Wednesday, July 8, 2015

“အာရုံမွန္ေတာ့ သဒၶါ မွန္တယ္။”

အာရုံ အာရမၼဏိက။ ျပန္ၿပီးေတာ႔ ေလ့လာၾကစို႔။
မ်က္စိအၾကည္၊နားအၾကည္၊ႏွာေခါင္းအၾကည္၊လွ်ာအၾကည္၊ကိုယ္အၾကည္၊မေနာ အၾကည္။
အာ႐ုံ= ႐ူပါ႐ုံ ၊သဒၵါ႐ုံ ၊ဂႏၶာ႐ုံ ၊ရသာ႐ုံ ၊ေဖာ႒ဗၺာ႐ုံ ၊ဓမၼာ႐ုံ ။
မ်က္စိအၾကည္ ရွိေတာ့ ႐ူပါရုံအဆင္း မတိုက္ဘူးလား၊ ျမင္တဲ့စိတ္ မေပၚလား။ ငါ ျမင္တာလား ျမင္သိစိတ္လား။ ျမင္သိစိတ္ေနာ္။ အဲသည့္ ျမင္သိစိတ္ဆိုတဲ့ ျမင္သိစိတ္ေလးဟာ မ်က္စိအၾကည္နဲ႔ ႐ူပါ႐ုံ အဆင္း မတိုက္ခင္ ဘယ္ဆီမွာ ေနတယ္လို႔ လက္ၫိဳး ညႊန္ျပျခင္းငွာ ထိုက္ကဲ့လား။ ေဟာ ႏွစ္ခုတိုက္ေတာ့လည္း ျမင္စိတ္ေလးမေပၚဘူးလား။ ငါျမင္တာလား ျမင္သိစိတ္လား။ ျမင္သိစိတ္တဲ့။ ငါမပါဘူးေနာ္။

ကဲ ျမင္သိစိတ္ တစ္ဝိညာဏ္တည္း ျမင္သိလို႔ ျဖစ္ကဲ့လား။ မျဖစ္ရင္ သူနဲ႔ သဟဇာတ ျဖစ္တဲ့ ေဝဒနာ သညာ ေစတနာ မပါလား။ အဆင္းလို႔ ခံစားတာ လူလား၊ ေဝဒနာလား။ နတ္လား၊ ေဝဒနာလား။  ျဗဟၼာလား၊ ေဝဒနာလား။ ေဟာ လူမပါဘူးေနာ္။ ေဝဒနာ။ အဆင္းလို႔မွတ္တာ။ လူ၊နတ္၊ျဗဟၼာလား သညာလား။ ခံစားႏုိင္ေအာင္ ေစ့ေဆာ္တာ။ မွတ္ႏိုင္ေအာင္  ေစ့ေဆာ္တာ။ လူ၊နတ္၊ျဗဟၼာလား- ေစတနာလား။ ေဝဒနာ၊သညာ၊ေစတနာ သံုးခုေပါင္းေတာ့ နာမကၡႏၶာ ေလးပါးမျပည့္လား။ ဤေလးပါးျပည့္စံုမွ ျမင္သိစိတ္ျဖစ္တာ။ လူ၊နတ္၊ျဗဟၼာလား နာမကၡႏၶာေလးပါးလား။ မ်က္စိအၾကည္ကား၊ လူ၊နတ္၊ျဗဟၼာ ဟုတ္ကဲ့လား။ ႐ူပါရုံအဆင္းကား လူ၊နတ္၊ျဗဟၼာ ဟုတ္ကဲ့လား။ ခႏၶာဖြဲ႕ၾကည့္ေတာ့ ႐ူပကၡႏၶာ မရလား။ နာမကၡႏၶာေလးပါး ႏွင့္ ႐ူပကၡႏၶာေပါင္း။ အဲဒါ- အျမင္ခံ၊ အရႈခံတရားေပါ့၊

႐ႈ ဉာဏ္ က... သမၼာဒိ႒ိ သမၼာသကၤပၸ၊ ပညာမဂၢင္ ႏွစ္ပါး။ သမၼာဝါယာမ သမၼာသတိ သမၼာသမာဓိ၊ သမၼာဓိ မဂၢင္ သံုးပါး။ ေပါင္းလိုုက္ေတာ့ မဂၢင္ငါးပါး။ အျမင္ခံ အ႐ႈခံက ခႏၶာငါးပါး။ ႐ႈဉာဏ္ က မဂၢင္ငါးပါး။ အာ႐ုံ- အာရမၼဏိက ပိုင္းျခားေတာ့ ခႏၶာငါးပါးက အာ႐ုံတရား။ မဂၢင္ငါးပါးက အာရမၼဏိကတရား။ “အာ႐ုံမွန္ေတာ့ သဒၶါ မွန္တယ္။” ယံုၾကည္တယ္၊ ဘယ္လို ယံုၾကည္တာလဲ။ ႐ူပကၡႏၶာ- ေဝဒနာကၡႏၶာ သညာကၡႏၶာ သခၤါရကၡႏၶာ ဝိညာဏကၡႏၶာ၊ လူမဟုတ္ဘူး ခႏၶာငါးပါး။ အဲဒီ ယံုၾကည္တဲ့ ပုဂၢဳိလ္ကို လူရွိတယ္၊ နတ္ရွိတယ္၊ ျဗဟၼာရွိတယ္လို႔ ဘယ္လိုပါ့ ေျပာေျပာ သူလက္မခံေတာ့ဘူး။ လက္မခံပါ့မလား။ လက္မခံေတာ့ဘူး။ ဒါေၾကာင့္ “အာရုံမွန္ေတာ့ သဒၶါ မွန္တယ္။” အာရုံက ခႏၶာငါးပါး။ “အာရုံမွန္ေတာ့ သဒၶါ မွန္တယ္။” အဲဒါ စိစစ္ဖို႔ လိုတယ္။

တစ္ခါ ဆက္ၿပီးေတာ့ ႀကိဳးစားၾကဦးစို႔။ အဲလို ႀကိဳးစားတဲ့ အခါ …
႐ူပကၡႏၶာႀကီး ေဖာက္ျပန္ၿပီးေတာ့ မပ်က္လား။ ေဝဒနာ ခံစားၿပီးေတာ့ မပ်က္လား။ သညာ မွတ္ၿပီးေတာ့ မပ်က္လား။ ေစတနာ ေစ့ေဆာ္ၿပီးေတာ့ မပ်က္လား။ ဝိညာဏကၡႏၶာ သိၿပီးေတာ့ မပ်က္လား။ေဟာ ျဖစ္ပ်က္ဘဲ ေတြ႕တယ္ေနာ္။
ဒါေတာ့ အနိစၥ။ ေတြ႕တဲ့အခ်ိန္ ခႏၶာငါးပါး အနိစၥ၊ အနိစၥ ေတြ႕တဲ့အခ်ိန္ ခႏၶာ ေတြ႕ေသးရဲ႕လား။ ခႏၶာ မေတြ႕ေတာ့ဘူးေနာ္။ အဲဒါ ယံုၾကည္ဖို႔ မေကာင္းလား။ အာရုံ အာရမၼဏိက  ပိုင္းျခားဖို႔ လိုတယ္။ အဲသည့္ ငါးပါးစလံုးက အာရုံက အနိစၥလို႔ မျပလား။ သိတဲ့ ဉာဏ္ ေလးက အနိစၥလို႔ မသိလား။ အာ႐ုံက ဒုကၡလို႔ မျပလား။ သိတဲ့ ဉာဏ္ ေလးက ဒုကၡလို႔ မသိလား။ အာ႐ုံက အနတၱလို႔ မျပလား။ သိတဲ့ ဉာဏ္ က အနတၲလို႔ မသိလား။ အာ႐ုံ အာရမၼဏိက။

အာ႐ုံ မွန္ေတာ့ သဒၶါ မွန္တယ္။ အနိစၥ၊ဒုကၡ၊အနတၱ၊ စုလိုက္ေတာ့ ျဖစ္ပ်က္လို႔ မေဟာလား။ ဘာသစၥာလဲ။ ခ်မ္းသာတဲ့ တရားလား၊ ဆင္းရဲတဲ့ တရားလား။ ဆင္းရဲတယ္လို႔ အမွန္ သိသြားၿပီေနာ္။ စဥ္းစား -စဥ္စား။ ဆင္းရဲတယ္လို႔ အမွန္သိသြားရင္ သမၼာဒိ႒ိေပါ႔။ အဲလို စိစစ္ဖို႔ မေကာင္းလား။ အဲလို အမွန္သိတဲ့ ပုဂိၢဳလ္ ဒုကၡသစၥာလို႔ အမွန္ သိတဲ့ပုဂိၢဳလ္ လူခ်မ္းသာရွိတယ္၊ နတ္ခ်မ္းသာရွိတယ္၊ ျဗဟၼာခ်မ္းသာ ရွိတယ္လို႔ ဘယ္လိုပါ့ ေျပာေျပာ သူလက္ခံ ပါ့မလား။ ေတြ႕ေနတာက လူခ်မ္းသာ ေတြ႔တာလား။ ဒုကၡသစၥာလား။ နတ္ခ်မ္းသာ ေတြ႕သလား။ ဒုကၡသစၥာလား။ ျဗဟၼာခ်မ္းသာ ေတြ႕သလား။ ဒုကၡသစၥာလား။ အာ႐ုံမွန္ေတာ့ သဒၶါ မွန္တယ္ေနာ္။ အာရုံက ဒုကၡသစၥာကြဲ႕။ ဒါေတာ့ လူခ်မ္းသာ ေတြ႕သလား။ ဒုကၡသစၥာ ။ဒါ အမွန္သိေတာ့ အမွားမေပ်ာက္လား။

လူခ်မ္းသာ၊နတ္ခ်မ္းသာ၊ ျဗဟၼာခ်မ္းသာလို႔ ႏွလံုးသြင္းမွား.....။ ႏွလံုးသြင္းမွားတဲ့ အဝိဇၨာခ်ဳပ္- မခ်ဳပ္။ အဝိဇၨာ ခ်ဳပ္ရင္ အရင္းလဲရင္ အဖ်ား ထင္းျဖစ္တယ္လို႔ ဆရာေတာ္၊သမားေတာ္ေတြ မေဟာလား။ တဏွာ၊ဥပါဒါန္ လာေသးရဲ႕လား။ စဥ္စား။ ကဲ ကိေလသဝဋ္ ခ်ဳပ္တာေပါ့။ကဲ ကိေလသဝဋ္။
တရား အားထုတ္တယ္၊ တရားနာတယ္….  “ကိေလသဝဋ္ ခ်ဳပ္ဖို႔ အဓိက”၊ ကိေလသဝဋ္ ခ်ဳပ္ရင္ ကမၼဝဋ္ လာဦးမလား။ ကမၼဝဋ္ မလာ ေနာက္ခႏၶာ ေပၚဦးမလား။ ခႏၶာ မရွိတာ နိဗၺာန္ ကြဲ႕။  ကိေလသာ မရွိတာ နိဗၺာန္တဲ့ ၾကားလား။

နိဗၺာန္ဟာ ဝင္းဝင္းႀကီး ေပၚလာလိမ့္မယ္လို႔ မေအာက္ေမ့နဲ႔။ ဟိုမွာ သည္မွာလို႔ မယူဆနဲ႔ ၾကားလား။ ကိေလသာ ခ်ဳပ္တာ။ ခႏၶာ ခ်ဳပ္တာ။ ခႏၶာ မရွိေတာ့ မၿငိမ္းဘူးလား။ ကိေလသာ မရွိေတာ့ မေအးလား။ ၿငိမ္းတဲ့ သေဘာနဲ႔ ေအးတဲ့ သေဘာကို နိဗၺာန္လို႔ ေခၚတာဗ်ား ။ အဲလို စိစစ္ဖို႔ မေကာင္းလား။
အဲလိုသာဆို ႏွလံုးသြင္း မွန္မယ္ဆိုရင္ မနက္စာ အားထုတ္ ညေန ရတယ္။ ညေန အားထုတ္ မနက္စာ ရတယ္ မေဟာဘူးလား။ ၾကာရင္ ခုႏွစ္ရက္။ ခု တစ္လေနလည္း မေတြ႕၊ တစ္ႏွစ္ ၾကာလို႔လည္း မေတြ႕။ သံုးႏွစ္ ၾကာလို႔လည္း မေပၚ ႏွလံုးသြင္း မွားတာဗ်ာ။ ႏွလံုးသြင္း မွားေတာ့ လြယ္ပါ့မလား ေဟ့။ လြယ္ဘူး ကြဲ႕။

ေက်းဇူးေတာ္ရွင္ အဂၢမဟာကမၼ႒ာနာစရိယ မံုလယ္ေတာရဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး ဘဒၵႏ ၱသံ၀ရ

အေမရိကန္ႏိုင္ငံတြင္ ၁၃၆၇-ခု၊ကဆုန္လဆန္း ၈-ရက္၊တနဂၤေႏြေန႔
(၁၅.၅.၂ဝဝ၅)၊ေန႔လည္ (၂) နာရီ အခ်ိန္တြင္ ေဟာၾကားေတာ္မူေသာ
ခႏၶာဉာဏ္ေရာက္ ဒိ႒ိျဖဳတ္ တရားေတာ္မွ စာစီပူေဇာ္ပါသည္။
မံုလယ္ဇ

No comments:

Post a Comment