================
လက္ေတြ႕အားျဖင့္ နီးစပ္ေအာင္ ျပန္စဥ္းစားၾကဦးစို႔။ အခု ဘုန္းႀကီးတို႔ ေတာင္က ေရတံခြန္ေတာင္။ -------- ဘုရားတည္တဲ့ ေနရာကရပ္ၾကည့္ မႏၱေလးၿမိဳ႕ကို မျမင္ရဘူးလား။ ျမင္ရတယ္ေနာ္။
အဲဒီက ဆင္းၿပီးကာမွ ၿမိဳ႕ထဲကိုသြား။ တံခါးေပါက္ကို ၀င္လိုက္တဲ့အခါမွာ ၿမိဳ႕ကိုေတြ႕သလား၊ အိမ္ေတြေတြ႕သလား။ ေၾသာ္ အိမ္ေတြပဲေတြ႕တယ္။ အေ၀းက ေတာင္ေပၚက ၾကည့္တုန္းက ၿမိဳ႕ကို မျမင္ရဘူးလား။ အခု တံခါးေပါက္ကို၀င္ၾကည့္ေတာ့ ၿမိဳ႕လား၊ အိမ္လား။ ကဲ အဲဒီၿမိဳ႕ ဘယ္ေရာက္သြားသလဲ။ ရွိသလား။ အဲ အိမ္ပဲေတြ႕မယ္။
အစိုးရ၀န္ထမ္းတစ္ေယာက္အေနနဲ႔။ ေတာရြာကို တာ၀န္က်သြားတယ္။ အဲဒီ ေတာရြာက ကားလမ္းမေပါက္ဘူး၊ လွည္းလမ္းမေပါက္ဘူး။ ေျခလ်င္သြားရတာ။ ေျခာက္မိုင္ေလာက္ေ၀းတယ္။ အစိုးရေပးလမ္းကေန အဲတာျဖတ္သြားတဲ့အခါ ေတာမိုင္တိုင္၀င္သြားတာ သံုးမိုုင္ေလာက္က်တဲ့အခါ ေတာင္ကမူရွိတယ္။ အဲဒီလမ္းေလးႏွစ္ခြမွာ ညာလမ္းကိုလိုက္၊ ေတာင္ကမူတက္သြား၊ တဲစင္နဲ႔ ထန္းပင္နဲ႔ေတြ႕မယ္။ အဲဒီ ကုန္းေပၚက ၾကည့္တဲ့အခါ ရြာကို မျမင္ရဘူးလား။ ကြင္းျပင္ႀကီး၊ လယ္ကြင္းျပင္ႀကီးျခားေနတာေပါ့။ ႏွစ္မိုင္ေလာက္သြားတဲ့အခါ ရြာကိုေရာက္သြားၿပီ။
တံခါးေပါက္ကို ၀င္တဲ့အခါ ရြာေတြ႕သလား၊ အိမ္ေတြ႕ သလား။ အေ၀းက ၾကည့္တုန္းက အိမ္ကို ျမင္တာလား၊ ရြာကိုျမင္တာလား။ အခု တံခါးေပါက္ကို ၀င္တဲ့အခါ ရြာေတြ႕ေသးရဲ႕လား။ ေတြ႕တာက ရြာလား၊ အိမ္လား။ ရြာလို႔ စြဲစရာလိုေသးရဲ႕လား။ ဘာေၾကာင့္ ရြာစြဲ၊ ၿမိဳ႕စြဲ ေဟာရသလဲ ေမးဖို႔ မေကာင္းလား။ အစိုးရ၀န္ထမ္းၾကလို႔ တာ၀န္က်လို႔ ျပည္စြန္ျပည္ဖ်ား၊ ၿမိဳ႕စြန္ၿမိဳ႕ဖ်ားေတြမွာ ေနတဲ့အခါမွာ ကိုယ့္ၿမိဳ႕နဲ႔ကိုယ္ေနရရင္ ေက်နပ္ပါၿပီ၊ ကိုယ့္ရြာနဲ႔ကိုယ္ ေနရရင္ေက်နပ္ပါၿပီလို႔ ေျပာင္းေရႊ႕ဖို႔ေတြ စာမေရးၾကဘူးလား။ ၿမိဳ႕စြဲ ဥပါဒါန္၊ ရြာစြဲ ဥပါဒါန္ေပါ့။
အဲလိုၾကည့္တဲ့ အခါက်ေတာ့ ၿမိဳ႕ကားေတြ႕ရဲ႕လား။ ရြာကားေတြ႕ရဲ႕လား။ ေတြ႕တာက ၿမိဳ႕လား၊ အိမ္လား။ ရြာလားအိမ္လား။ အဲဒီအိမ္က ပ်ဥ္ေထာင္အိမ္သြပ္မိုး။ သြပ္မိုးကိုခြါ၊ ထုပ္ေလ်ာက္ဒိုင္းျမားကိုျဖဳတ္၊ ပ်ဥ္ေထာင္ကိုခြါ၊ တန္းေတြကို ျဖဳတ္။ ခါးပန္းကိုခြာ၊ ၾကမ္းေတြကိုႏႈတ္၊ ဆင့္ေတြကိုႏႈတ္၊ ယက္မကိုျဖဳတ္၊ တိုင္ေတြႏႈတ္၊ စုပံုထား။ အိမ္လား၊ သစ္စု၀ါးပံုလား။ အခုေတြ႕တာ အိမ္လား၊ သစ္စု၀ါးပံုလား။ သစ္စု၀ါးပံုပဲေတြ႕တယ္။
သစ္၀ါးရဲ႕အစုအေပါင္းကို အိမ္လို႔ မေခၚဘူးလား။ ေက်ာင္းလို႔ မေခၚဘူးလား။ ဇရပ္လို႔ မေခၚဘူးလား။ အမ်ဳိးမ်ဳိး အေဆာက္အဦးေတြ မေခၚၾကဘူးလား။ ကဲ ဇရပ္လို႔ေခၚတယ္၊ ေက်ာင္းလို႔ေခၚတယ္၊ အိမ္လို႔ေခၚတယ္၊ ရြာလို႔ေခၚတယ္၊ ၿမိဳ႕လို႔ ေခၚတယ္။ အဲဒါ သမုတ္ရွိေပါ့။ မသမုတ္ၾကဘူးလား။ ေခၚရံုေျပာရံုေတာ့ မေခၚၾကဘူးလား။
အဲဒီသစ္စု၀ါးပံု မ်က္စိမွိတ္၊ လက္နဲ႔ကိုင္စမ္းၾကည့္ သစ္စု၀ါးပံုေတြ႕မလား၊ မာတာေတြ႕မလား။ မ်က္စိဖြင့္၊ ကိုင္စမ္းၾကည့္။ သစ္စု၀ါးပံုေတြ႕မလား၊ မာတာေတြ႕မလား။ ကဲ သစ္စု၀ါးပံုလည္းမေတြ႕ဘူးေပါ့။ ေတြ႕တာက မာသေဘာ၊ မာဓာတ္၊ မာပရမတ္လို႔ မေဟာဘူးလား။ အဲဒါ မာတာ ပထ၀ီေပါ့။ မာတယ္လို႔ သိတာ သူငါလား၊ ကာယ၀ိညာဏ္လား။ ကာယအၾကည္နဲ႔ မာမႈက ရုပ္တရားမရဘူးလား။ နာမ္ရုပ္ႏွစ္ပါးေပါ့။ သစ္စု၀ါးပံုလား၊ နာမ္နဲ႔ရုပ္လား။
ေၾသာ္ အိမ္လား နာမ္နဲ႔ရုပ္လား။ ရြာလား နာမ္နဲ႔ရုပ္လား။ ၿမိဳ႕လား နာမ္နဲ႔ရုပ္လား။ နာမ္ရုပ္က ပရမတ္ေပါ့။ သစ္စု၀ါးပံုက ပညတ္ေပါ့။ နာမ္ရုပ္က ပရမတ္ေပါ့။ အိမ္က ပညတ္ေပါ့။ နာမ္ရုပ္က ပရမတ္ေပါ့။ ရြာက ပညတ္ေပါ့။ ၿမိဳ႕က ပညတ္ေပါ့။ ပညတ္၊ ပရမတ္ ပိုင္းျခားလို႔ သိပါလို႔ မေဟာလား။ ကဲ မေခၚဘူးလား။ စြဲရဲ႕လား။ ဘာျဖစ္လို႔ မစြဲတာလဲ။ မရွိလို႔။
သမုတ္ရွိ အေခၚရွိ သမၼဳတိသစၥာအေနနဲ႔ မမွန္ဘူးလား။ မွန္တယ္။ အခုလည္းမိမိက နာမ္ရုပ္အေပၚမွာ တင္စားၿပီးေတာ့ ဌာႏူပစာရအားျဖင့္ တင္စားၿပီးေတာ့ လူအစားစား၊ နတ္အစားစား၊ ျဗဟၼာအစားစား၊ တိရစာၦန္အစားစား၊ ၿပိတၱာအသူရကာယ္အစားစား၊ ငရဲအစားစားလို႔ မသမုတ္ၾကဘူးလား။ မေခၚၾကဘူးလား။ အဲ ေခၚတယ္။ စိစစ္ဖို႔ မေကာင္းလား။ သမုတ္တာ ေခၚတာ ဘုရားပယ္ရဲ႕လား။ မပယ္ဘူး။
နာမ္ရုပ္လို႔သိ၊ လူလို႔ေခၚ၊ နတ္လို႔ေခၚ၊ ျဗဟၼာလို႔ေခၚ။ နာမ္ရုပ္လို႔သိ၊ အေဖလို႔ ေခၚ၊ အေမလို႔ေခၚ။ နာမ္ရုပ္လို႔သိ၊ မိန္းမ ေယာက္်ားလို႔ေခၚ၊ သားလို႔ေခၚ၊ သမီးလို႔ေခၚ။ ကဲ သမုတ္ရွိ အေခၚရွိ၊ ၀ိညာဏ္ျမင္ သမၼဳတိသစၥာအေနနဲ႔ မမွန္ဘူးလား။ ပညာျမင္ ပရမတၳသစၥာဖက္က နာမ္ရုပ္မမွန္ဘူးလား။ ႏွစ္ရပ္ ဉာဏ္ျမင္ ဒိ႒ိစင္လို႔ မေဟာလား။
ဉာတပရိညာ ပိုင္းျခားလို႔သိပါ။ အဲဒါလိုရင္းေတြေပါ့။
ေက်းဇူးေတာ္ရွင္ အဂၢမဟာကမၼ႒ာနာစရိယ မံုလယ္ေတာရဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး ဘဒၵႏ ၱသံ၀ရ
မႏၱေလးတုိင္းေဒသႀကီး ပုသိမ္ႀကီးၿမိဳ႕နယ္ ေရတံခြန္ေတာင္ မံုလယ္ေတာရဓမၼရိပ္သာ အမွတ္-သံုး တိုက္ခြဲ ဓမၼာရံုႀကီးေပၚတြင္ ၃၊ ၁၊ ၂၀၁၁ခုႏွစ္၊ ေန႔လယ္ တစ္နာရီခြဲ အခ်ိန္ ေနာက္ဆံုး ေဟာၾကားေတာ္မူခဲ့ေသာ
လူစြဲ၊ ၿမိဳ႕စြဲ၊ ရြာစြဲ ဥပမာျပ ခႏၶာဉာဏ္ေရာက္ ဒိ႒ိျဖဳတ္ တရားေတာ္မွ အရွင္ရ႒သာရ စာစီပူေဇာ္ပါသည္။
No comments:
Post a Comment