နမၼားျမိဳ႕ သိရီမဂၤလာျမိဳ႕မေက်ာင္းတိုက္ဆရာေတာ္ႀကီး အရွင္ဉာဏ ။
'' ဓမၼ႐ုံးေတာ္ ဉာဏ္မေဟာ္'' က်မ္းစာမွ စာစီပူေဇာ္ပါသည္။
#############################################
'' ဓမၼ႐ုံးေတာ္ ဉာဏ္မေဟာ္'' အပိုင္း-၆။
ဦးျဖဴ ။ ။ ဟဲ႕ ဟဲ႕ ျမၾကည္တို႔ ျမရီတို႔...
ဆြမ္းတို႔ ဆြမ္းဟင္းတို႔ က်က္ၾကျပီလား ။
ၿမၾကည္ ။ ။ က်က္ခါနီးပါျပီ ။
ဘုန္းႀကီးေရာက္ မွာ နဲ႕ေတာ့ အေတာ္ပါပဲ ဦးႀကီး ။
ဦးျဖဴ ။ ။ကဲ ကဲ ဦးထြန္းေဘာ္ ဘုန္းႀကီးပင့္ေခ်ပါ
တရားနာၾကရေအာင္ ။
ပရိတ္သတ္ ။ ။ေဟာ ေဟာ-- ဘုန္းႀကီး ဦးပညာ ကိုယ္တိုင္ ၾကြလာတယ္။
ေျခသုတ္စရာ ျပင္ၾက ။
ဦးပညာ ။ ။ပရိတ္သတ္.... စုံၾကျပီတဲ႕လား ။
ဦးျဖဴ ။ ။စုံေလာက္ပါျပီ ဘုရား ။
ဦးပညာ။ ။စုံရင္လည္း တရားနာၾက။
သတၱိယာဝိယ ၾသမေ႒ာ၊
ဒယွမာေနာဝ မတၳေက။
သကၠာယဒိ႒ိ ပဟာနာယ၊
သေတာ ဘိကၡဳ ပရိဗၺေဇ ။ ။
ေဘာေႏၲာ သပၸဳရိသ၊ နိဗၺာန္ မဂ္ဖိုလ္ ရပါလိုဟု ျမြက္ဆို ဆုေတာင္း .....
အို သူေတာ္ေကာင္း အေပါင္းတို႔။
သေတာ၊ အစီရဝတီ မဟီ ဂဂၤါ ယမုနာ ၌ စုကာ သဲတူ ပြင့္ေတာ္ မူသည့္ ဆူဆူ သိန္းေသာင္း ဘုရားေပါင္းတို႕ ပြင့္ေညာင္းကာလ ခါသမယလည္း ေလးဝသစၥာ တရားသာလ်ွင္ ပဓာနစစ္ ဧကန္ျဖစ္သည္ဟု
သနစ္ပိုင္ပိုင္ သိနိုင္စြမ္းေသာ ။
ဘိကၡဳ၊ သံသရာေဘး လာမည့္ေရးကို ေမ်ွာ္ေတြးေၾကာက္တတ္ ခ်စ္သားျမတ္သည္။
သတၱိယာ၊ အသြားထက္ျမက္ လွံလက္နက္ျဖင့္။
ၾသမေ႒ာ ဝိယ စ၊ ျမင္သူခပဲ မရႈရဲေအာင္ အသဲဖို လွိဳက္ တုန္တုန္ခိုက္မ်ွ ရင္ဝကိုလွံစူး၍ ေနရေသာသူကဲ႕သို႔ လည္းေကာင္း။
မတၳေက၊ ခႏၶာကိုယ္တြင္ အျမတ္ပင္ဟု လူရွင္မွတ္ေၾကာင္း ဦးထိပ္ေခါင္း၌ ။
ဒယွမာေနာဝ၊ မီးရွိန္ဟူဟူး ျမင္သူမူးမွ် ဦးေခါင္းတစ္ခုလုံး ကို မီးေလာင္ခံ၍ ေနရေသာသူကဲ့သို႔ လည္ေကာင္း။
သကၠာယဒိ႒ိ ၊ငါ မဟုတ္သည့္ နာမ္ ရုပ္ ႏွစ္ျဖာ ငါးခႏၶာကို ငါ သူတစ္ပါး ေယာက္်ား မိန္းမ ထင္မွားၾကသည့္ သကၠာယဒိ႒ိ တည္းဟူေသာ အပါယ္ဗီဇ ထိုလွံမျကီးကို။
ပဟာနာယ၊ ေဂါတမ ျမတ္စြာ သာသနာတြင္ မၾကာ ခ်က္ခ်င္း လက္ငင္းမကြာ ပယ္သတ္ျကျခင္းငွာ။
ပရိဗၺေဇ၊ ဝိပႆနာ ဉာဏ္ပညာျဖင့္ ဘာညာအေရး မရွာေသးဘဲ
အိုေဘး နာေဘး အသက္ေဘး ႏွင့္ အပါယ္ေဘးလြတ္ရာ အေရးသာလ်ွင္ ဦးစြာမူလ ပဓာနဟု က်နေသေကြ အားထုတ္ ထိုက္လွေပသတည္း ။
ပရိတ္သတ္ ။ ။ သာဓု သာဓု သာဓု။
ဦးပညာ ။ ။ဟဲ႕ ငျဖဴ ။
ဦးျဖဴ ။ ။ ဘုရား ။
ဦးပညာ ။ ရင္ဝ ကို လွံစူးေနတဲ႕လူဟာ ... ဝတ္ေရး စားေရး သားေရး သမီးေရးထက္ ဘာအေရးအၾကီးဆုံးလဲ။
ဦးျဖဴ ။ ။စူးတဲ႕လွံကို ႏႈတ္ဖို႕သာ အေရးအႀကီးဆုံးပါဘုရား။
ဦးပညာ ။ ။ေအး -- ဟုတ္တယ္၊
ဦးေခါင္းကို မီးေလာင္ခံေနရေသာ သူေကာ .... သားမယားအေရး စီးပြားေရးထက္ ဘာက အေရးျကီးလဲ။
ဦးျဖဴ ။ ။ေလာင္တဲ့မီးကို ျငိမ္းသတ္ဖို႔သာ အေရးႀကီးပါတယ္ ဘုရား။
ဦးပညာ ။ ။ေအး--ဟုတ္တယ္၊
အဲဒီလိုပဲ၊
သတၱဝါေတြဟာလည္း သားမယားအေရး စီးပြားေရးထက္
သကၠာယဒိ႒ိကို ပယ္သတ္ဖို႔ အေရးျကီးတယ္ ငျဖဴရဲ႕။
ဦးျဖဴ ။ ။မွန္လွပါဘုရား ။
ဦးပညာ ။ ။ေအး ဒါ့ေၾကာင့္ သကာယဒိ႒ိ ကြာရာ ကြာေၾကာင္း တရားကို ေဟာရေပလိမ့္မယ္ ငျဖဴရဲ႕။
ဦးျဖဴ ။ ။ ေဟာေတာ္မူပါဘုရား ။
ဦးပညာ ။ ။သကၠာဒိ႒ိက ၂၀ ရွိတယ္။
ခႏၶာတစ္ပါးမွာ ၄ မ်ိဳးစြဲေတာ့ ... ငါး ေလးလီ ၂၀ ေပါ့ ။
စြဲပုံေလးမ်ိဳးက ဒီလိုစြတယ္။
ရုပ္သည္ပင္ ငါ ၊ ငါသည္ပင္ရုပ္ဟု စြဲတယ္။
အဲဒါ တနည္း ။ဥေစၧဒဒိ႒ိေခၚတယ္။
ရုပ္ထဲမွာ ငါရွိတယ္၊ပုလင္း ထဲမွာ ပန္းပြင့္ရွိသကဲ့သို႔ ထင္မွတ္မႈ ပဲ။
ဒါက သ ႆတ ဒိ႒ိ။
ငါထဲမွာ ရုပ္ရွိတယ္၊ပန္းမွာ အနံ႕ ရွိသကဲ႕သို႔ ထင္မွတ္မႈ ပဲ။
ငါနဲ႕ရုပ္တစ္ျခားစီ၊ပန္းပြင့္နဲ႕အသီး တျခားစီေနသလိုေပါ့ ။
ဒါလည္း သ ႆတ ဒိ႒ိပဲ။
အဲဒီလိုနဲ႕ရုပ္မွာ ၄ မ်ိဳးစြဲတယ္။
ဒါ့ေႀကာင့္ ယခုကာလ လူေတြ ေျပာျကတာဟာ ....
ဘယ္သူ အသက္ထြက္သြားျပီလို့ ေျပာၾကတယ္။
အဲဒါက အသက္က တစ္ျခား ရုပ္ကတစ္ျခား ထင္လို႔ ေျပာတာေပါ့။
တစ္ခ်ိဳ႕ အရပ္ေဒသမွာ ...
ကေလးသူငယ္မ်ား လန္႔ၿပီးငိုတဲ႕ အခါ ...
လိပ္ျပာစင္သြားတယ္ဆိုျပီး စေကာကို ပုတ္၍
လိပ္ျပာ ကိုျပန္ေခၚၾကတယ္ ။
ဒါေတြ ဟာလည္း အသက္လိပ္ျပာ ေခၚ ငါက တစ္ျခား ရုပ္ကတစ္ျခား ထင္မႈ ေတြပဲ။
ေသတဲ႕အခါ ... ကူးတို႔ခထည့္မႈ ေတြ
သခ်ၤိဳင္းက်ေတာ့ ... ပုဝါ ကေလးနဲ႕ထည့္ျပီး လိပ္ျပာကို အိမ္သို့ျပန္ေခၚမႈေတြ၊
တြင္းထဲမွာ ေခါင္းရင္းက ေလွခါးက ေလွကားကေလး ေထာင္မႈေတြ ၊
အခ်ိဳ႕ အရပ္ေတြမွာ ....
လူေသေကာင္နဲ႕ ဘုန္းႀကီး ေရွ့က ကန္ေတာ့ပြဲေတြမွာ
ခ်ည္မ်ွင္တန္းမႈေတြ၊
ၿပီးေတာ့ တရုတ္မ်ား မသာခ်တဲ႕အခါ ...
လိပ္ျပာစီးျပီး ရြာကိုျပန္ေစဖို႔ ၾကက္ကို မသာေခါင္းေပၚမွာ တင္ခဲ့မႈေတြ၊ေခါင္းရင္းစာထည့္မႈ ေတြ ၊
အိမ္မွာ ခုနွစ္ရက္လည္ေအာင္ ေနတယ္လို့ထင္မႈေတြ၊
အဲဒါေတြဟာ ....ရုပ္ကတျခား ငါကတျခား ထင္မႈ ေတြေၾကာင့္ လုပ္တာခ်ည္းပဲ ငျဖဴရဲ႕။
ဦးျဖဴ ။ ။မွန္လွပါ ဘုရား။
ဦးပညာ ။ ။နင္တို႔ေကာ ဒီမသာမွာ ကူးတို႔ခ ထည့္ေသးသလား။
ျမရီ ။ ။"ေရွးထုံးလည္း မပယ္နဲ႕"ဆိုလို႔ ထည့္လိုက္ပါတယ္ဘုရား ။
ဦးပညာ ။ ။ေရွးထုံးတိုင္း မွန္တာ မဟုတ္ဘူး ျမရီရဲ႕ ။
ေရွးက မိန္းမႀကီးေတြရဲ႕ ဘုရားရွိခိုးကို ငါဆိုျပပါ့မယ္၊နားေထာင္ၾက၊ ''အေရွ႕ဘက္မွာ နွင္းနဲ႕ေဝေဝ ေနနဲ႕ဝင္းဝင္း ေက်ာင္းေတာ္ရင္းမွာ
ေျမာက္လက္ကင္းပုံ စပယ္ခ်ဳံကို အုတ္အုတ္သဲသဲဠ ဆုေတာ္က်ဲ၍
ငရဲတကာအေပါင္း လြတ္ပါေစေသာ ျမတ္ရွင္ေစာ
ႀသကာသ ျသကာသ '' တဲ႕။
ကိုင္း ဘာအဓိပၸါယ္ရွိသလဲ။
ဘုရားဂုဏ္ေတာ္လည္း မဟုတ္၊
ဒါဟာ ေရွး အဖြားျကီးေတြ ငါတို့ ၆ နွစ္သား အရြယ္က ရွိ္ခိုးၾကတာပဲ။ ဒီဘုရား ရွိ္ခိုးဟာ ေရွးက ရွိခိုးတာပဲ ဆိုျပီး
ယခု ရွိခိုးလို႔ ေကာင္းပါ့မလား ငျဖဴရဲ႕။
ဦးျဖဴ ။ ။မေကာင္းပါဘုရား ။
ဦးပညာ ။ ။အဲဒီလိုေပါ့။
ေရွးက ဟာေပမယ့္ ေကာင္းတာ မွန္တာမွ ယူရတယ္။
မေကာင္းတာ မမွန္တာကို ပယ္ရတယ္။
ေရွးက လုပ္တိုင္းတာ မွန္ရင္ ... ဘုရားပြင့္စရာေတာင္ မလိုပါဘူး။
ေရွး အမွားေတြကို ပယ္ရေအာင္ လို႔ .... ဘုရားပြင့္ တာ ဟဲ႕ ငျဖဴရဲ႕။
ဦးျဖဴ ။ ။မွန္ွပါဘုရား။
ဦးပညာ ။ ။ရုပ္သည္ အတၱမဟုတ္ ( ဝါ )
ငါမဟုတ္ အသက္လိပ္ျပာ မဟုတ္ ။
ဘာေႀကာင့္ဆိုေတာ့ မျမဲလို့ေပါ့ ။
မျမဲပုံ စီစစ္ၾကရေအာင္၊
မိမိတို့ ရဲ႕ ႏွာေခါင္းကို အာရုံျပဳႀက၊
ထြက္ေလကို အသညထုတ္ႀကည့္ျက ၊
၄င္း ေလသည္ ႏွာေခါင္း မွထြက္လာျပီး
ႏွာေခါင္းနဲ႕ လက္တစ္ဝါးခန္႔ မွာ ေပ်ာက္ပ်က္ ကုန္ခန္းသြားလိမ့္မယ္။
စိတ္နဲ႕ျမင္ေအာင္ ၾကည့္ၾက၊ကုန္ခန္းသြားတာကို ေတြ႕ၾကရဲ႕လား။
ပရိတ္သတ္ ။ ။ ေတြ႕ပါတယ္ ဘုရား။
ဦးပညာ ။ ။ ကဲကဲ ရႈိက္ျပီး...ၾကည့္ၾကဦး ။
၊ႏွာဝ မွာဝင္ျပီး ဝမ္းထဲမွာ ေပ်ာက္ပ်က္ ကုန္ခန္းသြားလိမ့္မယ္။
စိတ္နဲ႕ ျမင္ေအာင္ ၾကည့္ၾက၊ျမင္ၾကရဲ႕လား။
ပရိတ္သတ္။ ။ျမင္ၾကပါတယ္ ဘုရား။
ဦးပညာ ။ ။၄င္း ထြက္ေလ ဝင္ေလသည္ ... ဝါေယာ ဓါတ္ ရုပ္တရား ၊
၄င္းရုပ္သည္ ျဖစ္လိုက္ ကုန္ခမ္း သြားလိုက္ နဲ႕ေနတယ္။
ဒါ့ေႀကာင့္ ခယေတၱန အနိစၥံလို႔ ဘုရားက ေဟာေတာ္ မူတာပဲ။
ခယေတၱန၊ကုန္တတ္ ခမ္းတတ္ ေသာေျကာင့္။အနိစၥံ၊အနိစၥမည္၏။
၄င္းထြက္ေလ နဲ႕ဝင္ေလသည္ ကုန္ခန္း ျပီးသည့္ေနာက္ ....
၄င္းတို့ ၏ အေမြ အႏွစ္ဟူ၍ ဘာမ်ားျပစရာ က်န္ခဲ႕သလဲ။
ဦးျဖဴ ။ ။ဘာမွ မက်န္ခဲ႕ပါဘုရား။
ဦးပညာ။ ။ ေအး-- ဒါ့ေၾကာင့္ ''အသာရကေတၱန အနတၱာ''
အသာရကေတၱန၊ ယူစရာ ရစရာ အႏွစ္သာရဘာမွ မရွိျခင္းေျကာင့္။ အနတၱာ၊အတၱမဟုတ္ (ဝါ)ငါမဟုတ္၊
အသက္လိပ္ျပာ မဟုတ္ ကုန္းခန္းျပီး သည့္ေနာက္ ယူစရာ ရစရာ အနွစ္သာရ ဘာလို့ မက်န္တာလဲဆိုေတာ့
အိမ္ကိုမီးေလာင္တဲ႕အခါ ...ဘာတစ္ခုမွ မက်န္ေတာ့ဘူး။
၊ေျပာင္သြားတာပဲဟု ေျပာၾကသလို
ယခုလည္း ဇရာမီး မရဏမီး ေလာင္သည့္ အတြက္ ေျပာင္တာ ရစရာ မရွိတာ ။
အဲ ဒီလို ဇရာမီး မရဏမီး အျမဲတမ္း ေလာင္ေနသည့္အတြက္ ...
"ဘယေတၱန ဒုကၡာ "တဲ႕။
ဘယေတၱန၊ ေႀကာက္ဖြယ္ ခမန္း ေဘးဘ် မ္းဟူေသာ အနက္ ေျကာင့္ ။ ဒုကၡာ၊ ဒုကၡ မည္၏။
အဲဒီလို အနိစၥ ဒုကၡ အနတၱျဖစ္တဲ့... ရုပ္ ကို
ငါ၊ငါ့ဟာ၊ ငါ့အတၱလို့ စြဲလမ္း ၾကတာ မမွားေပဘူးလား ငျဖဴရဲ႕။
ဦးျဖဴ ။ ။မွားပါတယ္ ဘုရား။
ဦးပညာ ။ ။ယခု ျပခဲ႕တာက ရုပ္သည္ ငါမဟုတ္ပုံ၊
ငါသည္ ရုပ္မဟုတ္ပုံ ကိုျပတာ၊
ရုပ္ထဲမွာ ငါရွိတယ္။ငါ ထဲမွာ ရုပ္ ရွိတယ္ ။
ငါ နဲ႕ရုပ္ တျခားစီလို့ ယူတဲ႕ အယူ မမွန္ပုံ ကိုေျပာ ဦးမယ္ ၊
နားေထာင္။
********************************************************
'' ဓမၼ႐ုံးေတာ္ ဉာဏ္မေဟာ္'' အပိုင္း-၇။
ရုပ္ အျပင္ ငါရွိေသးတယ္ ဆိုရင္ ....
၄င္းငါသည္ ဘာျပဳ၍ မိမိရုပ္ကို မအိုေအာင္ မနာေအာင္ မေသေအာင္ ...
မလုပ္နိုင္ရသလဲ၊ လုပ္နိုင္ရမယ္။
ရုပ္ကို ပိုင္တဲ႕ ငါမရွိလို႔သာ... အိုၾကရ နာၾကရ ေသၾကရတာေပါ့။
ဒါ့ေႀကာင့္ ၄င္း အစြဲ သုံးပါးဟာလည္း မမွန္ကန္ဘူး ။
ပရမတၳ တရားကို စိုးသူ ပိုင္သူ မရွိဘူး ။
အေျကာင္းေထာက္ပံ့ မႈ ရွိရင္ ျဖစ္တာပဲ ။
ျဖစ္တဲ႕ေနရာ မွာ ခ်ဳပ္ပုံကို ရွင္းျပဦးမယ္ ။
နားေထာင္ ။
ေျခ ေထာက္ ႏွစ္ဖက္ဟာ စုံရပ္ေနတဲ႕အခါ...
ေထာက္ကန္ ဝါေယာ ျဖစ္ေနတယ္ ။
မ, လိုက္တာနဲ႕ တျပိဳင္နက္ ေထာက္ကန္ဝါေယာခ်ဳပ္ျပီး
လႈပ္ရွားဝါေယာ ျဖစ္လာတာပဲ ။
တဖန္ မ,တဲ႕ေျခေထာက္ကို ခ်လိုက္တာနဲ႕ တျပိဳင္နက္
လႈပ္ရွားဝါေယာ ခ်ဳပ္ျပီး ေထာက္ကန္ ဝါေယာ ျဖစ္လာတာပဲ ။
ဒီလိုဆိုေတာ့ ပရမတၳတရားေတြဟာ ေနရာေရႊ႕ ၾကရဲ႕လား ။
ဦးျဖဴ ။ ။မေရႊ႕ပါဘူး ဘုရား ၊ ျဖစ္တဲ႕ေနရာမွာပဲ ပ်က္ပါတယ္။
ဦးပညာ ။ ။အဲ ဒီလို ဆိုေတာ့ ပစၥဳပၸန္ဘဝမွ အနာဂတ္ဘဝသို႔
ေရႊ႕ေျပာင္းတယ္လို႕ထင္တဲ႕ သႆတ အယူဟာ မမွားေပဘူးလား ။
ဦးျဖဴ ။ ။မွားပါတယ္ ဘုရား ။
ဦးပညာ ။ ။ ပစၥဳပၸန္ ရုပ္ နာမ္ သည္ ျဖစ္ရာ ေနရာ မွာ ခ်ဳပ္ျခင္းေႀကာင့္ အနာဂတ္ဘဝ မရွိေတာ့ဘူးလားဆိုေတာ့ ရွိတာေပါ့ ။
မရွိရင္ ဥေစၦဒ ဒိ႒ိျဖစ္မွာေပါ့။
ဘယ္လိုရွိသလဲဆိုေတာ့ ငါက ခ်ဥ္သီးကို စားျပီး မ်က္ႏွာ ရႈံ႕ျပလိုက္ရင္ နင္တို႔ ပါးစပ္ထဲ တံေတြးမျဖစ္ဘူးလား ။
ဦးျဖဴ ။ ။ ျဖစ္လာပါတယ္ ဘုရား ။
ဦးပညာ ။ ။ငါ့ ပါးစပ္ထဲက ခ်ဥ္ရည္ ဟာ.... နင္တို့ထံ လာသလား။
ဦးျဖဴ ။ ။ မလာပါ ဘုရား ။
ဦးပညာ ။ ။ေအး --- ဒီလိုေပါ့ ၊
ပစၥဳပၸန္ ဘဝမွာ ကိန္းေနတဲ႕ ကံဓါတ္ေၾကာင့္
အနာဂါတ္ ရုပ္ နာမ္ ေပၚရတာ ။
ပစၥဳပၸန္ ရုပ္ နာမ္ က အနာဂါတ္ သို႔ ေရႊ႕သြားတာ မဟုတ္ဘူး ။
အဲဒီလို ျမင္လာေတာ့ ဥေစၦဒ ဒိ႒ိလည္း လြတ္ ၊
သႆတ ဒိ႒ိကလည္း လြတ္ေတာ့ တာေပါ့ ။
သမၼာဒိ႒ိ ျဖစ္တာေပါ့ ။
ဒါမွ ဗုဒၶဘာသာ ျဖစ္တယ္။
မိလိႏၵမင္းျကီးက ပစၥဳပၸန္ဘဝက မေျပာင္းလဲဘဲ အနာဂတ္ ပဋိသေႏၶ ဘယ့္နွယ့္ျဖစ္မလဲ လို႔ ေမးလို႔
ရွင္နာဂသိန္က ပထမမီးခြက္ မွာ ဒုတိယမီးခြက္က လာညွိလို့ မီးစြဲတဲ႕အခါ ....
၄င္း ဒုတိယ မီးခြက္ မီးဟာ ပထမ မီးခြက္က ေျပာင္းလာတဲ႕မီးမဟုတ္ဘဲ
အေျကာင္းအက်ိဳးဆက္၍ ဒုတိယ မီးခြက္မွာ မီးေတာက္ရသလို၊
ျပီးေတာ့ ဆရာ့ ထံမွ ပညာသင္တဲ႕အခါ ....
ဆရာ့ထံမွ အသိဥာဏ္ မေျပာင္းလဲေသာ္လည္း
အေျကာင္းအက်ိဳးဆက္ျပီး တပည့္မွာ အတတ္ပညာတတ္သလို
ပစၥဳပၸန္ ရုပ္ နာမ္ သည္ ဘဝ တစ္ပါးသို့ မေျပာင္းပါဘဲ
အနာဂတ္ဘဝ မွာ ပဋိသေႏၶတည္ေျကာင္း ႏွင့္ ေျဖေတာ္မူပါတယ္။
တနည္း အားျဖင့္ ေျပာဦးမယ္ ေမာင္ျဖဴရဲ႕။
ဦျဖဴ ။ ။ ေဟာေတာ္မူပါဘုရား။
ဦးပညာ ။ ။ရန္ကုန္ အသံလြင့္ရုံကေနျပီး အသံလႊင့္လိုက္ေတာ့
ျမန္မာတစ္ျပည္လုံးရွိ ေရဒီယိုေတြမွာ အသံမေပၚဘူးလား ။
ဦးျဖဴ ။ ။ ေပၚလာပါတယ္ ဘုရား။
ဦးပညာ ။ ။အဲဒါ ရန္ကုန္ အသံလႊင့္ရုံက အသံဟာ...
ေရဒီယို ရွိရာသို့လာတာ မဟုတ္ဘူး ၊
မဓါတ္ ဖိုဓါတ္ေၾကာင့္ အသံေပၚလာတာ။
အကယ္၍သာ အသံဟာ လာရင္...
ေတာင္ေလတိုက္ေနတဲ႕အခါ
ရန္ကုန္ရဲ႕ေတာင္အရပ္မွာက ေရဒီယိုေတြမွာ အသံမေပၚနိုင္ေပဘူး။
ေျမာက္ေလတိုက္တဲ႕ အခါ
မႏၲေလး ျမစ္ျကီးနားက ေရဒီယိုေတြမွာ အသံမေပၚနိုင္ေပဘူး ။
တစ္ခါ အလြန္ေဝးတဲ႕ အေမရိကန္ အလြန္နီးတဲ႕ တရုတ္ျပည္မွ အသံကို တျပိဳင္တည္းလႊင့္တဲ႕အခါ ေဝးရာက ေနာက္က်ျပီး နီးရာကအရင္ အသံေပၚရမယ္။
အခုေတာ့ ဒီလိုမဟုတ္ဘူး ။
ျပိဳင္လြင့္ရင္ ျပိဳင္ပဲ အသံေပၚတယ္ ။
ဒါကို ေထာက္ျခင္းအားျဖင့္ မလာဘဲနဲ႕ ဓါတ္ခိုက္ျပီး ေပၚလာတာလို႕ယူရမယ္။
ဓါတ္ခိုက္ျပီး ဘယ့္နွယ့္ေပၚမလဲလို႔ ေတြးစရာရွိတယ္ ။
ေျပာဦးမယ္ နားေထာင္ ။
ဦးျဖဴ ။ ။မွန္ပါ၊ ေျပာပါဦး ဘုရား ။
ဦးပညာ ။ ။ျမစ္ႀကီးနားက မိန္းမႀကီးတစ္ေယာက္ဟာ ...
ရန္ကုန္မွာ သူ႔သားေလးကို ေက်ာင္းထားတယ္ ဆိုပါေတာ့ ။
၄င္းသားေလး အသည္းအသန္ ဖ်ားေနတဲ႕အခါ ....
လူၾကံဳ နဲ႕လည္း မေျပာ စာလည္း မရေပမယ့္
၄င္းအေမမွာ မေကာင္းဆိုးဝါး အိမ္မက္ျမင္မက္တယ္။
အဲဒီ အိမ္မက္ဟာ ဓာတ္ခိုက္ျပီး မက္တာျဖစ္တယ္ ။
ေရဒီယိုေတြဟာလည္း ဒီသေဘာပဲ။
ရန္ကုန္ အသံလႊင့္ရုံ က လႊင့္တဲ့ ပစၥဳပၸန္ ရုပ္ နာမ္ မွာရွိတဲ့ ကံ နဲ႕တူတယ္၊
ေရဒီယိုမွာ ေပၚတဲ့ အသံက အနာဂတ္ ဘဝနဲ႕တူတယ္။
အေမက ေရဒီယို နဲ႕တူတယ္ ၊
အဲဒီလို ပစၥဳပၸန္ရုပ္နာမ္ နဲ႕ အနာဂတ္ ရုပ္နာမ္တို႔ ရဲ႕ အစပ္ကိုျမင္မွ အဒၶါန အနိစၥကိုျမင္တယ္ ။
၄င္း အနိစၥနဲ႕ အေျကာင္းအက်ိဳး ဆက္ပုံကိုျမင္မွ ဥေစၧဒ သႆတ ၂- ပါးကလြတ္တယ္ ။
လြတ္မွ ဗုဒၶဘာသာ ျဖစ္မယ္။
ဒါ့ေႀကာင့္ ဘုရားကလည္း ... အစပ္သုံးျဖာ အလႊာ ေလးခုလို႔
ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ မွာ ေဟာေတာ္မူတယ္။
အတိတ္ဘဝက ...
အဝိဇၨာ ၊တဏွာ၊ဥပါဒါန္၊ကံ ၊သခၤါရ က တစ္လႊာ၊
ပစၥဳပၸန္ ဘဝက....
ဝိညာဏ္ ၊နာမ္ရုပ္ ၊သဠာယတန၊ဖႆ ၊ ေဝဒနာက တစ္လႊာ၊
ပစၥဳပၸန္ဘဝက....
တဏွာ ဥပါဒါန္၊ကမၼဘဝ၊ အဝိဇၨာ သခၤါရ က တစ္လႊာ၊
အနာဂတ္ဘဝက...
ဝိညာဏ္ နာမ္ရုပ္ သဠာယတန ၊ဖႆ၊ ေဝဒနာက တစ္လႊာ
ေပါင္းေလးလႊာ ျဖစ္တယ္။
အစပ္ကေတာ့ ...
အတိတ္ဘဝက တဏွာ၊ဥပါဒါန္၊ကမၼဘဝ၊အဝိဇၨာ သခၤါရနဲ႕ ပစၥဳပၸန္ဘဝ ဝိညာဏ္ ၊ နာမ္ရုပ္၊သဠာယတန၊ ဖႆ ေဝဒနာက တစ္စပ္။
၄င္း ဝိညာဏ္ နာမ္ရုပ္၊သဠာယတန ၊ဖႆ ေဝဒနာ နဲ႕ ပစၥဳပၸန္ဘဝ တဏွာ ၊ဥပါဒါန္၊ကမၼဘဝ အဝိဇၨာသခၤါရ က တစ္စပ္။
တစ္ခါ ၄င္း တဏွာ ၊ဥပါဒါန္ ၊ကမၼဘဝ၊အဝိဇၨာသခၤါရ နဲ႕ အနာဂတ္ဘဝ ဝိညာဏ္ နာမ္ရုပ္ ၊သဠာယတန၊ဖႆ၊ ေဝဒနာက တစ္စပ္
၊ေပါင္းသုံးစပ္ မျဖစ္ဘူးလား ေမာင္ ျဖဴရဲ႕ ။
ဦးျဖဴ ။ ။ျဖစ္ပါတယ္ဘုရား ။
ဦးပညာ ။ ။အဲဒီလို တစ္ဘဝ နဲ႕ တစ္ဘဝတို႔ ၏ အစပ္ကို ျမင္ေတာ့ ...
တစ္ဆက္တည္းလို႔ ထင္တဲ့ သႆတ အယူ ေပ်ာက္မသြားဘူးလား ။
ဦးျဖဴ ။ ။ေပ်ာက္ပါတယ္ ဘုရား။
ဦးပညာ ။ ။အတိတ္ဘဝက အေၾကာင္းေျကာင့္ ပစၥဳပၸန္ဘဝျဖစ္၊
ပစၥဳပၸန္ဘဝက အေၾကာင္းေျကာင့္ အနာဂတ္ဘဝ ေပၚတယ္လို႔
အေၾကာင္းအက်ိဳးဆက္ကို ျမင္ေတာ့ ဘဝျပတ္တယ္ ဆိုတဲ့
ဥေစၧဒ အယူ ေပ်ာက္မသြားဘူးလား ။
ဦးျဖဴ ။ ။ေပ်ာက္သြားပါတယ္ ဘုရား ။
ဦးပညာ ။ ။''အယူ နွစ္ပါး ကင္းစင္ျငား ဆိုက္သြား မဂ္ေသာတာ" တဲ႕။
လယ္တီဆရာေတာ္က ဆိုထားတယ္ ။
အဲဒီ အယူ ႏွစ္ပါး စင္ၾကယ္ေအာင္ ျမင္တဲ႕ အျမင္ဥာဏ္ကို သမၼာဒိ႒ိ မဂၢင္လို႔ ေခၚတယ္။
ေနမင္းျကီးထြက္လာရင္....
အေရာင္ေတြလည္း တစ္ခါတည္း ပါခဲ႕သလို ...
သမၼာဒိ႒ိ ေနမင္းထြက္လာရင္ ....
အေရာင္နဲ႕တူတဲ႕ က်န္မဂၢင္ ခုနစ္ပါးလည္း တစ္ျပိဳင္တည္းပါလာေတာ့တာပဲ။
မဂၢင္ သစၥာျဖစ္ရင္ သစၥာေလးပါးကို သိမႈ ကိစၥ ျပီးေတာ့တာေပါ့ ။
သစၥာေလးပါးကို သိရင္ ေသာတာပန္ျဖစ္ေတာ့တာပဲ ေမာင္ျဖဴရဲ႕။
ဦးျဖဴ ။ ။မွန္ပါ၊ဝမ္းသာစရာပဲ ဘုရား။
ဦးပညာ ။ ။ဒါ ေပမယ့္ ေမာင္ျဖဴေရ ---
''သညာသိ ပညာသိ''လို့ရွိေသးတယ္ ၊
၄င္းအသိ ႏွစ္ခုကို ဘယ့္နွယ့္လုပ္ျပီး ခြဲမလဲဆိုရင္ ....
ကိုယ့္ကိုယ္ ကို ဆင္ျခင္ရမယ္ ။
ငါဟာ ငါးပါးသီလ ျမဲရဲ႕လား လို႔ ဆင္ျခင္လိုက္ ။
ျမဲရင္ ပညာသိ ။
မျမဲရင္ သညာသိ ပဲ ရွိေသးတယ္။
ႀကိဳးစားျပီး မပိုင္ ပိုင္ေအာင္ ရႈ ျက။
ငါးပါးသီလ ျမဲျပီး သူေတာ္ေကာင္း ဥစၥာျဖစ္တဲ့ သဒၶါ ၊ သီလ ၊ သုတ ၊ စာဂ ၊ပညာ ၊ ဟိရီ ၊ ႀသတၱပၸ တို႔ တိုးပြားမွ ေသာတာပန္ ျဖစ္တယ္ ။
ႀကိဳးစားရင္ ျဖစ္နိုင္ပါတယ္ကြဲ႕ ေမာင္ျဖဴရဲ႕ ။
ဦးျဖဴ ။ ။မွန္ပါ ဘုရား ။
ဦးပညာ ။ ။ အဲ--- ယခု ျပခဲ႕တာ က ...
႐ူပကၡႏၶာ မွာစြဲတဲ႕ အတၱကိုခြါျပီး ေသာတာပန္ျဖစ္ေအာင္ ျပတာျဖစ္တယ္။
ေဝဒနာကၡႏၶာ ကိုဆက္ျပီး ေဟာဦးမယ္ နားေထာင္ႀက။
No comments:
Post a Comment