============
တရားနာတယ္တဲ့… တရားအားထုတ္တယ္၊ တရားေလ့လာတယ္ ဆိုတာ မိမိခႏၶာမွာ ႐ွိတဲ့တရားနဲ႔ အသိဉာဏ္္နဲ႔ ထပ္သြားဖို႔ လိုတယ္ေနာ္။ ႐ွိတဲ့တရား ဆိုတာ အာ႐ုံနဲ႔ ဒြါရ တိုက္ၿပီးေတာ့ ေပၚလာတဲ့ ခႏၶာငါးပါးကို ေျပာတာေနာ္။
ဉာတပရိညာစာအုပ္ထဲမွာ အာ႐ုံနဲ႔ ဒြါရ တိုက္ၿပီးေတာ့ ေပၚတဲ့ ခႏၶာငါးပါးကို ျဖစ္ပ်က္႐ႈလို႔ မပါလား။ အေလးခ်ိန္ သံုးဆယ္ ေလးဆယ္္႐ႈမရဘူးေပါ့။အေလးခ်ိန္ သံုးဆယ္ ေလးဆယ္ဆိုတာ အေဖ မိဘေမြးတဲ့ မ်က္စိနဲ႕ျမင္တဲ့ ေျခလက္အဂၤါ သံုးဆယ့္ႏွစ္ေကာ႒ာသ ကိုယ္ေကာင္ႀကီးကိုေျပာတာ။ ဒါ ၀ိပႆနာ မထိုက္ဘူးေနာ္။ ႐ုပ္ႏွစ္ခုတိုက္မွ ေပၚတဲ့ခႏၶာငါးပါးကို ႐ႈရမယ္ ၾကားလား။
မ်က္စိအၾကည္႐ွိရင္ ႐ူပါ႐ုံအဆင္း တိုက္မယ္၊ဆိုင္ရာ ၀ိညာဏ္ ျမင္သိစိတ္ မေပၚဘူးလား။
နားအၾကည္႐ွိရင္ အသံတိုက္မွာေပါ့။ ၾကားသိစိတ္ မေပၚဘူးလား။
ႏွာေခါင္းအၾကည္႐ွိရင္ အနံ႔တို္က္မယ္ေနာ္။နံသိစိတ္ မေပၚဘူးလား။
လွ်ာအၾကည္႐ွိရင္ ခ်ဳိ၊ခ်ဥ္၊စပ္၊ငန္၊ဖန္၊ခါး ရသာေျခာက္ပါး မတိုက္ဘူးလား။ စားသိစိတ္ မေပၚလား။
ကာယအၾကည္႐ွိရင္ ပထဝီေဖာ႒ဗၺ၊ ေတေဇာေဖာ႒ဗၺ၊ ဝါေယာေဖာ႒ဗၺ မတိုက္ေပဘူးလား။ ထိ သိစိတ္ မေပၚလားေဟ့။
မေနာအၾကည္႐ွိရင္ ဓမၼာ႐ုံတိုက္မယ္ေနာ္။ႀကံသိစိတ္ ေပၚမယ္။
ေပၚရင္ တစ္ဝိညာဏ္ထဲ ေပၚလို႔ ျဖစ္ကဲ့လား။ မျဖစ္ရင္ သူနဲ႔ သဟဇာတျဖစ္တဲဲ့ ေဝဒနာ၊သညာ၊ ေစတနာ မပါလား။
မ်က္စိနဲ႔ ဆိုင္ရာ ႐ူပါ႐ုံအဆင္း တိုက္မွာေပါ့။ တိုက္ရင္ ျမင္သိစိတ္ စကၡဳ၀ိညာဏ္ မေပၚလား။ ေပၚရင္ တစ္ဝိညာဏ္ထဲ ေပၚလို႔ ျဖစ္သလား။ မျဖစ္ရင္ သူနဲ႔ သဟဇာတျဖစ္တဲဲ့ ေဝဒနာ၊သညာ၊ ေစတနာ မပါလား။အဆင္းလို႔ ခံစားတာ လူလား ေဝဒနာလား။နတ္လား ေဝဒနာလား။ ျဗဟၼာလား ေဝဒနာလား။ ေဝဒနာ ေနာ္။ အဆင္းလို႔ မွတ္တာ လူ၊နတ္၊ ျဗဟၼာလား သညာလား။ ခံစားႏို္င္ေအာင္ ေစ့ေဆာ္တာ၊ မွတ္သားႏိုင္ေအာင္ ေစ့ေဆာ္တာ လူ၊နတ္၊ ျဗဟၼာလား ေစတနာလား။
ေဝဒနာ၊သညာ၊ ေစတနာ သုံးခု ေပါင္းေတာ့ နာမကၡႏၶာေလးပါး မျပည့္လား။ ဤေလးပါး ျပည့္စံုမွ ျမင္သိစိတ္ျဖစ္တာေနာ္။ လူ၊နတ္၊ ျဗဟၼာလား နာမကၡႏၶာေလးပါးလား။ မ်က္စိအၾကည္က လူ၊နတ္၊ ျဗဟၼာ ဟုတ္ကဲ့လား။ ႐ူပါ႐ုံအဆင္းက လူ၊နတ္၊ ျဗဟၼာ ဟုတ္ကဲ့လား။ ခႏၶာဖြဲ႕ၾကည့္ေတာ့ ႐ူပကၡႏၶာ မရလား။နာမကၡႏၶာေလးပါးနဲ႔ ႐ူပကၡႏၶာေပါင္း။ ဒါမ်က္စိမွာ ေပၚတာေနာ္။
ကိုယ္ထင္တာက လူ၊နတ္၊ ျဗဟၼာ။ ျမင္ေန ေတြ႕ေနတာက ခႏၶာငါးပါးေပါ့။ ဒါသကၠာယတရားလို႔ မေဟာဘူးလား။ ကဲ ငါလို႔ ယူဦးမလား။ လူ၊နတ္၊ ျဗဟၼာ လို႔ ယူဦးမလား။ အမွန္သိေတာ့ အမွား မေပ်ာက္လား။ အဲဒါ လိုရင္း အခ်က္ ကြဲ႕ေနာ္။ ျမင္ဆဲ လူ၊နတ္၊ ျဗဟၼာ လား ခႏၶာငါးပါးလား။ ၾကားဆဲ ၿမိဳ႕ရြာ တိုင္းျပည္လား ခႏၶာငါးပါးလား။ ခႏၶာငါးပါးလို႔ အမွန္သိ... ဤ ခႏၶာငါးပါး တရားေပၚမွာ လူ၊နတ္၊ ျဗဟၼာ သတၱဝါ လို႔ အမွတ္မွား အသိမွား အယူအဆမွားေတြ မေပ်ာက္လား။ အမွန္ သိေတာ့ အမွား ေပ်ာက္တယ္ေနာ္။ အမွားေပ်ာက္ရင္ သကၠာယဒိ႒ိ မျပဳတ္လား။ ဤခႏၶာငါးပါးက ျမင္ၿပီးရင္ မပ်က္လား။ ၾကားၿပီးရင္ မပ်က္လား။ အပ်က္ကို သိေတာ့ ခိုင္တယ္ ၿမဲတယ္လို႔ ယူဦးမလား။ အပ်က္ကိုသိေတာ့ ခိုင္တယ္ ၿမဲတယ္လို႔ ယူတဲ့ သႆတဒိ႒ိ မျပဳတ္လား။ ေနာက္ခႏၶာ အစားထိုးတာ သိေတာ့ ဘဝျပတ္တယ္လို႔ ယူဦးမလား။ အစားထိုးတာ သိေတာ့ ဘဝျပတ္တယ္လို႔ ယူတဲ့ ဥေစၦဒအယူ မျပဳတ္လား။ ခႏၶာငါးပါး ခႏၶာငါးပါးလို႔ အမွန္သိရင္ သကၠာယဒိ႒ိ ျပဳတ္တယ္ေနာ္။ သႆတဒိ႒ိ ဥေစၦဒဒိ႒ိ သကၠာယဒိ႒ိျပဳတ္ရင္ ေသာတာပန္ေပါ့။ ေသာတာပန္ ျဖစ္ရင္ ခ်မ္းသာစစ္ကို ရၿပီေနာ္။
ေက်းဇူးေတာ္ရွင္ အဂၢမဟာကမၼ႒ာနာစရိယ မံုလယ္ေတာရဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး ဘဒၵႏ ၱသံ၀ရ
အေမရိကန္ႏိုင္ငံတြင္ ၁၃၆၇-ခု၊ကဆုန္လဆန္း ၁၀-ရက္၊အဂၤါေန႔
(၁၇.၅.၂ဝဝ၅) ည (၇) နာရီ အခ်ိန္တြင္ ေဟာၾကားေတာ္မူေသာ
ခႏၶာဉာဏ္ေရာက္ ဒိ႒ိျဖဳတ္ တရားေတာ္မွ စာစီပူေဇာ္ပါသည္။
မံုလယ္ဇ
No comments:
Post a Comment