ေဝဒနာကၡႏၶာ ၌ သကၠာယဒိ႒ိ စြဲပုံ ေလးမ်ိဳး။
*****************************************************
'' ဓမၼ႐ုံးေတာ္ ဉာဏ္မေဟာ္'' အပိုင္း-(၈)
ေဝဒနာကၡႏၶာ မွာလည္း သကၠာယဒိ႒ိ စြဲပုံ ေလးမ်ိဳးရွိတယ္။
ေဝဒနာ သည္ပင္ငါ ၊ ငါသည္ပင္ ေဝဒနာဟု တစ္မ်ိဳး ၊
ေဝဒနာ ထဲမွာ ငါ ရွိတယ္ တစ္မ်ိဳး ၊
ငါထဲမွာ ေဝဒနာရွိတယ္ တစ္မ်ိဳး၊
ေဝဒနာ နဲ႕ငါ တစ္ျခားစီ တစ္မ်ိဳးေလးမ်ိဳးရွိတယ္ ။
ပထမစြဲပုံက ငါဆိုတဲ႕ေဝဒနာသည္ ....
တစ္ဘဝလုံး အျမဲတည္ရွိျပီးေတာ့... ေကာင္းေကာင္းဆိုးဆိုး အမ်ိဳးမ်ိဳးေသာ အာရုံကို သူကခ်ည္း ခံစားတယ္လို႔ ထင္တယ္ ။
ေသျပီးေနာက္ ၄င္းေဝဒနာဟာ အဆက္ျပတ္တယ္ ။ အဲဒီလို ယူဆမႈ ပဲ။ ဥေစၧဒ ဒိ႒ိ ေပါ့ ။ အဲဒီေတာ့ ေမာင္ျဖဴ ကို ေမးရမယ္ ။
ဦးျဖဴ ။ ။ မွန္ပါ့.... ေမးေတာ္မူပါ ဘုရား ။
ဦးပညာ ။ ။ ေကာင္းေသာ အာရုံနဲ႕ ဆိုင္ရာ ဒြါရ မထိခိုက္ဘဲ နဲ႕ သေဘာက်မူ ႏွစ္သက္မႈ ျဖစ္နိုင္ပါ့မလား ။
ဦးျဖဴ ။ ။မျဖစ္နိုင္ပါ ဘုရား ။
ဦးပညာ ။ ။ဒီလိုဆိုေတာ့ ေဝဒနာမွာ ကိုယ္စြမ္း အတၱ မရွိဘူးေပါ့ ။
ဦးျဖဴ ။ ။မွန္ပါ့ မရွိဘူး ဆိုရ မွာပါဘုရား။
ဦးပညာ ။ ။အာရုံ ဒြါရ မထိခိုက္ မွီ အရင္ကလည္း....
၄င္း သေဘာက်မႈ ဝမ္းသာမႈဟာ မရွိေသး ဘူး မဟုတ္လား ။
ဦးျဖဴ ။ ။မွန္ပါ မရွိေသးပါ ဘုရား ။
ဦးပညာ ။ ။ ေကာင္းေသာ အာရုံ ႏွင့္ ဒြါရ ထိခိုက္မွသာ ....
လ်ွပ္စီးပမာ လတ္တေလာ ေပၚလာျပီး ေပ်ာက္ပ်က္ ကုန္ခမ္း၍ မသြားပါလား ။
ဦးျဖဴ ။ ။ မွန္ပါ ၊ ေခတၱ ျဖစ္ေပၚလာျပီး ကုန္ခမ္းသြားပါတယ္ ဘုရား ။
ဦးပညာ ။ ။ ကုန္ခမ္း၍ သြားျပီးေနာက္....
ေဝဒနာ ၏ ကိုယ္စား ယူစရာ ရစရာ ျပစရာ အႏွစ္သာရ ဘာက်န္ခဲ႕သလဲ ။
ဦးျဖဴ ။ ။ဘာမွ မက်န္ခဲ႕ပါဘုရား ။
ဦးပညာ ။ ။ ေအး --ဒါ့ေၾကာင့္...
''အသာရကေ႒န အနတၱာ '' ေဟာေတာ္မူတယ္ ။
ျဖစ္ျပီးလ်ွင္ ေပ်ာက္ပ်က္ ကုန္ခမ္းတတ္ေသာ ေၾကာင့္ ....
''ခယေတၱန အနိစၥာ ''တဲ့ ။
ဘာလို႔ ေပ်ာက္ပ်က္ ကုန္ခမ္းရသလဲဆိုေတာ့ ....
ဇရာမီး မရဏမီး ေလာင္ေသာေၾကာင့္ ကုန္ခမ္းတာ ။
အဲဒီလို ဇရာမီး မရဏမီး အေလာင္ခံေနရသည့္ အတြက္
ေၾကာက္စရာ ေကာင္းေသာေၾကာင့္...
''ဘယေတၱန ဒုကၡာ '' လို႔ ေဟာေတာ္မူတယ္ ။
အဲဒီလို အနိစၥ၊ ဒုကၡ ၊ အနတၱျဖစ္တဲ႕ သုခေဝဒနာကို ငါသေဘာက်တယ္ ၊ငါဝမ္းသာတယ္ ၊ ငါႏွစ္သက္တယ္ ထင္မွတ္တာ မမွားေပဘူးလား ။
ဦးျဖဴ ။ ။မွားပါတယ္ ဘုရား။
ဦးပညာ ။ ။ေဝဒနာရဲ႕ အနိစၥ ဒုကၡ အနတၱကို မျမင္လို႔ --
စြဲတဲ႕ အစြဲဟာ ျမင္လာရင္ စြဲပါဦးမလား ။
ဦးျဖဴ ။ ။မစြဲ ႏိုင္ေတာ့ပါဘုရား ။
ဦးပညာ ။ ။ေအး -- ဒါ့ေျကာင့္ ျမင္ေအာင္ ဉာဏ္နဲ႕ ၾကည့္ရမယ္ ။
ဒုကၡေဝဒနာ ဆိုတာလည္း ဒီလိုပါပဲ ။
မေကာင္း အာရုံ နဲ႕ ဆိုင္ရာ ဒြါရ နဲ႕ ထိခိုက္မိမွ ျဖစိေပၚလာတာပဲ ။
မထိခိုက္ မွီက မရွိေသးပါဘူး ။
မီး ျခစ္ဆံနဲ႕ မီးျခစ္ခြံယမ္း မထိခိုက္မီက မီးမရွိေသး ၊ ထိခိုက္မိ မွ မီးပြင့္လာသလို ....
မီးေတာက္ျပီး အဆံဆုံးရင္ ခ်ဳပ္ေပ်ာက္သြားသလိုျဖစ္ျပီး ပ်က္သြားတာပဲ။
ဥေပကၡာေဝဒနာလည္း ဒီလိုပဲ ၊
အလတ္စား အာရုံနဲ႕ ဆိုင္ရာ ဒြါရ မထိခိုက္မွီ မရွိေသးဘူး ၊
ထိခိုက္ဆဲခဏ မွာ ျဖစ္ေပၚလာျပီး ခ်ဳပ္ေပ်ာက္သြားတာပဲ။
သုခေဝဒနာသည္ ဥေပကၡာ မဟုတ္ ၊
ဒုကၡေဝဒနာသည္လည္း သုခဥေပကၡာမဟုတ္၊
ဥေပကၡာေဝဒနာသည္လည္း သုခဒုကၡမဟုတ္ဘူး ၊
ဘာေၾကာင့္လဲ ဆိုေတာ့ ....
သူ႕အေျကာင္းနဲ႕သူ ျဖစ္ၾကရေသာ ေဝဒနာေတြ ျဖစ္တဲ႕အတြက္ပဲ။
အဲဒီလိုဆိုေတာ့ ဘယ္ေဝဒနာကို ငါ - စဲြမလဲ ။
ဦးျဖဴ ။ ။ဘယ္ေဝဒနာ မွ မစြဲသင့္ပါဘုရား။
ဦးပညာ ။ ။ေအး ဟုတ္တယ္ ။
ဘာ့ေၾကာင့္လဲ ဆိုေတာ့ ဘယ္ ေဝဒနာမွ အျမဲ ရွိတာ မဟုတ္ပဲကလား ။ အေၾကာင္း တိုက္ဆိုင္လာ မွ လ်ွပ္စီးပမာ ခဏျဖစ္လာတာပဲ ၊
ရူပကၡႏၶာတုန္းက ထြက္ေလ ဝင္ေလေခၚ ဝါေယာဓါတ္ကို လက္ေတြ႕ ျပသလို
ယခုလည္း ေဝဒနာကို လက္ေတြ႕ ျပရေအာင္ ဟိုအနားက ထန္းလ်ွက္ခဲကို ယူခဲ႕စမ္းဟဲ႕ ေမာင္ျဖဴ ။
ဦးျဖဴ ။ ။ယူခဲ႕ပါျပီ ဘုရား။
ဦးပညာ ။ ။ယခု မင္း သႏၱာန္ မွာ...
ဘာသေဘာက်မႈ မွ မရွိေသးဘူး မဟုတ္လား ။
ဦးျဖဴ ။ ။မရွိေသးပါ ဘုရား ။
ဦးပညာ ။ ။ ကဲ-- ကဲ - အဲဒီ ထန္းလ်ွက္ခဲကေလးကို ဝါးျပီးစားလိုက္စမ္း။
ဦးျဖဴ ။ ။စားျပီးပါျပီ ဘုရား ။
ဦးပညာ။ ။ခ်ိဳတဲ႕ အရသာကို သေဘာက်မႈ ႏွစ္သက္မႈကေလး ျဖစ္မလာဘူးလား ။
ဦးျဖဴ ။ ။ျဖစ္လာပါတယ္ ဘုရား ။
ဦးပညာ ။ ။ကဲ -- ကဲ မ်ိဳခ်လိုက္ ။
ဦးျဖဴ ။ ။မ်ိဳခ်လိုက္ပါျပီ ဘုရား ။
ဦးပညာ ။ ။သေဘာက်မႈ ႏွစ္သက္မႈကေလး ေပ်ာက္မသြားဘူးလား ။
ဦးျဖဴ ။ ။ေပ်ာက္သြားပါတယ္ ဘုရား။
ဦးပညာ ။ ။၄င္း သုခေဝဒနာသည္ ...
အစကမရွိ ၊ အေၾကာင္းတိုက္ဆိုင္မႈ ျဖစ္ေပၚျပီး
ေပ်ာက္သြားတယ္ ဆိုေတာ့ ထာဝရရွိ မဟုတ္ ၊ခဏရွိ မဟုတ္လား ။
ဦးျဖဴ ။ ။ဟုတ္ပါတယ္ ဘုရား။
ဦးပညာ ။ ။ခဏရွိမို႔ မျမဲဘူးလို႔ ေဟာေတာ္မူတာေပါ့ ၊ျမတ္စြာ ဘုရား ေဟာေတာ္မူတာ မမွန္ဘူးလား။
ဦးျဖဴ ။ ။မွန္ပါတယ္ ဘုရား။
ဦးပညာ ။ ။ဦးေပါက္စ ေသာက္တဲ့ ကြီနိုင္ မရွိဘူးလား ။
ေဒၚျမရီ ။ ။ရွိပါတယ္ ဘုရား။
ဦးပညာ ။ ။ရွိရင္ ယူခဲ႕စမ္း ။
ေဒၚျမရီ ။ ။ဒီမွာပါ ဘုရား။
ဦးပညာ ။ ။ကဲ - ကဲ ေမာင္ျဖဴ ေသာက္လိုက္စမ္း ။
ဦးျဖဴ ။ ။အမေလး -- ခါးလိုက္တာ ဘုရား ။
ဦးပညာ ။ ။သေဘာက်မႈ ျဖစ္ရဲ႕လား ။
ဦးျဖဴ ။ ။မျဖစ္ပါ သေဘာမက်မႈ သာ ျဖစ္ပါတယ္ ဘုရား ။
ဦးပညာ ။ ။အဲဒီ သေဘာမက် မႈ ဟာ မေသာက္ခင္က ရွိရဲ႕လား ။
ဦးျဖဴ ။ ။ေသာက္ဆဲ ခဏမွာ ျဖစ္လာတာ မဟုတ္လား ။
ဦးျဖူ ။ ။ကဲ - ကဲ ထန္းလ်က္စားျပီး မ်ိဳလိုက္ ၊
သေဘာမက်မႈ ရွိေတာ့ရဲ႕လား။
ဦးျဖဴ ။ ။မရွိေတာ့ပါ ဘုရား ။
ဦးပညာ ။ ။ကဲ ဘယ္ေဝဒနာမ်ား ျမဲသလဲ ။
ဦးျဖဴ ။ ။ဘယ္ေဝဒနာ မွ မျမဲပါဘုရား။
ဦးပညာ ။ ။အဲဒီလို ဘယ္ေဝဒနာမွ မျမဲတဲ႕အတြက္ ျမတ္စြာဘုရား က...
''ေဝဒနာကၡေႏၶာ န သေတၱာ န နေရာ န ဇီေဝါ န ပုရိေသာ န ဣတၳိ
နာဟံ န အတၱနိယံ န အႆ န ကႆစိ '' လို႕ ေဟာေတာ္မူတယ္ ၊
အဓိပၸါယ္ ကေတာ့....
ေဝဒနာကၡႏၶာသည္ ...
သတၱဝါလည္း မဟုတ္ ၊လူလည္း မဟုတ္၊ အသက္လိပ္ျပာ အတၱလည္းမဟုတ္၊ေယာက္်ားလည္း မဟုတ္ ၊မိန္းမလည္း မဟုတ္ ၊
ငါလည္းမဟုတ္ ၊ငါနဲ႕စပ္ေသာအရာလည္း မဟုတ္ ၊ သူတစ္ပါးဟာလည္း မဟုတ္ ၊ဘယ္သူ႕ဟာမွ မဟုတ္ ၊
အာရုံဒြါရ ထိခိုက္တဲ႕ အခါ ... အာရုံအားေလ်ွာ္စြာ ျဖစ္ေပၚလာတဲ႕ ခံစားမႈ သေဘာပဲ ေမာင္ျဖဴရဲ႕ ။
ဦးျဖဴ ။ ။ မွန္ပါ ဘုရား ။
ဦးပညာ ။ ။အဲဒီလိုေဝဒနာသည္ ျဖစ္ရာမွာ ခ်ဳပ္သြားေလေတာ့ ...
ဘယ္ကလာတဲ႕ေဝဒနာ ဆိုမလဲ။
ဦးျဖဴ ။ ။ဘယ္ကမွ မလာ ၊ ဒီေနရာ မွာပဲ ျဖစ္ပါတယ္ ဘုရား။
ဦးပညာ ။ ။ခ်ဳပ္ျပီး ဘယ္ကို သြားေသးလဲ ။
ဦးျဖဴ ။ ။ဘယ္ကိုမွ မသြား ၊ ဒီေနရာ မွာပဲ ျဖစ္ပါတယ္ ဘုရား။
ဦးပညာ ။ ။အဲဒီလိုျမင္ေတာ့ ဘယ္ကလာ၍ ဘယ္ကိုသြားတယ္လို့ ထင္မႈ သႆတ ဒိ႒ိ မေသလား။
ဦးျဖဴ ။ ။ေသပါတယ္ ဘုရား။
ဦးပညာ ။ ။၄င္းေဝဒနာ ခ်ဳပ္သြားျပီးေနာက္ ...
တဖန္ထပ္ျပီး အာရုံ ဒြါရ ထိခိုက္လိုက္ရင္ တဖန္ မျဖစ္ဘူးလား။
ဦးျဖဴ ။ ။ျဖစ္ပါတယ္ ဘုရား။
ဦးပညာ။ ။အဲဒီလို အဆက္ကိုျမင္လ်ွင္...
ျပတ္တယ္ ထင္တဲ႕ ဥေစၧဒ ဒိ႒ိ မေသပါလား ။
ဦးျဖဴ ။ ။ေသပါတယ္ ဘုရား။
ဦးပညာ ။ ။"အယူ ႏွစ္ပါး ကင္းစင္ျငား ဆိုက္သြား မဂ္ေသာတာ "တဲ႕ ေမာင္ျဖဴရဲ႕။
ဦးျဖဴ ။ ။ဝမ္းသာလွပါတယ္ ဘုရား။
ဦးပညာ ။ ။အဲဒါက ေဝဒနာကို ငါထင္မႈ ခြာတာကြဲ႕ ၊
၄င္း ေဝဒနာ အျပင္ ေဝဒနာကို ပိုင္တဲ့ ငါလည္း မရွိေတာ့ပါဘူး ။
ရွိရင္ ဘယ္သူမွ အလိုမရွိတဲ႕ ဒုကၡ၊ ေဒါမနႆ ၊ေသာက၊ပရိေဒဝ ၊ ဒုကၡ ၊ေဒါမနႆ ၊ဥပါယာသ တို႔ျဖစ္တာေပါ့။
ေမာင္ျဖဴ ၊ မင္း... သေဘာမက်မႈ မႏွစ္သက္မႈ ျဖစ္ခ်င္သလား ။
ဦးျဖဴ ။ ။မျဖစ္ခ်င္ပါ ဘုရား။
ဦးပညာ။ ။မျဖစ္ခ်င္ေပမယ့္ ...
မင္း ခုန တုန္း က ကြီနိုင္းေရ ကို ေသာက္လိုက္ေတာ့ ျဖစ္မလာဘူးလား ။
ဦးျဖဴ ။ ။ျဖစ္ပါတယ္ ဘုရား ။
ဦးပညာ ။ ။ေအး-- အဲဒီလို ျဖစ္တာ ေဝဒနာ ကိုပိုင္တဲ႕ ငါမရွိလို႕ေပါ့ဟဲ႕ ေမာင္ျဖဴရဲ႕ ၊
မရွိပါဘဲ ရွိတယ္ထင္ေတာ့ မမွားဘူးလား ။
ဦးျဖဴ ။ ။မွားပါတယ္ ဘုရား။
ဦးပညာ ။ ။ေအး ... ဒါက ငါထဲမွာ ေဝဒနာရွိတယ္ ၊
ေဝဒနာထဲမွာ ငါရွိတယ္ ၊
ေဝဒနာ နဲ႕ငါ တျခားစီလို႔ ထင္မႈ ကို ခြါတာကြဲ႕ ေမာင္ျဖဴရဲ႕။
ဦးျဖဴ ။ ။မွန္ပါ ေကာင္းလွပါတယ္ ဘုရား ။
နမၼားျမိဳ႕ သီရိမဂၤလာျမိဳ႕မေက်ာင္းတိုက္ဆရာေတာ္ႀကီး အရွင္ဉာဏ ။
'' ဓမၼ႐ုံးေတာ္ ဉာဏ္မေဟာ္'' က်မ္းစာမွ စာစီ ပူေဇာ္ပါသည္။
No comments:
Post a Comment