Wednesday, July 8, 2015

ပညတ္ ပရမတ္ပိုင္းျခားပံု(လက္ငါးေခ်ာင္း ဥပမာျပ)


ဉာဏ္ဆိုတာ... ခႏၶာကို သိတာ၊ အာယတနကို သိတာ၊ ဓါတ္ကို သိတာ၊ သစၥာ သိတာ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ အေၾကာင္းအက်ိဳးကို သိတာ ဉာဏ္ကြဲ႕။ သမၼာဒိ႒ိ၊ သမၼာသကၤပၸ ပညာမဂၢင္ႏွစ္ပါး။  သမၼာ၀ါယာမ၊ သမၼာသတိ၊ သမၼာသမာဓိ သမာဓိမဂၢင္ သုံးပါး။ ေပါင္းလိုက္ေတာ့ ႐ႈဉာဏ္ မဂၢင္ ငါးပါးေပါ့။ အျမင္ခံ၊ အ႐ႈခံက ခႏၶာငါးပါး။ ႐ႈဉာဏ္က မဂၢင္ ငါးပါး။  အာ႐ုံ  အာရမၼဏိက..ပိုင္းျခားလို႕ရွိရင္ ခႏၶာငါးပါးက အာ႐ုံတရား၊ မဂၢင္ငါးပါးက အာရမၼဏိက တရား။ အာ႐ုံ  အာရမၼဏိကလို႔ မေဟာလား။ အဲဒါ သိဖို႔ လိုတယ္ကြဲ႕ေနာ္။
လိုရင္းအခ်က္က ဉာတပရိညာ တီရဏပရိညာ ပဟာနပရိညာ သုံးပါးမွာ ဉာတပရိညာ...   နံပါတ္တစ္။ ဉာတပရိညာ ဆိုတာ ပညတ္နဲ႔ ပရမတ္ ပိုင္းျခားဖို႔ လိုတယ္ကြဲ႕။ ပညတ္နဲ႔ ပရမတ္ ပိုင္းျခားဖို႔ လိုတယ္။ ဘယ္လိုေတြ ပိုင္းျခားရမွာလဲလို႔ စဥ္းစား။ အေဖ မိဘ ေမြးတဲ့ မ်က္စိနဲ႔ ၾကည့္လိုက္။  လက္၀ါး-လက္ငါးေခ်ာင္း၊ ဒါလက္၀ါး-လက္ငါးေခ်ာင္း မျမင္ၾကဘူးလား။ ျမင္တယ္။ အဲဒါ အေဖ မိဘ ေမြးတဲ့ မ်က္စိနဲ႔ ၾကည့္တာ။  ဘုရားေပးတဲ့ ၀ိဇၨာဆိုတဲ့ မ်က္မွန္နဲ႔ တပ္ၾကည့္လိုက္။ လက္၀ါး-လက္ငါးေခ်ာင္းလား အဆင္းဓာတ္လား။ အဆင္းဓာတ္။ အဆင္းက ပရမတ္။ လက္၀ါး-လက္ငါးေခ်ာင္းက ပညတ္။ ပညတ္ဆိုတာ ေခၚတာ ေျပာတာ ရွိတဲ့တရား မဟုတ္ဘူး။ စဥ္းစားဖို႔ မေကာင္းလား။ အဲဒါ ၾကားဖူးမွ နား၀တာ။ နား၀မွ တရားရတာ။ အဲလို စိစစ္ဖို႔လိုတယ္။ အဲဒါစဥ္းစား ကိုယ္ထင္တာနဲ႔ ေတြ႕တာနဲ႔ ပိုင္းျခားဖို႔ မလိုဘူးလား။ အဲဒါ လက္ငါးေခ်ာင္း ရွိသမွ် သကၠာယဒိ႒ိ ျဖစ္မယ္။
အေဖမိဘ ေမြးတဲ့ မ်က္စိနဲ႕ၾကည့္ လက္ငါးေခ်ာင္း။ ဘယ္လိုမွ ေဖ်ာက္လို႔ မရဘူး။ လက္ငါးေခ်ာင္းမွ ေဖ်ာက္လို႔ မရရင္ ကိုယ္ေကာင္ႀကီးကား ေပ်ာက္ပါမလား။ မေပ်ာက္ ရင္ သကၠာယဒိ႒ိ ျပဳတ္ပါ့မလား။  သကၠာယဒိ႒ိ မျပဳတ္ဘူး။ ကဲ အဲဒီ လက္ငါးေခ်ာင္း လက္၀ါး-လက္ငါးေခ်ာင္းကို ဘုရားေပးတဲ့ ၀ိဇၨာဆိုတဲ့ မ်က္မွန္ကို တပ္ၾကည့္။ လက္၀ါးကိုျမင္တာလား အဆင္းကိုျမင္တာလား။ လက္ငါးေခ်ာင္း ျမင္တာလား အဆင္းကိုျမင္တာလား။ အဆင္းကိုျမင္တယ္။ ကဲ လက္၀ါးလည္း မေတြ႕ လက္ငါးေခ်ာင္းလည္း မေတြ႕ဘူး။ 
ကဲ တစ္ခါ ျပန္ စဥ္းစားဦး။ အဲဒါ လက္မလို႔ မထင္ဘူးလား။ ရွိတယ္လို႔ မယူဘူးလား။ အဲဒါ အေဖ ေမြးတဲ့ မ်က္စိနဲ႔ ၾကည္႔ေတာ့ကာ လက္မေပါ့ကြ။ လက္မ ရွိတယ္ လို႔ မယူဘူးလား။ လက္မလို႔ကား မထင္လား။ ရွိတယ္လို႔ မယူလား။ ကဲ ဘုရားေပးတဲ့ ဉာဏ္လက္နဲ႔ ကိုင္စမ္းၾကည့္။ လက္မ ေတြ႕တာလား မာတာ ေတြ႕တာလား။ မာတာ ပထ၀ီ။ မာသေဘာ၊ မာဓာတ္၊ မာပရမတ္။ ပရမတ္ဆိုတာ လက္မလို႔ ဘယ္လိုပါ့ သမုတ္ သမုတ္၊ လက္မလို႔ ေခၚခ်င္သလိုေခၚ၊ မာတာက ေျပာင္းရဲ့လား။ ေတြ႕တာက လက္မေတြ႕တာလား မာတာေတြ႕တာလား။ဒါ..မာသေဘာ။ အေကာင္အထည္ မဟုတ္ဘူး။ သေဘာ ဆိုတာ အေကာင္အထည္ မဟုတ္ဘူး။ စဥ္းစားေနာ္။ အဲလို စိစစ္ဖို႔ို႔ မေကာင္းလား။
ကဲ အဲဒီ မာသေဘာ မာဓာတ္ကို မ်က္လုံးနဲ႔ ၾကည့္လိုက္။ ျမင္ရပါ့မလား။ မျမင္ရဘူး။ မ်က္လုံးနဲ႔ ၾကည့္တဲ့အခါ အဆင္းဓာတ္ေပါ့။ ကဲ မ်က္လုံးနဲ႕ ၾကည့္တာ အဆင္းပဲ ျမင္ရတယ္ေနာ္။ အဲဒီ အဆင္းလို႔ ထင္လို႔ လက္က ကိုင္စမ္းၾကည့္။ အဆင္းကို ေတြ႕မလား မာတာ ေတြ႕မလား။ စဥ္းစား။ ၀ိပႆနာဉာဏ္ကြဲ႕။  မာတာေတြ႕တယ္။ ကဲ တစ္ခါ လက္မလား မာတဲ့သေဘာလား။ မာတာက ပရမတ္ လက္မက ပညတ္။
မာတာ ဘယ္ႏွယ့္ေၾကာင့္ ပရမတ္လို႔ ေခၚတာလဲ။ အဲဒီ မာသေဘာ၊ မာဓာတ္၊ မာပရမတ္ ေပၚမွာ လက္မလို႔ မသမုတ္ဘူးလား။ လက္မလို႔မေခၚလား။ အဲဒါ သမုတ္တာ ေခၚတာ ဘုရား ပယ္ရဲ့လား။ မပယ္ဘူးေနာ္။ ညီေတာ္ အာနႏၵာ မေခၚလား။ သားေတာ္ ရာဟုလာလို႔ မေခၚလား။ ခ်စ္သၼီး ခ်စ္သားတို႔လို႔ မေခၚလား။ ဘုရား ပယ္ရဲ့လား။ ပယ္ဘူးကြဲ႕။ ႏိုမို႕ ဘာေတြ ပယ္တာလဲ စိစစ္ဖို႔ို႔ မေကာင္းလား။ လက္မလို႔ မထင္ဘူးလား။ ရွိတယ္လို႔ မယူလား။ ကဲ...ကိုင္စမ္းၾကည့္ေတာ့ လက္မေတြ႕တာလား မာတာေတြ႕တာလား။ မာတယ္လို႔သိတာ သူ၊ငါလား ကာယ၀ိညာဏ္လား။ ကာယ၀ိညာဏ္က နာမ္တရား မရဘူးလား။ မာတာက ႐ုပ္တရား မရဘူးလား။ နာမ္၊႐ုပ္ႏွစ္ပါး။ ဒါအလုပ္လုပ္လို႔ သိတာဗ်။ ဘာ အလုပ္လဲ။ ဉာဏ္အလုပ္။ အဲလို စိစစ္ဖို႔ို႔မေကာင္းလား။ ဉာဏ္အလုပ္။ ဉာဏ္အလုပ္။
ကဲ လက္ၫိဳး  လို႔္ မထင္ဘူးလား။ ရွိတယ္လို႔ မယူလား။ လက္ၫိဳး ထင္လို႔ ကိုင္စမ္းၾကည့္ လက္ၫိဳး  ေတြ႕မလား မာတာ ေတြ႕မလား။ေဟာ မာတယ္ ဆိုတာ ပထ၀ီေပါ့ေနာ္။ မာတယ္လို႔ သိတာ သူ၊ငါလား ကာယ၀ိညာဏ္္လား။ ကာယ၀ိညာဏ္္က နာမ္တရား မရလား။ မာတာက ႐ုပ္တရား မရလား။ နာမ္၊႐ုပ္ႏွစ္ပါး။ လက္ၫိဳး လား နာမ္နဲ႔႐ုပ္လား။ လက္ၫိဳး က ပညတ္ နာမ္႐ုပ္က ပရမတ္။ ပညတ္ ဆိုတာ ေခၚတာ ေျပာတာ ရွိတာ ဟုတ္ကဲ့လား။ ႏႈတ္ဖ်ားမွာဗ်။
ကဲ လက္လယ္္လို႔ မထင္ဘူးလား။  ကိုင္စမ္းၾကည့္ လက္လယ္ေတြ႕တာလား မာတာေတြ႕တာ လား။ မာတာ ပထ၀ီေပါ့။ အဲဒီ မာတယ္လို႔ သိတာ သူ၊ငါလား ကာယ၀ိညာဏ္လား။ နာမ္တရား မရလား။ မာတာက ႐ုပ္တရား မရလား။ နာမ္၊႐ုပ္ႏွစ္ပါး။ လက္လယ္လား နာမ္နဲ႔႐ုပ္လား။ လက္လယ္လား နာမ္နဲ႔႐ုပ္လား။ နာမ္႐ုပ္က ပရမတ္ေပါ့။ လက္လယ္က ပညတ္။ ပညတ္ ပရမတ္ ပိုင္းျခားဖို႔မလိုလား။ ထင္ေတာ့ လက္လယ္လို႔ မထင္လား။ ေတြ႕တာက လက္လယ္လား နာမ္နဲ႔႐ုပ္လား။ ေၾသာ္ ဉာတပရိညာ… အဲဒါကို သိဖို႔ လိုတာ။အခု အဲတာက မေတြ႕ေသး မသိေသး အနိစၥက အရင္ က်က်ေနတာ။ စဥ္းစားဖို႔ မေကာင္းလား။ အဲလို စိစစ္ဖို႔ လိုတယ္။
လက္သူၾကြယ္လို႔ မထင္လား။ ရွိတယ္လို႔ မယူလား။ ဘုရားေပးတဲ့ ဉာဏ္လက္နဲ႔ ကိုင္္စမ္းၾကည့္။ လက္သူၾကြယ္ ေတြ႕တာလား မာတာေတြ႕တာလား။ မာတာက ပထ၀ီေနာ္။ မာတယ္လို႔သိတာေလး က ကာယ၀ိညာဏ္က နာမ္တရား မရလား။ မာတာက ႐ုပ္တရား မရလား။ နာမ္၊႐ုပ္ႏွစ္ပါး။ လက္သူၾကြယ္လား နာမ္နဲ႔႐ုပ္လား။ ေၾသာ္ နာမ္႐ုပ္ပဲ ေတြ႕တယ္ေနာ္။ လက္သူၾကြယ္ မေတြ႕တာ ရွိလို႔လား မရွိလို႔လား။ မရွိ ဘယ္လို စြဲမလဲ။
လက္သန္းလို႔မထင္လား။ ရွိတယ္လို႔မယူလား။ ဘုရားေပးတဲ့ ဉာဏ္လက္နဲ႔ ကိုင္္စမ္းၾကည့္။ လက္သန္း ေတြ႕တာလား မာတာ ေတြ႕တာလား။ မာတာ ပထ၀ီ။ မာတယ္လို႔ သိတာ သူ၊ငါလား ကာယ၀ိညာဏ္လား။ ကာယ၀ိညာဏ္က နာမ္တရား မရလား။ မာတာက ႐ုပ္တရား မရလား။ နာမ္၊႐ုပ္ႏွစ္ပါး။ လက္သန္းလား နာမ္ႏွင့္႐ုပ္လား။
ကဲ လက္မ၊ လက္ၫဳိး၊ လက္လယ္၊ လက္သူၾကြယ္၊ လက္သန္း အခု ေတြ႕ေနတာက နာမ္နဲ႕႐ုပ္ပဲ ေတြ႕တယ္။
-လက္မ ေတြ႕သလား နာမ္႐ုပ္ ေတြ႕သလား။
-လက္ၫိဳး ေတြ႕သလား နာမ္႐ုပ္ ေတြ႕သလား။
-လက္လယ္ ေတြ႕သလား နာမ္႐ုပ္ ေတြ႕သလား။
-လက္သူၾကြယ္ ေတြ႕သလား နာမ္႐ုပ္ ေတြ႕သလား။
-လက္သန္း ေတြ႕သလား နာမ္႐ုပ္ ေတြ႕သလား။
-လက္၀ါး ေတြ႕တာလား နာမ္႐ုပ္ ေတြ႕တာလား။ ေဟာ ေတာ္တုန္းက…လက္မ၊ လက္ၫိဳး၊ လက္လယ္၊ လက္သူၾကြယ္၊ လက္သန္း၊ လက္၀ါး ဘာျဖစ္လို႔ မေတြ႕တာလဲ။
ယံုရဲ့လား။ အဲဒါ တကယ္ ယံုေအာင္လို႔ အမွန္ သိေအာင္လို႔ ေဟာေနရတာ။ ဒါကို ေဟာေနတာ။ အဲဒါေလး ယံုၾကည္ဖုိ႔ လိုတာ။ ယံုၾကည္ရင္ ဒါ သိၿပီဗ်ာ့ ။ကဲ အဲဒါ ထိုင္လို႔ သိတာ ဟုတ္ကဲ့လား။ စဥ္းစားဦး။ စဥ္းစားတာ အလုပ္လုပ္တယ္လို႔ ေခၚတယ္ဗ်ာ့။ စဥ္းစားတာ   ေ၀ဖန္တာ ဟုတ္ မဟုတ္။
ထင္တာက လက္မ၊ လက္ၫိဳး၊ လက္လယ္၊ လက္သူၾကြယ္၊ လက္သန္း၊ လက္၀ါး။
ေတြ႕တာက နာမ္ႏွင့္႐ုပ္။ ဘယ္က အမွန္ယူမလဲ။ နာမ္႐ုပ္ယူမယ္။ ကဲ လက္မလည္း မေတြ႕၊ လက္ၫိဳး မေတြ႕၊ လက္လယ္ မေတြ႕၊ လက္သူၾကြယ္ မေတြ႕၊ လက္သန္း မေတြ႕၊ လက္၀ါး မေတြ႕ရင္ ကိုယ္ေကာင္ႀကီးကား ေတြ႕သလား။ ေတြ႕ရဲ့လား။ ကိုယ္ေကာင္ႀကီးမေတြ႕။ ေျခ၊လက္၊အဂၤါ သုံဆယ့္ႏွစ္ ေကာ႒ာသ မေတြ႕ရင္၊ လူကား ေတြ႕ပါ့မလား။ လူက ပညတ္၊ နာမ္႐ုပ္က ပရမတ္။ နတ္က ပညတ္၊ နာမ္႐ုပ္က ပရမတ္။ ျဗဟၼာက ပညတ္၊ နာမ္႐ုပ္က ပရမတ္။ မိန္းမက ပညတ္၊ နာမ္႐ုပ္က ပရမတ္။ ေယာက္်ားက ပညတ္၊ နာမ္႐ုပ္က ပရမတ္။
ပရမတ္ဆိုတာ မေဖာက္ျပန္ဘူူး။ ဘယ္လိုပါ့ ေခၚေခၚ ၊ေခၚခ်င္သလိုေခၚ၊သမုတ္ခ်င္သလိုသမုတ္။ နာမ္႐ုပ္က နာမ္႐ုပ္ပဲဗ်ာ့။ မေျပာင္းဘူး ဒါမို႕သူ႕ကို ပရမတ္လို႔ ေခၚတာ။ ကဲ ထင္တာနဲ႔ေတြ႕တာ ထင္တာကလူ ေတြ႕တာက နာမ္ႏွင့္႐ုပ္။ ထင္တာကနတ္ ေတြ႕တာက နာမ္ႏွင့္႐ုပ္။ ထင္တာကျဗဟၼာ ေတြ႕တာက နာမ္ႏွင့္႐ုပ္။ ထင္တာကမိန္းမ၊ေယာက္်ား ေတြ႕တာက နာမ္ႏွင့္႐ုပ္။  ေတြ႕တာ နဲ႔ ထင္တာ ဘယ္ကဟာကို အမွန္ယူမလဲ။ေၾသာ္ သိေတာ့ မပယ္ဘူးလား။ နာမ္႐ုပ္လို႔ သိတာ သူ၊ငါ သိတာလား မဂၢသစၥာလား။ မဂၢသစၥာ သိၿပီ။ ဘယ္မဂ္လဲ။ သမာဓိမဂ္။

ေက်းဇူးေတာ္ရွင္ အဂၢမဟာကမၼ႒ာနာစရိယ မံုလယ္ေတာရဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး ဘဒၵႏ ၱသံ၀ရ ။

အေမရိကန္ႏိုင္ငံတြင္ ၁၃၆၇-ခု၊ကဆုန္လဆန္း ၁၀-ရက္၊အဂၤါေန႔
(၁၇.၅.၂ဝဝ၅) ေန႔လည္ (၂) နာရီ အခ်ိန္တြင္ ေဟာၾကားေတာ္မူေသာ
ခႏၶာဉာဏ္ေရာက္ ဒိ႒ိျဖဳတ္ တရားေတာ္မွ စာစီပူေဇာ္ပါသည္။
မံုလယ္ဇ

No comments:

Post a Comment