အခုဘုန္းၾကီးေျပာတာေဟာတာ ျမင္တာလား၊ ၾကားတာလား။ ၾကားတယ္ဆိုတာ နားအၾကည္ မ႐ွိဘူးလား၊ ဒီက ဘုန္းၾကီးကအသံနဲ႔ မတိုက္လား။ ၾကားသိစိတ္ေလး မေပၚလား-၊ လူလား။ ၾကားသိစိတ္၊နတ္လား ၾကားသိစိတ္။ျဗဟၼာလား ၾကားသိစိတ္။ ၾကားသိစိတ္က နာမ္တရားမရလား-၊ ေသာတအၾကည္ႏွင့္ အသံက ႐ုပ္တရားမရလား။ နာမ္႐ုပ္ႏွစ္ပါး- နာမ္႐ုပ္ပဲေတြ႔တယ္ေနာ္၊ လူ ေတြ႔သလား၊ နာမ္႐ုပ္ေတြ႔သလား။ နတ္ ေတြ႔သလား၊ နာမ္႐ုပ္ေတြ႔သလား။ ၊ျဗဟၼာ ေတြ႔သလား၊ နာမ္႐ုပ္ေတြ႔သလား။ နာမ္႐ုပ္က ပရမတ္၊ လူက ပညတ္၊နာမ္႐ုပ္က ပရမတ္ နတ္က ပညတ္၊နာမ္႐ုပ္က ပရမတ္ ျဗဟၼာက ပညတ္။ေဟာ ကဲ နာမ္႐ုပ္ေတြ႔တဲ့အခါ လူေတြ႔ေသးရဲ႕လား၊နတ္ကားေတြ႔ရဲ႕လား၊ျဗဟၼာကားေတြ႕ရဲ႕လား။ ဘာျဖစ္လို႔ မေတြ႔တာလဲ။ မ႐ွိရင္ ဘယ္လိုစြဲမလဲ- အဲဒါကို သကၠာယဒိ႒ိျဖဳတ္တယ္လို႕ေခၚတာ။
အဲဒီ နာမ္႐ုပ္ႏွစ္ပါးအေပၚမွာ ဌာႏူပစာရအားျဖင့္ တင္စားျပီးေတာ့ လူအစားစား၊ နတ္အစားစား၊ ျဗဟၼာအစားစား၊ တိရစာၦန္အစားစား၊ ၊ျပိတၱာ၊ အသူရကာယ္ အစားစား ငရဲအစားစား လို႔ မေခၚၾကဘူးလား။ အဲဒါ သမုတ္႐ွိ အေခၚ႐ွိ ။ မသမုတ္လည္း႐ွိ၊ သမုတ္လည္း႐ွိက နာမ္႐ုပ္႐ွိတာ။ ဘယ္ပံု႐ွိတာလဲ အနိစၥ၊ ဘယ္ပံု႐ွိတာလဲ ဒုကၡ၊ ဘယ္ပံု႐ွိတာလဲ အနတၱ ။အနိစၥ၊ဒုကၡ၊ အနတၱ အေနနဲ႔႐ွိတာ၊ အဲလို စိစစ္ဖို႔္ မေကာင္းလား။ အဲဒါပြားလို႔သိတာ ေဟာ- ပရမတ္ေတြ႔ျပီ၊ ပရမတ္ေတြ႔သြားျပီ။ ပရမတ္ေတြ႔ေတာ့ ပညတ္မေပ်ာက္ဘူးလား။ လူလား နာမ္နဲ႕႐ုပ္၊နတ္လား နာမ္နဲ႕႐ုပ္၊ျဗဟၼာလား နာမ္နဲ႕႐ုပ္လား။ နာမ္႐ုပ္က ပရမတ္၊ လူ က ပညတ္၊နာမ္႐ုပ္က ပရမတ္၊နတ္ က ပညတ္၊နာမ္႐ုပ္က ပရမတ္၊ျဗဟၼာက ပညတ္၊ ေဟာ-နာမ္႐ုပ္ပဲေတြ႔တယ္။ အဲဒီ အဖံုးကိုဖြင့္ၾကည့္လိုက္တာ။ ထင္တာနဲ႔ ေတြ႔တာေလ။
ကဲ သမီးေလးအေနနဲ႔ သားကေလးအေနနဲ႔ ေပြ႔ျပီးေတာ့ နမ္းၾကည့္လိုက္ ၊ သမီးေတြ႕သလား-အနံ႕ေတြ႕သလား၊သား ေတြ႕သလား-အနံ႕ေတြ႕သလား၊ အနံ႔ကိုသာ သမီး၊ အနံ႔ကိုသာ သားဆိုရင္ အန႔ံဟူသမွ်ေတြ သမီးလို႔ ေခၚရမွာ ဒီလိုကားျဖစ္ပါ့မလား။ သားလို႔ေခၚျဖစ္ပါ့မလား၊ အနံ႔လု႔ိနံသိတာက ဃာနဝိညာဏ္ နာမ္တရားမရလား။ အနံ႔က႐ုပ္တရားမရလား၊ နာမ္႐ုပ္ႏွစ္ပါး။ သမီးလား-နာမ္ႏွင့္႐ုပ္။သားလား-နာမ္ႏွင့္႐ုပ္-၊ မင္းသမီးလား-နာမ္ႏွင့္႐ုပ္-၊ မင္းသားလား-နာမ္ႏွင့္႐ုပ္-။ နာမ္႐ုပ္က ပရမတ္၊မင္းသမီးကပညတ္၊နာမ္႐ုပ္က ပရမတ္ သားကပညတ္၊နာမ္႐ုပ္က ပရမတ္ သမီးကပညတ္၊၊နာမ္႐ုပ္က ပရမတ္ မင္းသားကပညတ္၊၊ ပညတ္ဆိုတာ ေခၚတာေျပာတာ၊ ႐ွိတာမွ မဟုတ္ဘဲ၊ ေတြ႔တာက နာမ္႐ုပ္ေတြ႔တယ္ေနာ္။ သမီး ေတြ႔သလား၊ နာမ္႐ုပ္ေတြ႔လား။ ၊သား ေတြ႔သလား၊ နာမ္႐ုပ္ေတြ႔လား။ ဒါဆိုသားေတြ၊သမီးေတြ ဘာေၾကာင့္မေတြ႔တာလဲ-။ အဲဒါ ယံုၾကည္ရင္ စြဲစရာလိုေသးရဲ႕လား-။ ကဲ- စြဲရမွာက နာမ္႐ုပ္ကို စြဲဖို႔လိုတာ။ နာမ္႐ုပ္ကို စြဲဖို႔ လိုတယ္။႐ွိတာစြဲရမွာေနာ္။
႐ုပ္တရားၾကီးက ေဖာက္ျပန္ျပီးေတာ့ မပ်က္လား။ နာမ္တရားက သိျပီးေတာ့ မပ်က္လား။ ပ်က္ရင္ နာမ္႐ုပ္ေတြ႔သလား၊ မ႐ွိတာေတြ႔သလား-။ မ႐ွိတာ အနိစၥ၊ သိတာ မဂၢလို႔ မေဟာဘူးလား။ကဲ နာမ္႐ုပ္ေတြ႔သလား မ႐ွိတာေတ႔ြသလား။ မ႐ွိတာ အနိစၥေနာ္။သိတာ မဂၢ မေဟာဘူးလား။ ကဲျဖစ္ၿပီးေတာ့ပ်က္သြားတာ ဘာသစၥာလဲ။ ဒုကၡသစၥာေနာ္၊ ခ်မ္းသာတဲ့ တရားလား၊ ဆင္းရဲတဲ့တရားလား။ ဆင္းရဲတဲ့တရားလို႔ အမွန္သိတဲ့အခ်ိန္ လူခ်မ္းသာနတ္ခ်မ္းသာ၊ ျဗဟၼာခ်မ္းသာေတြ႔ေသးရဲ႕လား-၊ ေတြ႔တာက လူခ်မ္းသာလား၊ဒုကၡသစၥာ နတ္ခ်မ္းသာလား၊ဒုကၡသစၥာ ျဗဟၼာခ်မ္းသာလား၊ ဒုကၡသစၥာ။ သိပယ္လို႔ မေဟာလား-၊ ဒုကၡသစၥာလို႔ သိတဲ့အခ်ိန္ လူခ်မ္းသာ၊ နတ္ခ်မ္းသာ၊ ျဗဟၼာခ်မ္းသာလို႔ ယူဦးမလား-။ ႐ွိမွမ႐ွိဘဲေနာ္။ ေတြ႔တာကို အမွန္မယူရဘူးလား-။ ကဲ ဆင္းရဲတဲ့ တရားေတြ႔တယ္။ ဆင္းရဲတဲ့ တရားသိတယ္ဆိုကတည္းက တဏွာလာေသးရဲ႕လား၊ ဥပါဒါန္ လာေသးရဲ႕လား၊ ကံလာေသးရဲ႕လား၊ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ သံုးမ်ဳိးမျပတ္လား-၊ ေနာက္ခႏၶာ ဇာတ္မသိမ္းလား၊ နိေရာဓသစၥာ၊ စဥ္းစားဖို႔ မေကာင္းလား-။
ကဲ နိေရာဓဆိုတာ ကိေလသာ မခ်ဳပ္ဘူးလား-၊ ခႏၶာမခ်ဳပ္ဘူးလား။ အဲဒါ နိဗၺာန္လို႔ မေဟာဘူးလား-၊ ခႏၶာသာ႐ွိရင္ နိဗၺာန္ျမင္ရပါ့ မလား- ခႏၶာကပရမတ္၊ နာမ္႐ုပ္ကပရမတ္။ အဲဒီ ပရမတ္ကဖံုးေနေတာ့တာ၊ နိဗၺာန္မျမင္ရတာ ခု နာမ္႐ုပ္လည္းမေတြ႔၊ ခႏၶာလည္းမေတြ႔၊ ေတြ႔တာက အနိစၥလကၡဏာ ဒုကၡသစၥာ၊ဒုကၡလကၡဏာ ဒုကၡသစၥာ၊အနတၱလကၡဏာ ဒုကၡသစၥာ သိျပီ-ကဲ သိတယ္ဆိုေတာ့ ႏွလံုးသြင္းမွားတဲ့ အဝိဇၨာမခ်ဳပ္လား၊ လိုခ်င္တဲ့ တဏွာလာေသးလား၊ စြဲလန္းတဲ့ ဥပါဒါန္လာေသးလား-၊ ကဲကိေလသဝဋ္မခ်ဳပ္ဘူးလား-၊ တရားနာတာ၊ တရားအားထုတ္တာ ကိေလသဝဋ္ခ်ဳပ္ဖို႔ အဓိက၊ ကိေလသဝဋ္ခ်ဳပ္ရင္ ကမၼဝဋ္ လာေသးရဲ႕လား-၊ ကမၼဝဋ္မလာရင္ ဝိပါကဝဋ္လာေသးရဲ႕လား။ ဝဋ္သံုးပါး ကြ်တ္တာ ဘယ္လိုေခၚမလဲ- နိဗၺာန္။
ေက်းဇူးေတာ္ရွင္ အဂၢမဟာကမၼ႒ာနာစရိယ မံုလယ္ေတာရဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး ဘဒၵႏ ၱသံ၀ရ
အေမရိကန္ႏိုင္ငံတြင္ ၁၃၆၇-ခု၊ကဆုန္လဆန္း ၈-ရက္၊တနဂၤေႏြေန႔(၁၅.၅.၂ဝဝ၅)၊ည (၇)နာရီ အခ်ိန္တြင္ ေဟာၾကားေတာ္မူေသာ ခႏၶာဉာဏ္ေရာက္ ဒိ႒ိျဖဳတ္ တရားေတာ္။ မွစာစီပူေဇာ္ပါသည္
မံုလယ္ဇ
No comments:
Post a Comment