နမၼားျမိဳ႕ သိရီမဂၤလာျမိဳ႕မေက်ာင္းတိုက္ဆရာေတာ္ႀကီး အရွင္ဉာဏ ။
'' ဓမၼ႐ုံးေတာ္ ဉာဏ္မေဟာ္ "က်မ္းစာမွ စာစီ ပူေဇာ္ပါသည္။
####################
'' ဓမၼ႐ုံးေတာ္ ဉာဏ္မေဟာ္ ''အပိုင္း ( ၁၃ )
ဦးပညာ။ ။ ပိုမို ခိုင္ခံ့ေအာင္ အဂၢိဝစၦသုတ္ကို ေဟာဦးမယ္ ေမာင္ျဖဴရဲ႕။
ဦးျဖဴ ။ ။ ေဟာေတာ္မူပါ ဘုရား။
ဦးပညာ။ ။ ျမတ္စြာဘုရားသည္ သာဝတၳိျပည္ ေဇတဝန္ေက်ာင္းေတာ္မွာ သီတင္းသုံးေတာ္မူစဥ္ .....
အဂၢိဝစၦပရဗိုဇ္သည္ ျမတ္စြာဘုရား ရွိရာသို႔ ခ်ဥ္းကပ္ၿပီး ေမးျမန္းသတဲ့။
အဂၢိဝစၦ။ ။ "အရွင္ ေဂါတမ၊ သတၱဝါသည္ အၿမဲတည္ရွိသေလာ"
ဘုရား။ ။ "ဒီလို ငါဘုရား မယူပါဘူး"
အဂၢိဝစၦ။ ။ "အရွင္ ေဂါတမ၊ ဒီလိုဆိုရင္ သတၱဝါသည္ မၿမဲ....
ေသၿပီးလွ်င္ ဆုံးသေလာ"
ဘုရား။ ။ "ဒီလိုလဲ ငါဘုရား မယူဘူး"
အဂၢိဝစၦ။ ။ "အရွင္ ေဂါတမ၊ သတၱဝါသည္ အဆုံးရွိသေလာ"
ဘုရား။ ။ "ဒီလိုလဲ ငါဘုရား မယူဘူး"
အဂၢိဝစၦ။ ။ "အရွင္ ေဂါတမ၊ သတၱဝါသည္ အဆုံးမရွိဘူးေလာ"
ဘုရား။ ။ "ဒီလိုလဲ ငါဘုရား မယူဘူး"
အဂၢိဝစၦ။ ။ "အရွင္ ေဂါတမ၊ အသက္သည္ ကိုယ္ျဖစ္သေလာ"
ဘုရား။ ။ "ဒီလိုလဲ ငါဘုရား မယူဘူး"
အဂၢိဝစၦ။ ။ "အရွင္ ေဂါတမ၊ အသက္က တျခား ကိုယ္က တျခားေလာ"
ဘုရား။ ။ "ဒီလိုလဲ ငါဘုရား မယူဘူး"
အဂၢိဝစၦ။ ။ "အရွင္ ေဂါတမ၊ သတၱဝါသည္ ေသၿပီးသည့္ေနာက္
ဘဝတစ္ပါးသို႔ ေျပာင္းသြားသေလာ"
ဘုရား။ ။ "ဒီလိုလဲ ငါဘုရား မယူဘူး"
အဂၢိဝစၦ။ ။ "အရွင္ ေဂါတမ၊ သတၱဝါသည္ ေသၿပီးသည့္ေနာက္
ဘာမွ မျဖစ္ေတာ့ဘူးေလာ"
ဘုရား။ ။ "ဒီလိုလဲ ငါဘုရား မယူဘူး"
အဂၢိဝစၦ။ ။ "အရွင္ ေဂါတမ၊ သတၱဝါသည္ ေသၿပီးသည့္ေနာက္
ျဖစ္သည္လဲမရွိ၊ မျဖစ္သည္လဲ ရွိသေလာ"
ဘုရား။ ။ "ဒီလိုလဲ ငါဘုရား မယူဘူး"
အဂၢိဝစၦ။ ။ "အရွင္ ေဂါတမ၊ သတၱဝါသည္ ေသၿပီးသည့္ေနာက္
ျဖစ္သည္လဲ ဟုတ္၊ မျဖစ္သည္လဲ မဟုတ္ေလာ"
ဘုရား။ ။ "ဒီလိုလဲ ငါဘုရား မယူဘူး"
အဂၢိဝစၦ။ ။ "အရွင္ ေဂါတမ၊ အသို႔နည္း၊
ဘယ္လိုပဲ ေမးေမး ဒီလိုပဲ ငါ-မယူ ဟုသာ ေျဖသည္၊
ဘယ္အျပစ္ကို ျမင္၍ ဒီေမးသမွ်ေသာ အယူဝါဒကို မယူသနည္း"
ဘုရား။ ။ "ဝစၦ၊ မင္း ေမးသမွ်ေသာ အယူဝါဒတို႔သည္ ....
ခရီးခဲႏွင့္လဲ တူသည္၊
ေျငွာင့္ႏွင့္လဲ တူသည္၊
တုန္လႈပ္ျခင္းလဲ ရွိသည္၊
ႀကိဳးႏွင့္လဲ တူသည္၊
ဒုကၡႏွင့္လဲ တကြျဖစ္သည္၊
ပင္ပန္းျခင္းႏွင့္လဲ တကြျဖစ္သည္၊
ပူပန္ျခင္းႏွင့္လဲ တကြျဖစ္သည္၊
ကိေလသာ ၿငိမ္းျခင္းငွာလည္း မျဖစ္၊
ရာဂကင္းျခင္းငွာလဲ မျဖစ္၊
ဥပါဒါန္ ခ်ဳပ္ျခင္းငွာလဲ မျဖစ္၊
သစၥာေလးပါးကို သိျခင္းငွာလဲ မျဖစ္၊
နိဗၺာန္ကို ရျခင္းငွာလဲ မျဖစ္၊
ဒါေၾကာင့္ ဒီအယူဝါဒေတြကို ငါဘုရားမယူဘူး"
အဂၢိဝစၦ။ ။ "အရွင္ ေဂါတမ၊ ဒီအယူဝါဒေတြကို မယူလွ်င္ ...
ဘယ္အယူဝါဒကို ႏွစ္သက္ပါသလဲ"
ဘုရား။ ။ "ဘယ္အယူဝါဒကိုမွ ငါဘုရား မႏွစ္သက္၊
ငါဘုရားမွာ မွန္ေသာ ဉာဏ္အျမင္သာ ရွိတယ္"
အဂၢိဝစၦ။ ။ "အရွင္ ေဂါတမ၊ ဘယ္လိုမွန္ေသာ ဉာဏ္အျမင္ ျဖစ္ပါသလဲ"
ဘုရား။ ။ "အေအးႏွင့္ေတြ႕လွ်င္ တစ္မ်ိဳး၊ အပူႏွင့္ေတြ႕လွ်င္ တစ္မ်ိဳး၊ ေဖါက္ျပန္တတ္ေသာ ႐ုပ္သာရွိ၏၊
ကံ, စိတ္, ဥတု, အဟာရတို႔ ေထာက္ပံ့မႈ ရွိလွ်င္ျဖစ္၏၊
ျဖစ္ၿပီးလွ်င္ ခ်ဳပ္၏
အာ႐ုံအရသာကို ခံစားတတ္ေသာ ေဝဒနာသည္ ရွိ၏၊
၎ေဝဒနာသည္ .....အာ႐ုံဒြါရ ေတြ႕ထိမႈ ဖႆ ျဖစ္လတ္ေသာ္ ျဖစ္၍ ဖႆ ခ်ဳပ္လွ်င္ သူခ်ဳပ္၏၊
အာ႐ုံ၏သေဘာကို မွတ္သားတတ္ေသာ သညာသည္ ရွိ၏၊
အာ႐ုံဒြါရေတြ႕ထိမႈ ဖႆ ျဖစ္လွ်င္ သူျဖစ္၍
ဖႆ ခ်ဳပ္လွ်င္ သူခ်ဳပ္၏၊
ျပဳျပင္စီရင္တတ္ေသာ သခၤါရသည္ ရွိ၏၊ ထိုသခၤါရသည္ ရွိ၏၊
ထိုသခၤါရသည္ အာ႐ုံဒြါရေတြ႕ထိမႈဖႆ ျဖစ္လွ်င္ ျဖစ္၍
ဖႆႆ ခ်ဳပ္လွ်င္ သူ ခ်ဳပ္၏၊
အာ႐ုံ ၆-ပါးကို သိတတ္ေသာ ဝိညာဏ္ သည္ ရွိ၏၊
ထိုဝိညာဏ္ သည္ အာ႐ုံဒြါရ ထိခိုက္မႈဖႆ ျဖစ္လွ်င္ ျဖစ္၍
ဖႆ ခ်ဳပ္လွ်င္ သူ ခ်ဳပ္၏၊
အဲဒီလို သိျမင္တဲ့အတြက္ .....
၎ခႏၶာငါးပါးကို ငါဘုရားသည္
ငါ-အတၱဟုလည္း ဒိ႒ိအားျဖင့္ မစြဲလမ္း၊
ငါ့ဟာ ငါ့-ဥစၥာဟုလဲ တဏွာအားျဖင့္ မစြဲလမ္း၊
ငါ-ဟုလဲ မာနအားျဖင့္ မစြဲလမ္း၊
ဥပါဒါန္ျဖင့္ စြဲလမ္းျခင္းမွ လြတ္တယ္။"
အဂၢိဝစၦ။ ။ "အရွင္ ေဂါတမ၊ ဥပါဒါန္ျဖင့္ စြဲလမ္းျခင္းမွ လြတ္ေသာ ရဟန္းသည္ ဘယ္မွာ ျဖစ္ရသလဲ"
ဘုရား။ ။ "ဝစၦ၊ ျဖစ္ျခင္းသို႔ မေရာက္ဘူး"
အဂၢိဝစၦ။ ။ "အရွင္ ေဂါတမ၊ မျဖစ္ေတာ့ဘူးေလာ။
(မျဖစ္လွ်င္ ဘာမွ မရွိေတာ့ေသာ ေကာင္းကင္သာ ရွိေတာ့ သေလာ ဟု ေမးျခင္းျဖစ္သည္)"
ဘုရား။ ။ "ဝစၦ၊ မျဖစ္ျခင္းသို႔လည္း မေရာက္ဘူး ။
(ေကာင္းကင္သာ က်န္ေတာ့သည္လဲ မဟုတ္
အဟုတ္ရွိ အမွန္ရွိ နိဗၺာန္ ပရမတ္ရွိသည္ဟု ဆိုလိုသည္)
ဥေစၦဒကို ပယ္ျခင္း ျဖစ္သည္"
အဂၢိဝစၦ။ ။ "အရွင္ ေဂါတမ၊ ျဖစ္သည္လဲ ရွိ၊ မျဖစ္သည္လဲ ရွိသေလာ"
ဘုရား။ ။ "ဝစၦ၊ ဒီလိုလည္း မဟုတ္ဘူး၊
(ဧကစၥ သႆ တကို ပယ္ျခင္း ျဖစ္သည္)"
အဂၢိဝစၦ။ ။ "အရွင္ ေဂါတမ၊ ျဖစ္သည္လဲ မဟုတ္၊ မျဖစ္သည္လဲ မဟုတ္ေလာ"
ဘုရား။ ။ "ဝစၦ၊ ဒီလိုလည္း မဟုတ္၊
(အမရာဝိေကၡပ ဒိ႒ိကို ပယ္ျခင္း ျဖစ္သည္)
အဂၢိဝစၦ။ ။ "အရွင္ ေဂါတမ၊ အရွင့္အား ဘယ္ဟာကိုပဲ ေမးေမး ...
ဒီလိုလဲ မဟုတ္၊ ဒီလိုလဲ မဟုတ္ဟုသာ ေျဖသည္
တပည့္ေတာ္သည္ မသိနိုင္ျခင္းေတြသို႔ ေတြေဝျခင္းေတြသို႔ ေရာက္၏၊ အရင္ ခႏၶာငါးပါးတို႔၏ ျဖစ္မႈ ပ်က္မႈ ကိုျပေသာ စကားျဖင့္...
ၾကည္လင္ခဲ့ေသာ ဉာဏ္တို႔လဲ ကြယ္သြားၿပီ"
ဘုရား။ ။ "ဝစၦ၊ သင့္အား မသိျခင္းငွာ ေတြေဝျခင္းငွာ သင့္၏၊
ဤတရားသည္ နက္နဲ၏၊ သိနိုင္ခဲ၏၊ သိမ္ေမြ႕၏ မြန္ျမတ္၏
နိဗၺာန္ကို ဝိတက္ ျဖင့္ ႀကံစည္၍ မရေကာင္း၊
ပညာရွိတို႔သာ သိအပ္၏၊
သင္ ဝစၦ သာသနာေတာ္မွ တစ္ပါးေသာ အယူရွိသမွ်၊
သာသနာေတာ္မွတစ္ပါး၌ ဆရာထားသမွ်၊
သာသနာေတာ္မွ တစ္ပါးေသာ အယူကို ႏွစ္သက္သမွ်၊
သာသနာေတာ္မွ တစ္ပါးေသာ တရားကို အားထုတ္ေနသမွ်
ဤနိဗၺာန္တရားကို မသိနိုင္ေပ။
ဝစၦ၊ ငါဘုရား ေမးမည္၊ သင္သိသလို ေျဖ၊
ဝစၦ၊ သင္၏ေရွ႕၌ မီးေတာက္ေနလွ်င္
ငါ၏ေရွ႕၌ မီးေတာက္ေနပါကလား လို႔ သိ၏ေလာ။"
အဂၢိဝစၦ။ ။ "အရွင္ ေဂါတမ၊ ငါ၏ေရွ႕၌ မီးေတာက္ေနလွ်င္
ငါ၏ေရွ႕၌ မီးေတာက္ေနပါကလားဟု သိပါတယ္"
ဘုရား။ ။ "ဝစၦ၊ သင္၏ေရွ႕က မီးေတာက္သည္ ဘာကို စြဲ၍
ေတာက္ေလာင္ေနပါလဲ"
အဂၢိဝစၦ။ ။ "အရွင္ ေဂါတမ၊ ျမက္ေျခာက္ ထင္း ဝါး စသည္ကို စြဲ၍ ေတာက္ေလာင္ေနပါသည္"
ဘုရား။ ။ "ဝစၦ၊ ၎မီးေတာက္သည္ ေလာင္စာကုန္၍ ၿငိမ္းသြားေသာအခါ .... ငါ၏ေရွ႕က မီးေတာက္သည္ ၿငိမ္းသြားၿပီဟု သိ၏ေလာ"
အဂၢိဝစၦ။ ။ "အရွင္ ေဂါတမ၊ သိပါ၏"
ဘုရား။ ။ "ဝစၦ၊ သင္၏ေရွ႕က ၿငိမ္းသြားေသာ မီးေတာက္သည္
ဘယ္အရပ္ကို သြားသလဲ၊
အေရွ႕အရပ္ကို သြားသေလာ၊ အေနာက္အရပ္ကို သြားသေလာ၊ ေတာင္အရပ္ကို သြားသေလာ၊ ေျမာက္အရပ္ကို သြားသေလာ"
အဂၢိဝစၦ။ ။ ""အရွင္ ေဂါတမ၊ မည္သည့္အရပ္သို႔ သြားသည္ဟု မဆိုနိုင္ပါ၊
ျမက္ေျခာက္ ထင္းဝါး စသည္ကို ေလာင္ေသာမီးသည္ ထိုျမက္ေျခာက္ ထင္းဝါးတို႔ ကုန္၍ အျခားေလာင္စာကိုလဲ မယူေဆာင္ေသာေၾကာင့္ ၿငိမ္းတယ္ဟုသာ ဆိုရေပမည္"
ဘုရား။ ။ "ဝစၦ၊ အၾကင္႐ုပ္ျဖင့္ လူ-နတ္-ျဗဟၼာ ဟု သတၱဝါကို
ပညတ္ၾက၏၊
ထို႐ုပ္ကိုလည္း ငါဘုရားသည္ ပယ္အပ္ၿပီ၊
ထန္းပင္ငုတ္ကဲ့သို႔ ျပဳအပ္ၿပီ၊ ေနာင္တဖန္ မျဖစ္ျခင္းကို ျပဳအပ္ၿပီ၊
ထို႔ေၾကာင့္ ဥပါဒါန္ ကုန္ၿပီးေသာ ဘုရား ရဟႏၲာတို႔သည္ ႐ုပ္ဟု ဆိုအပ္ေသာ ေရတြက္ျခင္းမွ လြတ္၏၊
မႏႈိင္းယွဥ္အပ္ေသာ ဂုဏ္ရွိ၏၊ ဉာဏ္ျဖင့္ သက္ဝင္နိုင္ခဲ၏၊ နက္နဲ၏၊ မဟာသမုဒၵရာကို ေထာက္၍ မမွီသည္ႏွင့္ တူ၏၊
သို႔အတြက္.... ျဖစ္ျခင္းကို ေရာက္၏ဟုလဲ မဆိုအပ္၊ မျဖစ္ျခင္းသို႔ ေရာက္၏ဟုလဲ မဆိုအပ္၊ ျဖစ္သည္လဲရွိ မျဖစ္သည္လဲ ရွိ၏ဟု မဆိုအပ္၊ ျဖစ္သည္လဲ မဟုတ္၊ မျဖစ္သည္လဲ မဟုတ္ဟုလဲ မဆိုအပ္၊
ဒုကၡခပ္သိမ္းမွ ၿငိမ္းတယ္ဟုသာ ဆိုအပ္၏"
ဘုရား။ ။ "ဝစၦ၊ အၾကင္ေဝဒနာျဖင့္ လည္းေကာင္း အၾကင္သညာျဖင့္ လည္းေကာင္း၊ အၾကင္ သခၤါရျဖင့္လည္းေကာင္း၊ အၾကင္
ဝိညာဏ္ ျဖင့္ လည္းေကာင္း၊ လူ-နတ္-ျဗဟၼာ-သတၱဝါကို ပညတ္ၾက၏၊
ထိုေဝဒနာ, သညာ, သခၤါရ, ဝိညာဏ္ တို႔ကိုလဲ ငါဘုရား ပယ္
အပ္ၿပီ၊
ထန္းပင္ငုတ္ကဲ့သို႔ ျပဳအပ္ၿပီ။ ေနာင္တဖန္ မျဖစ္ေအာင္ ျပဳအပ္ၿပီ၊
ငါဘုရားသည္ ေဝဒနာ, သညာ, သခၤါရ, ဝိညာဏ္တို႔မွလည္း လြတ္ၿပီ၊
ထို႔ေၾကာင့္ မႏွိုင္းယွဥ္အပ္ေသာ ဂုဏ္ရွိ၏၊ ၎ဂုဏ္ကို ဉာဏ္ျဖင့္ သက္ဝင္နိုင္ခဲ၏၊ နက္နဲ၏၊ မဟာသမုဒၵရာကို ေထာက္၍ မမွီနိုင္သည္ႏွင့္ တူ၏၊
ထို႔ေၾကာင့္ ....
ဘုရား ရဟႏၲာတို႔ ျဖစ္ျခင္းသို႔ ေရာက္၏ ဟုလဲ မဆိုအပ္ (သႆတ ကို ပယ္ျခင္းျဖစ္သည္)၊
မျဖစ္ျခင္းသို႔ ေရာက္၏ဟုလဲ မဆိုအပ္ (ဥေစၦဒကို ပယ္ျခင္း ျဖစ္သည္)၊
ျဖစ္သည္လဲ ရွိ မျဖစ္သည္လဲ ရွိ၏ဟု မဆိုအပ္ (ဧကစၥ သႆ တကို ပယ္ျခင္းျဖစ္သည္)
၊ ျဖစ္သည္လဲ မဟုတ္ မျဖစ္သည္လဲ မဟုတ္ဟုလဲ မဆိုအပ္ (အမရာဝေကၡပ ဒိ႒ိကို ပယ္ျခင္း ျဖစ္သည္)၊
ဒုကၡခပ္သိမ္းမွ အကုန္ၿငိမ္းေသာ သႏၲိသုခ ပရတ္မတ္ နိဗၺာန္ဓာတ္သာ ရွိေတာ့သည္ဟုသာ ဆိုအပ္၏"
အဂၢိဝစၦ။ ။ "အရွင္ ေဂါတမ၊ ဥပမာမည္သည္ကား ...
႐ြာ၏အနီး၌ ႀကီးစြာေသာ အင္ၾကင္းပင္ႀကီးသည္ ရွိ၏၊
ထို အင္ၾကင္းပင္ႀကီးသည္ အ႐ြက္, အခက္, အေပြး, အေခါက္, အကာတို႔မွ ကင္းလတ္ေသာ္ အႏွစ္သာ က်န္ေတာ့သကဲ့သို႔
ထို႔အတူ အရွင္ေဂါတမ၏ တရားသည္လည္း
ခႏၶာငါးပါးတည္းဟူေသာ အ႐ြက္, အခက္, အေပြး, အေခါက္, အကာတို႔မွ ကင္းစင္၍ နိဗၺာန္တည္းဟူေသာ အႏွစ္မွာ တည္ေပသည္၊
သို႔အတြက္ အလြန္ႏွစ္သက္ဖြယ္ရာ ေကာင္းပါေပတယ္၊ အရွင္ ေဂါတမသည္ ဒီေန႕ကစ၍ အသက္ထက္ဆုံး ရတနာသုံးပါးကို ကိုးကြယ္ဆည္းကပ္ေသာ ဥပါသကာ ဟု တပည့္ေတာ္ကို မွတ္ေတာ္မူပါဘုရား"
#########################
'' ဓမၼ႐ုံးေတာ္ ဉာဏ္မေဟာ္ ''အပိုင္း-( ၁၄ )
ဦးပညာ။ ။ ကဲ-ေမာင္ျဖဴေရ ...
ဒီသုတ္မွာ ျမတ္စြာဘုရား ေဟာေတာ္မူတာ ... ခႏၶာငါးပါးတို႔၏ ျဖစ္မႈ ပ်က္မႈကို ျမင္သျဖင့္ တဏွာ, မာန, ဒိ႒ိ, ဥပါဒါန္ အစြဲကြာ၍
ဒုကၡခပ္သိမ္း အကုန္ၿငိမ္းတဲ့ သႏၲိသုခ ပရမတ္ နိဗၺာန္ဓာတ္ကို ရတယ္ မဟုတ္လား။
ဦးျဖဴ ။ ။ ဟုတ္ပါတယ္ ဘုရား။
ဦးပညာ။ ။ ဒါေၾကာင့္ ေသာတာပန္ ျဖစ္ခ်င္တဲ့ သူသည္...
ေသာတာပန္ျဖစ္ေၾကာင္း အဂၤါမ်ားကို ျပဳလုပ္ၾကရမယ္၊
၎အဂၤါမ်ားသည္ ဘယ္ဟာလဲ ဆိုေတာ့....
(၁) သစၥာေလးပါးကို ျပနိုင္ေသာ သပၸဴရိသကို မွီဝဲရမယ္၊
(၂) ထိုပုဂၢိဳလ္ထံမွာ တရားကို နာယူရမယ္၊
(၃) ထိုတရားကို ရိုရိုေသေသ ဆင္ျခင္သုံးသပ္ ပြားမ်ား အားထုတ္ရမယ္၊
(၄) ခႏၶာငါးပါး၏ ျဖစ္ပုံ ပ်က္ပုံ သနစ္စုံကို ပုံမွန္အတိုင္း ျမင္ေအာင္ အားထုတ္၍ ေလာကုတၱရာတရားအား ေလ်ာ္ေအာင္ က်င့္ရမယ္၊
ဒီေလးမ်ိဳးမွာ အထက္က သုံးမ်ိဳးက ရွင္းတယ္၊
(၄) နံပါတ္က ဓမၼာႏုဓမၼပဋိပတၱိလို႔ ေခၚတယ္၊
ဓမၼက... ခႏၶာငါးပါးအား၊ အႏုက... ေလ်ာ္ေသာ...
(ဝါ) ခႏၶာငါးပါး၏ ျဖစ္ပ်က္ပုံ သနစ္စုံကို ပုံမွန္အတိုင္း ျမင္ေအာင္လုပ္၍ဟု အဓိပၸါယ္ရတယ္၊
ဓမၼပဋိပတၱိ... ေလာကုတၱရာ တရားအားေလ်ာ္ေအာင္က်င့္၏ဟု အဓိပၸါယ္ရတယ္၊
စကားႏွစ္ရပ္ေပါင္းလိုက္ရင္ ...
ခႏၶာငါးပါး၏ ျဖစ္ပုံ ပ်က္ပုံသနစ္စုံကို ျမင္ေအာင္ လုပ္တာသည္ပင္ ေလာကုတၱရာအားေလ်ာ္ေအာင္ က်င့္ေတာ့တာပဲ၊
ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ ျဖစ္မႈပ်က္မႈကို ျမင္လွ်င္ အနိစၥ-ဒုကၡ-အနတၱကို ျမင္ေတာ့တာပဲ၊
၎ အနိစၥ-ဒုကၡ-အနတၱသည္ ကိေလသာ၏ အာ႐ုံမဟုတ္၊ သံေဝဂ၏ အာ႐ုံသာျဖစ္တယ္၊
သံေဝဂသည္ နိဗၺာန္၏ လမ္းေၾကာင္းျဖစ္တဲ့အတြက္
ခႏၶာငါးပါးတို႔၏ ျဖစ္မႈပ်က္မႈကို ျမင္ေအာင္ ရႈတာသည္ပင္ (၄) နံပါတ္ျဖစ္တဲ့ 'ဓမၼာႏု ဓမၼပဋိပတၱိ' ျဖစ္ေတာ့တာေပါ့ ေမာင္ျဖဴရဲ႕။
ဦးျဖဴ ။ ။ မွန္ပါ ဘုရား။
ဦးပညာ။ ။ ေအး... ဒါေၾကာင့္ ...
ဓမၼာႏု ဓမၼပဋိပတၱိ ျဖစ္ေသာ ခႏၶာငါးပါးတို႔၏ ျဖစ္မႈပ်က္မႈကို ျမင္ေအာင္ ဉာဏ္ျဖင့္ ရႈ၍
သံေဝဂဉာဏ္အျမင္သန္ကာ
နိဗၺာန္ကို လ်င္ျမန္စြာ ရလြယ္ၾကပါေစကုန္သတည္း။
ပရိတ္သတ္။ ။ သာဓု၊ သာဓု၊ သာဓု။
နမၼားျမိဳ႕ သိရီမဂၤလာျမိဳ႕မေက်ာင္းတိုက္ဆရာေတာ္ႀကီး အရွင္ဉာဏ
'' ဓမၼ႐ုံးေတာ္ ဉာဏ္မေဟာ္ '' က်မ္းစာမွ စာစီ ပူေဇာ္ပါသည္။
'' ဓမၼ႐ုံးေတာ္ ဉာဏ္မေဟာ္ '' က်မ္းစာ ... အပိုင္း-၁မွ ၁၄အထိ
ဤတြင္ ၿပီးဆံုးပါၿပီ။
No comments:
Post a Comment