစ္ရာမွာ ျဖစ္တာ။
တကယ္႐ွိတာက အ႐ုပ္ေပါင္းတစ္ရာ လား ေျမၾကီး လား။
အဲဒီအတိုင္းသာ အမွန္သိဖို႔ မလိုလားေဟ့။
အမွန္သိရင္ အမွားမေပ်ာက္လား။
စဥ္းစားေနာ္။
တခါ တေယာက္နဲ႔တေယာက္ အပုပ္ရည္သြင္းတဲ့ စကားေတြ ေျပာၾကည့္တာေပါ့။
အသုတဝါ ပုထုဇၨေနာ အၾကားအျမင္ မ႐ွိတဲ့ ပုဂိၢဳလ္ က်ေတာ့ ဆဲတယ္လို႔ အမွတ္မမွားလား။
ဆဲတယ္လို႔ ႏွလံုးသြင္းမွားတယ္ေနာ္။
မွားတဲ့အခါ ဝိပလႅာသ အေနနဲ႔ ဆဲတယ္လို႔ အမွတ္မမွားလား။
ဆဲတယ္လို႔ အမွတ္မွားတာ သညာဝိပလႅာသေပါ့။ အမွတ္မွားေတာ့ ဆဲတယ္လို႔ အသိမမွားလား။ စိတၱဝိပလႅာသေပါ့။
ဆဲတယ္လို႔ အျမင္အယူအဆ မမွားဘူးလား။
ဒိ႒ိဝိပလႅာသ။
ဤဝိပလႅာသတရား သံုးပါးေၾကာင့္ သကၠာယဒိ႒ိ မျဖစ္ဘူးလား။ သကၠာယဒိ႒ိ ျဖစ္ရင္ ကုသိုလ္ပဲလုပ္လုပ္ အကုသိုလ္ပဲ လုပ္လုပ္ သံသရာက ထြက္ပါ့မလား။အဲလို စိစစ္ဖို႔လိုတယ္။ အမွန္သိေတာ့ အမွားေပ်ာက္တယ္လို႔ မေဟာလား။ စဥ္းစားကြဲ႔။
ဆဲတယ္ဆိုတာနဲ႔ ... အသံလို႔ၾကားတာနဲ႔ ဆဲတယ္လို႔ ၾကားတာ တူပါ့မလား။
ဆဲတယ္လို႔ ၾကားေတာ့ အကုသိုလ္ေတြ မျဖစ္ဘူးလား။ စိတ္ဆိုးတယ္ေနာ္၊ အသံလို႔ၾကား... စိတ္ဆိုးဦးမလား။
တကယ့္ အျမင္ခံ အ႐ႈခံ အၾကားခံက ဆဲတာလား အသံလား။
အသံထဲမွာ စိတ္ဆိုးစရာ ပါရဲ႕လား။ ပါဘူးကြဲ႔ေနာ္။ အသံလို႔ ၾကားသိတာ ေသာတဝိညာဏ္ နာမ္တရားမရလား။ အသံက ႐ုပ္တရားမရလား။ နာမ္႐ုပ္ႏွစ္ပါး ေပါ့။
ဆဲတာလား နာမ္ႏွင့္႐ုပ္ ။ နာမ္႐ုပ္ပဲေတြ႔တယ္ေနာ္။ အဲလို ခႏၶာဘက္ကို ဉာဏ္လွည့္တဲ့အခါမွာ ရာဂ ေဒါသ ေမာဟ ျဖစ္ေသးရဲ႕လား။ ဒါေၾကာင့္ မိုးကုတ္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး က နားက တရားကို နာ ဉာဏ္က ခႏၶာ ကို လွည့္လို႔ မေဟာလား။
ခႏၶာ လွည့္တဲ့အခါ ရာဂကၡေယာ နိဗၺာနံ ၊ ေဒါသကၡေယာ နိဗၺာနံ၊ ေမာဟကၡေယာ နိဗၺာနံ လို႔ မေဟာလား။ ျမင္တိုင္း ၾကားတိုင္း နိဗၺာန္ တဒိုင္းဒိုင္းလို႔ မေဟာလား။
တဒဂၤနိေရာဓေပါ့။ အဲလို ေလ့လာဖို႔ မေကာင္းလား။
႐ုပ္တရားႀကီးက လည္း ေဖာက္ျပန္ၿပီးေတာ့ မပ်က္လား။ နာမ္တရားကလည္း သိၿပီးေတာ့ မပ်က္လား။ ပ်က္ေတာ့ နာမ္႐ုပ္ေတြ႔သလား မ႐ွိတာေတြ႔သလား။ မ႐ွိတာ အနိစၥေပါ့၊ သိတာ မဂၢေပါ့။ အဲလို ေလ့လာဖို႔လိုတယ္ေနာ္။
မ႐ွိတာ အနိစၥ သိတာ မဂၢဆိုေတာ့ တဏွာ လာေသးရဲ႕လား။ ဥပါဒါန္လာေသးရဲ႕လား။ ကံလာေသးရဲ႕လား။ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ သံုးမ်ိဳးျပတ္တယ္ေနာ္။ တဏွာပဋိစၥသမုပၸါဒ္၊ ဥပါဒါန္ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္၊ ကံပဋိစၥသမုပၸါဒ္ သံုးမ်ိဴးျပတ္တယ္။ ေနာက္ခႏၶာ ဇာတ္မသိမ္းလား။ နိေရာဓသစၥာ။
ဤေနရာေရာက္ေအာင္ ႀကိဳးစားအားထုတ္ေပါ့။
ေက်းဇူးေတာ္႐ွင္ မံုလယ္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး
၁၄.၄.၂၀၀၄ေန႔.၂နာရီ အခ်ိန္
ပဲခူးဆယ္မိုင္ကုန္း မံုလယ္ေတာရဓမၼရိပ္သာ
အမွတ္ ၁.တိုက္ခြဲ
သၾကၤန္ တရားစခန္း
စာစီပူေဇာ္ပါသည္။
အ႐ွင္ေတဇနိယ မံုလယ္ဇ
No comments:
Post a Comment