Wednesday, August 24, 2016

ဓမၼ႐ုံးေတာ္ ဉာဏ္မေဟာ္-၇

ဝိညာဏကၡႏၶာမွာ အစြဲ ေလးမ်ိဳး။
######################

'' ဓမၼ႐ုံးေတာ္ ဉာဏ္မေဟာ္ ''( ၁၁ )

ဦးပညာ။    ။ ဝိညာဏကၡႏၶာမွာလဲ ေလးမ်ိဳး စြဲတယ္၊
 ဝိညာဏ္ သည္ပင္ ငါ၊ ငါသည္ပင္ ဝိညာဏ္ တစ္မ်ိဳး၊
ဝိညာဏ္ ထဲမွာ ငါရွိတယ္ တစ္မ်ိဳး၊
 ငါထဲမွာ ဝိညာဏ္ ရွိတယ္ တစ္မ်ိဳး၊
ဝိညာဏ္ နဲ႕ ငါ တျခားစီ တစ္မ်ိဳး၊
 ေပါင္း ေလးမ်ိဳးရွိတယ္။

အဲဒီ ေလးမ်ိဳးထဲမွာ ပထမအစြဲဟာ အစြဲမ်ားၾကတယ္။
ငါ- ဆိုတဲ့ ဝိညာဏ္ သည္ တစ္သက္လုံးတည္ရွိၿပီး
႐ူပါ႐ုံကိုလဲ သူကပင္ ျမင္တယ္။
သဒၵါ႐ုံကိုလဲ သူကပင္ ၾကားတယ္၊
ဂႏၶာ႐ုံကိုလည္း သူကပင္ နံတယ္၊
ရသာ႐ုံကိုလဲ သူကပင္ သိတယ္၊
 ေဖာ႒ဗၺာ႐ုံကိုလဲ သူကပင္ ထိတယ္၊
ဓမၼာ႐ုံကိုလဲ သူကပင္ ႀကံစည္ေတြးေတာတယ္ဟု
ထင္မွတ္တယ္၊

အဲဒီ အထင္ကို ဟုတ္- မဟုတ္ စိစစ္ရမယ္ ေမာင္ျဖဴရဲ႕။

ဦးျဖဴ။    ။ မွန္ပါ၊ စိစစ္မွသာ ေျချမစ္ပါတယ္ ဘုရား။

ဦးပညာ။    ။ မ်က္စိနဲ႕ အဆင္း မဆုံမီက ...
မင္းရဲ႕ သႏၲာန္ မွာ ျမင္မႈ ရွိရဲ႕လား။

ဦးျဖဴ။    ။ မရွိေသးပါဘုရား။

ဦးပညာ။    ။ မ်က္စိနဲ႕ အဆင္း ေပါင္းဆုံေတာ့မွ...
 (လတ္တေလာ) မရွိရာမွ ျဖစ္လာတာမဟုတ္လား။

ဦးျဖဴ။    ။ ဟုတ္ပါတယ္ ဘုရား။

ဦးပညာ။    ။ ျမင္ၿပီးေတာ့ ေပ်ာက္ပ်က္ ကုန္ခန္းမသြားပါလား။

ဦးျဖဴ  ။     ။ ေပ်ာက္ပ်က္ကုန္ခန္းသြားပါတယ္ ဘုရား။

ဦးပညာ။    ။ တစ္ဘဝလုံး တည္ေနတယ္ဆိုတဲ့ အထင္ဟာ မမွားပါလား။

ဦးျဖဴ ။   ။ မွားပါတယ္ ဘုရား။

ဦးပညာ။    ။ ျမင္ၿပီး ေပ်ာက္သြားေတာ့ ...
အျခားအာ႐ုံကိုေကာ သိနိုင္ပါ့မလား။

ဦးျဖဴ။    ။ မသိနိုင္ပါ ဘုရား။

ဦးပညာ။    ။ ဘယ္သိနိုင္မွာလဲ ငျဖဴရဲ႕၊
ဒီ ျမင္မႈဟာ အက်ိဳးတရားပဲ၊ မ်က္စိႏွင့္ အဆင္း ေပါင္းဖက္ကာ ေထာက္ပံ့ျခင္းေၾကာင့္သာ ျဖစ္လာရတာကလား၊ သူ႕သတၱိႏွင့္ သူ ျဖစ္ေပၚလာတာမွ မဟုတ္ဘဲ၊

အဲဒါေၾကာင့္ ဝိညာဏ္ မွာ အတၱသတၱိ မရွိဘူး၊
အနတၱလို႔ ဘုရားက ေဟာေတာ္ မူတာေပါ့၊
 ျမင္ၿပီး၍ ေပ်ာက္သြားျပန္ေတာ့လည္း
ဘာမွ အႏွစ္သာရ က်န္ခဲ့တာ မဟုတ္၊
အဲဒီလို အႏွစ္သာရ မရွိေသာေၾကာင့္လဲ အနတၱလို႔ ဆိုတာပဲ။

 ျဖစ္ၿပီးလွ်င္ ပ်က္စီးသြားတဲ့ အနိစၥလို႔ ေဟာေတာ္မူတယ္၊
ဘာျပဳလို႔ ပ်က္စီးရသလဲ၊
ဘာျပဳလို႔ ပ်က္ၿပီးေနာက္ အေမြအႏွစ္ မက်န္ခဲ့သလဲဆိုေတာ့ ဇရာမီး မရဏမီး ေလာင္သည့္အတြက္ ပ်က္စီးရတယ္၊

အဲဒီလို အနိစၥ၊ ဒုကၡ၊ အနတၱ ျဖစ္တဲ့ ျမင္စိတ္ကို ....
အတၱ ငါ- လို႔ ဆိုနိုင္ပါ့မလား ငျဖဴရဲ႕။

ဦးျဖဴ။    ။ မဆိုနိုင္ပါ ဘုရား။

ဦးပညာ။    ။ က်န္တဲ့ ၾကားစိတ္, နံစိတ္, လ်က္သိစိတ္, ေတြ႕သိစိတ္, ေတြးသိစိတ္တို႔လဲ ဒီလိုပဲ၊

အာ႐ုံဒြါရ ထိခိုက္မွ ျဖစ္ၿပီးေတာ့ ပ်က္စီးသြားၾကတာပဲ၊
အဲဒီလို အာ႐ုံဒြါရ မထိခိုက္ပါဘဲ မိမိတို႔ ဘာသာ ျဖစ္နိုင္ေသာ ...
အတၱအစြမ္း မရွိသည့္အတြက္ အနတၱ၊
 ျဖစ္ၿပီး၍ ပ်က္စီးသြားျပန္ေတာ့လည္း ဘာမွ အေမြအႏွစ္ မက်န္ခဲ့ေသာေၾကာင့္ အနတၱ၊
 ျဖစ္ျခင္း-ပ်က္ျခင္းျဖင့္ မၿမဲေသာေၾကာင့္ အနိစၥ၊
ဇရာမီး မရဏမီး အၿမဲတမ္း အေလာင္ခံရေသာေၾကာင့္ ဒုကၡျဖစ္တယ္။

အဲဒီလို အနိစၥ, ဒုကၡ, အနတၱ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ငါလဲ မဟုတ္၊ ငါ့ဟာလဲ မဟုတ္၊ ငါ့အတၱလဲ မဟုတ္၊
အာ႐ုံဒြါရ ထိခိုက္မွ ျဖစ္ေပၚလာေသာ အသိ ဝိညာဏ္ သာ ဟုတ္၏။

ဥပမာေပးရလွ်င္ မီးျခစ္ဆံႏွင့္ မီးျခစ္ခြံယမ္းတို႔ မထိခိုက္မီက မီးေတာက္မရွိေသး။ ပြတ္တိုက္မွသာ မီးေတာက္ေပၚ၏၊
 ေပၚၿပီးေနာက္ မီးျခစ္ဆံကုန္လွ်င္ မီးေတာက္ေသ၍ ကုန္ခန္း ေပ်ာက္ပ်က္သြားသည္ႏွင့္ တူေပသည္။

သူ႕မီးျခစ္ဆံႏွင့္ သူ႕မီး အသီးသီး သြားၾကသကဲ့သို႔ သူ႕အာ႐ုံႏွင့္ သူဝိညာဏ္ အသီးသီး ျဖစ္ကာ ပ်က္ကာ သြားၾကကုန္၏။
မီးတစ္ခုတည္း မဟုတ္သကဲ့သို႔ ဝိညာဏ္ လဲ တစ္ခုတည္း မဟုတ္၊
အာ႐ုံမ်ားသေလာက္ အက်ိဳးဝိညာဏ္မ်ား၏၊
သို႔အတြက္ ဝိညာဏ္ တစ္ခုတည္းက အာ႐ုံအမ်ိဳးမ်ိဳးကို သိတယ္ဟု ထင္ေသာ အသိသည္ မမွားပါလား ေမာင္ျဖဴရဲ႕။

ဦးျဖဴ။    ။ မွားပါတယ္ ဘုရား။

ဦးပညာ။    ။ အဲဒါက ဝိညာဏ္ သည္ ငါ၊ ငါ- သည္ပင္ ဝိညာဏ္ လို႔ ထင္တဲ့ အတၱစြဲကို ခြာတာပဲ။

ဦးျဖဴ။    ။ မွန္ပါဘုရား။

ဦးပညာ။    ။ ဝိညာဏ္ ထဲမွာ ငါ-ရွိတယ္၊ ငါ- ထဲမွာ ဝိညာဏ္ ရွိတယ္၊ ဝိညာဏ္ ႏွင့္ ငါႏွင့္ တျခားစီလို႔ ဆိုတဲ့ အစြဲက
ဝိညာဏ္ ကိုပိုင္တဲ့ ငါ- ေကာင္ကေလး ရွိရဦးမလို ျဖစ္မေနဘူးလား။

ဦးျဖဴ။    ။ ျဖစ္ေနပါတယ္ ဘုရား။

ဦးပညာ။    ။ သတၱဝါေတြ ေသၾကရတာ ဝိညာဏ္ ခ်ဳပ္၍ ေသၾကျခင္း ျဖစ္တယ္၊
ဝိညာဏ္ ကိုပိုင္တဲ့ ငါ- ကေလးရွိေနရင္ ဘာျပဳ၍ ခ်ဳပ္ေစရသလဲ၊
မ်က္စိမရွိဘဲလဲ ျမင္ေစနိုင္ရမယ္၊
နားပင္းေသာ္လည္း ၾကားေစနိုင္ရမယ္၊
ယခုေတာ့ မ်က္စိမရွိလွ်င္ ျမင္ၾကရဲ႕လား။

ဦးျဖဴ။    ။ မျမင္ပါဘုရား။

ဦးပညာ။    ။ နားပင္းရင္ ၾကားရရဲ႕လား။

ဦးျဖဴ။    ။ မၾကားရပါ ဘုရား။

ဦးပညာ။    ။ အဲဒီလိုျဖစ္ရတာ ဝိညာဏ္ ကိုပိုင္တဲ့ ငါ-မရွိ၍ ျဖစ္တယ္၊
မရွိပါဘဲ အရွိထင္လို႔ ဒိ႒ိေခၚတာ၊
ဒီ ငါ-ကေလးဟာ ၿမဲတယ္လို႔ ထင္လို႔ ့သႆ      တ၊
ေပါင္းေတာ့ ဒီသုံးမ်ိဳးလုံးသည္ သႆႆ      တဒိ႒ိ ျဖစ္တယ္ ေမာင္ျဖဴရဲ႕။

ဦးျဖဴ။    ။ မွန္ပါဘုရား။

ဦးပညာ။    ။ ယခုေျပာခဲ့တာေတြဟာ သကၠာယဒိ႒ိ (၂၀) ကို စြဲပုံႏွင့္တကြ အစြဲေျဖနည္း ျဖစ္တယ္၊
႐ူပကၡႏၶာကို ျဖစ္ေစတဲ့ အေၾကာင္းက ကံ စိတ္ ဥတု အာဟာရ
နာမ္ခႏၶာ ေလးပါး ျဖစ္ေစတဲ့အေၾကာင္းက အာ႐ုံဒြါရ၊
အဲဒီလို အေၾကာင္းေလးပါးတို႔ ျပဳျပင္စီရင္ေပးမွ ျဖစ္နိုင္တဲ့ သေဘာေၾကာင့္ ၎ခႏၶာငါးပါးကို သခၤတရားလို႔ ေဟာေတာ္မူတယ္၊

နိဗၺာန္လို႔ဆိုတဲ့ သႏၱိသုခကေတာ့ ဘယ္အေၾကာင္းတရားမွ မျပဳျပင္ရပါဘဲ ထာဝရအၿမဲရွိေနတဲ့ သေဘာေၾကာင့္ အသခၤတလို႔ ေဟာေတာ္မူတယ္၊
"သခၤတႏွင့္ အသခၤတကို ကြဲေအာင္လုပ္ၾက၊ "
ဥပမာ ေမာင္ျဖဴကို စိတ္ဆိုးေလာက္ေအာင္ မဆိုေသးသမွ်
 ေမာင္ျဖဴသႏၲာန္မွာ ေဒါသ မရွိေသးဘူး မဟုတ္လား။

ဦးျဖဴ။    ။ မွန္ပါ၊ မရွိေသးပါဘုရား။

ဦးပညာ။    ။ ဒါေပမယ့္ စိတ္ဆိုးေလာက္ေအာင္ ဆိုတဲ့အခါ ...
ဆိုးမွာ မဟုတ္လား။

ဦးျဖဴ။    ။ မွန္ပါ၊ ဆိုးမွာပါဘုရား။

ဦးပညာ။    ။ အဲဒါ သခၤတနယ္က မထြက္ေသးတာလို႔ ေခၚတယ္၊
ဘုရား ရဟႏၱာတို႔ကေတာ့ ဘယ္လိုပင္ စိတ္ဆိုးစရာ အာ႐ုံႏွင့္ ႀကဳံေတြ႕ရေပမယ့္ စိတ္ဆိုးပါဦးမလား။

ဦးျဖဴ  ။        ။ မဆိုးေတာ့ပါဘုရား။

ဦးပညာ။     ။ အဲဒါ သခၤတနယ္ကထြက္၍
အသခၤတနယ္ကိုေရာက္လို႔ေပါ့ကြဲ႕ ေမာင္ျဖဴရဲ႕။

ဦးျဖဴ  ။         ။ မွန္ပါ ဘုရား။

ဦးပညာ။      ။ ဟဲ့- ငမဲ။

ဦးမဲ။            ။ ဘုရား။

ဦးပညာ။      ။ နင္တို႔က စိတ္ဆိုးစရာ အာ႐ုံႏွင့္ မႀကဳံ ခင္
 ေဒါသမရွိတာကိုပင္ နိဗၺာန္ထင္သည့္အတြက္
ပင္ကိုယ္ၿငိမ္းတဲ့အတိုင္းတိုင္း ေနရမယ္လို႔ ဆိုတာ မဟုတ္လား။

ဦးမဲ။            ။ ဟုတ္ပါတယ္ဘုရား။

ဦးပညာ။      ။ ဒီလိုဆိုရင္ ေခြးသည္ ျပာပုံမွာ ေခြေခြကေလး ေကြးေနၿပီးေနတဲ့အခါ...
 ေခြးမွာ ေဒါသ ၿငိမ္းမေနပါလား။

ဦးမဲ။             ။ ေနပါတယ္ဘုရား။

ဦးပညာ။        ။ ေဒါသၿငိမ္းေနရင္ ေခြးလဲ နင္တို႔ရဲ႕ နိဗၺာန္ကို ေရာက္ေနတာေပါ့ဟဲ့- ငမဲရဲ႕၊
 ေခြးရတဲ့ နိဗၺာန္ကို အရိယာေတြက မယူပါဘူး၊
အရိယာနိဗၺာန္က အသခၤတနိဗၺာန္ သာျဖစ္တယ္၊

အေၾကာင္းတရားတို႔ မေထာက္ပံ့မီ မျဖစ္ေသး မရွိေသးတာက ...
နိဗၺာန္မဟုတ္၊
အာကာသ ပညတ္ အဘာဝပညတ္ နတၱိေဘာ  ပညတ္မွ်သာ ျဖစ္တယ္ဆိုတာကို ၿမဲၿမဲမွတ္ၾက။

ဦးမဲ။          ။ အသခၤတ နိဗၺာန္ကို အမိန္႔ ရွိပါဦး ဘုရား။

ဦးပညာ။    ။ သံပရာသီးမွာ ပြင့္ကင္းကတည္းက ခ်ဥ္မယ့္သေဘာသည္ အၿပီးပါလာခဲ့သလို ...
င႐ုတ္သီးမွာလဲ စပ္မည့္သေဘာသည္ ပြင့္ကင္းကတည္းက တစ္ခါတည္း ပါလာခဲ့သလို ....
ပုထုဇဥ္၏ သႏၲာန္မွာ သကၠာယဒိ႒ိသည္ ဒိ႒ာႏုသယအျဖစ္ျဖင့္ ျဖစ္တိုင္း ျဖစ္တိုင္းေသာ ခႏၶာ၌ အၿမဲကိန္းၿပီး ပါေနတယ္၊

အဲဒီလို ပါေနသည့္ အတြက္ ခရစ္ယာန္တရားေဟာဆရာႏွင့္ ေတြ႕လိုက္ ခရစ္ယာန္ျဖစ္လိုက္၊
မဟာေမဒင္တရားေဟာဆရာႏွင့္ေတြ႕လိုက္ မဟာေမဒင္အယူကို ယူလိုက္၊
ဥေစၧဒ ဆရာႏွင့္ ေတြ႕လိုက္ ဥေစၧဒ အယူကို ယူလိုက္၊
သႆ      တဆရာႏွင့္ေတြ႕လိုက္ သႆ    တအယူကို ယူလိုက္ ျဖစ္ေနရတယ္။

ယခုေဟာခဲ့တဲ့တရားကို ရိုရိုေသေသ ဆင္ျခင္သုံးသပ္လိုက္ေတာ့...
 ‘ေဩာ္… ခႏၶာငါးပါးဟာ အေၾကာင္းတရား ေထာက္ပံ့ဆဲ ပစၥဳပၸန္ကာလတြင္သာ ခဏရွိ ရွိတာပါကလား၊
ဘာမွခိုင္ၿမဲတဲ့ သေဘာ မဟုတ္ပါလား’ လို႔ ကိုယ္ပိုင္ဉာဏ္ႏွင့္ ျမင္လာတယ္၊

ဒီ ခႏၶာငါးပါးအျပင္ ၎ခႏၶာငါးပါး ကိုပိုင္တဲ့ ငါေကာင္လည္း မရွိပါကလား၊ အေၾကာင္းတရားတို႔ ေထာက္ပံ့သလို ျပဳျပင္သလိုသာ ျဖစ္ရတာပဲလို႔ ကြဲကြဲျပားျပား သန့္သန့္ရွင္းရွင္း ဉာဏ္အျမင္ လင္းလာတယ္၊
အဲဒီလို ဉာဏ္အျမင္ လင္းလာေတာ့ တစ္သံသရာလုံးက စြဲၿပီးပါလာတဲ့ သကၠာယဒိ႒ိ သည္ အႏုသယပါ မက်န္ ခ်ဳပ္ၿငိမ္းသြားေတာ့တယ္၊

 ေနာက္ထပ္၍ အယူမွားယြင္းေအာင္ ဘယ္လို အမွားဆရာေတြက ေဟာေဟာ အယူမမွားေတာ့ၿပီး၊
အဲဒီလို အယူမမွားတဲ့ ဒိ႒ိေဘးႀကီး အၿမဲေအးေသာေၾကာင့္ သႏၱိသုခ လို႔ ေခၚတယ္၊
အမွားဆရာေတြက ဘယ္လိုပဲ ေဟာေဟာ မမွားေတာ့ေသာေၾကာင့္ အသခၤတတဲ့၊ ေပါင္းလိုက္ေတာ့ အသခၤတ ပရမတ္၊
သႏၱိသုခ နိဗၺာန္ ဓာတ္၊ အဲဒီ နိဗၺာန္ကိုသာ အရိယာေတြ ယူတယ္။

နမၼားျမိဳ႕ သိရီမဂၤလာျမိဳ႕မေက်ာင္းတိုက္ဆရာေတာ္ႀကီး အရွင္ဉာဏ ။

'' ဓမၼ႐ုံးေတာ္ ဉာဏ္မေဟာ္ '' က်မ္းစာမွ စာစီပူေဇာ္ပါသည္။

No comments:

Post a Comment