ေရွးအထက္ေက်ာ္ကာရီက မၾကားစဖူး ၾကားဖူးထပ္မံ။ ရွင္ဘုရင္ၾကီး ေတာလယ္ ခစားသြားတယ္။ ေတာလယ္ ခစားသြားတဲ့အခါ မ်က္စိလည္ လမ္းမွားလို႕ ဆင္းကန္း ေတာတိုး တိုးသြားတာ။ ယာခင္းတစ္ခုကို ေရာက္သြားတယ္။ အဲဒီ ယာခင္းက သူ႔ၿခံ ကိုယ့္ၿခံ သူ႔အကြက္ ကိုယ့္အကြက္ ။ အခါတိုင္းက အေစာင့္အေရွာက္ေတြ လာတယ္။ ဒီကေန႔ေတာ့ အမ်ိဳးသမီးေလး တစ္ေယာက္တည္း။ လူရွိတဲ့ဆီ္ကို လာေတာ့တာေပါ႔။ အစာကပ်က္ ေရကငတ္ လာခဲ့တာကိုး။
အမ်ိဳးသမီးေလး ဆီ သြားလို႔ ေရရွိရင္ မစပါလို႔ ေတာင္းေတာ့တာ။ အဲဒီလို ေတာင္းတဲ့အခါက်ေတာ့ ဦးရယ္ ဒီကေန႔ေတာ့ ေရမယူခဲ့ဘူး။ ၾကံရည္ သံုးေဆာင္မယ္ဆိုရင္ ေပးပါမယ္။ အဲဒီလိုဆိုရင္လည္း ေပးစမ္းဟဲ့။ ေရွးကလည္း က်ေတာ့ ပန္းကန္ ခြက္ေယာက္ လုပ္တဲ့သူေတြ မေမြးေသးဘူး။ ဝါးက်ည္ေတာက္ကို ခြက္လုပ္ရတယ္ ၾကားလား။ ေရခြက္ ေရခြက္။ ၾကံပင္ခုတ္။ ၾကြက္ၿမီးတန္းလို႕ ထြက္တာ။ ခန္႔မွန္းေျခ အစိတ္သား ႏွစ္ဆယ္သားေလာက္ေပါ႔။ ေသာက္ၾကည့္ေတာ့ သူကလည္း အစာပ်က္ ေရကလည္း ငတ္လာခဲ့ေတာ့ မိန္မိန္ယွက္ယွက္ အားရပါးရၾကီး ျဖစ္သြားေတာ့တာေပါ႔။
အင္း ငါ တိုင္းျပည္အုပ္ခ်ဳပ္ မင္းလုပ္တာ ႏွစ္ေပါင္းႏွစ္ဆယ္ ၾကာၿပီ။ အဲဒီေလာက္ ေကာင္းတဲ့ ႀကံရည္ ငါ႔ကို ဘယ္သူမွ မဆက္သဘူး။ ငတ္ၿပီးေတာ့ လာတာေတာ့ သူမစဥ္းစားဘူး ၾကားလား။ အင္း ငါ႔ကို ဘယ္သူမွ မဆက္သဘူး။ မစဥ္းစားဘူး။ အမ်ိဳးသမီးကလည္း တစ္ေယာက္တည္း။ ကာယကံေျမာက္ေအာင္ ျပစ္မွားမယ္ စိတ္ကူးတယ္။ ႀကံခင္းလည္း သိမ္းမယ္လို႕ စိတ္ကူးထည့္တယ္။ အဲဒီေတာ့ စိတ္ကူးထည့္ေတာ့ ကုသိုလ္လား အကုသိုလ္လား (အကုသိုလ္ပါဘုရား)။
ေနာက္တစ္ခြက္ ေပးစမ္းပါဦးကြာ။ ေသာက္ရတာ အားမရဘူး။ ေတာင္းေတာ့တာ… တစ္ခါခုတ္ေတာ့ ႀကံရည္က တစ္စက္မွ မထြက္ဘူး။ တစ္ပင္က ႏွစ္ပင္ ႏွစ္ပင္က သံုးပင္ ခုတ္…မထြက္။ ဆယ္ပင္ထိ ဆက္ခုတ္တာ တစ္စက္မွ မထြက္။ ေတာ္တုန္းက ထြက္ပါရက္ကနဲ႔ အခု ဘာေၾကာင့္ မထြက္သလဲ ေမးေတာ့တာ ။ မေျပာတတ္ဘူး ေတာ္။ ေရွးသူေဟာင္းမ်ား ေျပာတာေတာ့ ၾကားဘူးတယ္။ ဘယ္လိုမ်ား ၾကားဘူးလဲ။ တိုင္းျပည္အုပ္ခ်ဳပ္တဲ့ ရွင္ဘုရင္ မင္းက်င့္တရား ဆယ္ပါးနဲ႔ မညီညြတ္ရင္ မိုးေခါင္တယ္လို႔ ၾကားတယ္တဲ့။ သူက ရွင္ဘုရင္ ျဖစ္ေနတာေနာ္။ စဥ္းစားတယ္ အင္း စဥ္းစားတယ္ ေဝဖန္တယ္။ ငါ မွားၿပီ။ မွားၿပီ။
အဲဒါနဲ႔ မွားမွန္းသိေတာ့ ကန္ေတာ့တာ ေတာင္းပန္တယ္ ။ အခုလူေတြ ေတာင္းပန္တာ နဲ႔ မတူဘူး။ အခုလူေတြ ေတာင္းပန္တာက အဲဒါ က်ဳပ္မွာ ရွိတဲ့ အျပစ္ကို ခြင့္လြတ္ပါ။ အဲသေလာက္ကို။ အဲဒီေတာ့ ဟိုလူ ေတာင္းပန္တာက ကိုယ္မွားတဲ့အတ္ိုင္း ေတာင္းပန္တာ။ မင္းေပၚမွာလည္း ကာယကံေျမာက္ဖို႔ စိတ္ကူးတယ္။ အဲလို ႀကံခင္းလည္း သိမ္းဖို႔ စိတ္ကူးတယ္။ကိုယ္… ပြင့္ပြင့္လင္းလင္း အဲဒီလို အျပည့္အစံု ေတာင္းပန္တာ။ အခု လူေတြက ဖြက္ထားတာ။ ၾကားရဲ႕လား။ အင္း အက်ိဳးေပးခ်င္း ကြာတယ္။ အဲဒါ ခြင့္လြတ္ပါတဲ့ ၾကားလား။
အသင္ မွားတာ ငါ ဘယ္သိမလဲတဲ့။ စိတ္နဲ႔မွားတာ သိပါ႔မလား (မသိပါဘူးဘုရား)။ ကဲ ကာယကံနဲ႔မွားတယ္ဆိုရင္ေတာ့ သိတာေပါ႔။ ဝစီကံနဲ႔မွားရင္ေတာ့ သိတာေပါ႔။ စိတ္နဲ႔မွားတာ ဘယ္သိမလဲ။ ကဲ အဲဒီအမ်ိဳးသမီးေလးက မသိျငားေသာ္လည္း ႀကံရည္ ထြက္ရဲ႕လား (မထြက္ပါဘူးဘုရား)။ ဓာတ္က သိတယ္ကြဲ႕။ ဓာတ္က သိတယ္။ လိမ္ဖို႔ရာ စိတ္မကူးနဲ႔။ ကိုယ္ေစာင့္နတ္က အျမဲတမ္း စာရင္းမွတ္တာ။ ၾကားလား။ ကိုယ္ေစာင့္နတ္ မွတ္တာ။ ကိုယ္လုပ္တဲ့ ကုသိုလ္လည္း မွတ္တယ္။ အကုသိုလ္လည္း မွတ္တယ္။ စဥ္းစားဖို႔ မေကာင္းလား (ေကာင္းပါတယ္ဘုရား)။ အဲေတာ့ ယံုယံုၾကည္ၾကည္နဲ႔ ေလ့လာဖို႔မေကာင္းလား (ေကာင္းပါတယ္ဘုရား)။ အဲလို သုတ အၾကားအျမင္ရွိလို႔ သာ ဒါ ကုသိုလ္ အကုသိုလ္ ဆင္ျခင္ဖို႔ မလိုဘူးလား (လိုပါတယ္ဘုရား)။ အဲဒါ အက်ိဳးအျပစ္ကို ေတာင္းပန္ေတာ့ကာ ခြင့္လြတ္လို႕ ခြင့္လြတ္တယ္။ ကဲ ေနာက္တစ္ခြက္ ေပးစမ္းပါလို႔ ခုတ္ၾကည့္ေတာ့ ႀကံရည္ထြက္လာခဲ့တယ္ ၾကားရဲ႕လား။ ကဲ ေနာက္တစ္ခါ ျပန္ၿပီးေတာ့ အမွား အမွန္။ မွားမွန္ ႏွစ္ပါး သိေတာ့ အက်ိဳးအျပစ္ေတြေျပာ ေတာ့ ကန္ေတာ့ ေတာင္းပန္တဲ့အခါ ကုသိုလ္လို႔ မေဟာဘူးလား (ေဟာပါတယ္ဘုရား)။ ကဲ တစ္ခါ ျပန္ခုတ္ေတာ့ ႀကံရည္ ထြက္မလာဘူးလား (ထြက္လာပါတယ္ဘုရား)။ မကန္ေတာ့ခင္ မွားမွန္း မသိခင္တုန္းက ႀကံရည္ထြက္ရဲ႕လား (မထြက္ပါဘူးဘုရား)။
အခုလည္း စီးပြားေရးလုပ္တဲ့အခါ အဆင္မေျပတာ အကုသိုလ္ ဝင္တယ္လို႔ စဥ္းစားစမ္းပါ။ ၾကားလား။ အကုသိုလ္ ဝင္တယ္လို႔ စဥ္းစားစမ္းပါ။ ေျပတာ ကုသိုလ္လွည့္တယ္လို႔ ယူဆပါ။ ၾကားလား။ အဲလို စိစစ္ဖို႔မေကာင္းလား (ေကာင္းပါတယ္ဘုရား)။ သိမွ ပယ္ႏိုင္တာေနာ္။ အဲလုိ ေလ့လာဖို႔မေကာင္းလား (ေကာင္းပါတယ္ဘုရား)။
အဲဒါ ဘယ္ေပၚမွာ မွားတာလဲလို႔ ဆန္းစစ္ဖို႔ မေကာင္းလား (ေကာင္းပါတယ္ဘုရား)။ သံုးေဆာင္ေတာ့ ႀကံရည္ေနာ္။ အဲဒီ ႀကံ … ခ်ိဳဆိုတဲ့ ရသာဓာတ္။ ေသာက္တုန္းက ႀကံရည္။ ေတြ႕တာက ႀကံလား ခ်ိဳတဲ့ ရသာဓာတ္လား (ခ်ိဳတဲ့အရသာဓာတ္ပါဘုရား)။ ခ်ိဳရသာ ရူပကၡႏၶာတရားေပၚမွာ ႀကံအေနႏွင့္ စုပ္ခ်င္မႈ ေသာက္ခ်င္မႈ စားခ်င္မႈဟာ ေလာဘတဏွာ သမုဒယသစၥာ။ ေလာဘတဏွာ သမုဒယသစၥာ အေၾကာင္းရွိရင္ အက်ိဳးခႏၶာ မရဘူးလား (ရပါတယ္ဘုရား)။ ခႏၶာရ အိုနာေသ လြတ္ပါ႔မလား (မလြတ္ပါဘုရား)။ ဘာသစၥာလဲ (ဒုကၡသစၥာပါဘုရား)။ ေအာ္ သမုဒယေၾကာင့္ ဒုကၡလို႔ မေဟာဘူးလား (ေဟာပါတယ္ဘုရား)။ ကဲ ႏွလံုးသြင္း မွားတာ သမုဒယေနာ္။ အၾကာင္းရွိေတာ့ အက်ိဳးတရားေတြ မေပၚလား (ေပၚပါတယ္ဘုရား)။ ကဲ အိုနာေသ ဘာသစၥာလဲ (ဒုကၡသစၥာပါဘုရား)။ သမုဒယ ဒုကၡလို႔ မေဟာဘူးလား (ေဟာပါတယ္ဘုရား)။ ဒါ မွားတာကို ေပၚလာၿပီ။
မွားတာ ေပၚေတာ့ သစၥာဖြဲ႕ေတာ့ေလ။
ခ်ိဳ ရသာ ရူပကၡႏၶာတရား၏ ျဖစ္ျခင္း ပ်က္ျခင္းက ဒုကၡသစၥာ။
ဒုကၡသစၥာလို႔ ပိုင္းျခားသိတာက သမၼာဒိ႒ိ မဂၢသစၥာ။
သမုဒယသစၥာ ေသတာနဲ႔ ေနာက္ခႏၶာ မလာတာ နိေရာဓသစၥာ။
မွန္တာက ႏွစ္ပါး မွားတာက ႏွစ္ပါး ။အဲဒီ ေလးပါးကို သိမွ ေသာတာပန္ဗ်။ သစၥာေလးပါး သိမွ ေသာတာပန္။ ဒီေတာ့ ပယ္ရမည့္ တရားက သမုဒယ ဒုကၡ လက္ခံသိမ္းပိုက္ရမည့္ တရားက မဂၢနိေရာဓလို႔ မေဟာဘူးလား (ေဟာပါတယ္ဘုရား)။ အဲဒီလိုသိမွ ပယ္ႏိုင္တာေနာ္။ မသိ ပယ္ႏိုင္ပါ႔မလား ။(မပယ္ႏိုင္ပါဘူးဘုရား)။ သိေအာင္ ႀကိဳးစား။
ေက်းဇူးေတာ္ရွင္ အဂၢမဟာကမၼ႒ာနာစရိယ မံုလယ္ေတာရဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး ဘဒၵႏ ၱသံ၀ရ ။
အေမရိကန္ျပည္ေထာင္စု နယူးေယာက္ျမိဳ႕ ေလာကခ်မ္းသာဘုရားၾကီး၌
၁၃၆၇ ခုကဆုန္လျပည့္ေက်ာ္ ၈ရက္ တနလၤာေန႔ (၃၀.၅.၂၀၀၅) ည(၇)နာရီ အခ်ိန္တြင္ က်င္းပျပဳလုပ္အပ္ေသာ ဝိပႆနာ (၅) ရက္တရားစခန္း၏ စခန္းသိမ္းပြဲ၌ ေဟာၾကားဆံုးမေတာ္မူအပ္ေသာ ခႏၶာဉာဏ္ ေရာက္ ဒိ႒ိျဖဳတ္ တရားေတာ္။ မွ
စာစီပူေဇာ္ပါသည္။
မံုလယ္ဇ
No comments:
Post a Comment