သညာကၡႏၶာ မွာ စြဲတဲ႕ အစြဲ ေလးမ်ိဳး။
******************************
'' ဓမၼ႐ုံးေတာ္ ဉာဏ္မေဟာ္ '' အပိုင္း ( ၉ )
ဦးပညာ ။ ။သညာကၡႏၶာ မွာလည္း ထိုနည္းအတူ ေလးမ်ိဳး စြဲတယ္ ။သညာသည္ ပင္ ငါ၊ ငါသည္ပင္ သညာတစ္မ်ိဳး
သညာထဲမွာ ငါရွိတယ္ တစ္မ်ိဳး
ငါထဲမွာ သညာရွိတယ္ တစ္မ်ိဳး ၊
သညာ နဲ႕ ငါ တျခာစီတစ္မ်ိဳး
ေပါင္း ေလးမ်ိဳးရွိတယ္ ၊
သညာ သည္ပင္ ငါ၊ ငါသည္ပင္ သညာဆိုတဲ႕စြဲပုံက .....
သညာဆိုတဲ႕ ငါသည္ တစ္သက္လုံး ျမဲျမံစြာ တည္ရွိျပီး လာလာသမ်ွ အာရုံကို သူကခ်ည္း ဒိုင္ခံ၍ မွတ္တယ္လို႔ ထင္မွတ္တယ္ ၊
ေသျပီးလ်ွင္ ပ်က္ေတာ့၏ ၊ အဆက္ မရွိလို႔ ယူတယ္ ၊ ဥေစၧဒေပါ့ ၊
အဲဒီ အယူ ကို စီစစ္ရမယ္ ေမာင္ျဖဴရဲ႕ ။
ဦးျဖဴ ။ ။မွန္ပါ စီစစ္ေတာ္မူပါ ဘုရား ။
ဦးပညာ ။ ။ေလာကမွာ မိန္းမေတြဟာ လင္မရခင္ သား အရင္ ေမြးတယ္လို႔ ရွိရဲ႕လား ။
ဦးျဖဴ ။ ။မရွိပါဘုရား ၊ လင္ရျပီး မွ ေမြးရပါတယ္။
ဦးပညာ ။ ။အဲဒီလိုေပါ့ ၊
မွတ္စရာ ရွုပါရုံ ကို မျမင္ရေသး မီက မွတ္မႈ သညာ မရွိေသးပါဘူး ၊ မွတ္စရာ ရူပါရုံ ကို ျမင္ရမွ မွတ္မႈ သညာ ျဖစ္လာတယ္ ၊
ထို အာရုံခ်ဳပ္ရင္ မွတ္မႈ သညာလည္း ပ်က္သြားတာပဲ ၊
မွတ္စရာ အသံကို နားနဲ႕ၾကားရမွ မွတ္မႈ ပညာ ျဖစ္တယ္ ၊
ထို အာရုံခ်ဳပ္ လ်ွင္ ထိုသညာလည္း ပ်က္သြားတာပဲ ၊
မွတ္စရာ အနံ႕ ကို ႏွာေခါင္း နဲ႕ နမ္းရွုံ႕ ရမွ မွတ္မႈ သညာေပၚလာတယ္ ၊ ထိုအာရုံ ခ်ဳပ္လ်ွင္ ထိုသညာလဲ ပ်က္သြားတာပဲ၊
မွတ္စရာ ရသာရုံကို လ်ွာနဲ႕ေတြ႕မွ မွတ္မႈသညာ ေပၚတယ္ ၊
ထိုအာရုံခ်ဳပ္လ်ွင္ ထိုသညာလဲ ပ်က္သြားတာပဲ၊
မွတ္စရာ ေဖာ႒ဗၺာရုံ ကို ကိုယ္ႏွင့္ထိမွ မွတ္မႈသညာေပၚတယ္ ၊
ထိုအာရုံခ်ဳပ္လွ်င္ ထိုသညာလည္း ပ်က္သြားတာပဲ ၊
မွတ္စရာ ဓမၼာရုံကို မေနာအျကည္ နဲ႕ တိုက္မိမွ မွတ္မႈ သညာ ေပၚတယ္ ၊ ထိုအာရုံခ်ဳပ္လ်ွင္ ထိုသညာလည္း ခ်ဳပ္ပ်က္သြားတာပဲ ၊
အဲဒီလို ဆိုေတာ့ မွတ္စရာ အာရုံ ေျခာက္ပါးနဲ႕ ဒြါရ ေျခာက္ပါး မထိခိုက္ဘဲနဲ႕ မွတ္မႈ သညာေပၚရဲ႕လား ။
ဦးျဖူ ။ ။မေပၚနိုင္ပါ ဘုရား ။
ဦးပညာ ။ ။ဒီလို မေပၚနိုင္ရင္ ....
သညာသည္ ကိုယ့္စြမ္း အတၱ သတၱိ ရွိတယ္လို႔ ဆိုနိုင္ပါ့မလား ။
ဦးျဖဴ ။ ။မဆို နိုင္ပါ ဘုရား ။
ဦးပညာ ။ ။အတၱမဟုတ္လ်ွင္ အနတၱျဖစ္မေန ဘူးလား။
ဦးျဖဴ ။ ။ ျဖစ္ေနပါတယ္ ဘုရား ။
ဦးပညာ ။ ။အာရုံေျခာက္ပါး နဲ႕ ဒြါရ ေျခာက္ပါး ထိခိုက္တဲ႕ အခါ
လတ္တေလာ ျဖစ္ေပၚလာျပီးေတာ့ ေပ်ာက္ပ်က္သြား တဲ႕ အခါေကာ အေမြ အႏွစ္ ဘာက်န္ခဲ႕ေသး သလဲ ။
ဦးျဖဴ ။ ။ဘာမွမက်န္ပါ ဘုရား ။
ဦးပညာ ။ ။ဘယ္မွာ တစ္သက္လုံးခံတဲ႕ အတၱရွိလဲ ေမာင္ျဖဴရဲ႕ ။
ဦးျဖဴ ။ ။မရွိပါဘုရား ။
ဦးပညာ ။ ။အတၱမဟုတ္လ်ွင္ အနတၱ ေပါ့ကြဲ႕။
ဦးျဖဴ ။ ။မွန္ပါ ၊ အနတၱပါ ဘုရား ။
ဦးပညာ ။ ။ျဖစ္ျပီးလ်ွင္ ပ်က္တတ္ေသာေၾကာင့္ ျမဲတယ္လို့ ဆိုနိုင္ပါ့ မလား ။
ဦးျဖဴ ။ ။မဆိုနိုင္ပါ ဘုရား ။
ဦးပညာ ။ ။မဆိုနိုင္လ်ွင္ အနိစၥေပါ့ ၊
မျမဲဘူးဆိုတာ ... ဇရာမီး မရဏမီးေလာင္၍ မျမဲတာကြဲ႕ ၊
မီးအျမဲတမ္း ေလာင္ခံ ရတဲ႕ သညာကို ခ်မ္းသာတယ္လို႔ ဆိုနိုင္ပါ့ မလား ။
ဦးျဖဴ ။ ။မဆိုနိုင္ပါ ဘုရား။
ဦးပညာ ။ ။မဆိုနိုင္လ်ွင္ ဒုကၡေပါ့ကြဲ႕ ေမာင္ျဖဴရဲ႕။
ဦးျဖဴ ။ ။မွန္ပါ ဒုကၡပါ ဘုရား။
ဦးပညာ ။ ။အဲဒီလို အနိစၥ ၊ ဒုကၡ ၊ အနတၱ ျဖစ္တဲ႕ သညာကို
ငါလို႔ စြဲလန္းတာ ငါ မွတ္မိေနတယ္လို႔ ထင္တာ မမွားေပဘူးလား ။
ဦးျဖဴ ။ ။မွားပါတယ္ ဘုရား။
ဦးပညာ ။ ။ေအး - အဲဒါေျကာင့္ ျမတ္စြာ ဘုရားက
''သညာကၡေႏၶာ နသေတၱာ ၊ န ဇီေဝါ ၊ န နေရာ ၊ နပုရိေသာ ၊နဣတၳိ ၊ နာဟံ ၊ န အတၳိယံ ၊ န အညသ ၊န ကႆစိ ''
၄င္း သညာဟာ သတၱဝါ မဟုတ္ ၊ အသက္လိပ္ျပာလည္း မဟုတ္ ၊ အသက္လိပ္ျပာလည္း မဟုတ္ ၊ လူလည္းမဟုတ္ ၊ ေယာက္်ားလည္း မဟုတ္။ မိ္န္းမ လည္းမဟုတ္ ၊ ငါလည္း မဟုတ္ ၊ ငါ့ ဟာလည္းမဟုတ္ ၊ ဘယ္သူ၏ ဥစၥာ မွ မဟုတ္ ၊
မွတ္စရာ အာရုံ နဲ႕ဒြါရ ထိခိုက္ရာဝယ္ ျဖစ္ေပၚလာေသာ မွတ္မႈ႔ေလး သာလ်ွင္ ဟုတ္၏ ။
အဲဒါက သညာ သည္ ငါ ၊ ငါသည္ သညာလို့ ထင္မွတ္ မႈကိုစြဲတာ
ေမာင္ျဖဴ ရဲ႕။
ဦးျဖဴ ။ ။မွန္ပါ ဘုရား ။
ဦးပညာ ။ ။ေလာကႀကီး မွာ တစ္ခါ မွတ္ထားျပီး
ဘယ္ေတာ့ မွ မေမ့ဘူး ဆိုတဲ႕ သူ ရွိရဲ႕လား ။
ဦးျဖဴ ။ ။မရွိပါ ဘုရား ။
ဦးပညာ ။ ။အဲဒီလို မရွိတာ သညာကို ပိုင္တဲ႕ ငါ မရွိလို႕ပဲ ၊
အကယ္၍သာ သညာကို ပိုင္တဲ႕ ငါရွိရင္ ....
တစ္ခါ မွတ္ျပီး ဘယ္ေတာ့မွ မေမ့ရေပဘူး ၊
မင္းတို႔ ငယ္ငယ္က ရထားတဲ့ စာေတြ ေမ့ မကုန္ေသးဘူးလား ။
ဦးျဖဴ ။ ။ေမ့ကုန္ပါတယ္ ဘုရား ။
ဦးပညာ ။ ။ေမ့ခ်င္လို႔ ေမ့ ေနတာ လား၊ မေမ့ ခ်င္ပဲ ေမ့ ေနတာလား ။
ဦးျဖဴ ။ ။မေမ့ခ်င္ ဘဲ ေမ့တာပါ ဘုရား ။
ဦးပညာ ။ ။အဲ ဒီလိုဆိုေတာ့ ... သညာကို ပိုင္တဲ႕ ငါရွိတယ္ထင္ျပီး သညာထဲမွာ ငါရွိတယ္ ၊ ငါထဲ မွာ သညာရွိတယ္ ၊
သညာ နဲ႕ ငါ တျခားစီ လို႔ ထင္မွတ္မူဟာ မမွားေပ ဘူးလား ။
ဦးျဖဴ ။ ။ မွားပါတယ္ ဘုရား ။
ဦးပညာ ။ ။ယခုေျပာခဲ႕တာက ...
သညာကၡႏၶာ မွာ စြဲတဲ႕ အစြဲ ေလးမ်ိဳး ကိုခြါတာပဲ ၊
ေရွဆက္ျပီး ၊ သခၤါရကၡႏၶာ မွာ စြဲတဲ့ အစြဲေလးပါးကို ေျပာဦးမယ္။
နမၼားျမိဳ႕ သီရိမဂၤလာျမိဳ႕မေက်ာင္းတိုက္ဆရာေတာ္ႀကီး အရွင္ဉာဏ
'' ဓမၼ႐ုံးေတာ္ ဉာဏ္မေဟာ္ '' က်မ္းစာမွ စာစီ ပူေဇာ္ပါသည္။
No comments:
Post a Comment