ေက်းဇူးေတာ္ရွင္ နမၼား ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး၏ ေဒသနာ ပန္းခိုင္မွ
စာစီ ပူေဇာ္ပါသည္။
မဂၤလာ တရားေတာ္-၁/ အပိုင္း-၃
**************************
* ေလာကၾကီးမွာ တရားဟာ ...
အက် ဥ္းအားျဖင့္ ႏွစ္ပါးပဲရွိတယ္။
ႏွစ္ပါးဟာ ဘယ္ဟာလဲ ဆိုေတာ့ သခၤတတရား အသခၤတတရားတဲ႔ ။
သခၤတ တရားဆိုတာ... ျပဳအပ္ျပင္အပ္ေသာတရား (ဝါ)
ျပဳ သလို ျပင္သလို ျဖစ္မည့္သေဘာ။
ဥပမာ ေပးရယင္... ေျမပဲေစ့ထဲမွာ ေျမပဲပင္ေပါက္မယ့္ သေဘာဟာရွိတယ္။ ေရေျမ ႏွင့္ သာထိပါေစ၊ ေျမပဲပင္ေပါက္တာပဲ၊ မီးႏွင့္ေလွာ္ယင္ ေရေႏြးႏွင့္ျပဳတ္ယင္ မေပါက္ေတာ့ဘူး။
အဲဒီေျမပဲေစ့ထဲမွာ ကိန္းျပီးရွိေနတဲ႔ ေျမပဲပင္ေပါက္မယ့္ သေဘာေလးဟာ သခၤတတရားပဲ။ ေရေျမႏွင့္ထိ၍ ေျမပဲပင္ေပါက္လာယင္ သခၤါရတရားျဖစ္ျပီး သေဗၺ သခၤါရာ အနိစၥာဆိုတဲ႔ စာရင္းထဲ ဝင္သြားျပီ။
အဲဒီ သခၤတတရား ဆိုတာ ျပဳ သလိုု ျပင္သလို ျဖစ္တာ၊
ေကာင္းေအာင္ျပဳ ျပင္ယင္ ေကာင္းတာျဖစ္မွာပဲ ။ မေကာင္းေအာင္ ျပဳ ျပင္ယင္ မေကာင္းတာ ျဖစ္မွာပဲ။ ေကာင္းေအာင္ဆိုးေအာင္ ျပဳ ျပင္တဲ႔ အေၾကာင္းတရားေတြ ကလဲ အမ်ိဴ းမ်ိဴ းရွိတယ္။
သမု႒ာန္ေၾကာင္းက်ိဴ း ၊ သစၥာေၾကာင္းက်ိဴ း ၊ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ေၾကာင္းက်ိဴ း ၊ ပဌာန္းေၾကာင္းက်ိဴ းတဲ႔။
သမု႒ာန္ေၾကာင္းက်ိဴ း ဆိုတာက ...
ကံေၾကာင့္ ကမၼဇရုပ္ေတြျဖစ္တယ္၊
စိတ္ေၾကာင့္ စိတၱဇရုပ္ေတြ ျဖစ္တယ္၊
ဥတုေၾကာင့္ ဥတုဇရုပ္ေတြျဖစ္တယ္။
အာဟာရေၾကာင့္ အာဟာရဇ ရုပ္ေတြျဖစ္တယ္၊
အဲဒါ သမု႒ာန္ ေၾကာင္းက်ိဴ းေတြ ျဖစ္တယ္။
သစၥာေၾကာင္းက်ိဴ းဆိုတာက ...
သမုဒယသစၥာေၾကာင့္ ဒုကၡသစၥာျဖစ္တယ္။
မဂၢသစၥာေၾကာင့္ နိေရာဓသစၥာကို မ်က္ေမွာက္ျပဳ ရတယ္။
အဲဒါသစၥာ ေၾကာင္းက်ိဴ းေတြ ျဖစ္တယ္ ။
ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ ေၾကာင္းက်ိဴ းဆိုတာက ...
အဝိဇၨာေၾကာင့္ သခၤါရ ျဖစ္တယ္၊ သခၤ ါရေၾကာင့္ ဝိညာဏ္ျဖစ္တယ္၊ ဝိညာဏ္ေၾကာင့္ နာမ္ရုပ္ျဖစ္တယ္၊ နာမ္ရုပ္ေၾကာင့္ သဠာယတနျဖစ္တယ္၊ သဠာယတနေၾကာင့္ ဖႆ ျဖစ္တယ္။ ဖႆ ေၾကာင့္ ေဝဒနာျဖစ္တယ္၊ ေဝဒနာေၾကာင့္ တဏွာျဖစ္တယ္၊ တဏွာေၾကာင့္ ဥပါဒါန္ျဖစ္တယ္၊ ဥပါဒါန္ေၾကာင့္ ဘဝျဖစ္တယ္၊ ဘဝေၾကာင့္ ဇာတိျဖစ္တယ္၊ ဇာတိ
ေၾကာင့္ ဇရာ မရဏျဖစ္တယ္၊
အဲဒါ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ ေၾကာင္းက်ိဴ းေတြ ျဖစ္တယ္။
ပ႒ာန္းေၾကာင္းက်ိဴ းဆိုတာက...
ေဟတုပစၥည္းေၾကာင့္ ေဟတုပစၥယုပၸန္ျဖစ္တယ္
အာရမၼဏပစၥည္းေၾကာင့္ အာရမၼဏ ပစၥယုပၸန္ျဖစ္တယ္။
ႏွစ္ဆယ့္ေလး ပစၥည္းေၾကာင့္ ႏွစ္ဆယ့္ေလးပစၥယုပၸန္ျဖစ္တယ္ ၊
အဲဒါပ႒ာန္းေၾကာင္းက်ိဴ းေတြ ျဖစ္တယ္။
အဲဒီလို သခၤတေလာက ဆိုတာ ...
အေၾကာင္းအားေလ်ာ္စြာ အက်ိဴ းတရားမ် ား ျဖစ္ၾကရတယ္။
အဲဒီလို အေၾကာင္းအမ်ိဴ းမ်ိဴ း ေတြေၾကာင့္ အက်ိဴ းတရား အမ်ိဴ းမ်ိဴ း
ျဖစ္ေနေတာ့ ...
ကလိန္ျခံဳ စာေပါင္းသိုက္လို ရႈပ္ေပြျပီးမေနပါလား။(ရႈပ္ေပြျပီး ေနပါတယ္ဘုရား)။
အဲဒီလို ရႈပ္ေပြျပီး ေနသည့္အတြက္ေၾကာင့္ သတၱဝါေတြဟာ သခၤတ
ေလာကမွ အသခၤတနယ္သို႔ မထြက္ေျမာက္နိုင္ပဲ တဝဲလယ္လယ္ ျဖစ္ေနၾကတာေပါ့။
ဝိပၸလႅာေသန ကခၤႏၲိ ၊ ကခၤ ါယ ဇဋိတာ ဇနာ ။
အလဒၶါ ေတနုဇံုမဂၢံ ၊ မုယွႏၲိ ဇဋသာဂေရ ။
****************
ေဘာေႏၲာ ၊ ေလာကီမႈ အလုပ္ေတြ ရႈပ္ေပြေနတဲ႔ အခိုက္အတြင္းမွ မိုက္ မလင္းေမွာင္ကို ဖ်က္မည္ဟု ရုန္းထြက္ကာ ျငင္းေရွာင္၍ အလင္းေရာင္ ရွာမွီးေလ့ ရွိၾကကုန္ေသာ
အိုတရားနာ ပရိသတ္အေပါင္း သူေတာ္ေကာင္းတို ့။
ဇနာ ၊ မဂ္ေစာ္မနံ ဖိုလ္သံမၾကား အမွားေတြ နယ္က်ယ္လ် က္ ရယ္စဖြယ္ ေယာင္တတႏွင့္ ေမွာင္က်၍ ေနၾကကုန္ေသာ အနႏၲမ် ားစြာ သတၱဝါ ပုထုဇဥ္ အေပါင္းတို ့သည္။
ဝိပၸလႅာေသန၊ အထင္မွား အျမင့္ေမွာက္ တေကာက္ေကာက္္ တေကြ႕ေကြ႕ ေဖာက္ျပန္တတ္ေသာ အေလ့ျဖင့္။
ကခၤႏၲိ ၊ တရႈပ္ရႈပ္ တေထြးေထြးႏွင့္ ေယာင္ငဲယုံမွား၍ ေနၾကေလကုန္၏။
ကခၤ ါယ ၊ သူစကားကိုလဲယုံ ငါစကားကိုလဲယုံ တထံုထံု တေပေပ န
ေဝနဝါ နမူးနထူးႏွင့္ ျပဴ းကလူး ျပာကလာ ကခၤ ါယုံမွား ဝိစိကိစၥာဆိုတဲ႔ ထိုတရားေၾကာင့္။
ဇဋၬိတာ ၊ အသိလဲမရွင္ ၊ အျမင္လဲမရွင္ ၊ရႈပ္ျခင္းၾကီး လိန္ေပြ၍ အရွိန္မေျပေအာင္ ရႈပ္ေထြး၍ ေနၾကေလကုန္၏။
ေတန ၊ ထိုရႈပ္ေထြ လႊတ္ထူ၍ သပြတ္အူ ကလိန္ျခံဳ ကဲ႔သို ့ အရွိန္မကုန္ေအာင္ ရႈပ္ေပြျခင္းေၾကာင့္။
ဥဇုံမဂၢံ ၊အမိုက္မရႈပ္ ခလုတ္ဆူးေျငာင့္ ရန္မေႏွာင့္ပဲ ေျဖာင့္ေျဖ ာင့္တန္းတန္း မဂၢင္လမ္းကို ။
အလဒၶါ ၊ ထိုဘဝ ဤဘဝ တၾကိမ္မ်ွ မရပဲ လမ္းစကိုမေတြ႕ တေကြ႕ေကြ႕ တေကာက္ေကာက္ ေမွာက္ျမဲတိုင္း ေမွာက္ၾကကုန္လ်က္ ။
ဇဋၬသာဂေရ ၊ လူ ့ဘဝကလဲရႈပ္ နတ္ဘဝကလဲရႈပ္ ၊ ျမဳ ပ္လိုျမဳ ပ္ ေမ်ွ ာလိုေမ်ွ ာ အရႈပ္သေဘာႏွင့္ ဒုေကၡာဆိုတဲ႔ သံသရာပင္လယ္အတြင္း၌ ၊ မုယွႏၲိ ၊ ေတာင္မွန္မသိ ေျမာက္မွန္းမသိ တမႈံမႈံမိႈင္းမိလ် က္ အတိုင္းမသိ ေယာင္ေငး၍ ေမွာင္မဲေတြေဝကာ ေနၾကေလကုန္သတည္း။
*****************
ကလိန္ျခံဳ ၾကီး ဘယ္လိုပင္ ရႈပ္ေပြေသာ္လဲ တႏြယ္စီတႏြယ္စီ ဓားကေလးႏွင့္ ခုတ္ၿပီး ေျဖရွင္းယင္ မရဘူးလား ။(ရပါတယ္ဘုရား)။
အဲဒီလိုေပါ့ ၊
သခၤတေလာကၾကီး.... ဘယ္လိုပင္ ရႈပ္ေထြးေသာ္လဲ ရုပ္နာမ္ အားျဖင့္၎ ၊ ခႏၶာ အားျဖင့္၎ ၊အာယတန အားျဖင့္၎ ၊ ဓာတ္အားျဖင့္၎၊ တခုစီတခုစီ ဉာဏ္ဓားေလးႏွင့္ ခုတ္ျပီးေျဖရွင္းယင္ ရနိုင္ပါတယ္
ေမာင္စိန္ရဲ႕(မွန္ပါဘုရား)။
ကဲ--ဉာဏ္ဓားေလးႏွင့္ ဓာတ္ေျခာက္ပါးကို ေျဖရွင္းၾကစို ့။
(ရွင္းျပေတာ္မူပါ ဘုရား)။
ေမာင္စိန္ ခႏၶာကိုယ္ကို လက္မေလးႏွင့္ ႏွိပ့္ျပီးစမ္းၾကည့္ပါ။ မာတဲ႔ေနရာမာၿပီး နုတဲ႔ေနရာမွာ နုေနတာ မေတြ႕လား။
( ေတြ႕ပါတယ္ဘုရား)။
အဲဒါ ပထဝီဓာတ္ကို ေတြ႕တာပဲ။
လက္ဝါးေလးႏွင့္ အုပ္ျပီးစမ္းသပ္တဲ႔အခါ ....
ရံခါပူ၍ ရံခါေအးတာကို မေတြ႕ရပါလား။
( ေတြ႕ရပါတယ္ဘုရား)။
အဲဒါ ေတေဇာဓာတ္ကို ေတြ႕တာ။
မင္းထိုင္ေနတဲ႔အခါ လဲမသြားေအာင္ ေထာက္ကန္မႈ ထသြားတဲ႔အခါ လႈပ္ရွားမႈကို မေတြ႕ရလား။
(ေတြ႕ရပါတယ္ဘုရား)။
အဲဒါ ဝါေယာဓာတ္ကိုေတြ႕တာ။
ေအးတဲ႔အခါ ေခၽြ းေတြပိတ္ျပီး ၊ ပူအိုက္တဲ႔အခါ ေခၽြ းေတြ ယိုစီးေနတာကို မေတြ႕ရလား။
( ေတြ႕ရ ပါတယ္ဘုရား)။
အဲဒါ အာေပါဓာတ္လို ့ေခၚတယ္။
ပ် ဥ္ျပားေလးခုကို ပူးထားလိုက္ယင္ အစပ္သုံးခု မေပၚလား။
( ေပၚပါတယ္ဘုရား)။
အဲဒါ အာကာသဓာတ္လို ့ေခၚတယ္။
လူ၏အရိပ္လိုျဖစ္တယ္ ၊ ပရမတ္အတုလို ့မွတ္။
မင္းသႏၲာန္မွာ အာရံုေျခာက္ပါး ဒြါရေျခာက္ဖံု ေပါင္းစုံတဲ႔အခါ ...
အာရံုကို သိမႈ မျဖစ္လား။ ( ျဖစ္ပါတယ္ဘုရား)။
အဲဒါ ဝိညာဏဓာတ္လို ့ ေခၚတယ္။
ေပါင္းေတာ့.... မင္းသႏၲာန္မွာ ဓာတ္ေျခာက္ပါးပဲရွိတယ္။
အဲဒီ ဓာတ္ေျခာက္ပါးထဲက ....
ပထဝီဓာတ္ကို ပုဂၢိဳ လ္ သတၱဝါ ငါ သူတပါး ေယာက် ္ား မိန္းမ အသက္လိပ္ျပာ အတၱ ဇီဝလို ့ ဆိုနိုင္ပါမလား။
( မဆိုနိုင္ပါဘုရား)။
ပုဂၢိဳ လ္ သတၱဝါ ငါ သူတပါး ေယာက္်ား မိန္းမ ဆိုတာက ...
ပညတ္မ်ွ သာ။ သဘာဝမရွိဘူး။
အသက္လိပ္ျပာ အတၱဇီဝဆိုတာက ....
ဒိ႒ိ၏အစြဲအလမ္းမ်ွ သာ၊မရွိေသး ေသာ အရာျဖစ္တယ္။
( မွန္လွပါဘုရား)။
အာေပါဓာတ္ကို ... ပုဂၢိဳ လ္ သတၱဝါ ငါ သူတပါး ေယာက် ္ား မိန္းမ အသက္ လိပ္ျပာ အတၱဇီဝလို ့ ဆိုနိုင္ပါမလား။(မဆိုနိုင္ပါဘူးဘုရား)။
ေတေဇာဓာတ္ကို ... ပုဂၢိဳ လ္ သတၱဝါ ငါ သူတပါး ေယာက် ္ား မိန္းမ အသက္ လိပ္ျပာ အတၱဇီဝလို ့ ဆိုနိုင္ပါမလား။( မဆိုနိုင္ပါဘုရား)။
ဝါေယာဓာတ္ကို ... ပုဂၢိဳ လ္ သတၱဝါ ငါ သူတပါး ေယာက် ္ား မိန္းမ အသက္ လိပ္ျပာ အတၱဇီဝ လို ့ဆိုနိုင္ပါမလား။( မဆိုနိုင္ပါဘုရား)။
အာကာသဓာတ္ကို .... ပုဂၢိဳ လ္ သတၱဝါ ငါ သူတပါး ေယာက် ္ား မိန္းမ အသက္ လိပ္ျပာ အတၱဇီဝ လို ့ဆိုနိုင္ပါလား။(မဆိုနိုင္ပါဘုရား)။
ဝိညာဏဓာတ္ကို .... ပုဂၢိဳ လ္ သတၱဝါ ငါ သူတပါး ေယာက် ္ား မိန္းမ အသက္ လိပ္ျပာ အတၱဇီဝလို ့ေကာ ဆိုနိုင္ပါမလား။ (မဆိုနိုင္ပါဘုရား)။
*****************
ေျပာခဲ႔ျပီးတဲ႔ ဓာတ္ေျခာက္ပါးကို ...
ပုဂၢိဳ လ္ သတၱဝါ ငါ သူတပါး ေယာက် ္ား မိန္းမလို ့ မဆိုနိုင္ဘူး ။
အသက္ လိပ္ျပာ အတၱဇီဝလဲ မဟုတ္ဘူး။
ဘာေၾကာင့္ မဟုတ္လဲ။
မျမဲလို ့ .... ။ မဟုတ္ဘူး။
မျမဲပုံကို ေျပာရဦး မယ္ ။
ပထဝီဓာတ္ဟာ ခက္မာမႈ နူးညံ႕မႈကိုေခၚတယ္။
ပကတိေျမၾကီးဟာ ေနပူလ်ွ င္ မမာလား။ (မာပါတယ္ဘုရား)။
မိုးရြာေတာ့ ေပ် ာ့မသြားလား။( ေပ် ာ့သြားပါတယ္ဘုရား)။
အဲလိုေနပူေသာအခါ မာျပီး ၊ မိုးရြာတဲ႔အခါ ေပ် ာ့သြားေတာ့ ...
မာမႈနုမႈကို ျမဲတယ္လို ့ ဆိုနိုင္ပါ့မလား။( မဆိုနိုင္ပါဘုရား)။
အာေပါဓာတ္ဟာ ယိုစီးမႈ ဖြဲ႔စည္းမႈကို ေခၚတယ္။
ေဆာင္းရာသီ အေအးႏွင့္ၾကံဳတဲ႔အခါ ေခၽြးေတြပိတ္ျပီး ဖြဲ႔စည္းမႈ မျဖစ္
လား။ ( ျဖစ္ပါတယ္ဘုရား)။
ေႏြရာသီေရာက္၍ အပူႏွင့္ၾကံဳတဲ႔အခါ ေခြ်းေတြ ထြက္ျပီး ယိုစီးမႈ မျဖစ္ပါလား။(ျဖစ္ပါတယ္ဘုရား)။
အဲလိုဆိုေတာ့ အာေပါဓာတ္ကို ျမဲတယ္လို ့ ဆိုနိုင္ပါမလား။( မဆိုနိုင္ပါဘုရား)။
ဝါေယာဓာတ္သည္ ေထာက္ကန္မႈ လႈပ္ရွားမႈ ကိုေခၚတယ္။
ထိုင္ေနတဲ႔အခါ လဲမသြားေအာင္ ေထာက္ကန္မႈ မျဖစ္လား။(ျဖစ္
ပါတယ္ဘုရား)။
ထသြားေတာ့ လႈပ္ရွားမႈဝါေယာ ျဖစ္မလာပါလား။( ျဖစ္ပါတယ္
ဘုရား)။
အဲဒီလိုဆိုေတာ့ ဝါေယာဓာတ္ကို ျမဲတယ္လို ့ဆိုနိုင္ရဲ႕လား။( မဆိုနိုင္ပါဘုရား)။
မင္းခႏၶာကိုယ္ၾကီးဟာ ရံခါပူ၍ ရံခါမေအးပါလား။( ရံခါပူ၍ ရံခါေအးပါတယ္ဘုရား)။
ဒီလိုဆိုေတာ့ ေတေဇာကို ျမဲတယ္လို ့ ဆိုနိုင္ပါ့မလား။( မဆိုနိုင္ပါဘုရား)
အာကာသဓာတ္ဆိုတာ လူ၏အရိပ္ႏွင့္ တူတယ္။
လူသြားရာကို လိုက္သလို အာကာသဓာတ္လည္း ဓာတ္ၾကီးေလးပါးရဲ႕ အရိပ္ပဲ။
ဓာတ္ၾကီးေလးပါးေျပာင္းတိုင္း သူလဲေျပာင္းတယ္။
ဓာတ္ၾကီးေလးပါး မျမဲယင္ သူလဲမျမဲဘူးေပါ့။( မွန္ပါဘုရား)။
ဝိညာဏဓာတ္ ဆိုတာက ...
မ်က္စိနဲ႔ ႐ူပါရံု ေပါင္းဆံုလိုက္ စကၡဳ ဝိညာဏ္ျဖစ္လိုက္ ၊
မ် က္စိကို မွိတ္လိုက္ ေပ် ာက္လိုက္ႏွင့္ သူကိုေကာျမဲတယ္လို ့ ဆိုနိုင္ပါ့မလား။( မျမဲပါဘုရား)။
အဲဒီလို က်န္ဝိညာဏ္ေတြလဲ ဒြါရအာရံု ေပါင္းဆုံတဲ႔အခါျဖစ္ၿပီး
ေပါင္းဆံုမႈ ပ်က္သြားယင္ သူလဲပ်က္တာပဲ၊ မျမဲဘူး ။
ဒီေတာ့ ဘယ္ဓာတ္ကို ခ်မ္းသာတယ္လို ့ ဆိုနိုင္မလဲ။
( ဘယ္ဓာတ္ကိုမွ ခ် မ္းသာတယ္လို ့ မဆိုနိုင္ပါဘုရား)။
မျမဲဘူးဆိုတာ ခိုင္မာတဲ႔အတၱဇီဝ သေဘာမရွိလို ့ မျမဲတာေပါ့။
ဒီေတာ့ ဒီဓာတ္ေျခာက္ပါးကို အတၱလို ့ဆိုနိုင္ပါ့မလား။
( မဆိုနိုင္ပါဘုရား)။
** အဲသလို ဉာဏ္ကေလးႏွင့္ ခႏၶာကိုယ္မွာ ....
ဓာတ္ေျခာက္ပါးကို ေတြ႕ေအာင္ရွာ၊
ေတြ႕လ်ွ င္ လကၡဏကို ျမင္ေအာင္ရႈ
ျမင္လ်ွင္ ျငီးေငြ႕လိမ့္မယ္ ။
ျငီးေငြ႕လ်ွ င္ သမုဒယအတြယ္ ျပတ္လိမ့္မယ္။
ျပတ္လ်ွ င္ျပတ္ရာ နိေရာဓသစၥာကို မ် က္ေမွာက္ျပဳရလိမ့္မယ္။
ဒါေၾကာင့္ .... ဤလမ္းစဥ္အတိုင္း လိုက္၍ နိဗၺာန္စခန္းသို ့
ဆိုက္လြယ္ၾကပါေစကုန္သတည္း။**
ေက် းဇူးရွင္ နန္းမားဆရာေတာ္ဘုရားၾကီး၏ မဂၤလာတရားေတာ္(၁)အား အပိုင္း -၃ပိုင္း ခြဲကာ ဤတြင္
စာစီကုသိုလ္ယူ ပူေဇာ္မႈျပီးပါျပီ။
ေဒၚၫြန္႔ ပခုကၠဴ။
( ကုသိုလ္ အမ်ွ အမ်ွ အမ်ွ )
သာဓု သာဓု သာဓု
No comments:
Post a Comment