=====================================================
ထမင္းပြဲ ထိုင္ၾကဦးစို႕။
ထိုင္ျပီ။ ထိုင္တဲ့အခါ ဆရာၾကီး ေတြ အဲဒီ လူဆရာၾကီး။ ဘုန္းၾကီး ေတြ႕တာ၊ ေတြ႕တာ။ အိိမ္႐ွင္က ထမင္းေကြ်းတာ။ အဲဒီဆရာၾကီး၊ တရားျပဆရာၾကီးက အဲဒီအိမ္ကို ဝင္လာခဲ့ေတာ့။ ေရာက္မဆိုက္ ထမင္းကို ျပင္ေကြ်းတာ။ ပဲဟင္းရယ္၊ သရက္သီး ကုလားတည္ရယ္၊ ခရမ္းသီးနဲ႔ အာလူးခ်က္ရယ္။ ဒီျပင္ဟာေတာ့ ပါပံုက်တယ္။ ပဲဟင္းက ဆားက တစ္စက္မွ မပါဘူး။ ဆီခ်က္နဲ႕သပ္ထားတာ ေကာင္းေကာင္းမြန္မြန္။ တရားေဟာဆရာၾကီးက စားတာ။ ဘာမွ မေျပာဘူး။
အိမ္႐ွင္ေတြ စားေတာ့ ဆားမပါ မွန္း သိေတာ့တာ။ အဘိုးရယ္ အဘရယ္ ဆားေမ့လုိ႔ မခပ္မိတာ။ ဘယ္ႏွယ့္ နင္ဟာ ဆားမပါ-ပါကားလုိ႔ ဘာေၾကာင့္ မေျပာရတာလဲ။ ဆားမေတာင္းရတာလဲ။ အိမ္႐ွင္က ေမးတာ။ ငါက ဧည့္သည္။ ဧည့္သည္။ ဧည့္သည္ဆိုတာ အိမ္႐ွင္ေကြ်းတာကို စားရတာတဲ့။ မင္းဟာ ဆားမပါဘူးဆို ဧည့္က်ယ္တဲ့။ ၾကားလား။ ဧည့္က်ယ္တဲ့ကြဲ႕။
ဧည့္သည္နဲ႕ ဧည့္က်ယ္လုပ္ၾကဦး။ နင္တို႔ ဧည့္လုပ္တတ္မွာမဟုတ္ဘူး ၾကားလား။ ဧည့္မလုပ္တတ္ ေသးဘူး။ သုတ႐ိွမွ ဧည့္လုပ္တတ္တာ။ စဥ္းစားဖို႕မေကာင္းလား။ ဟဲ့ နင္ဟင္း ဆားမပါဘူးကြဲ႕။ ယူခဲ့စမ္းဦးဆို။ အဲဒါ လင္တေယာက္ ရျပီ။ေဟာ အဘြားၾကီးက ဆား ေတာင္းေတာ့တာ။ နင္ဟာ ဟဲ့ သာေငြ ဆားေပါ့တယ္။ ဆားယူခဲ့စမ္းအံုးကြဲ႕။ ေဟာ လင္တေယာက္ ရျပန္ျပီ။ လိုခ်င္တာ တဏွာ မဟုတ္လား။ဒါ လင္တေယာက္ရတာ။
ကဲ စဥ္းစား။ သူသူငါငါ သိတာက ကိုယ္လံုးၾကီးကိုးလို႕ထင္တာကိုး။ လိုခ်င္တာ ကိုယ္လံုးၾကီးဟုတ္ကဲ့လား၊ တဏွာမဟုတ္ဘူးလား။ တဏွာ အေကာင္အထည္ ဟုတ္ကဲ့လား။ အေကာင္အထည္ မဟုတ္ဘူး။ သူက နာမ္တရားဗ်ား။ စဥ္းစားဖို႕မေကာင္းလား။ ေဟာ ဆားလိုတာ။ ဒါ လင္တေယာက္ရေတာ့တာ။ ကဲ ေပါ့တာလို႔ သိဖို႔မလိုဘူးလား။ ျမိဳၾကည့္လိုက္။ ျမိဳၾကည့္ကာ အထဲက်ေတာ့ ဆိုးေကာင္းႏွစ္ပါး ခြဲလို႔ရရဲ႕လား။ မရဘူး။
သည္လွ်ာဖ်ားမွာ သညာက လိမ္ထားတာ။ ဆားေပါ့တယ္လို႕ သညာကမွတ္ထားတာ။ သညာသာမမွတ္ရင္ ေတာင္းပါ့မလား။ေဟာ ကေလး အခါလည္ေက်ာ္ေလး ေကြ်း။ ဆားေပါ့တယ္လည္းစားမွာ ပဲ။ ငန္္လည္းစားမွာပဲ။ သို႕ေပမဲ့ မ်က္ႏွာေတာ့ ေျပာင္းလာမယ္။ ငန္ေတာ့ကား။ မေျပာင္းလာဘူးလား။ ေအး ကဲ ဆုိးေကာင္းႏွစ္ပါး ပါရဲ႕လား။ ေျပာင္းေနတာ ေဖာက္ျပန္တာ။ ေဖာက္ျပန္တဲ့သေဘာေနာ္။
သိတဲ့သေဘာလို႕ မေဟာဘူးလား။ ေဖာက္ျပန္တဲ့သေဘာနဲ႔သိတဲ့သေဘာကလြဲလို႕ တျခား ႐ိွေသးရဲ႕လား။ ဒါ-႐ုပၸတီတိ ႐ူပံ။ ေဖာက္ျပန္ျပီးေတာ့ မပ်က္လား။ ပ်က္ရင္ ေဖာက္ျပန္တဲ့တရားေတြ႕သလား။ မ႐ိွတာေတြ႕သလား။ မ႐ိွတာ အနိစၥ၊ သိတာ မဂၢ။ေနာက္ တဏွာ လာေသးရဲ့လား။ တဏွာေသ ဥပါဒါန္ မျပဳတ္လား။ ဥပါဒါန္ ျပဳတ္ရင္ ကာယကံ၊ ဝစီကံ၊ မေနာကံ လာပါမလား။ မလာရင္ ေနာက္ခႏၶာ ဘယ္က ေပၚမလဲ။ေနာက္ခႏၶာမလာတာ နိေရာဓ။ ကိေလသာ ခ်ဳပ္တာ နိဗၺာန္။ ခႏၶာခ်ဳပ္တာ နိဗၺာန္။ ကိေလသာခ်ဳပ္ဖို႕ အဓိကဗ်ား။
ဧည့္သည္လုပ္တတ္ၾကေအာင္လို႔ ေဟာရတာ။ ဧည့္သည္။ ဧည့္သည္ဆိုတာ အိမ္႐ွင္ေကြ်းတာ စားရတာ။ဘာမွ မေျပာရဘူး ၾကားရဲ႕လား။ နင္ဟာ ဆားငန္တယ္ေဟ့ဆို မဟုတ္ေသးဘူး။ ဆားေပါ့တယ္ဆို မဟုတ္ေသးဘူးၾကားလား။ အဲလို စိစစ္ဖို႕ မေကာင္းဘူး လား။ မသိခင္ အေလ့အက်င့္ မ႐ိွခင္ေတာ့ ဒါ ေျပာရတာေပါ့။ အေလ့အက်င့္ရခါ ရျပီ။ ဟုတ္တယ္။
ကဲ သိေတာ့ ပယ္ေတာ့တာ မေျပာေတာ့ဘူး။ ခု ဒါ ေျပာေသးတာက ဒါ အသိမပိုင္ေသးလို႕။ ၾကားလား။ အဲလို စိစစ္ဖို႕မေကာင္းဘူးလား။ ဒါေၾကာင့္ တရားသိဖို႕အေရးၾက္ီးတယ္။ဒါေတာ့ တရားသိ ေအာင္ ကိုယ္သိတဲ့တရားေလးဟာ မွန္၊မမွန္ စစ္ေဆးဖို႔မေကာင္းလား။ ဘုန္းၾကီးကို မေမးနဲ႕။ ကိုယ္ဟာနဲ႕ကိုယ္ေမး။ ဘုန္းၾကီးသင္မယ္။ ဒါ တရားသိတာ မသိတာ။ကဲ သူကိုျမင္ရတာ ေရစက္နီး တယ္။ မလာဘူးလား။ အဲဒီ ေရစက္နီးတာ အဆင္းအေပၚမွာ ျဖစ္တာလား။ ပုဂၢိဳလ္သတၱဝါ အေပၚမွာ ျဖစ္တာ။ အဆင္းလို႔ ျမင္တဲ့အခါ ေရစက္နီးတာ ေတြ႕ေသးရဲ႕လား။ မေတြ႕ဘူး။
သူကိုျမင္ရတာ ျမင္ျပင္းကတ္တယ္ မလာဘူးလား။ အဲဒါ အဆင္းအေပၚမွာ ျဖစ္တာလား။ ပုဂၢိဳလ္သတၱဝါ အေပၚမွာ ျဖစ္တာ။ ပုဂၢိဳလ္သတၱဝါမွာ ျဖစ္တာ။ သို႔ ကိုယ္ျမင္တဲ့တရား မမွန္ေသးလို႔ေပ့ါ။ မမွန္လို႕ ျမင္ျပင္းကတ္တာ လာျပီ။ မမွန္ေသးလို႔ ေရစက္နီးတာ လာျပီ။ မွန္ရင္ ေရစက္နီးတာ ပါရဲ႕လား။ ျမင္ျပင္းကတ္တာ ပါရဲ႕လား။ ကိုယ္ ေတြ႕တာမွန္သြားျပီ။ သူမ်ားေမး စရာလိုေသးရဲ႕လား။ အဲသလုိ လုိတာဗ်ား။ စဥ္းစားဖို႔မေကာင္းလား။
ကုိယ္ေနမေကာင္းတာ သူမ်ားသြားေမးလုိ႔ ဘယ္သိမလဲဟဲ့။ ကိုယ္ေနမေကာင္းတာ ကိုယ္သိတာပ။ စမ္းေပးစမ္းပါဦးေဟ့။ မလာဘူးလား။ ဘယ္ႏွယ့္ ကုိယ္ေနမေကာင္းတာ သူမ်ားေမးရမလုိ႕ ပါ ဘယ္သိမလဲကြဲ႕။ကိုယ္ဟာနဲ႔ကိုယ္ အသိဆံုး။ စဥ္းစားဖို႔မေကာင္းလား။ အဲသလို ေလ့လာဗ်။ ေလ့လာ။ ထိထိမိမိ။ ေသြးေပါင္ခိ်န္။ မခ်ိန္နဲ႔ ဘုန္းၾကီးက။ ၾကားလား ကိုယ့္ကုိယ္ကိုသိတယ္။ ဒီေန႔ အားေလ်ာ့တယ္ေဟ့။ေပါင္ခိ်န္။ ဒါ ေသြးေပါင္ခိ်န္က်မယ္။ အားေလ်ာ့တယ္ေဟ့ ဒီေန႔ ေနရတာ။ မေျပာၾကဘူး လား။ ေအး ေပါင္ခိ်န္ က်ၿပီ။ ကဲ ေနရတာေျပတယ္ဆို မွန္ေနေတာ့တာ။ သိႏိုင္တယ္ဗ်ား။
ေက်းဇူးေတာ္ရွင္ မံုလယ္ေတာရ ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး
မိုးကုတ္ဝိပႆနာ ကမၼ႒ာနာစရိယ
အဂၢမဟာကမၼ႒ာနာစရိယ ဘဒၵႏၲ သံဝရ။
၁၆.၅.၂ဝဝ၅
No comments:
Post a Comment