သခၤါရကၡႏၶာမွာ စြဲတဲ့ အစြဲ ၄-မ်ိဳး။
************************************
'' ဓမၼ႐ုံးေတာ္ ဉာဏ္မေဟာ္ '' အပိုင္း-( ၁၀)
ဦးပညာ ။ ။သခၤါရကၡႏၶာမွာလဲ ေလးမ်ိဳး စြဲတယ္၊
သခၤါရကၡႏၶာ သည္ပင္ ငါ ။ ငါသည္ပင္ သခၤါရကၡႏၶာ တစ္မ်ိဳး ၊
သခၤါရကၡႏၶာထဲမွာ ငါရွိတယ္ တစ္မ်ိဳး ၊
ငါထဲမွာ သခၤါရကၡႏၶာ ရွိတယ္ တစ္မ်ိဳး ၊
ငါ နဲ႕ သခၤါရကၡႏၶာ တျခားစီ တစ္မ်ိဳး
ေပါင္း ေလးမ်ိဳးတို့တြင္ ပထမ အစြဲကိုေရွးစြာ ေျပာရမယ္ ေမာင္ျဖဴရဲ႕ ။
ဦးျဖဴ ။ ။ေျပာေတာ္မူပါ ဘုရား ။
ဦးပညာ ။ ။သခၤါရကၡႏၶာ (၅၀) ရွိတယ္ ၊ ငါးဆယ္စလုံးေတာ့ မေျပာနိုင္ဘူး ၊ နည္းနည္းပါးပါးပဲ ေျပာနိုင္မယ္ ၊
ဓမၼကထိကပုဂၢိဳလ္က အေျပာေကာင္းေကာင္း နဲ႕ ေဝႆ ႏၲရာ အလွဴ ေပးခန္းတို႔ ၊ သီရိဓမၼာေသာကမင္း အလွဴ ေပးခန္းတို႔ကို ေဟာတဲ႕အခါ ....
လွဴ ခ်င္တဲ႕ ေစတနာေတြ ျဖစ္မလာဘူးလား ။
ဦးျဖဴ ။ ။ျဖစ္လာပါတယ္ဘုရား။
ဦးပညာ ။ ။အဲဒီလိုျဖစ္လာတဲ့ အခါ လူေတြဘာေျပာသလဲဆိုေတာ့ တရားေဟာတာေကာင္းတယ္ ငါ့ ကို လွဴ ခ်င္လာတာပဲလို့ ေျပာၾကတယ္ ။ အဲဒါ လွဴခ်င္တဲ႕ ေစတနာကို ငါထင္တာ၊
လွဴ ခ်င္တဲ႕ အတိုင္း အလွဴ ေပးလိုက္ပါေရာ ၊
လွဴ ၿပီးေတာ့ ငါလွဴ လိုက္တာ ေအာင္သြားျပီ ၊ ဒီလိုေျပာၾကတယ္ ။
အဲဒါ လွဴ တဲ႕ ေစတနာကို ငါ-ထင္တာ၊
ဓာတ္ရွင္ၾကည့္တဲ့အခါ ဇာတ္လိုက္မင္းသမီးက ေခ်ာလဲေခ်ာ၊ အမူအရာလည္းေကာင္းနဲ႕ တစ္ဖက္သား မက္ေလာက္ေအာင္ မူျပတဲ့အခါ ... တဏွာ၊ ေလာဘ ျဖစ္လာတယ္။
ထိုအခါ လူေတြ ဘာေျပာသလဲ၊ ဒီမင္းသမီးကို ငါအေတာ္ႀကိဳက္တယ္လို႔ ေျပာၾကတယ္၊ လူႀကီးေတြကေတာ့ ပါးစပ္က မေျပာဘူး။
အိမ္ကဟာက မေက်နပ္မွာစိုးလို႔၊ ဒါေပမယ့္ ဝမ္းထဲကႀကိတ္ၿပီး မင္းသမီးကို ႀကိဳက္ေနတယ္၊ ဒီမင္းသမီးကို ငါ-အားႀကီး ႀကိဳက္တယ္လို႔ စိတ္ကိုဆုံးျဖတ္တယ္၊ အဲဒါ ေလာဘကို ငါ-ထင္တာ
ဇာတ္ပြဲၾကည့္တဲ့အခါ ပုဏၰားက မင္းသမီး မင္းသားကို ႏွိပ္စက္ခန္းကို ျပတယ္၊ ထိုအခါ လူေတြက ဒီပုဏၰားကို ငါ-သိပ္မုန္းတာပဲလို႔
ေျပာၾကတယ္၊
အဲဒါ ေဒါသကို ငါ-ထင္တာ၊
အဲဒီ ေစတနာတို႔၊ ေလာဘ၊ ေဒါသတို႔ကို ဘာျပဳ၍
ငါ-ထင္တယ္ဆိုတာ သိရဲ႕လား ေမာင္ျဖဴရဲ႕။
ဦးျဖဴ ။ ။ မသိပါဘုရား။
ဦးပညာ။ ။ အာ႐ုံ ဒြါရထိခိုက္မွ ျဖစ္လာတာ၊
မထိုက္ခိုက္မီက ရွိေသးတာမဟုတ္ဘူးဆိုတာ မသိလို႔ျဖစ္တယ္၊
ငါ-ကေလးဟာ အၿမဲရွိေနၿပီး၊ ဒါနျပဳလဲ ငါကျပဳတာပဲ၊ လိုခ်င္တာလဲ ငါကလိုခ်င္တာပဲ၊ မုန္းတာလဲ ငါက မုန္းတာပဲ၊
ေစတသိက္ငါးဆယ္၏ ကိစၥလုပ္ငန္းေတြကို ငါက အားလုံးလုပ္တာလို႔ ထင္ေနတယ္၊
ေလာဘဟာ ေဒါသမဟုတ္၊ ေဒါသဟာ ပီတိမဟုတ္၊ ပီတီဟာ ဣႆ မေစၧရ မဟုတ္ဆိုတာကို မသိဘူး (ဝါ) မကြဲျပားဘူး၊
ေလာဘက တစ္အာ႐ုံ၊ ေဒါသက တစ္အာ႐ုံ၊ ပီတိက တစ္အာ႐ုံ၊ ဣႆႆႆ မေစၧရက တစ္အာ႐ုံ၊
ဆိုင္ရာဆိုင္ရာ အာ႐ုံနဲ႕ႀကဳံ မွ ဆိုင္ရာဆိုင္ရာ ေစတသိက္မ်ား ေပၚၾကရတာကြဲ႕ ေမာင္ျဖဴရဲ႕။
ဦးျဖဴ ။ ။ မွန္ပါဘုရား။
ဦးပညာ။ ။ ဆိုင္ရာ အာ႐ုံက ေထာက္ပံ့ေပးမွ ျဖစ္နိုင္တယ္၊
မိမိဘာသာမိမိ မျဖစ္နိုင္ဘူးဆိုတာ .... ကိုယ္စြမ္းကိုယ္စ အတၱသတၱိ ကာရကသတၱိ မရွိဘူးေပါ့။
အဲဒီ မရွိတာကို မျမင္တဲ့ အတြက္ ငါ-ထင္ၾကတာပဲ။
ၿပီးေတာ့လည္း ဆိုင္ရာအာ႐ုံႏွင့္ ႀကဳံ ၍ ျဖစ္လာဦး၊
ျဖစ္ၿပီးလွ်င္ ပ်က္စီးသြားတာပဲ။
ပ်က္စီးတဲ့ေနာက္လည္း ဘာမွျပစရာ အႏွစ္သာရ မက်န္ခဲ့ဘူး။
အဲဒီလိုျဖစ္တဲ့အတြက္ ျမတ္စြာဘုရားက 'အနတၱ'၊ 'အတၱ' မဟုတ္ (ဝါ) ငါမဟုတ္ အသက္လိပ္ျပာ မဟုတ္၊
ဆိုင္ရာ အာ႐ုံဒြါရ ထိခိုက္မႈေၾကာင့္ ျဖစ္ေပၚလာေသာ ေစတသိက္မ်ားသာ ျဖစ္တယ္။
ကမၼႆ ရေကာ နတၱိ၊ ဝိပါကႆ စ ေဝဒေကာ။
သုဒၶဓမၼာ ပဝတၱ ႏၱိ၊ ဧဝံ တံသမၼဒႆနံ။
ကမၼႆ၊ ကုသိုလ္ကံ အကုသိုလ္ကံ ထိုႏွစ္တန္ကို
ကာရေကာ၊ ျပဳလုပ္တတ္ေသာ ပုဂၢိဳလ္, သတၱဝါ, ငါ-သူတစ္ပါး, ေယာက္်ား, မိန္းမ, အတၱဇီဝသည္။
နတၳိ၊ မုခ် ပုံေသ မရွိေလ။
ဝိပါကႆ စ၊ ကုသိုလ္ အကုသိုလ္၏ အက်ိဳးဝိပါက္ ထိုႏွစ္ခ်က္ကိုလည္း။
ေဝဒေကာ၊ ခံစားတတ္ေသာ ပုဂၢိဳလ္, သတၱဝါ, ငါ-သူတစ္ပါး, ေယာက္်ား, မိန္းမ, အတၱဇီဝသည္။
နတၳိ၊ မုခ် ပုံေသ မရွိေလ။
သုဒၶဓမၼာ၊ သက္သက္ေသာ ႐ုပ္, နာမ္, ဓမၼ သခၤါရတရားတို႔သည္။ ပဝတၱႏၲိ၊ အေၾကာင္းဆက္ကာ ျဖစ္ေပၚ၍ လာၾကကုန္၏။
ဧဝံ၊ ဤသို႔ သခၤါရတရားတို႔၏ ျဖစ္ပုံပ်က္ပုံ သနစ္စုံကို။
ဒႆနံ၊ သိျမင္တတ္ေသာ
တံဉာဏံ၊ ထိုဉာဏ္သည္သာလွ်င္။
သမၼဒႆနံ၊ ဥေစၧဒ သႆတ ကင္းလြတ္ၾက၍ သဘာဝအမွန္ ဟုတ္တိုင္းျမင္ေသာ ဉာဏ္ျမတ္ပါေပတည္း။
ပရိတ္သတ္။ ။ သာဓု၊ သာဓု၊ သာဓု။
ဦးပညာ။ ။ ေမာင္ျဖဴေရ။
ဦးျဖူ ။ ။ ဘုရား။
ဦးပညာ။ ။ မင္း ေတာထဲမ်ားသြားတဲ့အခါ၊ ေတာင္ေျခရင္းက ေနၿပီး တစ္စုံတစ္ရာကို ေအာ္၍ ေျပာလိုက္ရင္
မင္း ေျပာတဲ့အတိုင္း ေတာထဲက အသံတစ္ခု ျပန္မေျပာလား။
ဦးျဖဴ။ ။ ေျပာပါတယ္ဘုရား။
ဦးပညာ။ ။ အဲဒီအသံဟာ လူစကားအတိုင္း ေျပာသည့္အတြက္
သတၱဝါလို႔ ဆိုနိုင္ပါ့မလား။
ဦးျဖဴ။ ။ မဆိုင္နိုင္ပါ ဘုရား။
ဦးပညာ။ ။ ေအး - ဟုတ္တယ္။
ပဲ့တင္သံေခၚ အသံပရမတ္သာျဖစ္တယ္၊ သတၱဝါမဟုတ္ဘူး၊
အဲဒီလိုပဲ အာ႐ုံဒြါရ ထိခိုက္ၾကရင္ ဆိုင္ရာဆိုင္ရာ နာမ္ဓာတ္ေတြ ျဖစ္လာတယ္၊
ဒိ႒ာႏုသယသည္ ျဖစ္လာတိုင္းေသာ နာမ္ဓာတ္မ်ား ကိန္းၿပီးပါလာခဲ့သည့္အတြက္
ျဖစ္သမွ် ႐ုပ္ နာမ္ေတြကို ငါ- ငါ- ဟု စြဲမွတ္တယ္။
အဲ့ဒီလို စြဲတာလဲ၊ အနိစၥ၊ ဒုကၡ၊ အနတၱကို မျမင္လို႔ စြဲတာပဲ။
ဒါေၾကာင့္ ဒီလကၡဏာေတြကို ေဟာေျပာၾကရတယ္။
ယခု အနတၱကို ျပၿပီးၿပီ။ အနိစၥကို ျပဦးမယ္၊
ဒီေစတနာတို႔ ေလာဘ ေဒါသတို႔သည္ အၿမဲ ရွိေနတာ မဟုတ္၊
အေၾကာင္းေထာက္ပံ့မွ ျဖစ္ၿပီး ပ်က္စီးသြားတဲ့အတြက္ အနိစၥေပါ့ ေမာင္ျဖဴရဲ႕။
ဦးျဖဴ။ ။ မွန္ပါတယ္ ဘုရား။
ဦးပညာ။ ။ ပ်က္စီးတယ္ဆိုတာ ... ဇရာမီး မရဏမီး ေလာင္လို႔ ပ်က္စီးရတာ၊ ဒီလို မီးေလာင္အၿမဲခံရတယ္ဆိုေတာ့.... ေၾကာက္စရာ ေကာင္းေသာေၾကာင့္ ဒုကၡေပါ့ ေမာင္ျဖဴရဲ႕။
ဦးျဖဴ။ ။ မွန္ပါတယ္ ဘုရား။
ဦးပညာ။ ။ အဲဒီလို အနိစၥ၊ ဒုကၡ၊ အနတၱကို မျမင္လို႔
စြဲတဲ့ အတၱဟာ ျမင္လာရင္ ျပဳတ္ေရာေပါ့၊
ဒါေၾကာင့္ ျမင္ေအာင္ ဉာဏ္နဲ႕ ၾကည့္ ၾကည့္ၾကကြဲ႕ ေမာင္ျဖဴတို႔ရဲ႕။
ဦးျဖဴ ။ ။ မွန္ပါ၊ ၾကည့္ပါတယ္ ဘုရား။
ဦးပညာ။ ။ ဒီ ေစတနာတို႔ ေလာဘ ေဒါသတို႔အျပင္ ....
၎တို႔ကိုပိုင္တဲ့ ငါလဲမရွိေတာ့ပါဘူး၊
အကယ္၍ ရွိရင္....
ေလာဘတို႔ ေဒါသတို႔ကို မေကာင္းက်ိဳး မေပးနိုင္ေအာင္ တတ္နိုင္ရမယ္။
ပိုင္တဲ့ ငါ- မရွိ၍ ေလာဘ၊ ေဒါသတို႔ဟာ မေကာင္းက်ိဳးကို ေပးတာေပါ့။
၊ ေတာထဲက သစ္ပင္တို႔သည္ ပိုင္သူ မရွိတဲ့အတြက္၊
ပြင့္ခ်ိန္တန္ပြင့္၊ သီးခ်ိန္က်သီး၊ က်ခ်င္တဲ့ေနရာက်၊ ေပါက္ခ်င္တဲ့ေနရာ ေပါက္ ။
ဘာသာဘာဝ ျဖစ္ခ်င္သလို ျဖစ္ၾကသကဲ့သို႔
ယခုလဲ အာ႐ုံ ဒြါရ ထိိခိုက္တိုင္း ျဖစ္၊ ျဖစ္တိုင္း၊ အက်ိဳးေပး၊
အဲဒီလို ျဖစ္တာ ပိုင္သူ ငါ- မရွိလို႔ဆိုတာ သိရမယ္ ေမာင္ျဖဴရဲ႕။
ဦးျဖဴ ။ ။ မွန္ပါ ဘုရား။
နမၼားျမိဳ႕ သိရိမဂၤလာျမိဳ႕မေက်ာင္းတိုက္ဆရာေတာ္ႀကီး အရွင္ဉာဏ ၏
'' ဓမၼ႐ုံးေတာ္ ဉာဏ္မေဟာ္ ''က်မ္းစာမွ စာစီ ပူေဇာ္ပါသည္။
No comments:
Post a Comment