ကဲ လက္ေတြ႕ မ်က္ေတြ႕ ဥပမာ။ ဗမာျပည္မွာ ငွက္ေပ်ာသီးမွာ နာမည္ အႀကီးဆံုး ငွက္ေပ်ာသီး နံ႔သာပု။ အနံ႔ ေရာ၊ အခ်ိဳေရာ အနံ႔ေရာ ျပည့္စံုတာ.. နံ႔သာပု။ နံ႔သာပုဆီ ဆိုတာ ဗုဒၶဘာသာတို႔မည္သည္ သႀကၤန္အခါမွာ နံ႔သာပုဆီေတြ ေဖ်ာ္တိုက္ၾကတာေဟ့။ နံ႔သာပု ရည္ေတြေလ။
အဲဒီ ပင္ထက္မွည့္ ငွက္ေပ်ာသီး... နံ႔သာပု ငွက္ေပ်ာသီး စားၾကည့္လိုက္။ ဘယ္လို ေတြ႕မလဲ။ ငွက္ေပ်ာသီး ေတြ႕တာလား ခ်ိဳတာေတြ႕တာလား။ ခ်ိဳတာေနာ္။ အဲဒီ ခ်ိဳတာကို မ်က္စိနဲ႔ၾကည့္ ျမင္ရပါ့မလား။ ယံုရဲ့လား။ ယံုတယ္ေနာ္။ မ်က္စိနဲ႕ၾကည့္ မျမင္ရဘူး။ လက္နဲ႔ကိုင္စမ္းၾကည့္ ေတြ႕ပါမလား။ ကဲ အနိမိတၱ။ သဏၭာန္ မရွိဘူးေဟ့။ ဒီလို သိဖို႔ မလိုဘူးလား။ နမ္းၾကည့္ ခ်ိဳရသာ ေတြ႕ပါမလား။ နားေထာင္ၾကည့္ရင္ကား ေတြ႕ပါမလား။ မ်က္စိနဲ႕ၾကည့္ ျမင္ရပါမလား။ လက္နဲ႔ ကိုင္စမ္းၾကည့္ ေတြ႕ရဲ႕လား။ လွ်ာနဲ႔က်ေတာ့ မသိႏိုင္ဘူးလား။
ဘာေၾကာင့္ သိႏိုင္သလဲ ေမးရင္ ဘယ္လိုေျပာမလဲ။ အာေပါဓါတ္ ။ အာေပါဆိုတာ စြတ္စိုတာ။ ေရ ၾကားရဲ့လား။ စြတ္စိုေတာ့ကာ အခ်ိဳဓါတ္ေလး ေပၚ မလာဘူးလား။ ကဲ လက္နဲ႔ ကိုင္ေတာ့ ခ်ိဳတာ သိရပါမလား။ အာေပါဓါတ္ မရွိဘူးကြဲ႕။ လွ်ာနဲ႔က်မွ စြတ္စိုျခင္းမွ ခ်ိဳတယ္၊ငံတယ္လို႔ သိတာ။
ကဲ နံ႔သာပု ငွက္ေပ်ာသီး ေတြ႕တာလား ခ်ိဳရသာ ေတြ႕တာလား။ အေကာင္အထည္ ဟုတ္ကဲ့လား။ စဥ္းစားေနာ္။
အဲတာ စားသိစိတ္ကေလးက ဇိ၀ွါ၀ိညာဏ္ နာမ္တရားေပါ့။ တစ္၀ိညာဏ္ထဲ စားလုိ႔ ေသာက္လို႔ ျဖစ္ကဲ့လား။ အနတၱတရား။ ဘာေၾကာင့္ မျဖစ္တာလဲ။ သူကိုယ္တိုင္က အနတၱတရား ျဖစ္ေနလို႔။
သူနဲ႔ သဟဇာတျဖစ္တဲ့ ေ၀ဒနာ သညာ ေစတနာ မပါလား။ ခ်ိဳတယ္လို႔ ခံစားတာ လူလား ေ၀ဒနာလား။ နတ္လား ေ၀ဒနာလား။ ျဗဟၼာလား ေ၀ဒနာလား။ ခ်ိဳတယ္လို႔မွတ္တာ လူ၊နတ္၊ ျဗဟၼာလား သညာ လား။ ခံစားႏိုင္္ေအာင္ ေစ့ေဆာ္တာ မွတ္ႏိုင္ေအာင္ ေစ့ေဆာ္တာ လူ၊နတ္၊ ျဗဟၼာလား ေစတနာလား။ ေ၀ဒနာ သညာ ေစတနာ သုံးခု ေပါင္းေတာ့ နာမကၡႏၶာ ေလးပါး မျပည့္လား။ အဲဒီ ေလးပါးျပည့္စံုမွ စားသိစိတ္ ျဖစ္တာ။ ကဲ လူ၊နတ္၊ ျဗဟၼာလား နာမကၡႏၶာ ေလးပါးလား။
လွ်ာအၾကည္ကား နံ႔သာပု ငွက္ေပ်ာသီး ဟုတ္ကဲ့လား။ ခ်ိဳရသာကား နံ႔သာပု ငွက္ေပ်ာသီး ဟုတ္ကဲ့လား။ ခႏၶာဖြဲ႔ၾကည့္ေတာ့ ႐ူပကၡႏၶာ မရဘူးလား။ နာမကၡႏၶာ ေလးပါးနဲ႔ ႐ူပကၡႏၶာေပါင္း။(ခႏၶာငါးပါးပါဘုရား)။ “တရား ေပ်ာက္ေတာ့ ကိုယ္မွာရွာ ကိုယ္မွာ ရွာေတာ့ တရားေတြ႕တယ္” မေဟာလား။ စားတဲ့အခါ လွ်ာမွာ ေတြ႕ေနၿပီ။
အဲဒီ ခႏၶာသိတာ ငါ ဟုတ္ကဲ့လား။ မဟုတ္ ဒိ႒ိ မျပဳတ္ဘူးလား။ ျပဳတ္တယ္။ အဲဒီမွာ ႏွလုံးသြင္း မွန္တာနဲ႔ မွားတာေပါ့။ ဘယ္လို မွားသလဲ စိစစ္ဖို႔ မေကာင္းလား။
စားၾကည့္တာ နံ႔သာပု ငွက္ေပ်ာသီး ေတြ႕သလား၊ ခ်ိဳရသာေတြ႕သလား။ မ်က္စိနဲ႕ၾကည့္ ျမင္ရပါမလား။ လက္နဲ႔ကိုင္စမ္းၾကည့္ ေတြ႕ပါမလား။ လွ်ာနဲ႔က်မွ သိတာေနာ္။
ခ်ိဳရသာ ႐ူပကၡႏၶာ တရားေပၚမွာ နံ႔သာပု ငွက္ေပ်ာသီး အေနႏွင့္ စားခ်င္မႈ၊ႏွစ္သက္မႈ၊စြဲလမ္းမႈက ေလာဘ တဏွာ သမုဒယသစၥာ။ ခ်ိဳရသာေပၚမွာ ငွက္ေပ်ာသီးလို႔ ႏွလုံးသြင္းမွားတာ။ ခ်ိဳရသာ ႐ူပကၡႏၶာ တရားအေပၚမွာ စားခ်င္မႈ၊ ႏွစ္သက္မႈ၊ စြဲလမ္းမႈက ေလာဘ တဏွာ သမုဒယသစၥာ။ သမုဒယသစၥာ အေၾကာင္းရွိရင္ အက်ိဳးခႏၶာ မရဘူးလား။ ခႏၶာရရင္ အို၊နာ၊ေသ လြတ္ကဲ့လား။ ဘာသစၥာတံုး။ အဲဒီ ဒုကၡသစၥာ အလိုလိုျဖစ္တာလား အေၾကာင္းေၾကာင့္ အက်ိဳးတရားေပၚတာလား။ အေၾကာင္းက သမုဒယသစၥာ ကိုကြဲ႕။ အက်ိဳးက ဒုကၡသစၥာေနာ္။ ကဲ အဲလို စိစစ္ဖို႔ မေကာင္းလား။
သမုဒယေၾကာင့္ ဒုကၡလို႔ မေဟာလား။ ကဲ ခ်ိဳရသာ ႐ူပကၡႏၶာ တရားက စားေတာ့ ၀ါးၾကည့္ၿပီးေတာ့ မမ်ိဳရဘူးလား။ မ်ိဳတဲ့အခါ ေတြ႕ေသးရဲ႕လား။ ခ်ိဳရသာ ႐ူပကၡႏၶာတရား၏ ျဖစ္ျခင္း ပ်က္ျခင္းက ဘာသစၥာလဲ။ ဒုကၡသစၥာလို႔ ပိုင္းျခားလို႔ သိတာက သမၼာဒိ႒ိ မဂၢသစၥာ။ သမုဒယသစၥာ ေသတာႏွင့္ ေနာက္ခႏၶာ မလာတာက။ ေဟာ သစၥာေလးပါးတစ္စုံကြဲ႕။ စားရင္းနဲ႔ စားရင္းနဲ႔။ အခုေတာ့ ဒါေတြက မပါျပီ။ ဟို ၾကည့္လိုက္ ဒီ ၾကည့္လိုက္ ဗ်ိဳင္းလို ေနေတာ့တာ။ ေပ်ာက္ကုန္ၿပီ ခႏၶာက။ စဥ္းစားဖို႔ မေကာင္းလား။ ေန႔လည္အခါမွ တရားထိုင္ဦးမယ္ ၾကားလား။ အခု လုပ္ပါေတာ့လား ။ ေတြ႕ေနတာ။ ဟင္ ျမင္တဲ့အခါ မ်က္စိမွာလုပ္ ။ စားတဲ့အခါ လွ်ာမွာလုပ္။ အဲဒါကို နားလည္ေအာင္လို႔ ေဟာရတာဗ်။
ေက်းဇူးေတာ္ရွင္ အဂၢမဟာကမၼ႒ာနာစရိယ မံုလယ္ေတာရဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး ဘဒၵႏ ၱသံ၀ရ
အေမရိကန္ႏိုင္ငံတြင္ ၁၃၆၇-ခု၊ကဆုန္လဆန္း ၁၀-ရက္၊အဂၤါေန႔
(၁၇.၅.၂ဝဝ၅)၊နံနက္(၈) နာရီ အခ်ိန္တြင္ ေဟာၾကားေတာ္မူေသာ
ခႏၶာဉာဏ္ေရာက္ ဒိ႒ိျဖဳတ္ တရားေတာ္မွ စာစီပူေဇာ္ပါသည္။
မံုလယ္ဇ
No comments:
Post a Comment