------------------------------------------------------------------------------------------
လင္မယားႏွစ္ေယာက္ အိမ္ေထာင္ျပဳလို႔ သားေမြးတာ၊ သားေယာက်္ားပဲ ေလးေယာက္ဆက္ေမြးတာ။ႏွစ္ႏွစ္ျခား ႏွစ္ႏွစ္ျခား။ အဦးဆုံးသားကို ဘဦး၊ ပထမဆံုးေမြးတဲ့သား ဘဦး၊ ဒုတိယသားကို ဘေအာင္၊ တတိယသားက ဘေမာင္၊ စတုတၳက ဘေထြး။
အဲဒါ ဘဦးတို႔၊ ဘေအာင္တို႔္၊ ဘေမာင္တို႔၊ ဘေထြးတို႕- ေမြးကတည္းက ပါတာလား၊ မိဘကေပးတာလား။ ယံုရဲ႕လား- ယံုတယ္ေနာ္။ အဲဒါယံုတာဟာ အဲဒီ ဘဦး--- ဘဦးလို႔ စြဲတဲ့ပုဂၢိဳလ္ ဟာဒါယံုရင္ ဘဦးေပ်ာက္ေအာင္ ဘယ္လို႐ႈမလဲ။ ဘဦး႐ွိသမွ်ေတာ့ စြဲမွာပါ့ကြ၊ ဘေအာင္လည္း႐ွိရင္စြဲမွာ၊ ဘေမာင္႐ွိ-စြဲမွာ၊ ဘေထြး႐ွိ-စြဲမွာ-။ အဲဒီအစြဲကို ဘယ္လိုလုပ္ ျဖဳတ္မလဲ။ ဒါအလုပ္ေပးေနတာ။ ဘယ္လိုျဖဳတ္မလဲ ၊ စဥ္းစား- အင္း-။ စဥ္းစားေနာ္။
ကဲ ဘဦးလို႔ မထင္ဘူးလား။ ႐ွိတယ္လို႔ မယူလား။ ဘုရားေပးတဲ့ ဝိဇၨာမ်က္မွန္ကို တပ္။ ဘဦးကိုျမင္တာလား အဆင္းကိုျမင္တာလား၊ အဆင္းကိုျမင္တာေနာ္၊ ဘေအာင္ကိုျမင္္တာလား၊ အဆင္းကိုျမင္တာလား၊ဘေမာင္ကိုျမင္တာလား၊အဆင္းကိုျမင္္တာလား၊ ဘေထြးကိုျမင္တာလား၊အဆင္းကိုျမင္တာလား။ေၾသာ္- ကဲထင္တာေတြ မေတြ႔ပါကားေဟ့၊ ေတြ႔တာက အဆင္း၊
ကဲ-ဘဦးလို႔ မထင္ဘူးလား။႐ွိတယ္လို႔ မယူလား။ လက္နဲ႕ပုတ္ၾကည့္ -လက္နဲ႕ပုတ္ၾကည့္။(ဘုတ္-ဘုတ္၊ဘုတ္-ဘုတ္။)ဘဦးလား၊အသံလား။ယံုရဲ႕လား။ စိတ္ကေတာ့ ဘဦးလို႔ မထင္လား။ လက္နဲ႔ပုတ္ၾကည့္ေတာ့ အသံပဲ ၾကားတယ္ေနာ္။ ဘဦးလား အသံလား။ ဘေအာင္လား အသံလား။ ဘေမာင္လား အသံလား။ ဘေထြးလား အသံလား။ေဟာ ပညတ္-ပရမတ္ ပိုင္းျခားဖို႔လိုတယ္။ အသံက ပရမတ္ ၊ ဘဦးက ပညတ္ အသံက ပရမတ္ ၊ ဘေအာင္က ပညတ္၊ အသံက ပရမတ္ ၊ ဘေမာင္က ပညတ္၊ အသံက ပရမတ္ ၊ ဘေထြးက ပညတ္၊ ပညတ္ဆိုတာ သမုတ္တာ၊ ႐ွိတာမဟုတ္ဘူး။ အသံက ပရမတ္၊ သူက႐ွိတယ္၊ ဘယ္ပံု႐ွိတာလဲ။ ၾကားျပီးမပ်က္လား။အနိစၥအေနနဲ႔႐ွိတယ္၊ဒုကၡအေနနဲ႔႐ွိတယ္။အနတၱအေနနဲ႔႐ွိတယ္။
ဘဦးထင္လို႔ နမ္းၾကည့္- ဘဦးေတြ႔မလား၊ အနံေတြ႔မလား၊ ဘေအာင္ထင္လို႔ နမ္းၾကည့္- ဘေအာင္ေတြ႔မလား၊ အနံေတြ႔မလား၊ ဘေမာင္ထင္လို႔ နမ္းၾကည့္- ဘေမာင္ေတြ႔မလား၊ အနံ႕ေတြ႔မလား၊ ဘေထြးထင္လို႕ နမ္းၾကည့္- ဘေထြးေတြ႔မလား၊ အနံ႕ေတြ႔မလား။ အနံ႔ကပရမတ္ ဘဦးကပညတ္။ အနံ႔ကပရမတ္ ဘေအာင္ကပညတ္ ။အနံ႔ကပရမတ္ ဘေမာင္ကပညတ္၊ အန႔ံကပရမတ္ ဘေထြးကပညတ္။
ပညတ္ဆိုတာရွိတာမဟုတ္ဘူး။ပရမတ္ က႐ွိတာ၊ဘယ္ပံု႐ွိတာလဲ အနိစၥ-အနိစၥမၿမဲတဲ့ အေနနဲ႔႐ွိတယ္၊ အနိစၥ-မျမဲျခင္းတရားသည္ ခ်မ္းသာတဲ့တရားလား၊ ဆင္းရဲတဲ့တရား။ ဆင္းရဲတဲ့အေနနဲ႔႐ွိတယ္။ အဲဒီဆင္းရဲတဲ့တရားကို ပိုင္သူ႐ွိရဲ႕လား။ သတၱဝါအလိုသို႔ လိုက္ကဲ့လား၊ အၾကိဳက္သို႔ပါရဲ႕လား။ အနတၱ-အနတၱအေနနဲ႔႐ွိတယ္။ အနိစၥ၊ဒုကၡ၊အနတၱအေနနဲ႔႐ွိတယ္။စိစစ္ဖို႔မေကာင္းလား။
ဘဦးလို႔မထင္ဘူးလား။ ႐ွွိတယ္လို႔ မယူလား။ ဘုရားေပးတဲ့ဥာဏ္လက္နဲ႔ကိုင္စမ္းၾကည့္။ ဆံဖ်ားကေျခဖ်ားအေရာက္ ကိုင္စမ္းၾကည့္။ ဘဦးေတြ႔မလား၊ မာတာေတြ႔မလား။ ဘေအာင္ေတြ႔မလား မာတာေတြ႔မလား။ ဘေမာင္ေတြ႔မလား မာတာေတြ႔မလား။ ဘေထြးေတြ႔မလား မာတာေတြ႔မလား။ မာတာ -ပထဝီ။ တစ္နည္းအားျဖင့္ ေပ်ာ့တာ မေတြ႕ဘူးလား။ ဘဦး ေတြ႔မလား ေပ်ာ့တာေတြ႔မလား။ဘေအာင္- ေတြ႔မလား ေပ်ာ့တာေတြ႔မလား။ ဘေမာင္ ေတြ႔မလား ေပ်ာ့တာေတြ႔မလား။ဘေထြး ေတြ႔မလား ေပ်ာ့တာေတြ႔မလား။ မာတာေပ်ာ့တာ ပထဝီ၊ ကိုင္စမ္းၾကည့္ေတာ့ မာတယ္ေပ်ာ့တယ္သိတာ ကာယဝိညာဏ္-သူက နာမ္တရားမရလား။ မာတာေပ်ာ့တာက ႐ုပ္တရားမရလား။ နာမ္႐ုပ္ႏွစ္ပါး။ ကဲ ဘဦးလား၊ နာမ္နဲ႔႐ုပ္၊ဘေအာင္လား၊ နာမ္နဲ႔႐ုပ္၊ဘေမာင္လား၊ နာမ္နဲ႔႐ုပ္၊ဘေထြး လား၊ နာမ္နဲ႔႐ုပ္။ ေဟာ နာမ္႐ုပ္ပဲေတြ႔တယ္။ ဘဦးမေတြ႕၊ဘေအာင္မေတြ႕၊ဘေမာင္မေတြ႕၊ဘေထြးမေတြ႕ ဘာျဖစ္လို႔မေတြ႕တာလဲ-မ႐ွိဘူး။ဒါ-ယံုၾကည္ဖို႔မေကာင္းလား။ ယံုၾကည္ရင္-ကဲ-ဒိ႒ိမျပဳတ္ဘူးလား။ျပဳတ္ျပီ
။ေတြ႔တဲ့မာတာနဲ႔ေပ်ာ့တာကလည္း မာျပီးရင္ေဖာက္ျပန္ျပီးေတာ့ မပ်က္လား၊ေပ်ာ့တာကလည္း ေဖာက္ျပန္ျပီးေတာ့ မပ်က္လား။ နိစၥလား-အနိစၥလား။ အနိစၥလကၡဏာ ဒုကၡသစၥာ၊ဒုကၡလကၡဏာ ဒုကၡသစၥာ၊ အနတၱလကၡဏာ ဒုကၡသစၥာ၊ ဆင္းရဲတာပဲ ေတြ႔တယ္ေနာ္။ ဒါ အမွန္ေတြ႕ေနၿပီ။ အသိနဲ႔ ႐ွိတဲ့တရားနဲ႔ ထပ္သြားဖို႔လိုတယ္လို႔ မေဟာဘူးလား။ ႐ွိတဲ့တရားန႔ဲ အသိ ထပ္သြားဖို႔လိုတာေနာ္၊
အခုေတြ႕ေနတာ ဆင္းရဲတဲ့တရားေတြ႔ေနတာ။မမွန္ဘူးလား။ ကဲ- ဆင္းရဲတယ္လို႔သိေတာ့ လိုခ်င္သလား၊ဆင္းရဲတယ္လို႔သိေတာ့မပယ္ရဘူးလား။ဆင္းရဲတယ္လို႔သိကတည္းက သိလိုက္တဲ့တခ်ိန္တည္း လိုခ်င္တဲ့တဏွာလာ-မလာ။ဒါပယ္တယ္လို႔ေျပာတာ၊ လာကို မလာတာ။ ဆင္းရဲတယ္လို႔သိတာ တစ္ခ်က္နဲ႔ လာကိုမလာေတာ့တာ။
အဲဒါေၾကာင့္ ျမတ္စြာဘုရား႐ွင္ေဟာတဲ့တရား၊ မိုးကုတ္ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီးေဟာတဲ့တရား အႏုပၸါဒ နိေရာဓ တဏွာကမလာပဲနဲ႔ ခ်ဳပ္တာ။နာမ္ရုပ္က ရွိရာကခ်ဳပ္တာ- ဥပၸါဒနိေရာဓ၊ တဏွာ၊ ဥပါဒါန္ မလာပဲနဲ႔ ---အႏုပၸါဒနိေရာဓတဲ့-။ သိေတာ့ပယ္တယ္လို႔ မေဟာဘူးလား။ ဆင္းရဲဲတယ္သိကတည္းက မလာဘူး။ ခ်မ္းသာတယ္ဆိုရင္ ေရာက္လာတာ၊ လိုခ်င္ျပီ၊ ဆင္းရဲတယ္ဆိုေတာ့ မလိုဘူး။
ေက်းဇူးေတာ္ရွင္ မံုလယ္ေတာရ ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး
မိုးကုတ္ဝိပႆနာ ကမၼ႒ာနာစရိယ
အဂၢမဟာကမၼ႒ာနာစရိယ ဘဒၵႏၲ သံဝရ။
၁၅.၅.၂ဝဝ၅
No comments:
Post a Comment