Wednesday, July 8, 2015

႐ုပ္နာမ္ သုညတ။(ငါးသေလာက္နဲ႔ ပဲႀကီးဟင္း ဥပမာျပ)

တစ္ခါျပန္ၿပီးေတာ့ ႐ုပ္တလံုး နာမ္တလံုး သုညတ ဆိုက္ဖို႔လိုတယ္။ ပညတ္ ပရမတ္လည္း သိဖို႔ ပယ္သင့္တဲ့တရားကို ပယ္ဖို႔။ မပယ္သင့္တာ မပယ္ဖို႔ စိစစ္ဖို႔ မေကာင္းဘူးလား။ ကဲ မိမိက ေနၿပီးေတာ့မွ ငါးႀကီးေၾကာ္ စားၾကည့္လိုက္။ ငါးသေလာက္ေၾကာ္ ေပါ့ဟာ ရန္ကုန္မွာေတာ့ နာမည္ႀကီးပါ့။ ငါးသေလာက္။ မင္းအလႉက  ဘာေကၽြးမွာလဲ။ ငါးသေလာက္နဲ႔ ပဲႀကီးဟင္း။ ဟ လိုက္မယ္ေဟ့ ပဲႀကီးဟင္းပါရင္။ ဟား ဟား ဟား။ ၾကားလား။ ငါးသေလာက္တဲ့ အဲဒီလို စားၾကည့္လိုက္တဲ့အခါ ငါးသေလာက္ ေတြ႕တာလား ဆိမ့္ အရသာေတြ႕သလား။ ဆိမ့္ ရသာေတြ႕တယ္။ စဥ္းစားေနာ္။ အဲဒီ ဆိမ့္ တဲ့ ရသာကို မ်က္စိနဲ႔ ၾကည့္ ျမင္ရပါ့မလား။ မျမင္ရဘူး။ လက္နဲ႔ကိုင္ၾကည့္ ေတြ႕ပါမလား။ နမ္းၾကည့္ရင္ကား ေတြ႕ပါ့မလား။ ေတြ႕ဘူးကြဲ႕။ စဥ္းစား။ လွ်ာနဲ႔က်ေတာ့ မသိႏိုင္ဘူးလား။ လွ်ာနဲ႔က်မွ သိႏိုင္တာေနာ္။ ဆိမ့္တယ္ဆိုတာ အေကာင္အထည္ ဟုတ္ရဲ႕လား။ သေဘာအေနနဲ႔ ေတာ့ ထင္ရွားတယ္ေနာ္။ အဲလို သိဖို႔ လိုတယ္။ အဲဒါ စားသိစိတ္ ဇိဝွါဝိညာဏ္ ေပါ့။ သူက နာမ္ တရား မရဘူးလား။ လွ်ာအၾကည္နဲ႔ ဆိမ့္တဲ့ ရသာက ႐ုပ္တရား မရလား။ ငါးသေလာက္လား နာမ္ႏွင့္႐ုပ္လား။ နာမ္႐ုပ္ပဲ ေတြ႕တယ္။ 
အဲဒီ နာမ္႐ုပ္ အေပၚမွာ ငါးသေလာက္လို႔ေတာ့ မေခၚဘူးလား။ အဲတာ သမုတ္ရွိေနာ္။  ဒီလိုမွ မေခၚရင္ မင္း ဟင္းခူးခိုင္းေတာ့ တျခားဟာေတြ ခူးခဲ့ ဘယ္ႏွယ့္ လုပ္မလဲဟ။ ငါးသေလာက္  ယူခဲ့ဦးလို႔ ေျပာရတာ။ဒီမွာ စြက္စမ္းဦးဟ့ဲ့ ငါးသေလာက္ဟင္း။  ပဲႀကီးဟင္း စြက္စမ္းဦး မေျပာရလား။ ေခၚတာ ေျပာတာေတြ မမွန္လား။ ဘုရား ပယ္ရဲ႕လား။ ေတြ႕တာက ငါးသေလာက္လား နာမ္ႏွင့္႐ုပ္လား။ ပဲႀကီးဟင္းလား နာမ္ႏွင့္႐ုပ္လား။ ေခၚေတာ့ ပဲႀကီးဟင္းေပါ့ ေတြ႕တာက နာမ္ႏွင့္ ႐ုပ္။ ႏုိ႔မို႕ ဘာေတြ ပယ္တာလဲ။ စဥ္းစားဖို႔ မေကာင္းလား။ ပဲႀကီးဟင္းလို႔ မစြဲဘူးလား။ ငါးသေလာက္လို႔ မစြဲဘူးလား။ အခု ေတြ႕ေနတာက ဆိမ့္တဲ့ ရသာ ေနာ္။ ဆိမ့္တဲ့ရသာလို႕ စားသိစိတ္ေလးက ဇိဝွါဝိညာဏ္ နာမ္တရား မရလား။ လွ်ာအၾကည္နဲ႔ ဆိမ့္တဲ့ ရသာက ႐ုပ္တရား မရလား။ ငါးသေလာက္ ေတြ႕တာလား နာမ္ႏွင့္႐ုပ္လား။ ပဲႀကီးဟင္းေတြ႕တာလား နာမ္ႏွင့္႐ုပ္လား။ ကဲ ပဲႀကီးဟင္းမေတြ႕တာ ရွိလို႔လားမရွိလို႔လား။ ငါးသေလာက္မေတြ႕တာ ရွိလို႔လား မရွိလို႔လား။ အဲတာ ပယ္တာဗ်။ ေခၚတာပယ္ရဲ႕လား။ မပယ္တာလည္းသိ ပယ္တာလည္းသိ။  ေတြ႕တဲ့တရားကလည္း ပိုင္းျခား နာမ္ႏွင့္႐ုပ္။ နာမ္႐ုပ္ပဲ ေတြ႕တယ္ေနာ္။ သိပယ္လို႔ မေဟာဘူးလား။ ႐ုပ္ထဲမွာရွာခ်င္တာရွာ ငါးသေလာက္ေတြ႕ရဲ႕လား။ နာမ္ထဲမွာ ရွာခ်င္တာရွာ ပဲႀကီးဟင္းေတြ႕ရဲ႕လား။ ေတြ႕တာက နာမ္ႏွင့္႐ုပ္။ ဒါေတာ့ ႐ုပ္နာမ္ သုညတ လို႔မေဟာဘူးလား။ သုညတ ဆိုက္ဖို႔ လိုတာ။ သုညတ ဆိုက္ဖို႔လိုတာ။ ႐ုပ္နာမ္ သုညတ။ အဲလို စိစစ္ဖို႔မေကာင္းလား။ ကဲေတြ႕တဲ့တရားေပၚမွာ ႏွလုံးသြင္းမွန္တာ လိုတာကြဲ႕။ မွားတာ လိုတာကြဲ႕။ ေခၚ႐ုံ ကိုလည္း သိထား။ မရွိတာႀကီး အရွိလုပ္ၿပီးေတာ့ စြဲတာ။ ကဲ စားၾကည့္ေတာ့ကာ ဆိမ့္ဆိုတဲ့ ရသာေပၚမွာ ငါးသေလာက္ ငါး အေနနဲ႔ မစြဲဘူးလား။ ဆိမ့္ရသာ ပဲႀကီးဟင္းအေနနဲ႔ မစြဲဘူးလား။ စြဲတယ္ေနာ္။ အဲဒီေတာ့ ဆိမ့္ရသာ ႐ူပကၡႏၶာတရားေပၚမွာ ငါးႀကီးသားအေနနဲ႔ ငါးသေလာက္ အေနနဲ႔ စားခ်င္မႈ ႏွစ္သက္မႈ စြဲလမ္းမႈက ေလာဘတဏွာ သမုဒယသစၥာ။  ဆိမ့္ရသာ ႐ူပကၡႏၶာတရားေပၚမွာ ပဲႀကီးဟင္းအေန ပဲႀကီးဟင္းအေနနဲ႔  စားခ်င္မႈ ႏွစ္သက္မႈ စြဲလမ္းမႈက ေလာဘတဏွာ သမုဒယသစၥာ။ သမုဒယသစၥာ အေၾကာင္းရွိရင္ အက်ိဳးခႏၶာ မရဘူးလား။ ဝိညာဏ္ နာမ္႐ုပ္ သဠာယတန ဖႆ ေဝဒနာေနာ္။ ခႏၶာရတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ အို နာ ေသ လြတ္ကဲ့လား။ ဘာသစၥာလဲ ။ေၾသာ္ သမုဒယ ဒုကၡေပါ့။ေဟာ  ကဲ သမုဒယ ဒုကၡလို႔ မေဟာဘူးလား။ သမုဒယ ဒုကၡပဲ ေတြ႕တယ္။ ငါးသေလာက္ ေတြကား ေတြ႕ေသးရဲ႕လား။ ပဲႀကီးဟင္းေကာ ေတြ႕ေသးရဲ႕လား။ သူေတြ ငါေတြကား ေတြ႕ေသးရဲ႕လား။ ေတြ႕တာ သမုဒယ ဒုကၡ။ ဒါ အေၾကာင္းရွိလို႔ အက်ိဳးတရား ေပၚတာေနာ္။ အလိုလို ျဖစ္တာလား။ အေၾကာင္းေၾကာင့္ အက်ိဳးတရားေပၚတာလား။ အဲလို စိစစ္ဖို႔မေကာင္းလား။ ကဲ ဆိမ့္ ဆိမ့္ ရသာ ႐ူပကၡႏၶာတရား၏ အဲလိုမ်ိဳ  ၾကည့္ လိုက္တဲ့အခါမွာ ဆိမ့္ရသာကား ေတြ႕ေသးရဲ႕လား။ မေတြ႕ေတာ့ဘူးေနာ္။ ဆိမ့္ရသာ ႐ူပကၡႏၶာတရား၏ ျဖစ္ျခင္း ပ်က္ျခင္းက ဘာသစၥာလဲ။ ဆိမ့္ရသာ ႐ူပကၡႏၶာတရား၏ ျဖစ္ျခင္း ပ်က္ျခင္းက ဒုကၡသစၥာ။  ဒုကၡသစၥာလို႔ ပိုင္းျခားလို႔ သိတာက သမၼာဒိ႒ိ မဂၢသစၥာ။ သမုဒယသစၥာ ေသတာနဲ႔ ေနာက္ ခႏၶာ မလာတာက နိေရာဓသစၥာ။ သစၥာေလးပါး တစ္စုံ မဂၢ၊နိေရာဓ၊ သမုဒယ၊ ဒုကၡ။  စားရင္းနဲ႔ သစၥာေလးပါး။
ကဲ အဲဒီ သစၥာေလးပါး သိမွ ေသာတာပန္လို႔ ေဟာ၊မေဟာ။ သစၥာေလးပါး သိမွ သကဒါဂါမ္။ သစၥာေလးပါး သိမွ အနာဂါမ္။ သစၥာေလးပါး သိမွ ရဟႏာၱ။ ဒီလို စိစစ္ဖို႔ မေကာင္းလား။ ကဲ အဲတာ ပယ္ ရမည့္ တရားက သမုဒယ ဒုကၡေပါ့။ လက္ခံ သိမ္းပိုက္ရမွာ မဂၢ နိေရာဓလို႔ မေဟာလား။ ကဲ အဲေတာ့ ပယ္သစၥာက ႏွစ္ပါး ပိုင္သစၥာက ႏွစ္ပါး။ အဲလုိ သိမွ ျပင္မွာေနာ္။ အဲလုိ စိစစ္ဖို႔ မလိုဘူးလား။ အဲတာ လိုရင္းအခ်က္ေတြကြဲ႕ ၾကားလား။ စဥ္းစား ဒါေၾကာင့္ ခႏၶာဖြဲ႕ သစၥာဖြဲ႕။ စာအုပ္မွာပါတယ္။ ေလ့လာပါ။ စာဖတ္တဲ့ အခ်ိန္က စၿပီးေတာ့မွ ကဲ… ဥဒၶစၥ
ပ်ံ႕လြင့္ေသးရဲ႕လား။ ဒီ္ထဲမွာ ေနတဲ့အခါ က်ေတာ့ ကဲ ကုသိုလ္ေတြ မျဖစ္ဘူးလား။ ကုသိုလ္ေတြ လည္း ျဖစ္ေတာ့ ေဟာ ခႏၶာဖြဲ႕နည္းလည္း ရမယ္။ သစၥာဖြဲ႕နည္းလည္း ရမယ္။ အဲဒီလို ခႏၶာဖြဲ႕ၾကည့္ေတာ့ ပယ္ရမည့္ တရား သမုဒယ၊ ဒုကၡ။  လက္ခံ သိမ္းပိုက္ရမည့္တရား  မဂၢ၊ နိေရာဓ။ အဲဒီလို သိမွ ေသာတာပန္၊ သကဒါဂါမ္၊ အနာဂါမ္၊ ရဟႏာၱျဖစ္တာဗ်။
ေက်းဇူးေတာ္ရွင္ အဂၢမဟာကမၼ႒ာနာစရိယ မံုလယ္ေတာရဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး ဘဒၵႏ ၱသံ၀ရ
အေမရိကန္ႏိုင္ငံတြင္ ၁၃၆၇-ခု၊ကဆုန္လဆန္း ၁၀-ရက္၊အဂၤါေန႔
(၁၇.၅.၂ဝဝ၅) ည (၇) နာရီ အခ်ိန္တြင္ ေဟာၾကားေတာ္မူေသာ
ခႏၶာဉာဏ္ေရာက္ ဒိ႒ိျဖဳတ္ တရားေတာ္မွ စာစီပူေဇာ္ပါသည္။
မံုလယ္ဇ

No comments:

Post a Comment