Tuesday, July 14, 2015

ဤေနရာ ေရာက္ေအာင္ စဥ္းစားေနာ္။ (ေဆးေရာင္စံုႏွင့္ပိတ္ကား ဥပမာျပ)

ခႏၶာဖြဲ႕ၾကည့္ေတာ့ ကိုယ္ထင္တဲ့ လူနတ္ျဗဟၼာသတၱဝါဆိုတာ ရွာလို႕ကို မရွိတာ ေနာ္။-

အဲဒါေၾကာင့္ မၾကားစဖူး ၾကားဖူးထပ္မံ ေပါ့။
ေသခ်ာခ်ာ စဥ္းစားေနာ္။
ဥပမာအားျဖင့္ အဲဒီစားပြဲေပၚမွာ ခြက္ေလး ၁၂-ခြက္ေလာက္ေပါ့ေနာ္။
တခြက္ကို ၂၀-သား၊၂၅-သားေလာက္ဆံ့တဲ့ ခြက္ေပါ့။
အဲဒါကို ေဆးေရာင္စံု ေဖ်ာ္ထားလိုက္တာေပါ့။
အစိမ္း အနီ အျပာ အဝါ အႏု အရင့္ေတြေပါ့ေလ။ ေဆးေကာင္းေကာင္းေတြ ေဖ်ာ္ထားလိုက္တာေပါ့။
အားလံုး ၁၂-ခြက္မွာေဆးေတြ ေဖ်ာ္ထားျပီးသားေနာ္။

တရားနာပရိသတ္ေတြကို တေယာက္ျပီးေတာ့ တေယာက္ အၾကည့္ခိုင္း တဲ့အခါ---ဘာေတြ ျမင္သလဲလို႕ ေမးရင္
ဘယ္လို အေျဖေပး မလဲ။ေအး- ေဆးေတြပဲ အေျဖေပးမယ္ေနာ္။
အဲဒီေဆးေတြကို ျမင္တဲ့အခ်ိန္မွာ  သူ႕ စိတ္ထဲမွာ
ေလာဘစိတ္ေတြ ျဖစ္ေသးရဲ႕လား။
ျပစ္မွားတဲ့ ေဒါသကား ျဖစ္ေသးရဲ႕လား။
ေတြေဝမိုက္မဲတဲ့ ေမာဟကား ျဖစ္ေသးရဲ႕လား။ မျဖစ္ဘူးေနာ္။

ေရွ႕တည့္တည့္မွာ တခါ ပိတ္ကားႀကီး ခ်ထားလိုက္တာေပါ့။ ေဆးေတြ ဘာေတြ မျခယ္လွယ္ရေသး ဘူးေလ။ အဲသလို ပိတ္ကားႀကီးအေနနဲ႕ မျမင္ေပဘူးလား။
အဲဒီအခါ ေလာဘ ေဒါသ ေမာဟကား ျဖစ္ပါမလား။ မျဖစ္ဘူးေနာ္။

အဲဒီ ပရိသတ္ေတြအားလံုး ၾကည့္လို႕ ေဆးခြက္ လို႕ အေျဖေပးျပီးျပီေနာ္။
အဲဒီ ပိတ္ကားေပၚမွာ စုတ္တံေကာင္း ေကာင္းနဲ႕ ဇာတ္လိုက္ မင္းသမီး ေလး ပံု တပံုေပါ့။
ဇာတ္လိုက္ မင္းသားေလးပံုတပံုေပါ့။ ႏိုင္ငံေက်ာ္ ဇာတ္လိုက္ မင္းသား မင္းသမီးပံုေလး ျခယ္လွယ္ လိုက္တာေပါ့။ ျခယ္လွယ္လို႕ ျပီးျပီဆိုေတာ့ ေဆး ကလည္း ေကာင္း-အဲဒီ ျခယ္လွယ္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္က လည္း လက္ရာက အေတာ္ ေလး ေျပျပစ္တာေပါ့။

အဲသလို တခါ ျပန္ျပီးေတာ့ စိစစ္ျပီးေတာ့ ၾကည့္ဖို႕မေကာင္းလား။ အဲဒီအခါက်ေတာ့ ျမင္တဲ့ အျမင္က ေသခ်ာခ်ာ ေလ့လာေနာ္။ မင္းသမီး ျမင္တယ္လို႕ အေျဖ မေပးရေပဘူး လား။
တဖက္က မင္းသား ျမင္တယ္လို႕ အေျဖ မေပးရေပဘူး လား။
အမ်ိဳးသမီးဖက္က မင္းသားျမင္ လိုခ်င္တဲ့ တဏွာ မျဖစ္ဘူးလား။ ေသခ်ာ ေလ့လာေနာ္။
အမ်ိဳးသားေလးဘက္က မင္းသမီး ျမင္တဲ့အခါ ေလာဘတဏွာ မျဖစ္ဘူးလား။ အဲဒါ စိစစ္ဖို႕ လိုတယ္။

တကယ့္ အျမင္ခံ အ႐ႈခံက မင္းသၼီးလား ေဆးလား။ မင္းသား လား ေဆးလား။ ေဆးေရာင္ျခယ္ထားတာေနာ္။ အဲဒါကို စဥ္းစားဖို႕ ေကာင္းတယ္။ အေဖ မိဘ ေမြးတဲ့ မ်က္စိနဲ႕သာ ၾကည့္မယ္ဆို မင္းသမီး မင္းသား ျမင္တာေပါ့။ ဥာဏ္နဲ႕ စဥ္းစား ၾကည့္တဲ့အခါ က်ေတာ့ ေဆးေရာင္ေတြေပါ့။
အဲလို စိစစ္ဖို႕ မေကာင္းလား။

ေဆးအေနနဲ႕ ျမင္တဲ့အခ်ိန္မွာ မင္းသၼီး ေတြ႕ရဲ႕လား။  မင္းသား ကားေတြ႕ရဲ႕လား။ မေတြ႕ရင္ ေလာဘ ျဖစ္ပါမလား။  ျဖစ္ဘူးေနာ္။ အဲဒါ အမွန္ ျမင္တာ က ေဆးကိုကြဲ႕ ။ ကဲ မင္းသမီး ဆိုတာက အမွားျမင္ေပါ့။ မင္းသား ဆိုတာ အမွားျမင္ေပါ့။ ပကတိ မ်က္စိနဲ႕ ၾကည့္မယ္ဆို မင္းသမီး မင္းသား ေပါ့။ဥာဏ္နဲ႕ ၾကည့္တဲ့အခါ က်ေတာ့ ေဆးပဲေတြ႕တယ္ ေနာ္။ ေဆးအေနနဲ႕ ျမင္တဲ့ပုဂၢိဳလ္ ဟာ အမွန္ျမင္ျခင္းေၾကာင့္ အမွား ျမင္ မေပ်ာက္လား ဟဲ့။ အဲသလို စိစစ္ဖို႕ လိုတယ္။

အဲဒီ ျခယ္လွယ္ထားတဲ့ ေဆးေတြကို ျပန္ျပီးေတာ့ စုတ္တံ ေလးနဲ႕ ႏိုင္ရာေဆးေလးနဲ႕ ျပန္ျပီးေတာ့ ခြက္ထဲကို ထည့္ထားလိုက္တာေပါ့။
အဲဒီခြက္ထဲ ျပန္ထည့္တဲ့အခါက်ေတာ့ ေဆးအေနနဲ႕ လူေတြ ျမင္ၾကမွာေပါ့ေနာ္။ အဲဒါ ပကတိရွိတာက ခြက္ထဲမွာ ေဆး အတိုင္း ေပါ့။ မ်က္စိလွည့္စားပံုေလ။ ဥာဏ္နဲ႕ ၾကည့္ေတာ့ကာဘယ္ေလာက္ပါ့ ျခယ္လွယ္ ျခယ္လွယ္ ေဆးဘဲေနမွာ ေပါ့။

အေဖ မိဘေမြးတဲ့ မ်က္စိ အဝိဇၨာ ဦးစီးလို႕ ၾကည့္လိုက္ျပီဆိုရင္ မင္းသမီး မင္းသားေပါ့ကြ။ အဲဒီ အျမင္ ျမင္ျခင္းေၾကာင့္ ရာဂျဖစ္တာ။ အလို မက်ေတာ့ ေဒါသျဖစ္တာ။ ဤ၂-ခု ျဖစ္တာ သိလို႕လား မသိလို႕။ ေမာဟေပါ့ကြဲ႕။

ကဲ အခုလည္း တကယ္ ျမင္ဆဲ ၾကားဆဲ နံဆဲ စားဆဲ ထိဆဲ ခႏၶာဖြဲ႕ၾကည့္ေတာ့ ခႏၶာငါးပါး မရဘူးလား။ခႏၶာအေနနဲ႕ ျမင္မယ္ဆို ကိုယ္ထင္ခဲ့တဲ့ လူနတ္ျဗဟၼာေတြ႕ ေသးရဲ႕လား။ လူနတ္ျဗဟၼာ မေတြ႕တာ ေသခ်ာခ်ာ ေလ့လာေနာ္။

မ်က္စိအၾကည္ ရွိရင္ ႐ူပါရုံ အဆင္းတိုက္မွာေပါ့။ ျမင္တဲ့စိတ္မေပၚပါနဲ႕ လို႕တား ရပါ့မလား။ ျမင္သိစိတ္ေပၚမယ္။ ဘာေတြ ျမင္တာလဲ လို႕ေမးဖို႕ မေကာင္းလား။ လူ ျမင္တာလား အဆင္းျမင္တာလား။ ဘာေတြ သိတာ လဲ လို႕ ေမးဖို႕ မေကာင္းလား။ လူလို႕ သိတာ လား၊အဆင္းလို႕ သိတာ လား။ျမင္သိစိတ္။
အဲဒါစကၡဳဝိညာဏ္လို႕ မေဟာဘူးလား။

တဝိညာဏ္တည္း ျမင္သိလို႕ ျဖစ္ကဲ့လား။ မျဖစ္ရင္ သူနဲ႕ သဟဇာတ ျဖစ္တဲ့ -အဆင္းလို႕ခံစားတာ သူငါလား ေဝဒနာလား။ အဆင္းလို႕မွတ္တာ သူငါလား  သညာ။ ခံစားႏိုင္ေအာင္ ေစ့ေဆာ္တာ- မွတ္ႏိုင္ေအာင္ ေစ့ေဆာ္တာ သူငါလား ေစတနာ ။ ေဝဒနာ သညာ ေစတနာ ဤ၃-ခုေပါင္းေတာ့ နာမကၡႏၶာ ၄-ပါး မျပည့္လား။ ဤ၄-ပါး ျပည့္စံုမွျမင္တဲ့စိတ္ ျဖစ္တာေနာ္။ သူေတြငါေတြလား နာမကၡႏၶာ ေလးပါး။

မ်က္စိအၾကည္ ကား ငါဟုတ္ကဲ့လား- ႐ူပါ႐ုံအဆင္းကား ငါဟုတ္ကဲ့လား။ ခႏၶာဖြဲ႕ၾကည့္ေတာ့ ႐ူပကၡႏၶာမရလား။

နာမကၡႏၶာ ၄-ပါးနဲ႕ ႐ူပကၡႏၶာေပါင္း။ လူလား ခႏၶာငါးပါး။ မင္းသမီး မင္းသား လား ခႏၶာငါးပါး။ ခႏၶာငါးပါး လို႕ျမင္တဲ့ အခ်ိန္ ကိုယ္ထင္တဲ့ မင္းသမီး မင္းသား ကား ေတြ႕ေသးရဲ႕လား။လူနတ္ျဗဟၼာ သတၱဝါေတြ႕ေသးရဲ႕လား။ ဘာျဖစ္လို႕ မေတြ႕တာလဲ။မရွိ=သကၠာယဒိ႒ိျပဳတ္တယ္။ ဤေနရာ ေရာက္ေအာင္ စဥ္းစားေနာ္။ အဲဒီအျမင္ကို ျမင္ဖို႕ လိုတာေပါ့။ ခ်ံဳလိုက္တဲ့ အခါ နာမ္နဲ႕ရုပ္ေပါ့။ ျဖန္႕လိုက္ရင္ ခႏၶာ၅-ပါး။ ။

ေက်းဇူးေတာ္ရွင္ မံုလယ္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး
အဂၢမဟာကမၼ႒ာနာစရိယ ဘဒၵႏၲ သံဝရ

11-4-1998(7:00pm)

No comments:

Post a Comment