Wednesday, February 10, 2016

ကို႐ိုး မ​ေအး

စဥ္းစားတာ အလုပ္လုပ္တာကြဲ႔။

###############

လူေတြစြဲပံု+မစြဲပံု ျပန္ဆန္းစစ္ၾကဦးေနာ္။
ကြက္ကြက္ကြင္းကြင္း ႐ွင္း႐ွင္းလင္းလင္း စဥ္းစားပါ။
အဲဒီ စဥ္းစားတာကို အလုပ္လုပ္တယ္လို႔ ေခၚတယ္ေနာ္။

ကိုယ့္ေဒသႏၱရေတြမွာ ေျမႀကီး... အိုးလုပ္တာေတြ မ႐ွိၾကဘူးလား။ ေျမႀကီးပဲ သက္သက္ အိုးလုပ္လို႔ ျဖစ္ကဲ့လား။
သူနဲ႔ သဟဇာတျဖစ္တဲ့ အာေပါဆိုတဲ့ ေရဓာတ္မပါရဘူးလား။အဲဒီ ေရနဲ႔ သမေအာင္ လုပ္ရတာကြဲ႔။ သမလို႔ ေတာ္ေတာ္ေလး အေစးေပါက္ၿပီ ဆိုကာမွ ပံုသြင္းရတာေနာ္။

ပံုသြင္းလို႔ ေပၚလာၿပီဆိုတဲ့အခါက်ေတာ့ ခ်ီလို႔ ေရႊ႔လို႔ မလို႔ ရပါမလား။ မရရင္ ေလသလပ္ေအာင္ မထားရဘူးလား။ ဒီလိုဆိုေတာ့ ဝါေယာဓာတ္ကား မပါလား။ ပါတယ္ေနာ္။ ေလသလပ္လို႔ ေတာ္ေတာ္ေလး မာလာၿပီ ဆိုတဲ့အခါက်ေတာ့ အကိုင္... နည္းနည္းပါးပါး အကိုင္ခံၿပီေနာ္။

ေနပြင့္တဲ့ေနရာ...ေနပူတဲ့ေနရာကို ထုတ္ၿပီးေတာ့ မလွန္းရဘူးလား။ လွန္းလို႔ အမာခံရတဲ့အခါ...ရြာျပင္ ၿမိဳ႕ျပင္ သြားၿပီးေတာ့ မီးမဖုတ္ရဘူးလားေဟ့။ သို႔...အဲဒီမွာ ေတေဇာဓာတ္ကား မပါဘူးလား။ ပထဝီဓာတ္ ေတေဇာဓာတ္ အာေပါဓာတ္ ဝါေယာဓာတ္ေပါ့။

ပထဝီဆိုတာ အာေပါဟုတ္ကဲ့လား။ အာေပါကား ဝါေယာဟုတ္ကဲ့လား။ ဝါေယာကား ေတေဇာဟုတ္ကဲ့လား။ တခုစီတခု ဘယ္ဟာနဲ႔မွ မစပ္ဘူး ၾကားလား။ အဲသလို သိဖို႔ လိုတယ္ေနာ္။

အခုလိုခ်င္တာဟာ...အဲဒီဓာတ္ေလးပါးရဲ႕ အေပါင္းအစု ကို ျမင္လို႔ လိုခ်င္တာကြဲ႔။ တခုစီ တခုစီသာ ၾကည့္မယ္ဆိုရင္ လိုခ်င္စရာကား ႐ွိေသးရဲ႕လား။ ေသခ်ာခ်ာေလ့လာေနာ္။

အဲဒါေၾကာင့္ ေ႐ွးသူေဟာင္းေတြက... ပံုမပ်က္လို႔ စံုမက္တယ္ လို႔ မေဟာဘူးလား။
ကဲ...အေပါင္းအစု အေနနဲ႔ ျမင္ေတာ့ လိုခ်င္တာေပါ့။ တခုစီ တခုစီ ၾကည့္ကာ လိုခ်င္စရာ ႐ွိရဲ႕လား၊ ႐ူပကၡႏၶာ ျပန္စဥ္းစားေနာ္။ ပထဝီ ႐ူပကၡႏၶာ ေပါ့။ အာေပါ ႐ူပကၡႏၶာ ေပါ့။ ေတေဇာ ႐ူပကၡႏၶာ ေပါ့။ ဝါေယာ ႐ူပကၡႏၶာ ေပါ့။ တခုနဲ႔ တခု တူရဲ႕လား။

အဲသလို ျမင္တဲ့အခါ လိုခ်င္တဲ့ ရာဂ ျဖစ္ေသးရဲ႕လား။ ရာဂမွ မျဖစ္ရင္ ေဒါသကား ျဖစ္ပါမလား။ ေဒါသမွ မျဖစ္ရင္ ေမာဟကား ျဖစ္ပါမလား။ ေအး...အဲသလို စိစစ္ဖို႔ လိုတယ္ကြဲ႔။
အဲဒါေၾကာင့္မို႔လို႔ အေလာဘ အေဒါသ အေမာဟ လို႔မေဟာဘူးလား။ အဲဒီေနရာေရာက္ေအာင္ ႀကိဳးစားရမွာေနာ္။ သိမွ ပယ္ႏိုင္တာ။ မသိ...ပယ္ႏိုင္ပါ့မလား။ သိေအာင္ ႀကိဳးစား။

ဤပမာဏကဲ့သို႔ ခႏၶာကို ျပန္ေလ့လာေပါ့။
အမိေမြးတိုင္း အဖေမြးတိုင္း မ်က္စိနဲ႔ ၾကည့္မယ္ဆို... လူေတြျမင္မွာေပါ့။ ေယာက္်ားၾကည့္...ေယာက္်ားျမင္၊ မိန္းမၾကည့္ ...မိန္းမျမင္မွာေပါ့။ ႏြားၾကည့္...ႏြား၊ ကြၽဲျကည့္....ကြၽဲ၊ ရြာၾကည့္..ရြာ၊ အိမ္ၾကည့္...အိမ္ျမင္မွာေပါ့။

အမိေမြးတိုင္း အဖေမြးတိုင္း အသားမ်က္စိ ...မံသမ်က္စိနဲ႔ၾကည့္ ဒါက လြဲလို႔ မျမင္ဘူးကြဲ႔။ အဲဒါ အက်ိဳးတရား ဝိပါကဝဋ္ ခႏၶာ လို႔ ေခၚတယ္ဗ်ား။ ျမတ္စြာဘုရား႐ွင္ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ႀကီးရဲ႕ မ်က္လံုးေတာ္လည္းပဲ အဲဒီ ဝိပါကဝဋ္ ခႏၶာ နဲ႔ ၾကည့္ကာ ေတာေတာင္ေတြ ျမင္မွာေပါ့။ လူေတြ ျမင္မွာေပါ့ဟ။ အဲဒီမ်က္စိနဲ႔ၾကည့္ အျမင္ ေဖ်ာက္လို႔ မရဘူး။ ဉာဏ္မ်က္စိနဲ႔ ၾကည့္မွ ေဖ်ာက္လို႔ရတာ။ အဲလို စဥ္းစားေနာ္။

မေလ့လာေတာ့ကာ...တခ်ိဳ႕က ကြာ လူမ႐ွိဘူးလို႔ ေျပာတယ္၊ ေျခေတြ လက္ေတြ မေတြ႔ဘူးလို႔ ေျပာပါတယ္။ဘယ္ႏွယ့္ ငါ့မွာ မေပ်ာက္ပါဘူး တရားအားထုတ္လို႔။ ဒီလိုကား မေျပာၾကဘူးလား။ အမိေမြးတိုင္း အဖေမြးတိုင္း မ်က္စိနဲ႔ ၾကည့္ေတာ့ ဘယ္ေတာ့မွ မေပ်ာက္ဘူးကြဲ႔။ ဉာဏ္မ်က္စိနဲ႔ ၾကည့္မွ ေပ်ာက္တာ။ အဲသလိုလည္း စဥ္းစားဦးကြဲ႔။

အဲဒါေၾကာင့္ ႏွစ္ရပ္ ဉာဏ္ျမင္ဆိုတာ... ဝိဉာဏ္ျမင္ သမၼဳတိသစၥာဘက္က  ပုဂိၢဳလ္ သတၱဝါလူနတ္ျဗဟၼာ...ဆိုတာ အက်ိဳးတရား ဝိပါကဝဋ္ ခႏၶာက ျမင္တာ။   ခႏၶာငါးပါး အနိစၥတရား ဒုကၡတရား အနတၱတရား ဆိုတာက ပညာျမင္ ပရမတၳသစၥာဘက္က ျမင္တာ။ အဲဒါေၾကာင့္ "ႏွစ္ရပ္ ဉာဏ္ျမင္ ဒိ႒ိစင္"လို႔ ေဟာတာဗ်ား။သူ႔ေနရာနဲ႔ သူ မသံုးရေပဘူးလား။

ပရမတၳသစၥာ ဘက္က ျပန္ၾကည့္...ခႏၶာ ငါးပါး အနိမိတၱ အနိစၥဆိုေတာ့...ေျခေတြလက္ေတြ ပါရဲ႕လား။ မပါ...သတ္စရာကား လိုေသးရဲ႕လား။ သတ္ရမွာ အေကာင္အထည္ကား ႐ွိရဲ႕လား၊ သတ္မည့္ ပုဂိၢဳလ္ကား ႐ွိရဲ႕လား၊ တကယ့္ လူနတ္ျဗဟၼာ သတၱ၀ါ ဆိုတာ သမၼဳတိသစၥာ ဘက္က သမုတ္တာေနာ္။

အဲဒါ သမုတ္လို႔ ပါဏာတိပါတာေဝရမဏိ သိကၡာပဒံ သမာဒိယာမိ..ကစၿပီးေတာ့မွ သုရာေမရယအဆံုးကို ေ႐ွာင္ၾကဥ္ပါလို႔ မေဟာရဘူးလား။ အဲဒါ က်ဳးလြန္ရင္ ကံျဖစ္မွာေပါ့။ သူ႔ သမၼဳတိနယ္က ပညတ္နယ္က ေျပာရတာ။ သူ႔နယ္နဲ႔သူ သံုးရတာ။
ပညတ္နယ္ကို ခ်ိဳးေဖာက္ရင္ ငရဲေရာက္မယ္ကြဲ႔။ ပရမတ္ကို က်ဴးေက်ာ္ရင္လည္း သံသရာက မထြက္ဘူးကြဲ႔။ အဲလို စဥ္းစား။

စဥ္းစားတာ အလုပ္လုပ္တယ္လို႔ ေခၚတယ္။ အဲဒါေၾကာင့္ ေစ့ေစ့ စဥ္းစား ဉာဏ္အား ဆင္ျခင္ၾကည့္၊ေပ်ာက္သုဥ္းကာျမင္ ဒါပင္ နိဗၺာန္ သိလို႔ ေခၚတာ ။ ၾကားလား။
ေစ့ေစ့ စဥ္းစားတိုင္းဟာ ကိုယ္ထင္တဲ့ လူနတ္ျဗဟၼာ သတၱဝါဆိုတာ ေတြ႔ေသးရဲ႕လား ။

ေစ့ေစ့စဥ္းစား ဉာဏ္အား ဆင္ျခင္ၾကည့္ လို႔ မေဟာဘူးလား။
အဲလို ဆင္ျခင္ၾကည့္ေတာ့ ... ေပ်ာက္သုဥ္းကာျမင္ ဆိုတာ ခႏၶာ ငါးပါး ေတြ႔ေတာ့ လူေတြ႔ေသးရဲ႕လား၊ နတ္ေတြ႔ေသးရဲ႕လား၊ ျဗဟၼာကား ေတြ႔ရဲ႕လား။ ဘာျဖစ္လို႔ မေတြ႔တာလဲ။ မ႐ွိလို႔ေနာ္။ အဲလို စိစစ္ဖို႔ မေကာင္းလား။ ကဲ...အဲဒါ ခႏၶာ ကိုေတြ႔တဲ့အခါ လူနတ္ျဗဟၼာ သတၱဝါမေတြ႔ေတာ့ဘူးေပါ့။

တခါ ျပန္ၿပီးေတာ့ အဲဒီ ခႏၶာကို ဆက္ၾကည့္ေတာ့ ခႏၶာငါးပါးက အနိစၥ လို႔မျပလား၊ အနိစၥလကၡဏာ ဒုကၡသစၥာလို႔ အမွန္သိခဲ့လို႔ ႐ွိရင္... ေဟာ...တဏွာလာေသးရဲ႕လား။ ဥပါဒါန္လာေသးရဲ႕လား။ ကိေလသဝဋ္ မခ်ဳပ္ဘူးလား။ အဲဒါကို ေစ့ေစ့စဥ္းစား ဉာဏ္အားဆင္ျခင္ၾကည့္ ေပ်ာက္သုဥ္းကာျမင္ လို႔ မေဟာဘူးလား။ ဒုကၡသစၥာ အမွန္ ပိုင္းျခားသိေတာ့ သမုဒယသစၥာ လာေသးရဲ႕လား။ သမုဒယသစၥာမလာရင္ ေနာက္ခႏၶာ လာဦးမလား။ အဲဒါ နိေရာဓသစၥာလို႔ မေဟာလား။

အဲဒါ ဘာေတြ ေပ်ာက္တာလဲ။ ခႏၶာ ေပ်ာက္တာကြဲ႔။သမုဒယသစၥာေသတာကြဲ႔။ အဲဒါ ေလာင္စာသိမ္းလို႔ မီးၿငိမ္းတယ္ ေဟာတာဗ်ိဳ႕။
ဤေနရာေရာက္ေအာင္ ႀကိဳးစားအားထုတ္ၾကေနာ္။ အဲဒီေနရာ ေရာက္မွ ခ်မ္းသာအစစ္ကို ရမွာ ။ စဥ္းစားဦး။ စဥ္းစားဦး...ၾကားလား။

အဲေၾကာင့္ မၾကားစဖူး ၾကားဖူးထပ္မံလို႔... လူေတြဟာ အေမမွာတဲ့ ဆန္တခြဲ သံုးစိတ္နဲ႔မလဲ။ သုတမ႐ွိေတာ့ကာ ဆန္ကန္းေတာတိုး ကိုးကြဲ႔။ထင္မိထင္ရာေလ။ ေ႐ွးကေနၿပီးေတာ့မွ အင္မတန္႐ုိးတဲ့ အၾကင္လင္မယား ႐ွိတယ္၊မၾကားစဖူး ၾကားဖူးထပ္မံ။ မယားက မေအးတဲ့၊ ေ႐ွးလူေတြက ဘီးဆံပတ္ႀကီးနဲ႔ ေနရတာကြဲ႔။ ေယာက္်ားေတြကလည္း ဘိုေက မ႐ွိဘူး၊ ေသ်ွာင္ထံုးေတြ။ ေသခ်ာခ်ာ ေလ့လာေနာ္။ သူ႔ေယာက္်ားကလည္း ကို႐ုိးတဲ့ကြဲ႔။မယားက မေအးတဲ့၊

တေန႔သ၌က်ေတာ့ ... ေ႐ွးက ေရထမ္းတဲ့အခါ ေရ အိုးေတြမွာ ဆိုင္းထမ္းေလးလုပ္ ေရထမ္းရတာေလ။ ေအာက္ကိုခ်တဲ့အခါ မကြဲေအာင္ မခိုင္းမိေအာင္ေပါ့။ အဲဒါနဲ႔ သြားရင္းလာရင္းနဲ႔ ေရ... ေခ်ာင္းလမ္းမွာ ေဟာ မွန္ေလး သြားေတြ႔တာကိုးကြဲ႔။ မွန္ေလးေကာက္ၾကည့္ေတာ့ ေသ်ွာင္ထံုး ျမင္တာေပါ့။အင္း ငါ့အေဖရဲ႕ ဓာတ္ပံု ထင္တယ္။ သူ႔အေဖဓာတ္ပံုအေနနဲ႔ ယူခဲ့ေတာ့တာေလ။

ေ႐ွးက ေသတၱာ ေတြ ဘာေတြ မေပၚေသးဘူး၊ ၾကားလား။ ထန္းေခါက္ဖာနဲ႔ ထည့္ရတာ၊ ထန္းေခါက္ဖာနဲ႔ ။ဘာျဖစ္နဲ႔...သူအားတဲ့အခါ သြားသြားၾကည့္ ။ အားတဲ့အခါသြားသြားၾကည့္။အဲ... ကို႐ုိး ေတာသြားတဲ့ အလွည့္က်ေတာ့ မယားက... ထန္းေခါက္ဖာပဲ ခဏခဏ ဖြင့္ၾကည့္တယ္။ ငါလည္း ၾကည့္မယ္ဆို သြားၾကည့္ေခ်ေတာ့ကာ ဘီးဆံပတ္ႀကီးနဲ႔ ျမင္ေတာ့တာေပါ့။  ဟာ... ကို႐ိုး ကို႐ုိးနဲ႔ ရည္းစားထားတယ္ဟာ့။ ရည္းစား ထားတယ္တဲ့၊ၾကားလား။

ေသခ်ာ သူ႔႐ုပ္ကို သူသိရဲ႕လား။ သူက ၾကည့္ေတာ့ သူ႔႐ုပ္ ဘီးဆံပတ္ႀကီးနဲ႔ မိန္းမပံု ျမင္တာေပါ့ဟ။ ကိုယ့္မ်က္ႏွာကို ျမင္မိတာမွ မဟုတ္ဘဲကိုး။ ကို႐ုိးကလည္း ၾကည့္ေတာ့ ငါ့အေဖရဲ႕ ဓာတ္ပံုတဲ့ဟဲ့။ သူ႔႐ုပ္ကို သူမသိဘဲကိုး။

မယားက လင္ ေတာကျပန္လာရင္ ေရေႏြးနဲ႔ ဘာနဲ႔ စားစရာ ေသာက္စရာနဲ႔ လုပ္ေပးတာေလ။ အဲဒါ ေရေႏြးလည္း မေဖာက္ေတာ့ဘူး စားစရာလည္း လုပ္မေပးေတာ့ဘူး၊ၾကားလား။ ႏႈတ္သီးႀကီး ဆူေနတာေပါ့။ အင္း ငါ့မိန္းမ ဘာမ်ား ျဖစ္ျပန္ၿပီလဲ။

ဘာျဖစ္ရမလဲ။ ေတာ္က ရည္းစား ေတြ ထားလို႔...ၾကားလား။ ဘယ္ႏွယ့္ ရည္းစားထားရမလဲ။ ဒီမွာ မျငင္းနဲ႔...ေဟာမွာ ဓာတ္ပံုေတြ႔တယ္တဲ့ ၾကားလား။ အဲဒါ ျငင္းၾကေတာ့တာေပါ့ဟ။ လင္က ျငင္းလိုက္ မယားက ျငင္းလိုက္၊ ေနတာကလည္း ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းနားမွာကိုး။

ကဲ ဘုန္းႀကီးက လာၾက လာၾက နင္တို႔ ႏွစ္ေယာက္ ဘာျဖစ္ၾကတာလဲ ေခၚတာေပါ့။
ေခၚၿပီးေတာ့ ႐ွင္းရတာေပါ့။ ႐ွင္းတဲ့အခါ ဘယ္လို ျဖစ္တာလဲ၊ ဒါ...အေဖရဲ႕ ဓာတ္ပံုတဲ့ ၾကားလား။ ဘယ္ဟုတ္လိမ့္မလဲတဲ့ မယံုရင္ သြားၾကည့္ ရည္းစားပံုတဲ့။ ေဟာ သူက မေအးက ၾကည့္ေတာ့ ဘီးဆံပတ္ႀကီးနဲ႔ ျမင္တာေပါ့ကြ။

လာခဲ့စမ္း ေပးစမ္းဦးဟဲ့ နင္တို႔ဓာတ္ပံု။ ဘုန္းႀကီးက ေကာက္ၾကည့္ေတာ့ ဟာ ငါ့ဆရာရဲ႕ ဓာတ္ပံုတဲ့ကြဲ႔။ ငါ့ဆရာရဲ႕ ဓာတ္ပံု တဲ့...ဘုန္းၾကီးက။ဆရာက ပ်ံေတာ္မူၿပီးၿပီဟာကိုး။ ငါ့ဆရာရဲ႕ ဓာတ္ပံုတဲ့ေဟ့။ သံုးဦး ျငင္းရေတာ့တာ။

အဲဒါနဲ႔ ေတာ္ေတာ္ေလး အခ်ိန္က ေနာက္က်ေတာ့ ဆြမ္းပို႔ ေရာက္လာေတာ့တာ။ ဆူပြက္ ဆူပြက္နဲ႔ ျဖစ္ေနေတာ့တာ။ ဆြမ္းပို႔တဲ့သူေတြက သုတ႐ွိတဲ့ လူေတြကိုး။ ဘယ္လိုျဖစ္ၾကတာလဲ။ ဒီလိုဒီလို အက်ိဳးအျပစ္ေတြကို ေျပာရတာေပါ့။ ဘုန္းၾကီးကလည္း ဘယ္ဟုတ္မလဲ ငါ့ဆရာရဲ႕ ဓာတ္ပံုတဲ့ ၾကားလား။ ကို႐ုိးကလည္း ငါ့အေဖရဲ႕ ဓာတ္ပံုတဲ့။ဟိုမေအးကလည္း ကို႐ုိးရဲ႕ ရည္းစားတဲ့။

အဲဒါနဲ႔ ဆြမ္းပို႔တဲ့လူက မေအးကို တခါ ဘီးဆံပတ္ႀကီး ပတ္ၿပီးေတာ့မွ စံပယ္ပြင့္ကို ခူးၿပီးေတာ့မွ ေ႐ွ႕တင္ ဒီလိုထိုးရေတာ့တာ။ ကဲျကည့္စမ္းလို႔ မခိုင္းရဘူးလား။စံပယ္ပန္းႀကီးနဲ႔ ျမင္တာေပါ့။ ကဲ ျဖဳတ္ၾကည့္လိုက္ဆိုေတာ့ စံပယ္ပန္း ပါေသးရဲ႕လား။ အဲဒီအခါမွ ကိုယ့္မ်က္ႏွာ ကိုယ္သိရတာကြဲ႔။ အဲလိုေတြ မသိရဘူးလားဟဲ့။

ဘုန္းႀကီးလည္း သကၤန္းခြၽတ္ၿပီးေတာ့ ၾကည့္ခိုင္းရတာေပါ့ ၊ ႐ုံလို႔ ၾကည့္ရတာေပါ့။ ျပန္႐ုံုၿပီးေတာ့ ၾကည့္ေတာ့ ဘုန္းၾကီး ဓာတ္ပံုေပါ့ဟ။ အင္း ကို႐ုိးလည္း ဒီလိုေပါ့။ အဲဒီအခါမွ ေျပလည္သတဲ့ ၾကားလား။ အဲ...အခုလည္း အဲလို ေနမွာစိုးရတာေနာ္။
ေသခ်ာခ်ာ စဥ္းစားၾက။ စဥ္းစားတာ အလုပ္လုပ္တာကြဲ႔။

ေက်းဇူးေတာ္႐ွင္ မံုလယ္ေတာရ ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး ဘဒၵႏၱသံဝရ  ။
၂၇.၁၀.၉၇...ညေန ၆နာရီ၃၀
႐ွမ္းျပည္နယ္ ေတာင္ပိုင္း မိုးနဲၿမိဳ႕။

စာစီကုသိုလ္ျပဳပါသည္၊
အ႐ွင္ေတဇနိယ မံုလယ္ဇ


No comments:

Post a Comment