======================
ဒုကၡေ၀ဒနာ ကိုယ္မွာ ေပၚသည္။ သုခေ၀ဒနာ ကိုယ္မွာေပၚသည္။ ေသာမနႆေ၀ဒနာ စိတ္မွာေပၚသည္။ ေဒါမနႆေ၀ဒနာ စိတ္မွာေပၚသည္။ သူ႕စိတ္မွာျဖစ္တာ ေလ့လာဖုိ႔မေကာင္းလား။ ဥေပကၡာေ၀ဒနာ မ်က္စိမွာ ေပၚသည္။ ဥေပကၡာေ၀ဒနာ နားမွာ ေပၚသည္။ ဥေပကၡာေ၀ဒနာ ႏွာမွာ ေပၚသည္။ ဥေပကၡာေ၀ဒနာ လွ်ာမွာ ေပၚသည္။ ဆိုးေကာင္း ႏွစ္ပါး မပါဘူး။ ပါရဲ႕လား။ အခါတိုင္းက ေဟာခဲ့တယ္။ ျပန္ၿပီးေတာ့မွ စားၿမံဳ႕လႊဲသလို၊ ကၽြဲမ်ား၊ ႏြားမ်ား တစ္ေနကုန္ စားတဲ့ အစာ ညက်ေတာ့ ခ်ည္တိုင္မွာ မစားရဘူး။ တစ္မိုးခ်ဳပ္ စားတာကို အစာေၾကေအာင္လုိ႔ စားၿမံဳ႕လႊဲတယ္။ ၾကားလား။ ကိုင္း အခုလည္း အဲဒီလို စားၿမံဳ႕လႊဲသလို ကိုယ္ေလ့လာ ခဲ့တဲ့ တရားေတြကို ျပန္ႏွလံုးသြင္းဖို႕ မေကာင္းဘူးလား။ စဥ္းစားၾကည့္ေနာ္။ အဲဒီလို စစ္ ၾကည့္တဲ့ အခါက်ေတာ့ကာ ထိထိမိမိ အျမင္ခံ အဆင္း႐ူပကၡႏၶာထဲမွာ ခ်စ္စရာ ပါ ပါမလား။ ခ်စ္စရာမပါရင္ မုန္းစရာေကာ ပါရဲ႕လား။ (သုိ႔မဟုတ္ရင္) ခ်စ္စရာ သူ႔စိတ္ကလုပ္ထားတာ။ မုန္းတာ သူ႔စိတ္ကလုပ္တာ။ အျမင္ခံ အ႐ႈ႕ခံထဲမွာ ခ်စ္စရာမပါဘူး မုန္းစရာမပါဘူး၊ အဲဒါယံုၾကည္ဖို႕ မေကာင္းဘူးလား။
ကဲတစ္ခါ ျပန္ၿပီးေတာ့မွ ဆန္းစစ္ဦး။ လင္မယားရန္ေတြ႕လို႕ ကြဲတယ္ဆိုတာ ခ်စ္လို႔လား၊ မုန္းလို႔လား။ မုန္းလို႔ကြဲတာ။ ကြဲတယ္ ဆိုတာ ျပန္ၿပီးေတာ့ ေစ့စပ္္၊ သူ႔ဘက္ ငါ့ဘက္ ေရလည္ေအာင္၊ အကြက္လည္ေအာင္ စိတ္ေက်နပ္ေလာက္ေအာင္၊ ေျပေအာင္ စိတ္ဆိုးေျပေအာင္ ေျပာေတာ့၊ ေျပလို႕ လင္မယား ျပန္လုိ႔ မေပါင္းမိဘူးလား။ တကယ္ စိတ္ဆိုးစရာပါရင္၊ မုန္းစရာ ပါရင္ ျပန္ေပါင္းလို႕ျဖစ္ပါ့မလား။ အဲဒါ ယံုရဲ႕လား။ တကယ္သာ ခ်စ္စရာ ပါရင္လဲ လင္မယား ရန္ေတြ႕တယ္လို႕ ရွိပါ့မလား။
ရန္ေတြ႕တာ ေထာက္ၾကည့္ေတာ့ ခ်စ္စရာ မပါဘူးကြဲ႕။ ၾကားလား။ ျပန္ေပါင္းမိတာ ေတြ႕ေတာ့လည္း မုန္းစရာ မပါဘူးကြဲ႕။ အဲဒါကိုစဥ္းစား ဒါ အလုပ္လုပ္တာ။ ေဟာ ကိုယ့္စိတ္မွာျဖစ္တာ ေသာမနႆေ၀ဒနာ စိတ္မွာေပၚသည္။ ေဒါမနႆေ၀ဒနာ စိတ္မွာေပၚသည္။ စိတ္မွာျဖစ္တာပါလား။ ကဲ အျမင္ခံမွာျဖစ္တာ ဟုတ္ကဲ့လား။ အဲဒီလို စိစစ္ဖို႕ မေကာင္းဘူးလား။
အဲဒီလိုစိတ္ကို ေ၀ဖန္ စိစစ္ၾကစို႕ဆုိေတာ့…. ေရွးကဆရာေတာ္ေတြ ဘယ္လိုဥပမာ ေပးသလဲ။ ၀ိညာဏကၡႏၶာ အိမ္မက္ ပမာဏ။ အိမ္မက္ထဲမွာ ေရႊအိုးရလို႕ မက္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြ၊ သိန္းထီေပါက္လို႕မက္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြ မရွိဘူးလား။ မႏုိးခင္ၾကား စိတ္ကူး မယဥ္ဘူးလား။ စိတ္ကူးယဥ္ တယ္ေနာ္။ ႏိုးလိုက္တဲ့ တစ္ခ်ိန္တည္းကိုယ့္ စိတ္ကူးအတိုင္း ျဖစ္မျဖစ္။ ဒါတကယ္ရွိလို႔လား၊ မရွိလို႔လား။ အခုလည္းသူ႔ စိတ္မွာျဖစ္တာ တကယ္ ရွိတာမဟုတ္ဘူးကြဲ႕။ အဲဒီလို ေလ့လာဖို႕ မေကာင္းဘူးလား။
တနည္း အားျဖင့္ မ်က္လွည့္ပမာဏလို႕ မေဟာဘူးလား။ မ်က္လွည့္ျပတဲ့ ေရႊေတြ၊ ေငြေတြ သံုးလို႕ စြဲလို႕ရသလား။ မ်က္လွည့္ျပတဲ့ ဆန္ေတြ ခ်က္လို႕ ျပဳတ္လို႕ရသလား။ (မရဘူး)။ ဘာျဖစ္လို႕ မရလဲ၊ တကယ္ရွိတာ မဟုတ္ဘူး တူေတာ့ တူမေနဘူးလား။ အခုလည္း တူတယ္ကြဲ႕။
ဘယ္လို တူတာလဲလို႕ စဥ္းစားဦး။ (ဥာဏ္)၃ အလုပ္။ အခုဓါတ္ပံုရိုက္မယ္ အဲဒီ ဟုိက ဓါတ္ပံု ႐ိုက္ေတာ့ မိမိ ခႏၶာကိုယ္ႀကီးက ဖလင္ထဲကို ၀င္သြားသလား။ မ၀င္ဘူးေနာ္။ ဒီက ကိုယ္ေကာင္ႀကီးက ဟိုထဲကို မ၀င္ဘူး။ သို႕ေသာ္လည္း အဲဒီထဲမွာ ကိုယ္နဲ႕တူတဲ့ အလား သဏ ၭာန္ ပံုတူ မေပၚဘူးလား။ အလားတူ ဒီက ဟိုဘက္ကို မေရာက္ဘူး။ ဒီဟာမဟုတ္ဘူး ၾကားလား။ စဥ္းစားဖို႔ မေကာင္းဘူးလား။ တူေတာ့ မတူဘူးလား။ တကယ့္ ကိုယ္ေကာင္ႀကီး ဟုတ္ကဲ့လား။
ကဲ တစ္ခါျပန္ၿပီးေတာ့ စဥ္းစားဦး။ ေတာထဲ ေတာင္ထဲ သြားဖူးတဲ့အခါ အေပါင္းအေဖာ္နဲ႕ သြားၾက။ ျပန္ခါနီး က်ေတာ့ တစ္ေယာက္နဲ႔ တစ္ေယာက္ လူစုရတယ္။ (ေအာင္ေမာ္)၂ ပဲ့တင္သံက (ေအာင္ေမာ္)၂ ။ ဒီက (ေအာင္ေမာ္)၂ ဟိုက(ေအာင္ေမာ္)၂ ပဲ့တင္သံ မလာဘူးလား။ ကဲဟိုက အသံ ဒီက ဟုတ္္ရဲ႕လား။ မဟုတ္ဘူးေနာ္။ ကဲ ဒီက အသံကုိ ကင္းလို႔ေကာ ဟုိမွာ ျဖစ္ပါ့မလား။ ဒီက အသံကင္းလုိ႔ ျဖစ္ပါ့မလား။ ဒီက အသံကား ဟုိက အသံ ဟုတ္ကဲ့လား။ ကဲ ဒီကအသံက ဒီကအသံပဲ။ ဟိုက ပဲ့တင္သံ လို႕မေျပာၾကဘူးလား။ တူေတာ့ မတူလား။ ဒီကအသံ ဟုတ္ကဲ့လား။
အခုလည္း လူေသတဲ့အခါ ဒီက ျမင္တဲ့ဆီမွာ ခ်ဳပ္တယ္လို႕ ဘုရား မေဟာဘူးလား။ ဘ၀ျပန္တဲ့အခါ မေျပာႏုိင္ဘူးလား။ အကုန္ ေျပာႏုိင္တာကြဲ႕။ သူ ထားတာေတြေလ။ ေဟာ သူထားခဲ့တာေတြ ေပသီးေတြ၊ ဒိုးေတြ ေသတၱာထဲမွာ ထားခဲ့တာ။ အကုန္လံုး ေျပာတာ။ ဟုတ္တယ္ေဟ့။ အကုန္ သူေျပာတဲ့အတိုင္း ကုိက္တယ္။ မေျပာဘူးလား။ ကဲ မ်က္ျမင္ဘုရားက ျမင္တဲ့ဆီမွာ ခ်ဳပ္၊ ၾကားတဲ့ဆီမွာ ခ်ဳပ္လို႕ မေဟာဘူးလား။
ဘာ့ေၾကာင့္ ေျပာႏုိင္တာလဲ။ ကမၼသတၱိ။ အဲဒီ ကမၼသတၱိ က်န္လို႕ေျပာႏုိင္တာဗ်။ စဥ္းစားဖို႔ မေကာင္းလား။ အဲဒီ ကမၼသတၱိ ကုသိုလ္ကံ၊ အကုသိုလ္ကံ။ ကဲ တစ္ခါ လူႏွစ္ေယာက္ ရန္ ေတြ႕တယ္။ ရန္ေတြ႕လုိ႔ တစ္ေယာက္နဲ႔ တစ္ေယာက္ ေသေလာက္ေအာင္ ႀကံစည္တာ။ ရန္ေတြ႕လို႔ၿပီးေတာ့ တစ္ေယာက္က မိုးကုတ္ ေက်ာက္တြင္း တက္သြားေတာ့တာတဲ့။ ႏွစ္ေပါင္း ႏွစ္ဆယ္ၾကာတယ္။ အဲဒီလူကို ရန္ေတြ႕တဲ့လူကို တစ္ခါမွ မျမင္ရဘူး။ မျမင္ေတာ့ကာ ေပၚေသးရဲ႕လား၊ မေပၚေတာ့ဘူးေနာ္။ သူကျပန္လာေတာ့ကာ သူ႔ကိုျမင္ေတာ့ ဟိုတုန္းက ရန္ေတြ႕တာေတြ ျပန္မေပၚဘူးလား။ ကမၼသတၱိ က်န္တာကြဲ႕။ ၀မ္းႏုတ္ေဆး စားလည္း မပါဘူးေဟ့။ ၾကားလား။ ၀မ္းႏုတ္ေဆး စားလည္း ပါမသြားဘူး။ ဒါ ကမၼသတၱိ။ အဲဒီလို ယံုၾကည္ဖို႔မေကာင္းလား။ အဲဒီ သတၱိ က်န္တာဗ်။
ဒါမုိ႔ စကၡဳ၀ိညာဏံ အနိစၥံ၊ ျမင္ၿပီးရင္ ခ်ဳပ္တယ္။ မ်က္စိမွာ ျမင္တာ၊ မ်က္စိမွာ ခ်ဳပ္တယ္။ ဆံခ်ည္ တစ္ေခ်ာင္းစာမွ် ေရႊ႕လို႕မရဘူး။ နားက ၾကားတာ၊ နားမွာ ခ်ဳပ္တယ္။ ဘယ္မွ မေရႊ႕ ဘူး။ ၾကားရဲ႕လား။ အဲလိုသိဖို႕လိုတာဗ်။ အခုေတာ့ ဟုိဘဝ ေရာက္သြားၿပီလုိ႔ ယူေတာ့တာ ၾကားလား။ ေျခာက္တယ္ကြဲ႕။ တေစၧပူး ေျပာတာကြဲ႕။ ဆြမ္းသြတ္ဦးစုိ႔။ မလာဘူးလား။ ပူးေျပာတာတဲ့ ၾကားရဲ႕လားေဟ့။ စဥ္းစား။ ဒီက ျမင္တဲ့စိတ္က ဒီမွာခ်ဳပ္တာ။ ဘာ့ေၾကာင့္လဲ သတၱိက က်န္လို႕။ ၾကားလား။ အဲဒီလို ေလ့လာဖို႔ မေကာင္းလား။ ေအး အဲလို စဥ္းစားရတယ္။
ေက်းဇူးေတာ္ရွင္ အဂၢမဟာကမၼ႒ာနာစရိယ မံုလယ္ေတာရဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး ဘဒၵႏ ၱသံ၀ရ
အေမရိကန္ႏိုင္ငံတြင္ ၁၃၆၇-ခု၊ကဆုန္လဆန္း ၁၃-ရက္၊ေသာၾကာေန႔
၂ဝ.၅.၂ဝဝ၅၊ေန႔လည္ (၂) နာရီ အခ်ိန္တြင္ ေဟာၾကားေတာ္မူေသာ
ခႏၶာဉာဏ္ေရာက္ ဒိ႒ိျဖဳတ္ တရားေတာ္မွ စာစီပူေဇာ္ပါသည္။
မံုလယ္ဇ
No comments:
Post a Comment