ေက်းဇူးေတာ္ရွင္ နမၼားဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး၏ ေဒသနာ ပန္းခိုင္မွ စာစီ ပူေဇာ္ပါသည္။
မဂၤလာတရားေတာ္(၁)-/ အပိုင္း-၂
****************
ေရွးအခါက ငါတို ့ဘုရားအေလာင္းဟာ ကုန္သည္မ်ိဴ း၌ ျဖစ္တယ္ ။ ေဒဝဒတ္အေလာင္းဟာလဲ ကုန္သည္မ်ိဴ းမွာပင္ ျဖစ္သတဲ႔။
တေန့ေသာအခါ ဘုရားအေလာင္းဟာ ကုန္ေရာင္းသြားရန္အတြက္ လွည္းငါးရာကို ျပင္လ် က္ ကုန္ေတြကို လွည္းေပၚသို ့တင္တယ္။
ထိုအခ် ိန္အခါမွာ ေဒဝဒတ္အေလာင္းကလည္း ဘုရားေလာင္း နည္းတူ လွည္းငါးရာကိုျပင္လ် က္ ကုန္ေတြကို လွည္းေပၚတင္သတဲ႔။
ဒီသတင္းကိုၾကားတဲ႔ ဘုရားအေလာင္းဟာ ေဒဝဒတ္အေလာင္းထံ သြားျပီး ေမးျမန္းတယ္။
* မိတ္ေဆြ ၊ ဘယ္ေတာ့ေလာက္ လွည္းထြက္ဖို ့ ရည္ရြယ္ပါသလဲ *
လို ့ ေမးေတာ့
ေဒဝဒတ္ အေလာင္းက--
ဘယ္လ ဘယ္ရက္ေလာက္ ထြက္ဖို ့ ရည္ရြယ္ပါတယ္--လို ့ ေျပာတယ္*။
ထိုအခါ ဘုရားအေလာင္းက စဥ္းစားတယ္။
*အင္း--သူ ့လွည္းက ငါးရာ ၊ငါ၏လွည္က ငါးရာ ။ ေပါင္းလွည္းေပါင္း တေထာင္ ၊ ႏြားနွစ္ေထာင္ ျဖစ္တယ္ ။
အတူတူသာ သြားယင္ ျမက္တို ့ေရတို ့ က်ပ္မယ္ ၊ တသုတ္စီ သြားမွ ေကာင္းမယ္*လို ့ၾကံစည္ၿပီး....
*မိတ္ေဆြ ၊ ခင္ဗ် ားလွည္းက ငါးရာ၊ကြ် န္ေတာ့္လွည္းက ငါးရာေပါင္းေတာ့... လွည္းေပါင္းတေထာင္ ၊ လူေပါင္းတေထာင္ ၊ ႏြားေပါင္းႏွစ္ေထာင္ ၊ျဖစ္တယ္၊ ဒီေတာ့ လမ္းခရီးမွာ ေရတို ့ျမက္တို ့မေလာက္မင ျဖစ္လိမ့္မယ္ ။
သို ့အတြက္ မိတ္ေဆြယင္လဲ အရင္ထြက္ပါ သို ့မဟုတ္ က်ြန္ေတာ္ယင္လဲ အရင္ထြက္ပါမယ္။)* လို ့ေျပာတယ္။
ဒီလိုေျပာေတာ့ ေဒဝဒတ္အေလာင္းက စဥ္းစားတယ္။
အရင္ထြက္မွသာ ေစ်းဦးေပါက္မွာ ၊ ေစ် းေကာင္းေကာင္း ေရာင္းရမယ္။ ႏြားေတြလဲ လမ္းခရီးမွာ ျမက္သစ္ပင္ေတြကို ဦးဦးဖ် ားဖ် ား စားရမယ္။ ေရေတြလဲ မေနာက္ေသးခင္ ဦးဦးဖ် ားဖ် ား ေသာက္ရမယ္။ အရင္ထြက္တာ ေကာင္းတယ္ လို ့အၾကံျဖစ္ျပီး
* ကၽြန္ေတာ္ အရင္ထြက္မယ္* လို ့ေျပာသတဲ႔။
ဘုရားအေလာင္းကလဲ စဥ္းစားတဲ႔အခါ ေနာက္မွ ထြက္ျခင္း၏ အက်ိဴ းကို ျမင္တယ္။
ဘယ္လိုျမင္သလဲ ဆိုေတာ့ ...
အရင္ထြက္ေသာသူဟာ လမ္းမေကာင္းယင္ျပင္ရမယ္ ၊ တံတားမရွိယင္ တံတားခင္းရမယ္။ သစ္ပင္ေတြ လမ္းေတြေပၚမွာ လဲေနယင္ ရွင္းရမယ္။ ေနာက္လူကား အရင္လူျပင္ထားေသာ လမ္းအတိုင္းသြားရံုသာ ။
အရင္သြားႏွင့္တဲ႔ ႏြားတို ့ဟာ ၾကမ္းတမ္းရင့္ေရာ္ေသာ ျမက္သစ္ရြက္ကိုစားရမယ္ ၊ ေနာက္ႏြားမ် ားဟာ အတက္ေပါက္ အနုကေလး မ် ားကို စားရမယ္။
အရင္သြားတဲ႔လူဟာ စခန္းမွာ ေရတြင္းမရွိက တူးရမယ္၊ ေနာက္သြားတဲ႔လူက တူးၿပီးသား ေရတြင္းကို ခပ္ရံုသာျဖစ္တယ္။
ေစ် းႏႈံးကန္႔သတ္ျခင္းဟာ သတၱဝါတို ့ရဲ႕အသက္ရွင္မႈႏွင့္ ဆက္စပ္တယ္၊ သတၱဝါတို႔အား ႏွိပ္စက္သည္မမည္လို ...ဆင္ျခင္ၿပီး
ေနာက္မွ သြားဖို ့ရာတာဝန္ယူတယ္။
*****************
အဲဒီလို ဘုရားအေလာင္း ႏွင့္ ေဒဝဒတ္အေလာင္းတို ့ ကုန္ေရာင္း ထြက္ဖို ့ရာ အခ် ိန္ကိုသတ္မွတ္ၾကျပီးေနာက္....
ေဒဝဒတ္အေလာင္းဟာ လွည္းငါးရာကို ကုန္ႏွင့္လူစာႏြားစာ မ် ားကိုတင္၍ ခရီးထြက္တယ္။
သူတို ့ျဖတ္သန္းျပီး သြားရမယ့္ခရီးဟာ....ေရ မရွိေသာ နိရုဒက ကႏၲာရ ခရီးကို ခုနွစ္ရက္ ျဖတ္သန္းျပီး သြားရမယ့္ ခရီးျဖစ္တယ္ ။
သို ့အတြက္ နိရုဒကကႏၲာရ ႏွင့္ နီးေသာအခါ လူအတြက္ႏွင့္ ႏြာအ
တြက္ပါ ခုနွစ္ရက္စာေရကို စည္ၾကီးတို ့ျဖင့္ ထည့္၍တင္ၾကရတယ္။ အဲဒီလို စည္ႀကီးတို ့ကို လွည္းေပၚတင္ျပီး ခရီးခဲကို ေမာင္းႏွင္လာ၍ တရက္ ႏွစ္ရက္ေလာက္ရွိေသာအခါ ခရီးခဲ၌ ေနေသာဘီလူးတို ့ဟာ လူေယာင္ဖန္ဆင္း၍ လွည္းႏွင့္ႏြားတို ့ကို ရႊံ႕ႏြံဗြက္ထဲမွ လာခဲ႔သည့္ပုံ ၊ ေရေတြစိုကာ ရႊံ႕ေတြလိမ္းက်ံေစလ်က္ ၊ လူေတြက ၾကာပန္းအစည္းၾကီးတို ့ကို ထမ္းလ် က္ ခရီးရင္ဆိုင္လာၾကတယ္။
ေဒဝဒတ္အေလာင္း၏ လွည္းေတြႏွင့္ ေတြ႕ေသာအခါ ...
*လွည္းေပၚက စည္ၾကီးေတြဟာ ဘာေတြလဲ* လို ့ေမးတယ္။
ထိုအခါ လွည္းသမားေတြက--ေရေတြ ပါ--လို ့ေျပာတယ္ ။ ဘီလူးေတြက *ေရေတြ ဘာျပဳ လို ့အေလးခံျပီး ယူခဲ႔ၾကသတုန္း ၊ လမ္းတေလ်ွ ာက္လုံးမွာ ေရေတြဟာ ျပည့္လ်ွံေနတာပဲ ၊ ငါတို ့ၾကည့္ပါ့လား၊ ေရေတာထဲက လာခဲ႔တာပဲ ။ ၾကာပန္း ယူၾကအုံးမလား ၊ အလကား အေလး
ခံျပီး ေရေတြကိုမယူပါႏွင့္ သြန္ပစ္ၾကပါ ၊ ဝန္ကေလး ခပ္ေပါ့ေပါ့ႏွင့္ ေမာင္းသြားလိုက္ယင္ မၾကာခင္ေရေတြကို ေတြ႕ပါလိမ့္မယ္။* လို ့ေျပာသတဲ႔။
ဒီေတာ့ လွည္းသမားေတြက ေဒဝဒတ္အေလာင္းကို သြားျပီး ေရေတြသြန္ဖို ့ေျပာၾကတယ္။ ေဒဝဒတ္အေလာင္းကလဲ လိုက္လာျပီး လူေယာင္ေဆာင္တဲ႔ ဘီလူးေတြကို လမ္းခရီး အေၾကာင္းကို ေမးရာ ...
ဘီလူးေတြက ....*လမ္းခရီးမွာ ဘာမွပူစရာမရွိ၊ ေရေတြဆိုတာ လမ္းတေလ်ွ ာက္လုံး ေရခ် ည္းပဲ ၊ ထင္းေတြလဲ ေပါတယ္ ၊ ခင္ဗ် ားတို ့ လွည္းေပၚမွာပါတဲ႔ ေရေတြ ထင္းေတြ ႏြားစာေတြကို အကုန္ပစ္ခ်ထားခဲ႔ျပီး ဝန္ကေလး ခပ္ေပါ့ေပါ့ႏွင့္သာ ေမာင္းသြားၾကပါ ။ မၾကာခင္ ေရေတြ ထင္းေတြ ႏြားစာေတြ ကို ေတြ႕ရပါလိမ့္မယ္* လို ့ေျပာသတဲ႔။
အဲဒီလို ေျပာတဲ႔စကားကို စဥ္းစားဆင္ျခင္ဉာဏ္မရွိတဲ႔ ေဒဝဒတ္အေလာင္းဟာ ယုံၾကည္ျပီး ေရေတြ ထင္းေတြ ႏြားစာေတြကို အပစ္ခိုင္းျပီး ဝန္ကေလး ခပ္ေပါ့ေပ့ါႏွင့္ ေမာင္းႏွင္သြားၾကတယ္ ။ ေမာင္းႏွင္သြား၍ တရက္ ႏွစ္ရက္ ရွိေသာ္လည္း ေရဆို၍ တစ္ေပါက္မွ မေတြ႕ရ ၊ ထင္းလည္း တေခ် ာင္းမ်ွ မျမင္ရ ၊ ႏြားစာလဲ ဗလာနတၱိျဖစ္ေနေတာ့ ႏြားေတြလဲ အားျပတ္၍လဲ ၊ လူေတြလဲ အားအင္ကုန္ခမ္း၍ ေရွ႕သို ့တလွမ္းမွ မသြားနိုင္ၾကေတာ့ပဲ ၊ ေနပူၾကဲၾကဲ သဲျပင္ထဲမွာ တံုးလုံးပက္လက္ႏွင့္
အားျပတ္ျပီး လဲေနၾကတယ္ ။ ထိုအခါ ဘီလူးေတြဟာ အုပ္ႏွင့္ခ်ီ လာျပီး အားျပတ္တဲ႔ ႏြားေတြ လူေတြကို စားေသာက္ၾကသတဲ႔ ။
ကဲ--ေဒဝဒတ္အေလာင္း ဉာဏ္မရွိတဲ႔ အတြက္ အကုန္လုံးဒုကၡမေရာက္လား ။ ဒါေၾကာင့္ ျမတ္စြာဘုရားက ...
* ဗာလာနံ ၊ က်ိဴ းေၾကာင္းမသိ မရွိဉာဏ္အား လူမိုက္မ် ားကို ။ ယာ အေသဝနာစ ၊ မမွီဝဲမဆည္းကပ္ ရျခင္းသည္၎ * လို ့ မဂၤလသုတ္မွာ ေဟာေတာ္မူတာေပါ့။
ေယဒုေမၼဓာ နဇာနႏၲိ ၊ အတၳာ နတၱဥၥ ဒုပၸညာ ။
ေတ ပဋိ ေသဝေတာ ဒုကၡာ ၊ ဝၯႏၲိ ေလာကဓမၼတာ။
ေယ ဒုေမၼဓါ ၊ က်ိဴ းေၾကာင္းမသိ မရွိဉာဏ္အား အၾကင္ လူမိုက္မ် ားတို႔သည္။ ဒုပၸညာ ဒုပၸညာယ ၊ ေၾကာင္းက်ိဴ းကိုျမင္ သမၸဇဥ္မရွိၾက ေလေသာေၾကာင့္ ။ အတၱဥၥ၊ အက်ိဴ းရွိသည္ကို၎ ။ အနတၱဥၥ၊ အက်ိဴ းမရွိသည္ကို၎ ။ နဇာနႏၲိ ၊ မသိေလကုန္။
ေတ ၊ ထိုေၾကာင္းက်ိဴ း မျမင္သမၸဇဥ္ျဖင့္ ဉာဏ္မယွဥ္တဲ႔ လူတို ့ကို။ ပဋိေသဝေတာ၊ မွီဝဲေသာ သူအား ။ ဒုကၡာ၊ ဆင္းရဲဒုကၡ အနႏၲတို ့သည္။ ဝၯႏၲိ ၊ ေကာက္ရိုးမီးႏွယ္ၾကီးက် ယ္ၾကေလကုန္၏။
ေသာ ၊ ဤကဲ႔သို ့ လူမိုက္ကိုမွီဝဲ၍ ဆင္းရဲရျခင္းသည္ ။ ေလာကဓမၼတာ လူတို ့၏ထုံးစံ ရိုးရာ ဓမၼတာၾကီးသာလ်ွ င္တည္း။
သာဓု သာဓု သာဓု။
ဘုရားအေလာင္းဟာ ေဒဝဒတ္အေလာင္း ထြက္သြား၍ တလၾကာေသာအခါ ...လွည္းငါးရာ ကုန္အျပည့္တင္လ် က္ ထြက္လာခဲ႔တယ္။
နိရုဒက ကႏၲာရသို ့ေရာက္ခါနီးလတ္ေသာ္ လွည္းတို ့၌ ေရစည္ၾကီးမ် ားတင္၍ သဲကႏၲာရသို ့ ဝင္လာတယ္။
ထိုအခါ ဘီလူးတို ့ဟာ ေရွးနည္းတူစြာ လူေယာင္ဖန္ဆင္းလ် က္ လွည္းႏွင့္ႏြားတို ႔ကို ရႊံ႕ႏြံမ် ား လူးေစျပီး ၾကာပန္းစည္းၾကီးတို႔ကို ထမ္းကာ ခရီးရင္ဆိုင္ လာျပန္တယ္ ။
ဘုရားအေလာင္း၏ လွည္းမ် ားနွင့္ေတြ႕ေသာအခါ ...
*လွည္းေပၚက စည္ၾကီးေတြ ဟာ ဘာေတြလဲ * လို ့ ေမးၾကသတဲ႔ ။ လွည္းသမားေတြက * ေရေတြပါ *လို ့ေျပာလ်ွ င္
* ေရေတြကို ဘာျပဳ လို ့ အေလးခံျပီး ယူရသလဲ ၊ ငါတို ့ကို ၾကည့္ပါလား ၊ ေရေတာထဲက လာခဲ႔တာပဲ ၊ ေရေတြကို သြန္ပစ္ျပီး ဝန္ကေလး ခပ္ေပါ့ေပါ့ႏွင့္ ေမာင္းႏွင္သြားယင္ မၾကာမတင္ ေရေတြကိုေတြ႕ရမွာပဲ* လို ့ေျပာသတဲ႔။
ထိုအခါ ဘုရားအေလာင္းထံ သြားျပီး လွည္းသမားေတြက ေရေတြကို
သြန္ဖို ့ ေျပာၾကလ်ွ င္ ဘုရားအေလာင္းလိုက္လာခဲ႔ျပီး လူေယာင္ဖန္ဆင္းလာတဲ႔ ဘီလူးတို ့ကို ၾကည့္ရႈလတ္ေသာ္ ...
ဖေနာင့္တို သည္ကို၎ ၊ မ် က္ေထာင့္နီ သည္ကို၎ ၊ မ် က္ေတာင္မခတ္ သည္ကို၎ ၊ အရိပ္မထြက္ သည္ကို၎ ျမင္၍
*ဤသူတို ့ကား လူေယာင္ဖန္ဆင္းေသာ ဘီလူးတို ့သာတည္း* ဟု အတတ္သိသျဖင့္လွည္းသမားတို ့ကို စည္းေဝးေစျပီးလ်ွ င္ ....
*အေမာင္ လွည္းသမားတို ့ ....
တိမ္ေတ ေလအက္ လ်ွ ပ္စက္ပေဥၥာ သံတေယာ ဟု
ေရွးလူၾကီးမ် ား အဆိုရွိတယ္။
တိမ္- မိုးတိမ္ကို ။ ေတ- သုံးယူဇနာက ျမင္ရတယ္ လို ့ဆိုရာ၊
သင္တို ့မိုးတိမ္ကို ျမင္ၾက၏ေလာ* လို ့ေမးတယ္။
လွည္းသမားတို ့က* မျမင္ပါ * လို ့ေျပာရာ
* ေလ- မိုးထဲက လာေသာ ေလေအးဟာ ၊ အက္- တယူဇနာတိုင္ေအာင္ ေအးတယ္တဲ႔၊
မိုးထဲက လာေသာေလေအးဟာ မင္းတို ့၏ ကိုယ္ေကာင္ကို တိုက္ခိုက္၏ေလာ* လို ့ေမးျပန္ရာ *မတိုက္ခိုက္ပါ* လို ့ေျဖၾကတယ္
* လ်ွပ္စစ္ႏြယ္ေရာင္ကို ပေဥၥာ--ငါး ယူဇနာက ျမင္ရ၏လို ့ ဆိုရာ
*မင္းတို ့ျမင္ၾကသေလာ* လို ့ေမးရာ*မျမင္ၾကပါ* လို ့ေျဖၾကသတဲ႔ *
သံ--မိုးျခိမ္းသံကို ၊ တေယာ-သုံးယူဇနာက ၾကားရ၏လို ့
ဆိုရာ ၊ မင္းတို ့ ၾကားၾကသေလာ* လို ့ေမးျပန္ရာ*မၾကားပါ* လို ့ေျဖၾကတယ္။
* အေမာင္တို ့ငါးယူဇနာ အတြင္းမွာ မိုးမရြာဘူး ၊ မရြာလ်ွ င္ ေရမရနိုင္ဘူး ၊ ဒီခရီးဟာ သဲကႏၲာရ ခရီးျဖစ္တယ္၊ ဒီလူေတြဟာလဲ လူအစစ္မဟုတ္ဘူး၊ လူေယာင္ဖန္ဆင္းထားေသာ ဘီလူးေတြသာ ျဖစ္တယ္၊ ဘာေၾကာင့္လဲ ဆိုေတာ့ သူတို ့ဟာ....ဖေနာင့္တိုတယ္ ၊ မ်က္ေထာင့္နီတယ္ ၊ မ်က္ေတာင္မခတ္ဘူး ၊ အရိပ္လဲ မထြက္ဘူး။ ငါတို ့ ေရွ႕ကသြားတဲ႔ လွည္းငါးရာကို ဒီနည္းျဖင့္ လွည့္စား၍ စားျပီးေတာ့မယ္၊
ဒါေၾကာင့္ ငါတို ့ကိုလဲ စားရေအာင္လို ့ လွည့္စားၾကတာ ျဖစ္တယ္။ ေရေတြကို မသြန္ၾကႏွင့္ ၊ ထင္းတေခ် ာင္းမွ မပစ္ခဲ႔ႏွင့္ ၊ ကဲ---ေမာင္းသာေမာင္းၾက* လို ့ဆံုးမကာ ဘီလူးေတြကို ဂရုမစိုက္ပဲ ေမာင္းႏွင္သြားၾကတယ္။
ဘီလူးေတြလဲ လိမ္၍မရသည့္အတြက္ ေရွ႕ကိုဆက္ သြားဟန္ေဆာင္ကာေပ် ာက္ကြယ္သြားၾကသတဲ႔။ ဘုရားအေလာင္းတို ့ ခရီးဆက္၍ တစ္ရက္ ႏွစ္ရက္ၾကာလ်ွင္ေဒဝဒတ္အေလာင္းရဲ႕ လွည္းငါးရာတို ့ ပ် က္စီးေသေၾက ေနၾကတာကို ေတြ႕ျမင္ၾကရေတာ့တယ္။
*အေမာင္တို ့၊ ငါတို ့၏ လွည္းအသင္းထဲက မေကာင္းတဲ့လွည္းကို ပစ္၍ ဒီလွည္းသင္းက ေကာင္းတဲ႔လွည္းေတြကို ယူၾက။ ငါတို ့၏ လွည္းအသင္းက အဖိုးမတန္တဲ႔ ကုန္ကိုပစ္၍ သူတို ့၏ လွည္းက ေကာင္းတဲ႔အဖိုးတန္တဲ႔ ကုန္ေတြကိုယူၾက * လို ့ အမိန္ ့ေပးတယ္။
လွည္းသမားတို ့လည္း ဘုရားေလာင္းရဲ႕အမိန္ ့အတိုင္း မေကာင္းေသာ လွည္းကိုပစ္၍ ထင္းခြဲမီးဆိုက္ကာ ေကာင္းေသာလွည္းကို ယူျပီးလ်ွ င္ အဖိုးမတန္ေသာ ပစၥည္းကိုပစ္၍ ေကာင္းေသာအဖိုးတန္ေသာ ပစၥည္းကိုယူကာ ခရီးဆက္လက္ ထြက္ခြါၾကရာ ေရမရွိေသာ သဲကႏၲရခရီး
ခဲကို လြန္ေျမာက္ခဲ႔ျပီး ရည္ရြယ္ရင္း တိုင္းျပည္ျမိဳ႕ရြာတို ့၌ ဥစၥာပစၥည္းမ် ားကို ေရာင္းခ် ၾကရသျဖင့္ ေငြေျမာက္ျမားစြာ ရရွိၾကတယ္။
၎ေငြတို့ျဖင့္ မိမိတို ့ရပ္ရြာေဒသ၌ ေရာင္းေရႊ႕ေကာင္းမည့္ ပစၥည္းမ် ားကို ဝယ္ခ် မ္းျပီး လွည္းေပၚသို ့တင္ကာ ထြက္ခဲ႔ၾကရာ ...
မိမိတုိ ့ေနရာ အရပ္ေဒသသို ့ေကာင္းမြန္စြာ ျပန္ေရာက္ၾက၍ သားမယားမ် ားႏွင့္ ေပ် ာ္ရႊင္စြာ စားေသာက္ၾကရတယ္။
ကဲ-စဥ္းစားၾကပါ။ ဘာေၾကာင့္ ဒီလွည္းအသင္းက လူေတြေရာ ႏြားေတြပါ မိမိတို ့ေနရာသို ့ေရာက္ျပီး ေပ် ာ္ရႊင္စြာ ေနၾကရသလဲ။
ဘုရားေလာင္းတည္းဟူေသာ ပညာရွိပုဂၢိဳ လ္အား မွီဝဲ ဆည္းကပ္ရျခင္းေၾကာင့္ ဘီလူးတို ့၏ ေဘးရန္မွ လြတ္ေျမာက္ျပီး ခ် မ္းသာစြာျပန္၍ ေရာက္ၾကရတာ မဟုတ္ပါလား၊ ဒါေၾကာင့္ျမတ္စြာဘုရားက ...
*ပ႑ိတာနံ--က်ိဴ းေၾကာင္းျမင္သိ ပညာရွိတို ့အား ။ ယာ ေသဝနာစ
အၾကင္မွီဝဲ ဆည္းကပ္ရျခင္းသည္၎ * လို ့ မဂၤလသုတ္မွာ ေဟာေတာ္မူခဲ႔တယ္။
ဘုရားအေလာင္း ဘုရားျဖစ္တဲ႔အခါ ဒီလွည္းသမားေတြလဲ ျမတ္စြာဘုရား၏တပည့္သာဝကေတြ ျဖစ္၍ နိဗၺာန္ကိုသြားၾကျပီး ေဒဝဒတ္အေလာင္း၏ လွည္းသမားေတြလဲ ေဒဝဒတ္၏ အပင္းအသင္း ေတြျဖစ္ျပီး ဘုရားကို ျပစ္မွားၾကသျဖင့္ ငရဲသို ့သြားၾကရတယ္ ။
ဒါေၾကာင့္ ျမတ္စြာဘုရားက *ပုဂၢေလာပိ ဥပနိႆယပစၥေယန ပစၥေယာ * လို ့ ေဟာေတာ္မူတယ္ ။
ပုဂၢေလာပိ--ပုဂၢိဳလ္သည္လည္း။ ဥပနိႆယ ပစၥေယန--ဥပနိႆယ ပစၥည္းျဖင့္ ၊ ပစၥေယာ--ေက်းဇူးျပဳတတ္သည္။ ေဟာတိ ျဖစ္၏ ။
ပုဂၢိဳ လ္သည္ ဥပနိႆယ ပစၥည္းျဖင့္ ဘယ္လိုေက် းဇူးျပဳသလဲ ဆိုေတာ့....
အမွီျပဳ ခံပုဂၢိဳ လ္သည္ သူေတာ္ေကာင္းျဖစ္လွ်င္ မွီဝဲေသာ ပုဂၢိဳ လ္သည္လည္း သူေတာ္ကာင္းျဖစ္သြားတာပဲ ။
အမွီဝဲခံ ပုဂၢိဳ လ္သည္ သူယုတ္မာ ျဖစ္လ်ွ င္ မွီဝဲေသာပုဂၢိဳ လ္သည္လည္း သူယုတ္မာျဖစ္သြားတာပဲ။
အမွီဝဲခံ ပုဂၢိဳ လ္သည္ ပညာရွိျဖစ္လ်ွင္ မွီဝဲေသာ ပုဂၢိဳ လ္သည္လည္း ပညာရွိျဖစ္တာပဲ။
အမွီဝဲခံ ပုဂၢိဳလ္သည္ ပညာမရွိေသာ ပုဂၢိဳ လ္ျဖစ္လ်ွင္ မွီဝဲေသာ ပုဂၢိဳ လ္လည္း ပညာမရွိေသာ ပုဂၢိဳ လ္ျဖစ္တာပဲ။
ဗမာစကားႏွင့္ ေျပာရလွ်င္ * တံငါနားနီးတံငါ မုဆိုးနားနီးမုဆိုး * လို ့ေျပာေလ့ရွိၾကတယ္။ အဲဒီစကားဟာ ဥပနိႆယ ပစၥည္းကို ေျပာတာပဲ ။ ဥပမာေျပာရမယ္ဆို လ်ွင္ ...
ငွက္ေပ် ာဖက္ျဖင့္ ျမတ္ေလးပန္းတို ့ စံပယ္ပန္းတို ့ကို ထုပ္လ်ွင္ ဖက္မွာ ဘာအနံစြဲသလဲ ေမာင္စိန္ရဲ႕ (ေမြးၾကိဳင္ေသာ အနံ႕စြဲပါတယ္ဘုရား) ငွက္ေပ် ာဖက္ျဖင့္ ငါးပိထုပ္ေတာ့ ဖက္မွာဘာအနံ႕စြဲမတုန္း (ငါးပိပုပ္နံ႔ စြဲပါတယ္ဘုရား)။
အဲလိုပဲ မေကာင္းတဲ႔လူႏွင့္ ေပါင္းယင္ မေကာင္းက်ိဴ းကိုခံရမွာပဲ ။ေကာင္းတဲ႔လူႏွင့္ေပါင္းလ်ွ င္ ေကာင္းက်ိဴ းကို စံရမွာပဲ။
စာစီပူေဇာ္ပါသည္။
ေဒၚၫြန္႔ ပခုကၠဴ။
No comments:
Post a Comment