Wednesday, July 8, 2015

“ျမင္တာကို သညာဖံုးတယ္။ သညာကို သကၤာရွင္းမွ သကၤာကင္းမယ္။”


===============================================

အခု တရားနာ ပရိသတ္ေတြ အဝိဇၨာမ်က္လံုးနဲ႔ တပ္ၾကည့္တဲ့ အခါက်ေတာ့ လူေတြ မျမင္ရေပဘူးလား ။ အမ်ိဳးသမီးေတြ ျမင္တယ္။ အမ်ိဳးသားေတြ ျမင္တယ္။ အေဖမိဘေမြးတဲ့ မ်က္စိနဲ႔ ၾကည့္ရင္ လူေတြ ျမင္တာေပါ႔။ ပုဂိၢဳလ္ သတၱဝါေတြ ျမင္တယ္။

ဘုရားေပးတဲ့ ဝိဇၨာ တည္းဟူေသာ မ်က္မွန္ကို တပ္ၿပီးေတာ့ အၾကည့္ ခိုင္းေတာ့တာေနာ္။ အဲဒီလို ၾကည့္တဲ့အခါက်ေတာ့ လူကိုျမင္တာလား အဆင္းကို ျမင္တာလား ။ အဆင္းကိုသာ လူဆိုရင္ ျမင္သမွ် အရာဝတၳဳ အသီးသီးေတြဟာ လူလို႔ ေခၚရေတာ့မွာေနာ္။ ဒီလိုကား ျဖစ္ပါ႔မလား ။ မျဖစ္ဘူး။

ဒါေၾကာင့္ “ျမင္တာကို သညာဖံုးတယ္။ သညာကို သကၤာရွင္းမွ သကၤာကင္းမယ္။” ျမင္တာက အဆင္းဓာတ္ကို ျမင္တာ။ သညာက ပုဂိၢိဳလ္ သတၱဝါ။ သညာက ေယာက္်ား မိန္းမ။ စဥ္းစားဖို႔ မေကာင္းလား။

ဒါေၾကာင့္ ေရွးအထက္ေက်ာ္က လယ္တီဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးက “ပရမတ္ကို ေန႔စဥ္ျမင္လ်က္ မေတြ႕ၾက”တဲ့ ၾကားလား။ အဆင္းက ပရမတ္ မဟုတ္ဘူးလား။ အဆင္း ပရမတ္။ အသံ ပရမတ္။ အနံ႔ ပရမတ္။ ခ်ိဳ ခ်ဥ္ စပ္ ငန္ ဖန္ ခါး ရသာ ေျခာက္ပါးက ပရမတ္။ ပထဝီေဖာ႒ဗၺ၊ ေတေဇာေဖာ႒ဗၺ၊ ဝါေယာေဖာ႒ဗၺက ပရမတ္ဗ်။ ဘယ္လိုပဲ သမုတ္ သမုတ္။ သမုတ္ခ်င္တိုင္း သမုတ္ လူလို႔ပဲ သမုတ္ သမုတ္ နတ္လို႔ပဲ သမုတ္ သမုတ္ ။ သမုတ္တိုင္း လူျဖစ္က့ဲလား ။ နတ္ျဖစ္ကဲ့လား ။  မေျပာင္းလဲဘူးေနာ္။

အဲဒါ အဆင္းက အဆင္းေပါ႔။ ဒါမို႔ ေန႔စဥ္ျမင္လ်က္ မေတြ႕ၾက။ ေန႔စဥ္ေတြ႕လ်က္ မသိၾကတဲ့ ၾကားလား။ ဒါေၾကာင့္ ပရမတ္ကို ပညတ္ဖံုးေနတာ။ အဲဒီပညတ္ကို ဖံုးတဲ့ အဖံုးကို လွန္မွ အထဲမွာ ဘာေတြရွိတယ္လို႕ သိမွာေပါ႔။
ကဲ လွန္ၾကည့္ၾကစို႔။

ဝိဇၨာဆိုတဲ့ မ်က္မွန္ကို တပ္ၾကည့္ေတာ့အခါ လူကိုျမင္တာလား အဆင္းကိုျမင္တာလား။ မိန္းမ ေယာက္်ားကို ျမင္တာလား အဆင္းကိုျမင္တာလား ။ ကဲ အဆင္းကိုျမင္ၿပီေနာ္။ အဆင္းက ပရမတ္ လူက ပညတ္။ အဆင္းက ပရမတ္ နတ္က ပညတ္။ အဆင္းက ပရမတ္ ျဗဟၼာက ပညတ္။ အဆင္းက ပရမတ္ ၊ ပုဂိၢဳလ္ သတၱဝါက ပညတ္ ၾကားလား။ ကဲ ပိုင္းျခားဖို႔မလိုဘူးလား ။

ကဲ လူထင္လို႔  ဘုရားေပးတဲ့ ဉာဏ္လက္နဲ႔ ပုတ္္ၾကည့္ တီးၾကည့္ ။ လူေတြ႕တာလား အသံလား ။ ဒါ နားနဲ႔ ဆိုင္တယ္ေနာ္။ ကဲ အသံက ပရမတ္ေပါ႔။ မင္းသမီးက ပညတ္ အသံက ပရမတ္။ မင္းသားက ပညတ္ အသံက ပရမတ္။ စဥ္းစားဖို႔ မေကာင္းလား ။ ကဲ အဲလို စိစစ္ဖို႔မေကာင္းလား ။ ေလ့လာ။

ကဲ သမီးေလးထင္လို႔ နမ္းၾကည့္။ သားေလးထင္လို႔ နမ္းၾကည့္။ သမီးေတြ႕မလား အနံ႔ေတြ႕မလား သားေတြ႕မလား အနံ႔ေတြ႕မလား။ အနံ႔ပဲေတြ႕တယ္ေနာ္။ အဲလို စိစစ္ဖို႔မေကာင္းလား ။အနံ႔က ပရမတ္ သမီးက ပညတ္။ အနံ႔က ပရမတ္ သားက ပညတ္။ အနံ႔က ပရမတ္ လူက ပညတ္။ ပညတ္ဆုိတာ သမုတ္တာ ေခၚတာ ရွိတာ မဟုတ္ဘူးၾကားလား။ သမုတ္ရုံ ေခၚရံု။ စိစစ္ဖို႔ မေကာင္းလား ။

ကဲ တစ္ခါ ျပန္ၿပီးေတာ့မွ လူထင္လို႔ လွ်ာေလးနဲ႔ လ်က္ၾကည့္။ လူေတြ႕မလား ငန္ပ်ပ် ေတြ႕မလား ။ ရသာဓာတ္ ငန္ပ်ပ် ေတြ႕တာေပါ႔။ လူလား ရသာဓာတ္လား ။ ကဲ  ငန္ပ်ပ် ရသာဓာတ္က ပရမတ္ ။ လူက ပညတ္။ နတ္ က ပညတ္။ စဥ္းစားဖို႔ မေကာင္းလား ။

ေျခအစ ေခါင္းဆံုး တကိုယ္လံုး။ ဆံဖ်ားက ေျခဖ်ား ေျခဖ်ားက ဆံဖ်ား အႏုလံု ပဋိလံု လူထင္လို႔ ကိုင္စမ္းၾကည့္။ ပူေႏြးေႏြးမေတြ႕လား ။ လူလား ေတေဇာဓာတ္လား ။ တနည္းအားျဖင့္ ေအးတာ မေတြ႕လား ။ လူလား ေတေဇာဓာတ္လား ။ ေအးတာ သီတေတေဇာ။ ပူတာ ဥဏွေတေဇာေပါ႔။ အဲဒါ သိဖို႔ လိုတယ္ေနာ္။ စဥ္းစား။ လူေတြ စိတ္ထဲမွာ မိမိက သံသယေတြ ဘယ္လို ျဖစ္သလဲ။ စဥ္းစားၾက။

ေက်းဇူးေတာ္ရွင္ အဂၢမဟာကမၼ႒ာနာစရိယ မံုလယ္ေတာရဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး ဘဒၵႏ ၱသံ၀ရ ။

အေမရိကန္ျပည္ေထာင္စု နယူးေယာက္ျမိဳ႕ ေလာကခ်မ္းသာဘုရားၾကီး၌
၁၃၆၇ ခုကဆုန္လျပည့္ေက်ာ္ ၈ရက္ တနလၤာေန႔ (၃၀.၅.၂၀၀၅) ည(၇)နာရီ အခ်ိန္တြင္ က်င္းပျပဳလုပ္အပ္ေသာ ဝိပႆနာ (၅) ရက္တရားစခန္း၏ စခန္းသိမ္းပြဲ၌ ေဟာၾကားဆံုးမေတာ္မူအပ္ေသာ ခႏၶာဉာဏ္ ေရာက္ ဒိ႒ိျဖဳတ္ တရားေတာ္မွ စာစီပူေဇာ္ပါသည္။
မံုလယ္ဇ

No comments:

Post a Comment