နမၼားျမိဳ႕ သိရိမဂၤလာျမိဳ႕မေက်ာင္းတိုက္ ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး
အရွင္ဉာဏ ။
'' ဓမၼရုံးေတာ္ ဉာဏ္မေဟာ္''က်မ္းစာ မွ စာစီပူေဇာ္ပါသည္။
####%%%%%%####
ဓမၼ႐ုံးေတာ္ ဉာဏ္မေဟာ္ အပိုင္း (၁-)
ကြ်န္းသာယာရြာ သူႀကီးဦးေပါက္စေသဆုံးရာ
ထိုရြာရွိ လူျကီးတို့က ဖဲရိုက္ျခင္းျဖင့္ လူမစုေစပဲ
တရားပြဲျဖင့္ လူရွိေစမည္ဟုဆုံးျဖတ္ကာ ...
တရားေဟာတတ္ေသာ လူပုဂၢိဳလ္မ်ားကို ပင့္ဖိတ္၍
တစ္ေယာက္လ်ွင္ တနာရီက် တရားေဟာေျပာေစ၏။
အျခား တရားေဟာဆရာမ်ား အလွည့္ျပီးလ်ွင္
ဦးမဲ အလွည့္သို့ေရာက္ေလ၏
ဦးမဲ။ အဟင္း--- ကြ်န္ေတာ္တို့ ဗုဒၶဘာသာ ျမန္မာ အာလုံး ...
သုံးဆယ့္တစ္ဘုံက လြတ္ေျမာက္ရာ နိဗၺာန္ကို အလိုရွိႀကသူခ်ဥ္း ျဖစ္ပါတယ္။
ဒါ့ေႀကာင့္ ကၽြန္ေတာ္က နိဗၺာန္ေပါက္တရားေဟာပါမယ္။
တရားကေတာ့လြယ္ပါတယ္။
အကုသိုလ္ စိတ္က .... အပါယ္ေရာက္ေႀကာင္းတရားျဖစ္တယ္ဆိုတာ ဘယ္သူမွမျငင္းနိုင္ပါဘူး။
ဒါနသီလ ဆိုတဲ႕ ကာမာဝစရတရားသည္ .... လူ နတ္ ျဖစ္ေႀကာင္းတရား ဆိုတာ ဘယ္သူမွ မျငင္းနိုင္ပါဘူး။
သမထစ်ာန္ဆိုတာလည္း.... ျဗဟၼာျဖစ္ေႀကာင္းတရားဆိုတာလည္း ဘယ္သူမွ မျငင္းနိုင္ပါဘူး။
ဒိေတာ့ သုံးဆယ့္တစ္ဘုံက ထြက္၍ နိဗၺာန္သို့ေရာက္ခ်င္လ်ွင္ ...
အကုသိုလ္လည္းမျဖစ္ရေလေအာင္...
ကုသိုလ္လည္း မျဖစ္ရေလေအာင္ ...
စ်ာန္လည္းမျဖစ္ရေလေအာင္ ...
မိမိတို့မေနာစိတ္မွာ ေထြေထြရာရာ ဘာဘာညာညာ အလီလီအလာလာ ေအာင့္ေမ့ျကံစည္မႈေတြ
ေကာင္းေကာင္းဆိုးဆိုး အမ်ိဳးမ်ိဳးေသာ သိမူေတြ မွတ္မႈေတြ ယူစြဲမႈေတြ (ဝါ)
ဟုတ္မဟုတ္ မွန္မွန္မွားမွား အမ်ားအျပား အစားစား သိတတ္ေသာ အသိေတြ ဘယ္အသိမွ မေပၚေပါက္တာ ကို (ဝါ)
မျပဳမျပင္ မစီရင္ပဲ တည္ျမဲေနေသာ အသခၤတဓာတ္ကို
ဒီ အတိုင္းတိုင္းျမင္ေနရမယ္ ...။
ဒါမွ သုံးဆယ့္ တစ္ဘုံကထြက္၍ နိဗၺာန္ေရာက္နိုင္ပါမယ္ခင္ဗ်ား။
ဦးျဖဴ။ ။ ဦးမဲခင္ဗ်ား---
ခင္မ်ား၏စကားကို မေက်နပ္၍ ေစာဒက တက္ပါရေစ။
မုန္းလို့မဟုတ္ပါ ။
တရားတိမ္းေစာင္းမွာ စိုးေသာေႀကာင့္သာျဖစ္ပါတယ္ ခင္ဗ်ာ။
ဦးမဲ။ ။ တက္ပါခင္ဗ်ား...ကြ်န္ေနာ္ခြင့္ေပးပါတယ္။
ဦးျဖဴ ။ ။ခင္ဗ်ား စကားသည္ လြယ္မေယာင္နဲ႕ခက္လွပါတယ္ ။
ဘာ့ေျကာင့္လဲဆိုေတာ့ ....
အိပ္ယာမွ နိုးေနေသာလူတစ္ေယာက္ကို ဘာဘာညာညာ ေကာင္းေကာင္းဆိုးဆိုး စိတ္မကူးရဘူး ။
အေျပာလြယ္သေလာက္ အလုပ္ခက္ပါတယ္။
သဘာဝကိုတားရဖို႕လည္း ခက္ပါတယ္။
အျမဲတမ္း အိပ္ေပ်ာ္၍သာ ေနရမလိုျဖစ္ေသာေျကာင့္
ခင္ဗ်ား စကားသည္ ဘုရားေဟာနဲ႕ မညီဘူးဟု ထင္ပါတယ္ခင္ဗ်ာ။
ဦးမဲ။ ။မညီဘူးထင္ရင္ ... တရားသူျကီးထံ အဆုံးအျဖတ္ခံရုံပဲ ခင္ဗ်ား။
တရားသူႀကီးဟာ စာတတ္ရုံနဲ႕မျပီးသေဘာလည္းေပါက္သူျဖစ္ရပါမယ္။
ဦးျဖဴ ။ ။ေကာင္းပါျပီ သေဘာတူပါတယ္။
တရားသူျကီး ။ ။ေမာင္မဲ အထက္ပါအတိုင္း ေဟာရိုး မွန္ပါသလား။
ဦးမဲ။ ။မွန္ပါသည္ ဘုရား။
တရားသူႀကီး ။ ။ကုသိုလ္လဲမျဖစ္ေအာင္ အကုသိုလ္ လဲမျဖစ္ေအာင္ ဘာမွမလုပ္နဲ႕ဆိုတဲ႕ေနရာမွာ ...
ဒီဘဝမွာ ေနနိုင္တယ္ထားဦး။
၊ေနာက္ေနာင္ဘဝေတြက ျပဳလုပ္ခဲ႕တဲ႕ ကုသိုလ္ အကုသိုလ္ေတြကို ဘယ့္ႏွယ့္လုပ္ျပီး ပယ္မလဲ၊
ဒီဘဝမွာ ဘာကံမွမရွိရင္ .... အတိတ္ကျပဳလုပ္ခဲ႕တဲ႕ ကံေတြက ဘဝသစ္ေတြကိုျဖစ္ေစဦးမွာပဲ။
အသညသတ္ ျဗဟၼာေတြ ကိုျကည့္ပါ၊
ယင္း ျဗဟၼာေတြသည္ ကမ႓ာေပါင္း ၅၀၀ တိုင္တိုင္ ဘာကံမွမလုပ္ပါဘူး။
ေသျပီးသည့္ေနာက္ ကာမဘုံသို့ ဆင္းျပီး သုဂတိ အဟိတ္ ပုဂၢိဳလ္ျဖစ္ရတယ္။လူေကာင္းေတာင္ မျဖစ္ရဘူး။
ဒါ့ေႀကာင့္ ဒီအယူဝါဒဟာ အျကိယာဒိ႒ိျဖစ္တယ္။
ဦးျဖဴ ။ ။ ေကာင္းေကာင္းဆိုးဆိုး မေတြးရဘူးဆိုတာေကာ ျဖစ္နိုင္ပါမည္လား ဘုရား။
တရားသူျကီး။ ။မျဖစ္နိုင္ပါဘူး အိပ္ေပ်ာ္ေနမွသာ ျဖစ္မယ္၊
ဒါေတာင္ အိမ္မက္ မက္ေသးတယ္၊
နိုးလာတယ္ဆိုရင္ ၆ ဒြါရနဲ႕ေျခာက္အာရုံကို မထိခိုက္ေအာင္ထိန္းလို့မရဘူး၊
ထိခိုက္လ်ွင္လည္း ဆိုင္ရာဝီထိက်မွာပဲ၊
က်ရင္ေဇာေစာမွာပဲ။
ေဇာသည္အကုသိုလ္ မျဖစ္ရင္ ကုသိုလ္ေဇာျဖစ္မွာပဲ၊
ကုသိုလ္မျဖစ္ရင္ အကုသိုလ္ေဇာေစာမွာပဲ
ဒါ့ေႀကာင့္ ေမာင္မဲ၏ စကားသည္ မျဖစ္နိုင္တာကို လုပ္ခိုင္းျခင္းသာျဖစ္တယ္။
ဦးမဲ။ ။''ကုသလာကုသလံ ဇဟံ''ဆိုတာ ကိုလည္း ေထာက္ ေစခ်င္ပါတယ္ဘုရား။
တရားသူျကီး။ ။ကုသိုလ္ အကုသိုလ္ကို စြန့္တယ္ဆိုတာ ...
လူကမလုပ္ပဲစြန့္တာ မဟုတ္
သဘာဝက စြန့္သြားတာ ျဖစ္တယ္။
အဝိဇၨာပစၥယာ သခၤါရာ ဆိုတဲ႕ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ ကိုျကည့္ရမယ္။
အဝိဇၨာရွိႀကတဲ႕ ပုထုဇဥ္တို့၏...
ေလာဘ ေဒါသ ကို အကုသိုလ္ေခၚတယ္။
ဒါန သီလ သမထ ကို ကုသိုလ္ေခၚတယ္။
ဘာေႀကာင့္လဲဆိုေတာ့ ေျမထဲမွာ ျမွဳပ္ေနတဲ႕ မ်ိဳးေစ့ေတြက
အပင္ေပါက္ဦးမွာ ျဖစ္သလို
အဝိဇၨာ အနုသယ ရွိေနျကတဲ႕ ပုထုဇဥ္တို့၏ေလာဘ ေဒါသ ဒါန သီလ သမထ တို့ဟာလည္း ဘဝ အပင္ေခၚ ပဋိသေနၶဝိညာဥ္ ျဖစ္ရဦးမယ္
ဒါ့ေႀကာင့္ ကုသိုလ္ အကုသိုလ္ လို့ေခၚတယ္။
အဝိဇၨာကင္းျကေသာ ဘုရား ရဟႏၲာေတြ ဒါနမႈ သီလမႈ သထမ မူ့ မျပဳႀကဘူးလား။
ဦးမဲ ။ ။ျပဳျကပါတယ္ဘုရား။
တရားသူျကီး ။ ။ျပဳေပမယ့္ ဘဝအပင္ေပါက္ေတာ့ရဲ႕လား။
ဦးမဲ။ ။မေပါက္ေတာ့ပါဘုရား။
တရားသူျကီး။ ။မေပါက္တာ အဝိဇၨာမရွိလို့ ျဖစ္တယ္
မ်ိဳးေစ့ေတြဟာ ေျမႀကီးရဲ႕အကူအညီကိုမရရင္ အပင္ေပါက္နိုင္ရဲ႕လား။
ဦးမဲ။ ။မေပါက္နိုင္ပါဘုရား။
တရားသူျကီး။ ။မေပါက္ေတာ့ ေပါက္တတ္တဲ႕မ်ိဳးေစ့ သေဘာကို မစြန့္ဘူးလား။
ဦးမဲ ။ ။စြန့္ပါတယ္ဘုရား။
တရားသူျကီး။ ။အဲသလိုပဲ အဝိဇၨာမရွိေတာ့ ....
ကုသိုလ္ အကုသိုလ္ေတြလဲ ပဋိသေႏၶကိုျဖစ္ေစတဲ႕ သခၤါရသေဘာ စြန့္သြားတာကို ကုသလာကုသလံ ဇဟံ လို႔ ေဟာေတာ္မူတယ္။
ဓမၼ႐ုံးေတာ္ ဉာဏ္မေဟာ္ အပိုင္း (၂-)
ဦးျဖဴ ။ ။မိတ္ေဆြျကီး ဦးမဲ ခင္ဗ်ား၊
ကြ်န္ေတာ္ ေစာဒက တက္၍ စကားျပတ္သြားတာ ဝမ္းနည္းပါတယ္ ။
ဒါ့ေႀကာင့္ မိတ္ေဆြေျပာခ်င္ေသးတဲ႕ စကားကို ဆက္ျပီးေျပာပါရန္
ကၽြန္ေတာ္ေတာင္းပန္ပါတယ္။
ဦးမဲ။ ။ ဟုတ္ပါတယ္စကား မကုန္ေသးပါဘူး။ဆက္ေျပာပါဦးမယ္၊
မိမိတို့ သဏၭာန္ မွာ ေကာင္းမႈေရးရာ နဲ႕စပ္ဆိုင္တဲ႕စိတ္ေတြ
အျမဲရွိေနပါသလား၊အျမဲမရွိတာမွန္တယ္၊ျငင္းကြယ္လို႕ မရပါဘူး။
ဘုရား နဲ႕ေတြ႔မွ ဘုရားရယ္၊စိတ္ရယ္၊ဘုရားစိတ္ျဖစ္တယ္။
ေစတီနဲ႕ေတြ႕မွ ေစတီရယ္ ၊စိတ္ရယ္၊ေစတီစိတ္ျဖစ္လာတယ္။
ဘုန္းျကီးနဲ႕ေတြ႕မွ ဘုန္းျကီးရယ္ ၊စိတ္ရယ္၊ဘုန္းျကီးစိတ္ျဖစ္လာတယ္။
သားထည့္ေပး ၊သားရယ္၊စိတ္ရယ္ သားစိတ္ျဖစ္တယ္။
သမီးထည့္ေပး၊သမီးရယ္၊စိတ္ရယ္ သမီးစိတ္ျဖစ္တယ္။
အိမ္ထည့္ေပး၊အိမ္ရယ္၊စိတ္ရယ္၊အိမ္စိတ္ျဖစ္လာတယ္။
ေရႊထည့္ေပး၊ေရႊရယ္၊စိတ္ရယ္ ၊ေရႊစိတ္ျဖစ္တယ္။
ေငြထည့္ေပး၊ေငြရယ္ ၊စိတ္ရယ္၊ေငြစိတ္ျဖစ္တယ္။
ဘာဘာညာညာ ေထြေထြလာလာ အရာရာ ေကာင္းေကာင္းဆိုးဆိုး အမ်ိဳးမ်ိဳးနာမ ပညတ္ေတြ ထည့္ေပးျကည့္ပါလား။
ဘာဘာညာညာ ေထြေထြလာလာ အရာရာေကာင္းေကာင္းဆိုးဆိုး အမ်ိဳးမ်ိဳးစိတ္ေတြျဖစ္ျကမွာပဲ မဟုတ္လား။
ဘာဘာညာညာ ေထြေထြလာလာ ေကာင္းေကာင္းဆိုးဆိုး အမ်ိဳးမ်ိဳးေသာ ပညတ္ေတြထည့္မေပးေတာ့ စိတ္ကေလးဘာျဖစ္ေနလဲ။
ဘာစိတ္မွမျဖစ္ဘူး၊မျဖစ္ေတာ့ ...
အျဖစ္ေတြျငိမ္းမေနဘူးလား၊
အျဖစ္ေတြခ်ဳပ္မေနဘူးလား၊
အျဖစ္ေတြ ကင္းမေနဘူးလား ။
ျငိမ္းပါတယ္၊ခ်ဳပ္ပါတယ္၊ခ်ဳပ္ျငိမ္းတာမွန္တယ္၊
ခ်ဳပ္ျငိမ္းေအာင္မ်ား မိမိကတမင္သက္သက္ ျပဳလုပ္ေပးေနရေသးလား၊''အသခၤတ တရားပါတဲ႕''
ျပဳလုပ္မေပးရပါဘူး ၊
ျပဳလုပ္မေပးေတာ့ အျပဳရွင္းျပီး ေအးျငိမ္းေနပါတယ္၊
အဲဒါ နိဗၺာန္ကို ေတြ႕တာပါ။
ဦးျဖဴ ။ ။မိတ္ေဆြႀကီး ခင္ဗ်ာ၊
မိတ္ေဆြရဲ႕စကားထဲမွာ သားထည့္ေပးမွ သားရယ္ စိတ္ရယ္ သားစိတ္ျဖစ္တယ္ ဆိုတာေတာ့ မေျပာလိုပါဘူး
ပညတ္မွမထည့္ေပးလ်ွင္ ဘာစိတ္မွမျဖစ္ပါ
မျဖစ္ရင္ခ်ဳပ္တာပဲ
ခ်ဴပ္တာပင္ ေအးျငိမါးတာပဲ
ေအးျငိမ္းတာပင္ နိဗၺာန္ ကိုေတြ႕တာဟုဆိုတဲ႕ စကားကိုေတာ့
ကၽြန္ေတာ္မေက်နပ္နိုင္ပါ။
ဒါ့ေႀကာင့္ တရားသူျကီးထံ ေစာဒက ဝင္ပါရေစခင္ဗ်ား။
ဦးမဲ။ ။ေစာဒက ဝင္နိုင္ပါတယ္ခင္မ်ား ကၽြန္ေတာ္ခြင့္ျပဳပါတယ္။
တရားသူျကီး။ ။ေမာင္မဲေျပာတဲ႕အတိုင္း
ပညတ္ေတြထည့္မေပးရုံ နဲ႕သာ နိဗၺာန္ကိုရလ်ွင္ ...
အမိဝမ္းထဲမွာ (၁၀) လပတ္လုံး ကိန္းေအာင္းေနတဲ႕ ကေလး
အျပင္ကိုေရာက္၍ လူရဲ႕စကားကို နားမလည္ေသးေသာ ကေလးတို႔သည္
ဘာပညတ္ကိုမွ မသိေသးေသာေႀကာင့္ ထည့္၍မေပးနိုင္
သို့အတြက္ ထိုကေလးမ်ားသည္ ဖ္ုလ္စား၍ေနသည္ ဟုဆိုရာက်ေပသည္၊
နိဗၺာန္ကိုရ၍ ေနသူျဖစ္ေပမည္။
ထိုကဲ႕သို႔ ကေလးတို့သည္ နိဗၺာန္ကို မရႀကေသာေႀကာင့္
ေမာင္မဲ၏ စကားသည္ယုတၱိမရွိ သဘာဝမက်ေပ။
ခ်ဳပ္ျငိမ္းေအာင္ တမင္သက္သက္ လုပ္ေနရေသးသလား ဆိုေသာစကားသည္လည္း ေဗာဇၩင္သုတ္နဲ႕ဆန္႔က်င္ေပသည္။
ေဗာဇၩင္သုတ္မွာ
'' သတိသေမၺာဇၩေဂါ ေခါ ကႆပ မယာ သမၼဒကၡေတာ ဘာဝိေတာ ဗဟုလီကေတာ အဘိညာယ သေမၺာဓာယ နိဗၺာနာယ သံဝတၱတိ''
ဟုေဟာေတာ္မူသည္။
အဓိပၸါယ္ကေတာ့...
' ခ်စ္သား ကသပ၊ငါဘုရားေဟာထားတဲ႕ သတိသေမၺာဇၩင္ပြားျက
ျကိမ္ဖန္မ်ားစြာ ပြားျက
အဲဒီလိုပြါးမ်ားျကလ်ွင္ သစၥာ ေလးပါးကို သိ၍ နိဗၺာန္ယူသိမ္း ေအးျငိမ္းလိမ့္မယ္ ''တဲ႕
ကဲ ငါတို႔ ဘုရားက ဘာမွမလုပ္နဲ႕လို့ မေဟာခဲ႕ပါဘူး။
ပြါးရမယ္ အားထုတ္ရမယ္လို႔သာ
ေဟာခဲ႕တယ္။
########################################
ဓမၼ႐ုံးေတာ္ ဉာဏ္မေဟာ္ အပိုင္း (၃-)
ဦးျဖဴ ။ ။မိတ္ေဆြျကီး ခင္ဗ်ာ ။
သိသမ်ွ မွတ္မိသမ်ွေတာ့ ခ်န္မထားပဲ
ပညာရွိမ်ား ေရွ႕ေမွာက္တြင္ထားျပီး ေဟာေျပာေစခ်င္ပါတယ္ ။
စိတ္လဲ မပ်က္ပါနဲ႕။
ကၽြန္ေတာ္တို့လည္း မိတ္ေဆြႀကီးကို ေနွာက္ယွက္တာ မဟုတ္ပါဘူး။ သာသနာေရး ရႈပ္ေထြးမွာစိုး၍သာ
ေစာဒကဝင္ရျခင္း ျဖစ္ပါတယ္ခင္ဗ်ား၊
ထပ္ျပီး ေဟာရန္ေတာင္းပန္ပါတယ္။
ဦးမဲ ။ ။ ခင္ဗ်ားတို႔က ပါဠိကေလး မပါ။
ျမန္မာသက္သက္ကို အထင္ေသးသူေတြမို႔ အထင္မေသးရေအာင္
ပါဠိကေလး ေတြ ရြတ္ျပီး ေဟာရဦးမွာေပါ့။
''ဣမသိၼ ံသတိ ဣဒံ ေဟာတိ ၊
ဣမသိၼ ံ အသတိ ဣဒံ နေဟာတိ ' တဲ႕ခင္ဗ်ာ၊
အဓိပၸါယ္ကေတာ့ ...
အေျကာင္းရွိလ်ွင္ရွိတယ္၊
အေႀကာင္းမရွိလ်ွင္ မရွိဘူး ဟုဆိုပါတယ္။
အျမဲလည္း မရွိဘူး၊ရွိျပန္ေတာ့လည္း မျမဲဘူး။
အျမဲမရွိဘူးဆိုတာ... နဂိုမရွိ အစက မရွိ မူလက မရွိဘူးဟု
ဆိုလိုရင္းျဖစ္ပါတယ္။
ျဖစ္ျပီးပ်က္စီးသြားလို႕ မရွိဘူးဟု ဆိုလိုရင္းမဟုတ္ဘူး။
ျဖစ္ျပီး ပ်က္စီးသြားလို့ မရွိဘူး ဆိုတာကေတာ့
လူတိုင္းေလာက္ပဲ သိေနၾကတယ္။
အဲဒီလို အစကမရွိ နဂိုကမရွိေလေတာ့ ...
မရွိလ်ွင္ မရွိတဲ႕ နဂိုျငိမ္း ျငိမ္းတဲ႕ အတိုင္း က်င့္သုံး ေနထိုင္ျကတယ္။ ကိေလသာဆိုတာ ျဖစ္ဖို႕ရန္ အေႀကာင္းရွိမွ ျဖစ္တတ္တဲ႕ အမ်ိဳးပါ။
ဌာန ကာလ အရပ္ေဒသအားျဖင့္ ဘယ္ေနရာမွာ ရွိပါတယ္လို႔
အဟုတ္စစ္စစ္ကေတာ့ ၫႊန္ျပျခင္းငွာ မထိုက္ပါဘူး။
အဲ-- သို့ကလို ပကတိ နဂိုသေဘာအားျဖင့္ ျငိမ္းျပီးသား တရားႀကီး
မေဖါက္မျပန္ ျမဲျမံစြာ ရွိေသာ္လည္း ဧကႏၲသုခဟု
သတၲဝါတို႔ မသိၾကကုန္မူ၍
ထိုထက္တိုး တစ္မ်ိဳးခ်မ္းသာ ရွိလိမ့္နိုးနိုး ထင္အားကိုးျပီး
အမ်ိဳးမ်ိဳး ရွာႀကံ ျပဳလုပ္ အားထုတ္ေနျကပါတယ္။
ေရွ့တိုး သခၤါရမ်ိဳးသာ ရွိ ၏
၊ေရွ႕တိုး ဒုကၡမ်ိဳးသာ ရွိ၏၊
ေရွ႕တိုး ျဖစ္ပ်က္မ်ိဳးသာ ရွိ၏ဟု မသိျကကုန္။
ဤကဲ႕သို့ မသိျကကုန္ေသာေၾကာင့္ ကိုယ္စြမ္း၊ငါစြမ္းေတြ ထုတ္လ်ွက္ အျမဲလဲမရွိ ရွိလာေတာ့လည္း မျမဲတဲ႕ကိေလသာေတြကို အျမဲမရွိထားျပီး ကုန္ေအာင္ ခန္းေအာင္ ျငိမ္းေအာင္ လုပ္ေနျကျပန္တယ္။
အဲဒီနည္းဟာ မမွန္ကန္ပါဘူး။
မွန္ကန္တဲ႕ နည္းကေတာ့ နဂိုျငိမ္းလ်ွင္ ျငိမ္းတဲ႕အတိုင္းတိုင္း ေနတတ္ရပါတယ္။
မရွိလ်ွင္ မရွိတဲ႕ မူလအတိုင္းတိုင္း က်င့္သုံးေနထိုင္တတ္တဲ့ အတတ္ပညာကို မိမိက တတ္ထားေတာ့ ...
အေႀကာင္းအားေလ်ွာ္စြာ ျဖစ္ေပၚလာမည့္ ကိေလသာေတြဟာ ျဖစ္ခြင့္မရေတာ့ဘဲ
နဂိုျငိမ္း ျငိမ္းတဲ႕အတိုင္း တိုင္း ျငိမ္းလ်ွက္သား ျဖစ္ေနပါတယ္။
အဲဒါကို မဂ္က အႏုသယ ကိေလသာကို သတ္တယ္လို့ ဆိုျခင္းျဖစ္ပါတယ္။
ဒါ့ေႀကာင့္ နဂို ျငိမ္း ျငိမ္းတဲ႕အတိုင္းတိုင္း ေနႀကရမယ္။
ဒီ အတိုင္းတိုင္းရွိတဲ႕ နိဗၺာန္ ကို ဒီအတိုင္းတိုင္း မ်က္ေမွာက္ျပဳလိုက္ၾကပါ။
နိဗၺာန္ကိုျမင္မွ ကိေလသာကုန္ပါတယ္ခင္ဗ်ား။
ဦးျဖဴ ။ ။မိတ္ေဆြႀကီးခင္ဗ်ား၊
ခဏခဏ ေနွာင့္ယွက္တယ္လည္း မေအာက္ေမ့ပါနဲ႕။
မိတ္ေဆြ၏ စကားအားလုံးကို သတၲဳခ်လိုက္ရင္ ...
ကိေလသာဆိုတာ ခဏရွိ၊ထာဝရွိ မဟုတ္၊
ကိေလသာျငိမ္းတဲ႕ နိဗၺာန္ဓါတ္သာ ထာဝရရွိျဖစ္ျခင္းေျကာင့္၄င္း
အျငိမ္းသေဘာကိုသာ အာရုံျပဳ၍ေနရမယ္၊
ကိေလသာေသေအာင္ ခႏၶာ အာယတန ဓာတ္တရားတို့၏
အနိစၥသေဘာ၊ဒုကၡသေဘာ၊အနတၱသေဘာေတြကို ရႈေနစရာ မလိုဟု အဓိပၸါယ္ရပါတယ္။
လကၡဏာယာဥ္ သုံးပါးကင္းျပီး နိဗၺာန္ကို ျမင္နိုင္မယ္ မထင္ေသာေႀကာင့္ ပညာရွိထံ ေစာဒက ဝင္ပါရေစ ခင္ဗ်ား။
ဦးမဲ။ ။ဝင္နိုင္ပါတယ္ ခြင့္ျပဳပါတယ္ခင္ဗ်ား။
တရားသူႀကီး ။ ။မဂၢဝီထိ က်ရာဝယ္ ...
ပရိကံ၊ဥပစာ၊အနုလုံ ေဂါႀတဘူ မဂ္ေဇာ တစ္ျကိမ္ ဖိုလ္ေဇာ ႏွစ္ျကိမ္ က်၏။
ထိုဝီထိ၌ ေဂါႀတဘူ သည္ နိဗၺာန္ကို အာရုံျပဳ၏။
မဂ္ေဇာက အႏုသယ ကိေလသာကို အေသသတ္ပါသည္။
ထို႔ေႀကာင့္ ...
နိဗၺာန္ကို ျမင္မွ ကိေလသာ ေသသည္ ဟူေသာ ေမာင္မဲ၏ စကားသည္ မွန္ေသာ္လည္း...
ေဂါႀတဘူ၏ ေရွ႕ ပရိကံ၊ဥပစာ အႏုလုံ တို႕သည္ ....
ခႏၶာ အာယတန ဓာတ္တရားတို႕၏
အနိစၥ၊ဒုကၡ၊အနတၱ၊ လကၡဏာယာဥ္ သုံးပါးကို အာရုံျပဳၾကသည္။
၄င္း ပရိကံ၊ဥပစာ၊အႏုလုံတို့သည္လည္း ...
ခႏၶာ အာယတန တို့၏ လကၡဏာယာဥ္ သုံးပါးကို အဖန္ဖန္ရႈေသာ ဝိပႆနာ ဉာဏ္ မရင့္သန္ဘဲ မျဖစ္ေပၚေခ်။
သို႕အတြက္ ကိေလသာကုန္ေအာင္ ခန္းေအာင္ ခႏၶာ အာယတန တို့၏ ျဖစ္မႈ ပ်က္မႈကို ရႈေနစရာ မလို။
ရႈေနျခင္းသည္ မမွန္ကန္ ....ဟုဆိုေသာ
ေမာင္မဲ၏ စကားသည္ မဟာ အမွားႀကီး မွားေပသည္။
ေမာင္မဲရဲ႕ စကားဟာ ဘာနဲ႕တူသလဲ ဆိုေတာ့
သရက္ပင္စိုက္ရျခင္းသည္ ပင္ပန္း၏၊
သရက္ပင္သည္ စား၍လည္းမျဖစ္၊
သရက္သီးသာ လိုရင္းျဖစ္သည္ဟု ဆိုကာ
ေျမႀကီးကို ဒုတ္ႏွင့္ ရိုက္၍ သရက္သီးကို အသီးခိုင္းေနေသာ သူရႈးနဲ႕သာ တူေခ်သည္။
ဝိပႆနာဉာဏ္ မရင့္သန္ဘဲ ပရိကံ၊ဥပစာ၊အႏုလုံတို႔ မျဖစ္၊ ၄င္းတို႔ မျဖစ္ဘဲ ေဂါႀတဘူ မဂ္ဉာဏ္တို႔လည္း မျဖစ္နိုင္ေခ်။
####################################
'' ဓမၼ႐ုံးေတာ္ ဉာဏ္မေဟာ္'' အပိုင္း-၄။
ဦးျဖဴ ။ ။မိတ္ေဆြႀကီးခင္ဗ်ာ၊
ပါဠိပါမွသာ တရားဟု ကၽြန္ေတာ္တို႔ မယူဆပါ။
သဘာဝက်တဲ႕ စကားဟာ ... ဘာ ဘာသာစကား ပဲ ျဖစ္ျဖစ္ တရား ျဖစ္တယ္ဆိုတာ ကၽြန္ေတာ္တို့သိထားပါတယ္၊
ဒါ့ေႀကာင့္ သစၥာေလးပါးကို ျမန္မာစကားျဖင့္ သိလိုပါတယ္၊
သစၥာ ေလးပါးကို ဆက္ျပီးေဟာေျပာဖို႔ရာ
ကၽြန္ေတာ္ ေတာင္းပန္ပါတယ္ ခင္ဗ်ား။
ဦးမဲ ။ ။ ကၽြန္ေတာ္လည္း သစၥာ ေလးပါးကို ရည္ရြယ္ပါတယ္၊
ခင္ဗ်ား ေတာင္းတာနဲ႕အေတာ္ပါပဲ။
နားေထာင္ျကပါ၊စဥ္းစားျပီး နာပါ ၊အမႈမဲ့ အမွတ္မဲ့ မနာပါနဲ႕၊
ခင္ဗ်ားတို႔ရဲ႕ သဏၭာန္မွာ ...
သူတစ္ပါး ပစၥည္းကို မတရားလိုခ်င္မႈ၊
သူတစ္ပါးကို သတ္ခ်င္ ဆဲခ်င္မႈ၊
သူတစ္ပါးပစၥည္းစည္းစိမ္ကို မတရားသျဖင့္ရေအာင္ ယူမဟဲ့ ဆိုတဲ့ ႀကံစည္မူေတြ
အျမဲရွိေနပါလား စဥ္းစားၾကပါ။
အျမဲမရွိတာမွန္တယ္။
မရွိရာက နိဗၺာန္ ၊ သိတာက မဂ္ဉာဏ္၊
ႀကံစည္လိုတာက သမုဒယံ၊
ႀကံစည္တာက ဒုကၡံလို႔ ေခၚပါတယ္။
ဝဋ္ထဲလည္ခ်င္လ်ွင္ ...
ဒုကၡနဲ႕သမုဒယသစၥာ နွစ္ပါး ကိုအားထုတ္ႀက။
ဝဋ္အတြင္းက လြတ္ကင္းလိုလ်ွင္ ...
နိေရာဓနဲ႕ မဂၢသစၥာ ႏွစ္ပါးကို အားထုတ္ၾက။
ဘယ္လို အားထုတ္ရမလဲဆိုေတာ့...
ေလာဘ ေဒါသဆိုတာ ျပဳျပင္ေပးမွ ျဖစ္တဲ႕အမ်ိဳးပါကလား ဟု
ပိုင္ပိုင္နိုင္နိုင္သိေလေတာ့
ျဖစ္ေပၚလာေအာင္ တမင္ျပဳျပင္ေပးမႈ ရဲ႕ ပကတိျငိမ္းေအးရာ အမွန္ ဧကန္ရွိပါတယ္။
ပင္ကိုျငိမ္း ျငိမ္းတဲ႕အတိုင္း မေနၾကဘဲ
ဘယ္လိုမ်ား လုပ္ခ်င္ႀကေသးသလဲ။
ျပဳလုပ္လ်ွင္ ဘာသေဘာေတြ ျဖစ္မလဲ၊
ဒုကၡမ်ိဳး သခၤါရမ်ိဳး ျဖစ္မွာေပါ့။
ျဖစ္ရင္လည္း ပ်က္ဦးမွာေပါ့၊
ၿဖစ္ျခင္းပ်က္ျခင္းကို မလိုခ်င္လ်ွင္ ...
အလိုလိုခ်ဳပ္ျငိမ္းရာ အလိုလို သိလိုက္ရတယ္။
မ်က္ေမွာက္ျပဳလိုက္ရတယ္။
ဒါမွ ေလာကုတၱရာ သစၥာမွန္တယ္။
ခ်ဳပ္ျငိမ္းရာက နိေရာဓသစၥာ
မ်က္ေမွာက္ျပဳတာက မဂၢသစၥာျဖစ္ပါတယ္။
ဦးျဖဴ ။ ။ မိတ္ေဆြႀကီးခင္ဗ်ား၊
ဒီေမာင္ျဖဴ ဟာ ငါ့ရဲ႕ ျပႆဒါး ေကာင္ႀကီးပဲလို႔လည္း မေအာက္ေမ့ပါနဲ႕။တရားေတာ္ေတြ တိမ္းေစာင္းကုန္မည္ စိုး၍ ေျပာရပါတယ္။
တဆိတ္ကေလး ကၽြန္ေတာ္ ေျပာပါရေစခင္ဗ်ား။
ဦးမဲ ။ ။ေျပာပါခင္ဗ်ား၊ခြင့္ျပဳပါတယ္။
ဦးျဖဴ ။ ။ပညာရွိႀကီးမ်ားရဲ႕စကားက
သစၥာ ေလးခ်က္ တစ္ျပိဳင္နက္ မဂ္ ၏ ကိစၥသာ...လို႔ ဆိုထားရာ
မိတ္ေဆြရဲ႕စကားမွာေတာ့
သစၥာ ႏွစ္ခ်က္ တစ္ျပိဳင္နက္ မဂ္၏ ကိစၥသာ ...ဟုဆိုရမလို
ျဖစ္ေနေသာေၾကာင့္ ပညာရွိထံမွာ ေစာဒက ဝင္ပါရေစခင္ဗ်ား။
ဦးမဲ ။ ။ ေစာဒက တက္နိုင္ပါတယ္ ခင္ဗ်ား။
ဦးျဖဴ ။ ။ အရွင္ သူျမတ္ဘုရား၊
ဦးမဲ ေဟာခဲ႕တဲ႕ အထက္ပါ တရားတို႔ကို ဟုတ္-မဟုတ္ စိစစ္၍
ဆုံးျဖတ္ေပးေစ လိုပါသည္ ဘုရား။
တရားသူျကီး ။ ။ ေမာင္မဲ ေျပာခဲ႕တဲ႕စကားေတြမွာ
ေလာဘ ေဒါသ ဆိုတာ ျပဳျပင္ေပးမွ ျဖစ္တဲ႕အမ်ိဳးဟု ပါပါတယ္။
အဲဒီစကားဟာ ...
ပရိယု႒ာန ကိေလသာအတြက္ေတာ့ မွန္ပါတယ္၊
အနုသယ ကိေလသာအတြက္ေတာ့ မမွန္ဘူး။
ငါ ဆရာ ဥပမာေပးမယ္။
သံပုရာသီး သီးတဲ႕အခါ ခ်ဥ္မည့္ သေဘာဟာ သီးကတည္းကပါလာ ခဲ႕သလို ...
င႐ုတ္သီး သီးတဲ႕အခါ စပ္မည့္ သေဘာဟာ တစ္ခါတည္းပါခဲ႕သလို
ပုထုဇဥ္ရဲ႕ သဏၭာန္မွာ ခႏၶာရယ္လို႔ ျဖစ္လာ လ်ွင္
အနုသယ ကိေလသာဟာ တစ္ပါတည္း ပါလာတယ္။
ျပဳျပင္ေပးမွ မဟုတ္ပါဘူး။
အဲဒီလို တစ္ပါတည္း ပါလာတဲ႕အတြက္...
ေလာဘျဖစ္စရာ အာရုံနဲ႕ႀကံဳလ်ွင္ ေလာဘျဖစ္လာရတယ္။
ေဒါသျဖစ္စရာ အာရုံနဲ႕ႀကဳံလ်ွင္ ေဒါသျဖစ္လာရတယ္။
အနုသယ ရွိေနလို႔ ျပဳျပင္လိုက္ရင္ ...
ပရိယု႒ာန ကိေလသာျဖစ္လာတာဟု မွတ္။
အႏုသယ မရွိႀကတဲ့ ဘုရားရဟႏၲာ မ်ားမွာ
ေလာဘ အာရုံ ေဒါသအာရုံ နဲ႕ႀကံဳေပမယ့္ မျဖစ္ပါဘူး။
ဒါ့ေႀကာင့္ ...
ဘုရား ရဟႏၲာမ်ားကို အသခၤတ နိဗၺာန္ကို ရသူေတြ လို႔ ဆိုရပါတယ္။
ပုထုဇဥ္မ်ားမွာ အာရုံျဖင့္ျပဳသလို ျဖစ္ျကေသာေႀကာင့္
သခၤတ နယ္ျဖစ္တဲ့ ဝဋ္ဆင္းရဲက မထြက္ရေသးသူေတြ လို႔ ဆိုရတယ္။
ေမာင္မဲဟာ ဘာနဲ႕တူသလဲဆိုေတာ့
ငါတို႕ ငယ္ငယ္တုန္းက ဘုန္းႀကီးတပါးနဲ႕တူသကြဲ႕။
၄င္း ဘုန္ျကီးဟာ သူ႔ တပည့္ ကိုရင္ကို ခ်စ္ရွာလြန္းလို႔
သူတစ္ပါးထက္ ေအာက္တန္းမက်ေအာင္ ရည္ရြယ္ျပီး
အျမင့္ဆုံးျဖစ္တဲ႕ ပါဠိေတာ္ နဲ႕ အ႒ကထာ ကို ခ်တယ္။
သဒၵါကို ခ်ေနလ်ွင္ ျကာေနမွာ စိုးတာကိုးကြဲ႕။
ဒီေတာ့ ကိုရင္က မဆို နိုင္ရွာ ဘူး။
မဆိုနိုင္ေတာ့ အားမရတိုင္း ရိုက္တာေပါ့ ။
ဘယ္လိုပင္ ရိုက္ေသာ္လည္း ကိုရင္က မဆို နိုင္ဘူး။
ဒီလိုနဲ႕ ေန႔စဥ္ ရိုက္ေနတာ ျမင္ရေတာ့ ...
ငါက ထိုဘုန္းႀကီးကိုေလ်ွာက္ထားတယ္။
အရွင္ဘုရား ဝိဘတ္တစ္လုံးမွ မသိရဘဲနဲ႕
ဒီပါဠိေတာ္ကို အဆိုခိုင္းလို႔ ျဖစ္နိုင္ပါ့မလား၊
စာမကုန္ခင္ ကိုရင္ေသေတာ့မယ္လို႔ ေလ်ွာက္တယ္။
ဒီေတာ့ ...
ဘုန္းျကီးက နင့္ထက္ငါ အရင္ထမင္းစားခဲ႕တာ၊ေျပာစရာ မလိုဘူး၊
အျမင့္ဆုံး သစ္ပင္ေပၚကေနျကည့္လိုက္ရင္...
ေအာက္သစ္ပင္ အားလုံးကို ျမင္ရသလို
အျမင့္ဆုံးစာကို ခ်လိုက္ရင္
ေအာက္က သဒၵါလည္း ျမင္ရတာပဲလို့ေျပာတယ္။
ဒီေတာ့ ငါက အျမင့္ဆုံးသစ္ပင္ေပၚေရာက္ေအာင္
အရင္းကမတက္ဘဲ အဖ်ားက စတက္သလား ဟု ေလ်ွာက္ေတာ့မွ
ေအး...ဟုတ္တယ္ ငါ့စိတ္ကူးလြဲတာ ဆိုျပီး သဒၵါကို စခ်သင္တယ္။
အဲဒီလိုပဲ၊ေမာင္မဲ လည္း လူေတြကို ခ်စ္ရွာလြန္းလို႔
ေအာက္တန္းစား ခႏၶာေတြကို မေဟာေျပာပဲ
နိဗၺာန္ ကို ခ်ည္း အတင္းျပေနတာပဲ။
ခႏၶာ၏ အျပစ္ အာဒီနဝကို မျမင္ပဲ နိဗၺာန္ကို ျမင္႐ိုး မရွိပါဘူး။
ျမတ္စြာဘုရားက----
သေဗၺ သခၤါရာ အနိစၥာ၊ ယဒါ ပညာယ ပႆတိ။
အထ နိဗၺိႏၵတိ ဒုေကၡ၊ ဧသ မေဂၢါ ဝိသုဒၶိယာ။
လို႔ ေဟာေတာ္မူတယ္။
သေဗၺ၊ခပ္သိမ္း ဥႆုံ အလုံးစုံကုန္ေသာ။ သခၤါရာ၊ကံ၊စိတ္၊ ဥတု အေႀကာင္းေလးျဖာတို့ ျပဳျပင္မွ ျဖစ္ေပၚလာရေသာ သခၤါရ ဝတၳဳ စုစုတို႔သည္။အနိစၥာ၊မျမဲႀကေလကုန္။
ယဒါ၊အျကင္ အခါသမယ၌ ။ နိဗၺိႏၵတိ၊ ျငီးေငြ႕ေလ၏ ။
ဧသ ဧေသာ၊ထိုျငီးေငြ႕ေသာ နိဗၺိႏၵဥာဏ္သည္သာလ်ွင္ ။
ဝိသုဒၶိယာ၊အေအးဆုံး မွန္တဲ႕ ျပည္နိဗၺာန္ ၏ ။မေဂၢါ၊ေကာင္းစြာ ေရာက္ေျကာင္း လမ္းေကာင္း အေက်ာ္ လမ္းမေတာ္ႀကီးေပတကား။
အဲဒီလို ခႏၶာငါးပါး၏ မျမဲမူ၊ဆင္းရဲမူ၊အစိုးမရမူ တို႔ကို ျမင္ရင္
တစ္သံသရာလုံးက အေကာင္းထင္ျပီးစြဲလာခဲ႕တဲ႕ သမုဒယ သစၥာဟာ အနုသယပါမက်န္ ကင္းကြာ၍ ခ်ဳပ္ျငိမ္းသြားတယ္။
ခ်ဳပ္ျငိမ္းမွ ခ်ဳပ္ရာ ျငိမ္းရာကို ေတြ႕ရတယ္။
ေတြ႕တဲ႕ဥာဏ္က မဂ္ဥာဏ္ပဲ၊
ဒါမွ ''သစၥာ ေလးခ်က္ တစ္ျပိုင္နက္ မဂ္ကိစၥသာ''ျဖစ္မွာေပါ့၊
နိဗၺာန္ ဆိုတာ ခႏၶာနဲ႕ ကင္း၍လည္း မရွိ ၊
ခႏၶာ စာရင္းထဲ မွာလည္း မပါ၊
ဒါ့ေျကာင့္ ဗဟိဒၶါဓမၼာ လို့ေဟာတယ္။
ခႏၶာ နဲ႕မကင္းေကာင္းေသာေႀကာင့္ ....
ခႏၶာ ကို ဝိပႆနာ မရႈဘဲလည္း မရေကာင္းဟု မွတ္။
တရားသူႀကီး ။ ။ဟဲ့ ေမာင္မဲ။
ဦးမဲ ။ ။ဘုရား ။
တရားသူႀကီး ။ ။ နင္ခႏၶာ၏ အျပစ္ကို တစ္ခါမွ မျပဘဲ ...
နိဗၺာန္ကို ခ်ည္း ျပေနတာ နင္ကိုယ္တိုင္ နိဗၺာန္ ကို ျမင္ရဲ႕လား။
ဦးမဲ။ ။ျမင္ပါတယ္ ဘုရား။
တရားသူႀကီး။ ။နိဗၺာန္ကိုျမင္ရင္ ပုထုဇဥ္ အကန္းမဟုတ္ ။
အရိယာ သူေတာ္ေကာင္း ျဖစ္တဲ႕အတြက္ ...
သူေတာ္ ဥစၥာ ရွိမရွိ စစ္ႀကည့္ရမယ္။
နင္ဒါန နဲ႕ ေပ်ာ္ႏိုင္တဲ႕ သဒၶါ၊
တစ္လ ေလးသီတင္း မွန္မွန္ ဥပုသ္ ေစာင့္သုံးျခင္းနဲ႕
ခါးဝတ္ပုဆိုး ကဲ့သို႔ ျမဲေသာ ငါးပါးသီလ၊
ဥပုသ္ ေစာင့္သုံးေသာအခါ အိမ္မႈကိစၥ အဝဝကို စြန္႕ထားနိုင္ျခင္း စာဂ၊
ဥပုသ္ေစာင့္ရင္း တရားစကားေဆြးေႏြးျခင္း သုတ၊
လကၡဏာယာဥ္ သုံးပါးကိုဆင္ျခင္မႈ ပညာ၊
မေကာင္းမႈ ကို ရွက္ျခင္း ဟီရိ၊
သံသရာေဘး ကိုေျကာက္ျခင္း ၾသတၱပၸ တို႕
ရွိရဲ႕လား။
ဦးမဲ ။ ။ဒါေတြဟာ အပို သခၤါရေတြပါ ဘုရား။
တရားသူႀကီး ။ ။နင့္မိန္းမနဲ႕ေတာ့ မျပတ္ဘူး မဟုတ္လား။
ဦးမဲ ။ ။ ဒါကေတာ့ နဂိုသခၤါရပါဘုရား။
တရားသူႀကီး။ ။အင္း - နင္တို႕ဟာ ...
ကုသိုလ္က်ေတာ့ အပိုသခၤါရ၊
အကုသိုလ္ က်ေတာ့ နဂိုသခၤါရ ဆိုေတာ့ ...
နင္တို႕ျမင္တဲ႕ နိဗၺာန္ ဟာလည္း ေကာင္းကင္သာ ျဖစ္ေပမယ္၊
နိဗၺာန္ေတာ့ မဟုတ္ေပဘူး ငမဲရဲ႕။
နမၼားျမိဳ႕ သိရီမဂၤလာျမိဳ႕မေက်ာင္းတိုက္ဆရာေတာ္ႀကီး အရွင္ဉာဏ
'' ဓမၼ႐ုံးေတာ္ ဉာဏ္မေဟာ္'' စာအုပ္မွ ... စာစီပူေဇာ္ပါသည္။
No comments:
Post a Comment