Wednesday, July 8, 2015

“မာေပါက္ရင္ ငါေပ်ာက္ၿပီ။”(ႏွီး-ေတာင္းဥပမာျပ)


ကဲ တခါ ဥပမာတစ္ခု ေပးလိုက္ၾကစို႕။ လူေတြ အေတာ့္ကို မ်က္စိလည္တာ။ မ်က္စိ လည္ ေပ်ာက္ေအာင္လို႔ တရားေဟာရတာ။ အမွန္သိရင္ အမွားေပ်ာက္တယ္။ ႏွီးေကာင္းေကာင္း၊ ႏွီးသပ္ ေကာင္းေကာင္း၊ ေတာင္းရက္ ေကာင္းေကာင္း။ မၾကားစဖူး ၾကားဖူးထပ္မံ။ ေရနဲ႔ဲျဖန္းလိုက္။ လူေလးငါးေျခာက္ေယာက္က ရပ္ ၾကည့္ေနတာ။ ကဲ အဲဒီလို ေနတဲ့အခါ ႏွီးကို မျမင္ရဘူးလား။ ႏွီးကို ျမင္ရတယ္။ ႏွီးေလး အေတာ္ေလးေပ်ာ့လို႕ ထိုင္းတဲ့အခါ သုံးေခ်ာင္းခ် ႏွစ္ေခ်ာင္းမ။ ႏွစ္ေခ်ာင္းခ် သုံးေခ်ာင္းမ။ နာရီ၀က္ေလာက္ ၾကာသြားကာ ေတာင္းတစ္လုံးၿပီးသြားၿပီ။ ႏွီးေတြ႕တာလား ေတာင္းေတြ႕တာလား။ ႏွီးက ဘယ္ေရာက္သြားလဲ ေဟ့။ ဟင္ စဥ္းစားေနာ္ လူေတြ မ်က္စိလည္တာ။ ႏွီးကို မေတြ႕ဘူးကြဲ႕။ ေတာင္းသာ ေတြ႕ေတာ့တာ။ ႏွီးေတြ႕သလား ေတာင္းေတြ႕သလား။
အဲဒီေတာင္း အစသတ္တဲ့ေနရာက အကုန္လုံုး ျပန္ၿပီးေတာ့ အကုန္ ျဖဳတ္ခ်လိုက္။ အကုန္လုံုး ျဖဳတ္ပစ္တဲ့အခါ ေတာင္းေတြ႕မလား ႏွီးေတြ႕မလား။ ေဟာ ေတာင္းက ဘယ္ေရာက္သြားျပန္ၿပီလဲ ေဟ့။ အမ္  စဥ္းစား လူေတြ မ်က္စိလည္တာ။ ေတာင္းကို ရွာလို႔ မေတြ႕  ႏွီးပဲ ေတြ႕တယ္။ ကဲ ပုံစံတစ္မ်ိဳး ရက္လိုက္။ ရက္ေတာ့ နာရီ၀က္ေလာက္ ၾကာေတာ့ ေတာင္းတစ္လုံး ၿပီးမသြားဘူးလား။ ႏွီးေတြ႕တာလား ေတာင္းေတြ႕တာလား။ စဥ္းစား လူေတြ မ်က္စိလည္တာ။
ကဲ ဘုရားေပးတဲ့ ၀ိဇၨာဆိုတဲ့ မ်က္မွန္နဲ႔ တပ္ၾကည့္။ ႏွီးကို ျမင္တာလား အဆင္းကို ျမင္တာလား။ ေတာင္းကို ျမင္တာလား အဆင္းကို ျမင္တာလား။ ေၾသာ္ အဆင္းကို ျမင္တာကဲြ႕။ စဥ္းစားေနာ္ ။
အမွန္သိရင္ အမွားေပ်ာက္တယ္ လို႔ မေဟာဘူးလား။ စိတ္က ႏွီးလို႔ မထင္လား။ ေတာင္းလုိ႔ မထင္လား။ ရွိတယ္လုိ႔ မယူလား။ ဘုရားေပးတဲ့ ဉာဏ္လက္နဲ႔ ကိုင္္စမ္းၾကည့္။ ကိုင္စမ္းၾကည့္။ ေတာင္းေတြ႕မလား မာတာေတြ႕မလား။ ႏွီးေတြ႕မလား မာတာ ေတြ႕မလား။ ႏွီးဘာျဖစ္လို႔ မေတြ႕တာလဲ။ ေတာင္း မေတြ႕တာ ဘာျဖစ္လို႕လဲ။ ေတြ႕တာက မာတဲ့သေဘာ။ မာတဲ့သေဘာ မာသေဘာ၊ မာဓာတ္၊ မာပရမတ္။ အဲဒီ မာ ေပါက္ဖို႔လိုတယ္။ “မာေပါက္ရင္ ငါေပ်ာက္ၿပီ။” ေဟာ အခု မာ မေပါက္ေတာ့ ႏွီးက မေပ်ာက္ ေတာင္းကမေပ်ာက္။ ႏွီးနဲ႔ ေတာင္း မေပ်ာက္ေတာ့ လူကမေပ်ာက္။ သကၠာယဒိ႒ိ ။
အမွန္သိေတာ့ အမွားေပ်ာက္တယ္ မေဟာဘူးလား။ ကဲ မာတယ္လို႔ သိတာ သူ၊ငါလား နာမ္တရားလား။ ကာယအၾကည္နဲ႔ မာတာက ႐ုပ္တရား မရလား။ နာမ္႐ုပ္ ႏွစ္ပါး။ ေတာင္းလား နာမ္ႏွင့္႐ုပ္လား။ ႏွီးလား နာမ္ႏွင့္႐ုပ္လား။ လူလား နာမ္ႏွင့္႐ုပ္လား။ ျဗဟၼာလား နာမ္ႏွင့္႐ုပ္လား။ နတ္လား နာမ္ႏွင့္႐ုပ္လား။ သကၠာယ တရား။ ကဲ ငါပါေသးရဲ့လား။ အဲဒါ ယုံၾကည္ဖို႔ လိုတာ။ ကဲ-အမွန္သိၿပီ။ အမွန္သိေတာ့ လူလို႔ ႏွလုံးသြင္း မွားတာေတြ မေပ်ာက္လား။ ႏွီးလို႔ မွားတာေတြ မေပ်ာက္လား။
အဲဒီ နာမ္႐ုပ္ေပၚမွာ ႏွီးလို႔ေတာ့ မသမုတ္ဘူးလား။ ေတာင္းလို႔ေတာ့ မေခၚဘူးလား။ လူလို႔ေတာ့ မေခၚဘူးလား။ ခ်စ္သီၼး ခ်စ္သားတို႔လို႔ မေခၚလား။ ညီေတာ္ အာနႏၵာ မေခၚလား။ သားေတာ္ ရာဟုလာလို႔ မေခၚလား။ ေခၚတာ ပယ္ရဲ့လား။ မပယ္ဘူး။ ဒါသမုတ္ရွိ။ ဘာေတြ ပယ္တာလဲ စိစစ္ဖို႔ို႔ မေကာင္းလား။ ညီေတာ္ အာနႏၵာလို႔ မထင္ဘူးလား။ ရွိတယ္လို႔ မယူလား။ ကဲ ဘုရားေပးတဲ့ ဉာဏ္လက္နဲ႔ ကိုင္္စမ္းၾကည့္။  ညီေတာ္ အာနႏၵာလို႔ ထင္တာ။ ဆံဖ်ားက ေျခဖ်ား အေရာက္ကို ကိုင္စမ္းၾကည့္။ ညီေတာ္ အာနႏၵာေတြ႕မလား ပူေႏြးေႏြးေတြ႕မလား။ ပူတာ ဥဏွေတေဇာ။ တစ္နည္းအားျဖင့္ ကိုင္စမ္းၾကည့္ ေအးတာ မေတြ႕လား။ ညီေတာ္ အာနႏၵာလား ေတေဇာဓာတ္လား။ ေအးတာ သီတ ေတေဇာ။ ပူတာ ဥဏွ ေတေဇာ။ ပူတယ္ ေအးတယ္ သိတာ သူ၊ငါလား ကာယ၀ိညာဏ္လား။ ကာယ၀ိညာဏ္က နာမ္တရား မရလား။ ပူတာေအးတာက ႐ုပ္တရားမရလား။ နာမ္႐ုပ္ႏွစ္ပါး။
ညီေတာ္ အာနႏၵာလား နာမ္ႏွင့္႐ုပ္လား။ ကဲနာမ္႐ုပ္ပဲ ေတြ႕တယ္ေနာ္။ ညီေတာ္ အာနႏၵာ မေတြ႕တာ ရွိလို႔လား မရွိလို႔လား။ ယံုရဲ႕လား။  မရွိရင္ ဘယ္လို စြဲမလဲ။ ကဲ သကၠာယဒိ႒ိ မျပဳတ္လားေဟ့။ နာမ္႐ုပ္ေပၚမွာ ညီေတာ္ အာနႏၵာလို႔ေတာ့ မေခၚရဘူးလား။ ေတြ႕တာက ညီေတာ္ အာနႏၵာလား နာမ္ႏွင့္႐ုပ္လား။ “နာမ္႐ုပ္လို႔သိ သမုတ္တာသိ။” ေခၚတာလည္း မပယ္ ေတြ႕တာက နာမ္ႏွင့္႐ုပ္။ ဘာေတြ ပယ္တာလဲ။ ညီေတာ္ အာနႏၵာလို႔ ထင္တယ္။ ရွိတယ္လို႔္ယူတယ္။ အထင္နဲ႔အယူကို ပယ္တာ။ အဲဒါမွ မသိ ဘုန္းႀကီးလည္း မတတ္ႏိုင္ဘူး။ ၾကားလားေဟ့။ အဟမ္း ဟမ္း ဟမ္း။ စဥ္းစား ။
ကဲ ေတြ႕တာနဲ႔ ထင္တာနဲ႔ ပိုင္းျခားဖို႔ မလိုဘူးလား။ ဉာတပရိညာ ။ အဲဒါကို ထပ္ကာ ထပ္ကာ ထပ္ကာ ေလ့လာဖို႔ လိုတယ္။ အခုေတာ့ ဒါ ခႏၶာက ျပေနတာကို မသိဘူး။ ေလွ်ာက္ၿပီးေတာ့ ဟိုေတြး ဒီေတြး…မေတြ႕ဘူးေဟ့။ ၀င္း၀င္းႀကီး ေပၚလာတာေဟ့ လာၿပီ ၾကားလား။ အ႐ိုးစုႀကီးေတြကြာ၊ အ႐ိုးစုႀကီးေတြ ေဟ့ လာၿပီ။ စဥ္းစားဖို႔ မေကာင္းလား။ ေအး ေအး အဲလို ေလ့လာ။ ခႏၶာျပတာကို ေလ့လာရမွာ။ အဲဒါ သေဘာေပါက္ဖို႔ မလိုဘူးလား။ အဲဒါ ရွိတာနဲ႔ သိတာနဲ႔ ထပ္မသြားဘူးလား။ ေအး အဲဒါ လိုတယ္။

ေက်းဇူးေတာ္ရွင္ အဂၢမဟာကမၼ႒ာနာစရိယ မံုလယ္ေတာရဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး ဘဒၵႏ ၱသံ၀ရ ။

အေမရိကန္ႏိုင္ငံတြင္ ၁၃၆၇-ခု၊ကဆုန္လဆန္း ၁၀-ရက္၊အဂၤါေန႔
(၁၇.၅.၂ဝဝ၅) ေန႔လည္ (၂) နာရီ အခ်ိန္တြင္ ေဟာၾကားေတာ္မူေသာ
ခႏၶာဉာဏ္ေရာက္ ဒိ႒ိျဖဳတ္ တရားေတာ္မွ စာစီပူေဇာ္ပါသည္။
မံုလယ္ဇ

No comments:

Post a Comment